Gå til innhold

Vårt nyfødte barn har en annen hudfarge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Vær så snill å roe dere ned. La de utsagnene som kun kommer frem når et menneske sitter bak et tastatur ligge. 

Jeg har fått større forståelse for at det kan være flere årsaker til at barnet vårt ser ut som det har en far med afrikansk opprinnelse, og jeg takker for det.

Jeg skulle også gjerne blitt litt mere beroliget, men det er jeg dessverre ikke og dermed kjennes det naturlig å gi uttrykk for dette.

Vi får vel ta å snakke litt om det her i kveld, men jeg vil anta kona mi bringer det på bane når vi er kommet hjem.

Jeg synes ihvertfall hun bør det.

Anonymkode: a5d08...ba9

Lykke til. Merker at jeg har fryktelig lyst til å vite hvordan det går...

Anonymkode: acd29...c8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså hvis barnet tydelig er afrikansk, har jo mor også sett det og skjønner at hun må fortelle det hvis hun har vært utro. Synes det høres rart ut at hun ikke sa noe isåfall. Kanskje barnet ser mørkere ut, og annerledes enn du forventet og du tror det er noe feil her. Men det behøver ikke å være det.

Jeg har to barn med samme mann. Første barnet lignet far veldig når det kom ut, men var så mørk at ingen skulle tro hn var norsk. Andre barnet lignet ingen av oss, og er helt lys og blåøyd på tross av at jeg og barnefar er mørke (type sort hår, brune øyne, gyllen hud) Pleier ofte på ferie å få spørsmål om begge barna er våre, da ene barnet ikke ser ut som hn hører hjemme i familien.

Det eneste du kan gjøre her TS er å snakke med kona de. Hun har nok merket seg din rare oppførsel, og kanskje også begge dine foreldres oppførsel også hvis de var sinte som du sa. Selv hadde jeg aldri nektet mannen min DNA test hvis han ønsket det. Dette bar faktisk noe jeg tilbød han på sykehuset for at jeg ville han skulle være 100% sikker på at barna var hans, men han ønsket det ikke. Hvis din kone har alt på det rene ser hun sikkert ikke noe galt i å ta en test.

Dere må jo snakke sammen, du kan ikke bare gjemme deg for henne, hva slags forhold har dere egentlig? Jeg forstår ikke de som ikke tar opp ting med sin partner. Det som i mine øyne hadde vært utilgivelig er om min partner hadde skrevet på kg, og snakket med sine foreldre om dette, og gjemt seg for meg fremfor å snakke med meg. Det hadde vært ett tillitsbrudd jeg ikke kunne tilgitt. 

Anonymkode: 6a12b...d18

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Vær så snill å roe dere ned. La de utsagnene som kun kommer frem når et menneske sitter bak et tastatur ligge. 

Jeg har fått større forståelse for at det kan være flere årsaker til at barnet vårt ser ut som det har en far med afrikansk opprinnelse, og jeg takker for det.

Jeg skulle også gjerne blitt litt mere beroliget, men det er jeg dessverre ikke og dermed kjennes det naturlig å gi uttrykk for dette.

Vi får vel ta å snakke litt om det her i kveld, men jeg vil anta kona mi bringer det på bane når vi er kommet hjem.

Jeg synes ihvertfall hun bør det.

Anonymkode: a5d08...ba9

Kanskje hun ikke skjønner hvorfor hun bør ta det opp fordi hun vet at det er ditt barn. Kanskje du bør ta det opp og snakke med henne ettersom du har bekymringer her tenker jeg. 

Anonymkode: 6a12b...d18

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nå har du sett syv sider her med beroligende historier også velger du likevel å oppføre deg sånn?

Jeg håper dama de ser hva slags mann du er å flytter langt vekk med begge ungene. Du er rett å slett en skam for ditt kjønn.

Anonymkode: 8e1c8...6df

«Beroligende historier?

7 sider med historier fra Guinness’ rekordbok, og one of a kind-hendelser skal roe ned en nybakt far som har et barn som like gjerne kunne vært en liten grønn mann? Og er kneblet av norsk politisk korrekthet, fordi han er en drittsekk med den nybakte mor hvis han stiller spørsmål. Jeg skjønner hans bekymringer 100%. Du har ikke så mye empati, har du?

Anonymkode: 13ff5...af2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde vært utro med en farget mann, så hadde hun aldri gamblet med at ungen fikk nordisk utseende. Så dum er hun ikke. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men - da jeg var gravid for en del år tlibake, beskylde samboer meg for å ha vært utro (noe jeg ikke hadde vært), og kom med uttalelser som "ja, vi får nå se når ungen kommer ut" og tilsvarende. Når jeg var drøyt 5 mnd på vei, fikk jeg akutt og alvorlig svangerskapsforgiftning, og ble i hui og hast fraktet til sykehuset. Samboer kastet seg i bilen og kom etter. I løpet av nattet måtte barnet forløses ved keisersnitt, og det ble konstatert dobbeltisidig hjerneblødning. Likevel levde hun i 18 timer, der min samboer fikk ha henne hos seg - jeg var for det meste bevisstløs. Samboer og mange i hans familie har et veldig spesielt karaktertrekk ved munnen, som også datteren vår helt tydelig hadde, tross at hun ikke var fullvokst. Jeg trenger vel ikke foklare at hun døde fra oss. Karma is a bitch, eller hva? Om hun hadde overlevd, hadde hun fått helgepappa, for å si det sånn. Det ble heller ikke flere barn på oss, og vi er ikke sammen lenger.

Anonymkode: 01229...1b6

Hvorfor trodde han at du hadde vært utro? Og hvorfor er det dumpegrunn for deg at noen tror det? Ikke kom med det «stole på»-pisset. Norge er fullt av partnere som stoler på, og blir rundlurt hver eneste dag. Det er ingen grunn til å stole 100% på noen som helst. 

Anonymkode: 13ff5...af2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert du hadde vært like forbannet hadde du vært utro. Det er forskjell på å ha mørke trekk (øyne og hår), og se ut som en afrikaner. Selvfølgelig blir barnefar, som har gledet seg i 9 mnd, veldig lei seg og fortvilet når han innser at det er stor sannsynlighet for at barnet ikke er hans. 

For har det faktiske afrikanske trekk, et sannsynligheten for utroskap mye større enn alskens rare historier fra media. 

Anonymkode: 86669...5e1

Jeg tror du misforstår meg. Alt det der med utroskap er greit. Men, hva er sannsynligheten for at du eller jeg skal kunne bevise at kona hans er utro? 0%. Det er kun HAN som kan manne seg opp og dra ræva til fødestuen og kommunisere med barnets mor. Det er mange måter å gjøre dette på - blant annet å stille spørsmål. Noe så enkelt som «jeg lurer på hvor det svarte krøllete håret kommer fra?» Eller «Han var veldig ulik søsteren sin, har du lagt merke til det?» Det er inngangsspørsmål til en samtale som kan føre han nærmere svaret. Han kommer ikke nærmere svaret ved å feige seg til og gjemme seg på kvinneguiden. Det er kun èn person som har svaret på gåten hans, og hun befinner seg ikke i denne tråden. 

At disse to har et liv sammen - hvor han setter større lit til ukjente personer som spekulerer på nett, sier vel litt om kvaliteten på både forhold og mann? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planen fremover dersom hun ikke tar opp temaet, TS? 

Hva om du rett og slett spør henne om hun har en utlending langt tilbake i slekta, for du har hørt at slike trekk kan hoppe over flere generasjoner før de plutselig dukker opp. 

DNA-test kan du uansett ta uten at hun vet det, noe jeg vil anbefale. 

 

Anonymkode: 51e7f...98b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er at når far ønsker å ta en DNA-test så betyr det at han ikke stoler på sin kome og tror hun ligger rundt og er frekk nok til å presentere en gjøkunge som resultat. Om du ikke forstår det, så synes jeg synd på partneren din.

Anonymkode: a63fa...72d

Og slike som deg er grunnen til at farskapstest burde være obligatorisk på sykehus. Nettopp fordi slike som deg mener at mannen påstår at du har vært utro hvis han er usikker og vil være 100% sikker på at barnet ar hans. Dette er noe slike som deg aldri forstår siden du alltid vil vite at barnet er ditt, mens for ganske mange menn (har hørt opp mot 10%) faktisk ikke er far til "sitt" barn.

Anonymkode: c811e...add

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, TheGirlWhoWaited said:

Du er gift og har nå (kanskje) to barn med en dame - så klarer du ikke å ta opp med henne om barnet er ditt eller ikke? Virkelig?? Hva for slags ekteskap har dere egentlig???

Kanskje grunnet de som tidligere i tråden her har sagt at det mer eller mindre er dumpegrunn hvis far tviler og vil ha farskapstest? Hadde du giddet å lese det som står tidligere i tråden hadde du fått det med deg.

Anonymkode: c811e...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men - da jeg var gravid for en del år tlibake, beskylde samboer meg for å ha vært utro (noe jeg ikke hadde vært), og kom med uttalelser som "ja, vi får nå se når ungen kommer ut" og tilsvarende. Når jeg var drøyt 5 mnd på vei, fikk jeg akutt og alvorlig svangerskapsforgiftning, og ble i hui og hast fraktet til sykehuset. Samboer kastet seg i bilen og kom etter. I løpet av nattet måtte barnet forløses ved keisersnitt, og det ble konstatert dobbeltisidig hjerneblødning. Likevel levde hun i 18 timer, der min samboer fikk ha henne hos seg - jeg var for det meste bevisstløs. Samboer og mange i hans familie har et veldig spesielt karaktertrekk ved munnen, som også datteren vår helt tydelig hadde, tross at hun ikke var fullvokst. Jeg trenger vel ikke foklare at hun døde fra oss. Karma is a bitch, eller hva? Om hun hadde overlevd, hadde hun fått helgepappa, for å si det sånn. Det ble heller ikke flere barn på oss, og vi er ikke sammen lenger.

Anonymkode: 01229...1b6

💕

Anonymkode: 6c880...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså...seriøst? Er dette 1950? Det der er ikke ett ord moderne mennesker bruker. Så vi kan vel allerede fastslå at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

Anbefaler deg likevel å lese de syv sidene før du kommer med slike konklusjoner som du gjør der.

Anonymkode: 8e1c8...6df

Og hvis vi mer fornuftige nå skriver syv sider som ikke bare er solskinnshistorier, men der konen faktisk har vært utro, så mener du at han bare skulle slått opp med henne fordi hun var utro? Det er ikke slik verden fungerer.

TS, ta en farskapstest uten å ta det opp med hun, så får du svar i posten innen noen få uker.

Anonymkode: c811e...add

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I.......

Blir det feil å nevne barnets utseende allerede i dag om ikke min kone sier noe uoppfordret?

TS

Anonymkode: a5d08...ba9

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS ........

Jeg skulle også gjerne blitt litt mere beroliget, men det er jeg dessverre ikke og dermed kjennes det naturlig å gi uttrykk for dette.

Vi får vel ta å snakke litt om det her i kveld, men jeg vil anta kona mi bringer det på bane når vi er kommet hjem.

Jeg synes ihvertfall hun bør det.

Anonymkode: a5d08...ba9

Det er helt feil og utrolig merkelig at du ikke nevnte det det øyeblikket du så barnet, er det noe annet å snakke om i en slik setting (nyfødt eget barn) enn "er barnet 100% friskt"? (gulsott, andre ting) og hvordan ser han ut? "Velskapt", apgar score, hår, hudfarge, ti fingre og tær, øyne, munn, nese, armer og bein. Spiser han, bæsjer han, hvordan er huden, fødselsmerker, hodefasong? Merker jeg ikke tror på dette, var du ikke tilstede på fødselen, og hvis ikke, viste hun ikke fram barnet inngående da du kom? Og helsepersonell sa ingen ting, og kona di sa ingen ting? Går det an å få barn nummer to og ikke sammenligne med barn nummer en? Du er bekymret, du må selvfølgelig si det!

Anonymkode: d585a...bab

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Beroligende historier?

7 sider med historier fra Guinness’ rekordbok, og one of a kind-hendelser skal roe ned en nybakt far som har et barn som like gjerne kunne vært en liten grønn mann? Og er kneblet av norsk politisk korrekthet, fordi han er en drittsekk med den nybakte mor hvis han stiller spørsmål. Jeg skjønner hans bekymringer 100%. Du har ikke så mye empati, har du?

Anonymkode: 13ff5...af2

De fleste opplevelsene her inne er selvopplevde ser du om du leser det. En liten prosent av befolkningen henger her inne, altså kan man fastslå at når det ble så mange egne historier på så kort tid her på kg, så er det relativt normalt at ett spedbarn ser ut som en gjøkunge. En konklusjon de aller fleste oppegående mennesker selv ville kommet til.

Du er ikke så veldig smart, eller hva?

Anonymkode: 8e1c8...6df

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis vi mer fornuftige nå skriver syv sider som ikke bare er solskinnshistorier, men der konen faktisk har vært utro, så mener du at han bare skulle slått opp med henne fordi hun var utro? Det er ikke slik verden fungerer.

TS, ta en farskapstest uten å ta det opp med hun, så får du svar i posten innen noen få uker.

Anonymkode: c811e...add

Det er ikke sammenlignbart å det vet du. Ikke når det er så normalt at spedbarn ser ut som en gjøkunge. 

Anonymkode: 8e1c8...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære TS. 

Jeg forstår din bekymring, men hva hvis barnet er ditt og du ikke knytter bånd med babyen nå som babyen er liten? En farskapstest tar flere uker å få svar på. Og tror du virkelig kona di har vært utro med en mørk mann, blitt gravid og tatt sjansen på at barnet skal komme ut hvitt, eller at du ikke skal merke det dersom det er det motsatte? 

Nyfødte babyer kan se litt «rare» ut, og de afrikanske trekkene kan komme av at en liten babynese ofte er en «most» liten knapp. Kanskje virket kona di «rar» etter fødselen fordi hun var forvirret over utseendet til babyen selv? Jeg vet at jeg i alle fall ville ha hatt vanskeligheter med å ta opp at babyen ikke ligner far eller meg, da det ville åpnet opp for en diskusjon om barnet har en annen far (noe våre barn selvsagt ikke har) 

TS, du løser i alle fall ingen ting ved å holde deg unna babyen og ikke snakke med mor! Dersom du tviler må du ta det opp, da det vil skade ditt forhold til barnet dersom du tror du ikke er faren. Fortell kona di at foreldrene dine syntes babyen ser afrikansk ut, og du jo må innrømme at du syntes han har noen ukjente trekk selv, og ta det derifra. Uansett må du få dette avklart for å unngå å skade din relasjon til babyen dersom det viser seg at du faktisk er faren. 

Som mor ville jeg kanskje blitt litt såret dersom far hadde krevd farskapstest, men dersom barnet har helt ukjente trekk så ville jeg jo vært nyskjerrig på årsaken selv. Som andre sier kan det være trekk fra flere generasjoner siden som har tittet fram. Og du vil vel ikke risikere å få et ikke like nært forhold til barnet dersom det skulle vise seg at han er din?

Anonymkode: 8ff61...b66

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Beroligende historier?

7 sider med historier fra Guinness’ rekordbok, og one of a kind-hendelser skal roe ned en nybakt far som har et barn som like gjerne kunne vært en liten grønn mann? Og er kneblet av norsk politisk korrekthet, fordi han er en drittsekk med den nybakte mor hvis han stiller spørsmål. Jeg skjønner hans bekymringer 100%. Du har ikke så mye empati, har du?

Anonymkode: 13ff5...af2

Helt enig. Og dette er hovedgrunnen til at jeg er sjeleglad for at jeg ikke er mann. Om dette barnet virkelig ikke er TS sitt så er det så jævlig råttent gjort at jeg har ikke ord. Ja kona har i så fall vært utro, det er nå en ting, men å få et barn ut av det i tillegg og gå i ni mnd uten å nevne noe for mannen sin? Fy søren, verste sort!

Til TS, jeg håper du får svar på det du lurer på. Og jeg håper DNA-test blir vanlig ved fødsel for alle i fremtiden. Og til alle dere damer som er så utrolig fornærma over at partner vil ha DNA-test på en unge som ikke er i nærheten av å ligne på faren sin, prøv å sette dere inn i deres situasjon. De vil være 100% sikker på at det barnet er deres, de skal tross alt ta seg av dette barnet emosjonelt og økonomisk "resten av livet". 

Anonymkode: 944af...7e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for råd og synspunkter.

med krusete dotter mener jeg å si at barnet ikke har så mye hår, men det som er på hodet er i «flekker» rundt om og var relativt stivt i forhold til andre bebier jeg har bært.

Jeg greier ikke å reise på besøk i dag. Først og fremst fordi jeg er urolig, men også i frykt for å si noe som kan være feil, skadelig eller i verste fall uopprettelig.

Rart når noe man har gledet seg til så lenge plutselig blir slik.

Anonymkode: a5d08...ba9

Afrikansk hår er mye stivere enn nordisk hår. Nesten som stål ull. Så hvis håret virker stivere og annerledes enn hos oss så er det en stor mulighet for at barnet kan ha en afrikansk far..

Anonymkode: 498c5...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å snakke sammen som to voksne mennesker? Hva slags forhold et det dere har når du blir fraværende og rømmer fra kona di istedenfor å være på sykehuset som normalt? Det burde være opplagt å snakke om hvordan barnet ser ut når det har kommet ut. Du bare antar det verste med en gang, blir utilgjengelig for kona di istedenfor å være der du skal være. Bli voksen og ta ansvar ts! 

(At hun ble rar har vel noe med at hun så din reaksjon og skjønte hva du tenkte, så barnet er nok ditt eller så hadde hun ikke turt å ha deg der)

Anonymkode: f9350...7be

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...