Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Million skrev:

Dette vet du vel strengt tatt svaret på selv. Man får ikke et farget barn om man ikke er det selv. Kona di har, som du selv sikkert mistenker, vært utro med en mann av en annen hudfarge og nasjonalitet enn dere.

Det er jo ikke sant. Man kan få et barn med en annen hudfarge så lenge man har genene for det. Dersom en i familien langt bak har vært mørkhudet, så kan det skje. Det er sjeldent men ikke umulig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke si eller gjør noe drastisk enda. Du bør stille noen undrende spørsmål, men ikke anklage henne for noe. Spør de ansatte på sykehuset om gulsott. Spør om farskapstest hvis trekkene til barnet ikke endrer seg de neste ukene.

Anonymkode: 99c1e...319

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter ble født med hele svart hår og veldig bred nese, på bildene fra den tiden ser hun ut som en mulatt. Mørk hud også. Jeg er da altså mor, og visste jo at hun var vår. Men forstår at du som mann lurer. Hvis han etter litt tid fremdeles ser sånn ut så må du nok få tatt en farskapstest. Er det andre som har nevnt noe? 

Anonymkode: 122d7...fbd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.babyverden.no/Nyheter/Fikk-en-lys-og-en-mork-tvilling/

Ett eksempel, det finnes mange flere der ute i verden.

Anonymkode: b3d18...e58

I dette tilfellet har det en forklaring i det minste. Faren er rimelig mørk i huden. Da vil jeg tro at det ene barnet trekke rmer mot moren sine gener, mens det mørke mot faren.

Men i dette tilfellet sier TS at hele familien er lys. Da har det ikke noe sammenheng.

Og seriøst.. man ser forskjell på gulsott og dette om barnet er halvt afrikansk. Trenger ikke å være geni for det.

Anonymkode: 8cd29...acf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. Det finnes mennesker som har fått tvillinger, med samme mann, der barna har ulik hudfarge, en lys og en mørk. 

De mørke genene kan ligge langt tilbake i enten fars eller mors slekt. 

Å lage en slik lett gjenkjennelig tråd, for en mann, er jeg langt mer skeptisk til. 

Anonymkode: b3d18...e58

Og hvor ofte skjer det, de uhyre sjeldne tilfellene som har blitt beskrevet i media? EN gang hver tiende million?

Mener du seriøst at man skal svare som om det var en reell og helt dagligdags mulighet? Så fjerne teorier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at når du drar til sykehuset i dag, så vil du se at barnet har endret seg. Husk å være der for din kone nå (som muligens er helt uskyldig). Hun hadde nettopp født et barn. Ikke rart du oppfattet hun som «rar». Det er en utavdegsjælopplevelse.

Anonymkode: ef8ed...601

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk en datter som var helt svart i håret og som hadde mørkebrune øyne.Begge foreldrene er mellomblonde med blå øyne. Da hun var baby trodde folk hun var adoptert :) Nå er hun 17 og er fremdeles veldig mørk, nesten svart hår og helt mørkebrune øyne, men hun er helt lik faren bortsett fra fargene, I dette tilfellet er det nok mørke gener fra langt tilbake,som plutselig tittet frem igjen :) .

Anonymkode: 68f33...7b5

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, kan se at du er bekymret. Mannen min og jeg har tre barn sammen. Vi er begge etnisk norske, med lys hud, lyst hår og lyse øyne. To av barna våre er også lyse. Så kom tredjemann og så aller mest ut som han var fra Pakistan, med mørk, gylden hud, svart hår og mørke øyne som fort ble brune. Heldigvis for forholdet sin del forlangte ikke mannen DNA-prøve. Han skulle gjerne fått tatt den, for jeg har mitt på det rene, men ALDRI om jeg hadde tilgitt ham for å tenke sånn om meg. Etterhvert som tredjemann ble eldre, så er det ingen tvil om hvem som er faren hans. Han er prikk lik min mann, bare en mørk utgave. Jeg tipper noen av oss har en spansk sjømann langt baki slekta, og plutselig kom de genene frem.

Anonymkode: a63fa...72d

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du tror hun har vært trofast er du skremmende naiv.

Anonymkode: ab926...709

Uskyldig til det motsatte er bevist? Alle er ikke utro.

Anonymkode: ef8ed...601

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner fikk en datter som var helt svart i håret og som hadde mørkebrune øyne.Begge foreldrene er mellomblonde med blå øyne. Da hun var baby trodde folk hun var adoptert :) Nå er hun 17 og er fremdeles veldig mørk, nesten svart hår og helt mørkebrune øyne, men hun er helt lik faren bortsett fra fargene, I dette tilfellet er det nok mørke gener fra langt tilbake,som plutselig tittet frem igjen :) .

Anonymkode: 68f33...7b5

Dersom begge foreldrene har blå øyne,  kan ikke barnet ha brune.... blå er recessivt gen og brune dominant!

Anonymkode: 6c880...cf0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, kan se at du er bekymret. Mannen min og jeg har tre barn sammen. Vi er begge etnisk norske, med lys hud, lyst hår og lyse øyne. To av barna våre er også lyse. Så kom tredjemann og så aller mest ut som han var fra Pakistan, med mørk, gylden hud, svart hår og mørke øyne som fort ble brune. Heldigvis for forholdet sin del forlangte ikke mannen DNA-prøve. Han skulle gjerne fått tatt den, for jeg har mitt på det rene, men ALDRI om jeg hadde tilgitt ham for å tenke sånn om meg. Etterhvert som tredjemann ble eldre, så er det ingen tvil om hvem som er faren hans. Han er prikk lik min mann, bare en mørk utgave. Jeg tipper noen av oss har en spansk sjømann langt baki slekta, og plutselig kom de genene frem.

Anonymkode: a63fa...72d

Nettopp!!

Anonymkode: ef8ed...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt nyfødte ser litt rare ut. De kan ha bred nese og være sammenklemt, ser litt morske ut. Og fargen kan ha noe med fødselen å gjøre eller gulsott, da blir barnet gulbrunt. 

Vent å se hvordan barnet utvikler seg. Det skjer mye med utseende de første ukene. 

Anonymkode: 5c42e...219

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun blitt voldtatt, og fortrengt det, som en forsvarsmekanisme? 

Anonymkode: 61e7d...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom begge foreldrene har blå øyne,  kan ikke barnet ha brune.... blå er recessivt gen og brune dominant!

Anonymkode: 6c880...cf0

Joda, var før det trodde det var så enkelt.

Anonymkode: 61e7d...06d

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

stor sjangse for at hun har vært utro. MEN... jeg kjenner ett par som fikk en helt hvit baby m lyse krøller, og moren der var selv helt mørk med sort hår. Så kan skje😊

er jo tilfeller der genene hopper over en generasjon ol, så hvis man har noen mørkhudede i familien kan det skje

Anonymkode: acd89...dd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har ikke nevnt barnets øyenfarge såvidt jeg kan se. 

Hvorfor ikke ta opp dette? Hun ser honigså at han er mørk.... Der kan da ikke være så vanskelig å si noe om at barnet er overraskende mørk e.l og ta det derfra. Å løpe til konklusjonen om at hun har vært utro kan koste deg dyrt!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom begge foreldrene har blå øyne,  kan ikke barnet ha brune.... blå er recessivt gen og brune dominant!

Anonymkode: 6c880...cf0

Det er faktisk helt feil! De kan være bærere av brune øyne genet begge to - det er eksempelet som alltid blir brukt i skole for å forklare dominante gener men det er ikke så enkelt 😏

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gulsott gjør huden gul ikke brun....

Anonymkode: 8cd29...acf

Tjaaa - min datter med to lyse blåøyde foreldre kom til verden med ordentlig brun hud og kullsort hår. Da gulsotten hadde gitt seg, og hun vokste til - hun mistet ikke hår - så det ut som vi hadde glemt å farge etterveksten! Idag er hun blond, med blå øyne. Lillebror som kom tre år seinere var gulrotoransje i håret (ingen av oss er det heller...) og ble kvit i luggen, før han fikk ometrent samme hårfarge som søstersen. Yngste har vært mellomblond fra fødsel, er i dag 5 år og kan se ut for at hun blir mørkere enn sine søsken. Så å ta det fra fødsel kan være å dra det i feil tankebaner. Afrikanske trekk er dessuten så tydelige, at du hadde ikke lurt - du hadde sett det, og afroen på hodet er medfødt! 😊

Anonymkode: 9e45b...0fb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...