Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Garn :hjerter_rundt:

 

Har et gammelt lager fra den tiden jeg kjøpte alt som var fint. Noe er sortert og gitt vekk fordi jeg aldri kommer til å bruke det, mens annet garn fremdeles er det og vil bli brukt. Jeg strikker masse sjal, men det er begrenset hvor mange man kan bruke selv. Vurderer å selge ferdige produkter, men vet ikke om noe sted (utenom etsy) hvor det kan gjøres enkelt. Noen som vet?

 

Jeg har faktisk lagt alt garnet mitt inn på stash på ravelry. Da "shopper" jeg der når jeg vurderer nye prosjekter. Blir nesten som nettshopping. Ellers handler jeg bare fint, håndfarget garn på nettet. Annet garn blir kjøpt i butikk slik at vi ikke mister butikkene til fordel for nettet. Må jo kunne ta på og klemme garn også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke det greit med salg på finn.no da? Det ligger en del håndarbeid der... :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Går ikke det greit med salg på finn.no da? Det ligger en del håndarbeid der... :) 

Har ikke sjekket Finn.no. Tenkte det var mer "bulk-sale" og ikke så mye enkeltprodukter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går helt fint med enkeltprodukter i forhold til hva jeg har sett der. Forsøk og se hva du syns? :jepp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Skravla skrev:

Garn :hjerter_rundt:

 

Har et gammelt lager fra den tiden jeg kjøpte alt som var fint. Noe er sortert og gitt vekk fordi jeg aldri kommer til å bruke det, mens annet garn fremdeles er det og vil bli brukt. Jeg strikker masse sjal, men det er begrenset hvor mange man kan bruke selv. Vurderer å selge ferdige produkter, men vet ikke om noe sted (utenom etsy) hvor det kan gjøres enkelt. Noen som vet?

 

Jeg har faktisk lagt alt garnet mitt inn på stash på ravelry. Da "shopper" jeg der når jeg vurderer nye prosjekter. Blir nesten som nettshopping. Ellers handler jeg bare fint, håndfarget garn på nettet. Annet garn blir kjøpt i butikk slik at vi ikke mister butikkene til fordel for nettet. Må jo kunne ta på og klemme garn også. 

Det finnes en Facebook-gruppe som heter noe sånt som kjøp og salg av strikkaklær

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn garn som det er "litt" ubetydelig feil med (for en del av oss), men det er brukbart alikevel.
Kan f.eks. være litt uhell i fargingen eller noe annet som gjør et det ikke er 100% slik som produsenten
mente at det skulle være. Derfor tar de heller ikke full pris for det og vi kan få tak i greit garn billigere. :nigo: 

Det er nesten slik at man bestemmer seg for å adoptere et garn som ikke har det like godt som de andre;
en slags "garnehage" hvor vi kan ta til oss dem det klaffer godt med. :jepp:  Den forklaringen likte jeg faktisk.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skravla skrev:

Garn :hjerter_rundt:

 

Har et gammelt lager fra den tiden jeg kjøpte alt som var fint. Noe er sortert og gitt vekk fordi jeg aldri kommer til å bruke det, mens annet garn fremdeles er det og vil bli brukt. Jeg strikker masse sjal, men det er begrenset hvor mange man kan bruke selv. Vurderer å selge ferdige produkter, men vet ikke om noe sted (utenom etsy) hvor det kan gjøres enkelt. Noen som vet?

 

Jeg har faktisk lagt alt garnet mitt inn på stash på ravelry. Da "shopper" jeg der når jeg vurderer nye prosjekter. Blir nesten som nettshopping. Ellers handler jeg bare fint, håndfarget garn på nettet. Annet garn blir kjøpt i butikk slik at vi ikke mister butikkene til fordel for nettet. Må jo kunne ta på og klemme garn også. 

Hva med å ordne deg avtale med et kjøpesenter i ukene før jul feks (om du har lyst og anledning), slik at du kan sitte og selge produktene dine inne på et kjøpesenter? Flere kjøpesenter låner (ofte gratis, men noen skal ha litt betalt for dette) ut plass + bord og stoler til slike formål.  (Dette kan man gjøre året rundt, men jeg nevner ukene før jul, ettersom det er lettere å selge da når alle er på julegavejakt og pengene sitter løst i pengepungene) :) 

Endret av An0nymBruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet over det fineste garnet på Rusta av alle steder nå i helgen. Klarte akkurat ikke å gå forbi. :fnise:  Det har konsistens som Drops Air, og ser nesten håndfarget ut. Litt som dette i sjatteringene, bare grønn i stedet for blå. :hjerte: Kjøpte 8 nøster, og må nå bare finne ut hva jeg skal bruke det til. :ler: 

image.png.bf42b200d5764c235871b5ea7c1c0266.png

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg ramlet over det fineste garnet på Rusta av alle steder nå i helgen. 

Rusta har ikke sånne nøster der jeg har sett forresten...er du helt sikker på at det var der?
Ingenting på rusta.com :( 

 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det dette merket @^^Belle^^? Rusta.com/se https://www.rusta.com/se/garn-mix-p50601095.aspx har disse @Hoppetaujenta. Men de er i akryl. De har det også i Norge, men dette garnet ligner ikke på det som ^^Belle^^ postet bilde av. https://www.rusta.com/no/garn-mix-p50601096.aspx
50601096-itemlist-636231312450000000.jpg50601094-itemlist-636231312440000000.jpg50601095-itemlist-636231312440000000.jpg50601098-itemlist-636231312450000000.jpg

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Rusta har ikke sånne nøster der jeg har sett forresten...er du helt sikker på at det var der?
Ingenting på rusta.com :( 

 

Jeg fant dem ikke på nettsiden deres jeg heller. Men de hadde mange farger altså...

4 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Var det dette merket @^^Belle^^? Rusta.com/se https://www.rusta.com/se/garn-mix-p50601095.aspx har disse @Hoppetaujenta. Men de er i akryl
50601096-itemlist-636231312450000000.jpg50601094-itemlist-636231312440000000.jpg50601095-itemlist-636231312440000000.jpg50601098-itemlist-636231312450000000.jpg

Nei, ikke disse. Dvs, det var dette merket, men jeg mener å huske de heter Molly. Når jeg googler, kommer bare Järbo sine opp, og det er ikke dem. De jeg kjøpte var akkurat samme konsistens som Air (bare ikke så myk), og litt mer glidende overgang mellom fargene. Akryl eller annet ikke-naturfiber var det dog.

Skal prøve å få tatt bilde av dem litt senere i dag.

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg fant dem ikke på nettsiden deres jeg heller. Men de hadde mange farger altså...

Nei, ikke disse. Dvs, det var dette merket, men jeg mener å huske de heter Molly. Når jeg googler, kommer bare Järbo sine opp, og det er ikke dem. De jeg kjøpte var akkurat samme konsistens som Air (bare ikke så myk), og litt mer glidende overgang mellom fargene. Akryl eller annet ikke-naturfiber var det dog.

Skal prøve å få tatt bilde av dem litt senere i dag.

Tusen takk :) 

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et elskverdig og kostbart forhold til garn. Kjempehappy min samboer har NULL innsikt i hva et nøste kan koste. :Knegg:

 

 :tekola:

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perle skrev:

Jeg har et elskverdig og kostbart forhold til garn. Kjempehappy min samboer har NULL innsikt i hva et nøste kan koste. :Knegg:

 

 :tekola:

Jeg har også en mann som ikke har peiling på garnkostnader. Jeg har dratt ham rundt i byer i Europa på jakt etter garn, han har sett at jeg har plukket det og det og det og det og det, men heldigvis ikke fulgt med når jeg har dratt kortet. 😅

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha....så da har de kanskje sånn stunt-garn som en får tilbud om kun hvis man er fysisk i butikken selv, @^^Belle^^
Det kan jo faktisk hende. Kanskje jeg må finne meg en slik butikk og snuse rundt litt. :) 

Akrylnøster har mange fine farger, men det blir litt glatt og rart å lage ting av syns jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt, tett og nært forhold til garn :knegg:

Noen vil nok kunne komme til å tenke at jeg har i overkant mye garn. Jeg er tilbøyelig til å være enig, så nå prøver jeg å begrense innkjøpene - jeg har jo veldig mye fint garn som jeg strengt tatt burde strikke med i stedet for å kjøpe nytt.

Jeg er rimelig kvalitetsbevisst, i det minste - jeg strikker mye og vet hva jeg liker, så det meste jeg kjøper er ren, ubehandlet ull. 

 

Anonymkode: 2b408...efe

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...