Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er min mann utenlandsk da. Ikke svart. Litt mørkere en klassisk blond , blåøyd europeer. Vår nummer 2 var svart. Som type Afrika. Ingen sånne trekk naturligvis Jeg var helt sjokkert, da eldste var som meg. Hun hadde gulsott. Når det forsvant var hun brun som faren. De er jo gule. Men min så svart ut altså. Mulig blanding av at hun er litt mørk og gulsott. Gulsott ser de straks. Ikke alle kvalifiserer for lysbehandling. Men om du vet barnet ikke har lagt i lys. Ergo ikke behov. Ville det nok vært så lite, barnet ikke fikk denne fargen.

Skummelt å hevde noe. Men forstår svært godt du mistenker det.

Anonymkode: 57882...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan, fordi det ikke bare er 1 gen som styrer øyefarge. Men veldig lav sannsynlighet 

Anonymkode: 6d3b1...391

Det er en gammel myte... 

Anonymkode: 9e45b...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to dager...? De har gjerne gulsott, er vannaktige i huden, har gjerne ødem rundt øynene etter trykkingen, har en helt annen hår og øyenfarge enn det de ender opp med. Det kan godt hende at din baby har en annen far enn deg, men jeg tror jeg hadde gått VELDIG rolig i svingene før jeg la frem bekymringen. Jeg hadde aldri tilgitt mannen min for å beskylde meg for utroskap med påfølgende svangerskap og fødsel uten at jeg skulle sagt et ord. Fy faen så sårende. Vent med å si noe som helst, og timingen er I allefall ikke perfekt i hormonraset like etter fødsel.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble født med kullsvart, stivt hår og ganske mørke øyne. Måtte spørre hvem det var da jeg så babybildene på veggen hos foreldrene hennes, for i dag er hun så nær albino som en kan bli! Tynt, kritthvitt hår og helt lyseblå øyne. Broren hennes og henne er helt like i dag, men han var helt lys også som baby. 

Anonymkode: 3c393...b62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har må oppdatere oss her hvordan det gikk!! Er utrolig nysgjerrig på hva som har skjedd der borte hos dere. 

Håper alt går bra!! 

Anonymkode: 1c897...3c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg ble født med kullsvart, stivt hår og ganske mørke øyne. Måtte spørre hvem det var da jeg så babybildene på veggen hos foreldrene hennes, for i dag er hun så nær albino som en kan bli! Tynt, kritthvitt hår og helt lyseblå øyne. Broren hennes og henne er helt like i dag, men han var helt lys også som baby. 

Anonymkode: 3c393...b62

Alle europeiske barn er født med mørkeblå øyne.  Vet ikke hvordan det er med nyfødte fra andre verdensdeler.  Jeg og min sønn hadde helt mørke øyne som nyfødte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje håret var stivt fordi at det nettopp har lagt i fostervann? Mye slim, blod og fostervann. Mine tre barn hadde også ganske stivt hår etter fødselen som følge av det før de ble badet.

At konen din ble "rar" kan jo være fordi at hun reagerte på det samme som deg uten å vite hvorfor det var sånn. 

Jeg så selv ut som at jeg kom fra en annen verdensdel som nyfødt, og det ble også vitset en del om, men det gjør jeg ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
5 timer siden, Million skrev:

Dette vet du vel strengt tatt svaret på selv. Man får ikke et farget barn om man ikke er det selv. Kona di har, som du selv sikkert mistenker, vært utro med en mann av en annen hudfarge og nasjonalitet enn dere.

Mja tja, to hvite foreldre kan få et svart barn om en besteforelder er svart. Noen ganger hopper det over et ledd. Leste om en som fikk en svart og en hvit tvilling. Men siden dere begge er blonde rryker vel den sannsynligheten....  ta en test. Bedre enn å gå å lure. Barnet ble ikke forbyttet på sykehuset da? Det skjer jo fra tid til annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt tatt for å være østeuropeer og spanjol. Har også en genetisk sykdom legen stusset over siden det stort sett var asiater som hadde den. Driver med slektsforskning og min farmors opphav er ukjent og helt umulig å finne. Har lett og lett. De andre grenene har jeg tilbake til 1500 tallet. 

Anonymkode: f7709...6fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er en gammel myte... 

Anonymkode: 9e45b...0fb

Tro det du. 

Anonymkode: 6d3b1...391

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 28 og nybakt tobarnspappa her.

Kona mi og jeg fikk vårt andre barn for to dager siden. Fødselen gikk greit, men guttebabyen ligner ikke på hverken sin søster, moren eller meg som alle er lyse og blonde.

Det nyfødte barnet har sterke trekk fra mørkhudede fra Afrika, og er også ganske mørk i huden.

Jeg merket at kona ble veldig «rar» da barnet ble løftet opp, men for å ikke virke bekymret har jeg ikke nevnt noe i dagene som er gått. Hun har heller ikke sagt noe, og i morgen kommer de hjem.

Det er ikke fritt for at jeg gjør meg tanker her jeg sitter og derfor håper jeg noen kan fjerne bekymringene mine og fortelle meg at dette er normalt?

Anonymkode: a5d08...ba9

Det er ikke ditt barn. Dama di har vært utro. Garantert!

Anonymkode: acd29...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synest du skal ta deg sammen å dra å se din kone og deres nyfødte barn. Hadde blitt veldig såret om min mann ikke kom og var med oss på barsel. Barseltiden kan være veldig tøff etter man har født. Legg lokk på dette en stund og ta det heller opp igjen om noen uker.

Anonymkode: 4b2d2...88c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at nyfødte ikke kommer ut som søte babyer. De er litt «most» sammen og det kan jo (i tillegg til gulsott) være litt likt et afrikansk utseende.

Anonymkode: ef8ed...601

På bildet av meg som nyfødt (3 dager gammel) har jeg skikkelig bred og flat nese. Håret var svart, og det var ganske mye av det. Nesen min ble til en helt vanlig "norsk" nese etter kort tid. Håret mitt er nå mellomblondt/lysebrunt. 

Anonymkode: 00ab8...557

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Rotemor skrev:

Ts har ikke nevnt barnets øyenfarge såvidt jeg kan se. 

Hvorfor ikke ta opp dette? Hun ser honigså at han er mørk.... Der kan da ikke være så vanskelig å si noe om at barnet er overraskende mørk e.l og ta det derfra. Å løpe til konklusjonen om at hun har vært utro kan koste deg dyrt!!!

Det er ikke for tidlig å se øyenfarge nå? Mener å huske øyenfargen ikke kommer på plass helt i starten.

Anonymkode: 26038...ef5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro det du. 

Anonymkode: 6d3b1...391

Vet det jeg - har til og med biologieksamen 😂

Anonymkode: 9e45b...0fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Peonjenta skrev:

Alle europeiske barn er født med mørkeblå øyne.  Vet ikke hvordan det er med nyfødte fra andre verdensdeler.  Jeg og min sønn hadde helt mørke øyne som nyfødte. 

Jeg er europeisk (norsk), og ble født med svarte øyne. Det sto skrevet ned at jeg hadde svarte øyne da jeg ble født, og det står fortsatt skrevet ned at jeg har det nå og. Det eneste som har forandret seg med øyenfargen min er at man kunne skimte litt brunt hvis man lyste på øynene med sterk lampe fra jeg var rundt ti år.

Moren min har brune, faren min har brun-grønne, søsknene mine har som pappa. Farfar og farmor hadde grønn-blå, mormor og morfar har blå-grå. De er også norske hele gjengen. Mamma er det eneste barnet i sin søskenflokk som ikke fikk blå øyne.

Anonymkode: 075a2...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mamma og pappa er helt norske og lyse. jeg hadde brune øyne og var mørk i huden og svart hår, men etter noen uker kom de blå øynene og lysebrune hår fram. blekere ble jeg og. er babyen svart, så selvsagt.. da ville jeg bedt om en forklaring enten fra leger eller mor. men mørke trekk er ikke unormalt som nyfødt 

Anonymkode: dc21d...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...