Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann 28 og nybakt tobarnspappa her.

Kona mi og jeg fikk vårt andre barn for to dager siden. Fødselen gikk greit, men guttebabyen ligner ikke på hverken sin søster, moren eller meg som alle er lyse og blonde.

Det nyfødte barnet har sterke trekk fra mørkhudede fra Afrika, og er også ganske mørk i huden.

Jeg merket at kona ble veldig «rar» da barnet ble løftet opp, men for å ikke virke bekymret har jeg ikke nevnt noe i dagene som er gått. Hun har heller ikke sagt noe, og i morgen kommer de hjem.

Det er ikke fritt for at jeg gjør meg tanker her jeg sitter og derfor håper jeg noen kan fjerne bekymringene mine og fortelle meg at dette er normalt?

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, særlig. Ingen av dere har nevnt gulsott? Det ville jo være den første tanken, for mor, far og ikke minst legene...

Anonymkode: d585a...bab

Gulsott gjør huden gul ikke brun....

Anonymkode: 8cd29...acf

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, gulsott er faktisk en god mulighet.

Anonymkode: ef8ed...601

Du får ikke "sterke trekk" fra afrikanere i tillegg til mørk hud av å ha gulsott....

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd angående gulsott, men ville ikke legen sett dette med en gang?

kjenner jeg blir helt nummen i kroppen, vet ikke om jeg greier dra på sykehuset i dag.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså mange unger ser jo «rare» ut etter fødsel, så det spørs vel hav du mener med afrikanske trekk..? Mørkt hår i tillegg? Veldig vanskelig uten å se bilder, tenker vel det eneste du kan gjøre er å høre forsiktig med kona at han ligner jo ikke så mye på de andre - lurer på hvor trekkene hans kommer fra... og det finnes mange eksempler på at trekk kommer tilbake etter mange generasjoner...

 

hvis du synes det er veldig vanskelig å forholde deg til deg så kan du også høre med legen hva han/hun synes utfra alle barna de tross alt har sett - de skal jo ha taushetsplikt og d trenger ikke kona å vite

Endret av Diezel
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første var mørk i huden med ravnsvart hår.. vi er blonde og meget lyse...  hsn hadde gulsott da. Heldigvis hadde gutten så like trekk på faren at han var som en liten kopi utenom fargene 😂🙈 Han er i dag lysere en da, men veldig solbrun i huden hele året. 

Ingen annen far her, og han er veldig lik faren nå 🙈😂

Anonymkode: 6c880...cf0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om par som har fått babyer med en annen hudfarge enn en selv. Kanskje finnes svaret langt tilbake i slekta.

Anonymkode: ef8ed...601

Dette er faktisk en mulighet, men hadde det vært meg hadde jeg nok fortsatt tatt en skjult farskapstest.

Anonymkode: 29cf0...e03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta farskapstest. Men kjenner til flere tilfeller av folk man skulle tro var helt hvite som har fått mørke unger.

Anonymkode: 6d3b1...391

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for råd angående gulsott, men ville ikke legen sett dette med en gang?

kjenner jeg blir helt nummen i kroppen, vet ikke om jeg greier dra på sykehuset i dag.

 

Anonymkode: a5d08...ba9

Tror du kona di har vært utro da? Om du har hatt en følelse av tillitsbrudd FØR du så barnet er det jo mer sannsynlig, men hvis det eneste «beviset» du har er den helt ferske babyen så tror jeg du bør dra å se på barnet igjen nå. De er litt rare det første døgnet, før de begynner å se litt mer normale ut. 

Anonymkode: ef8ed...601

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...