Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

:ninja: Hemmelig melding kun til medlemmer av denne tråden.  SALG >>> BOMULLSGARN >>> 11,- >>> HOBBII.....

:hoppendeglad: Takk for tipset :klemmer: Men jeg synes at alle skal  få se meldingen, også de som ikke vet om hvordan de skal få frem den usynlige skriften :jepp: Var det denne @Hoppetaujentahttps://hobbii.no/rainbow-cotton-8-4

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Bare hyggelig å spre et godt budskap, men jeg må si at disse garnstedene skriver omtrent daglige brev i en overhyggelig venninnetone og kommer med nye tilbud som varer til midnatt og jeg MÅ kjøpe NÅ....og det er som om livet avhenger av mitt neste og neste og neste kjøp. Rare greier det der. Et tilbud i uka hadde hodt lenge for meg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Garnius-byen, og her har nesten alle garnsjappene lagt ned. :( Garnius har jo åpnet for butikk også, med samme priser som i nettbutikken, og selv om jeg synes det er flott og fint med Drops og Du Store Alpakka til superpris, så er det selvsagt trist for de lokale sjappene. Det er én åpen igjen i byen, og der jobber det i tillegg en stk supersur og bitchy dame. Hun treffer man på sånn ca halvparten av gangene man er der inne, og det trekker selvsagt veldig ned!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, for en fin tråd 😍 Jeg er enn så lenge helt ny i gamet, men fytti så mye pent garn som finnes.

Lurer på om noen kan hjelpe meg: hvilket ullgarn-merke kjøper man hvis man er opptatt av best mulig dyrevelferd? Vet jeg må unngå merinoull og kjøpe norske merker, men ellers er jeg blank.

- O

Anonymkode: 91e03...ecc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på 8/4 og 8/8 i bomullsgarn? Tykkelse antagelig, men hva går det ut på eksakt? :klo: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring til f.eks. "Garnius" og spør dem? Tlf. 52 71 00 00 :) 

Anonymkode: e1beb...e64

Ingen dum idé, takk! Sendte de en mail nå :)

- O

Anonymkode: 91e03...ecc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, for en fin tråd 😍 Jeg er enn så lenge helt ny i gamet, men fytti så mye pent garn som finnes.

Lurer på om noen kan hjelpe meg: hvilket ullgarn-merke kjøper man hvis man er opptatt av best mulig dyrevelferd? Vet jeg må unngå merinoull og kjøpe norske merker, men ellers er jeg blank.

- O

Anonymkode: 91e03...ecc

det er ikke slik at du må unngå merinoull. Merinosau blir noen steder utsatt for mulesing, noe som er svært smertefullt for sauen. Merinoull som er fra sauer som ikke blir utsatt for mulesing pleier å være ok. Det ligger en liste fra 2014 her: https://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/garn_uten_mulesing

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Hva er forskjellen på 8/4 og 8/8 i bomullsgarn? Tykkelse antagelig, men hva går det ut på eksakt? :klo: 

Hei :) "jm6ngaqvoj0o9kstfi.pngBomullsgarn 8/4 er en standard betegnelse, som angir tykkelsen og lengden på garnet.
8-tallet betyr, at garnet er spunnet av bomull i tykkelsen 8.
4-tallet forteller, hvor mange tråder, garnet er spunnet av.
Bomull i tykkelse 8 har en standard lengde på 1,6934 meter per gram.

Løpelengden på 8/4 bomullsgarn beregnes på denne måten: 8*1,6934 meter/4 tråder = 3,3868 meter per gram garn. Ett garnnøste på 50 gram, har dermed en løpelengde på 169,34 meter (3,3868 meter * 50 gram). Oftest rundes dette opp til 170 meter per 50 gram."https://ritohobby.no/content/65-hva-betyr-bomullsgarn-84

"Rainbow Cotton 8/8 er laget med 8 tråder og er derfor dobbelt så kraftig som den klassiske 8/4 kvaliteten som bare er laget med 4 tråder. Dette herlige bomullsgarnet består av 100% myk og naturlig bomull - og du er garantert et garn i toppkvalitet til en utrolig lav pris. Hvert nøste har i tillegg EasyStart som gjør det enkelt å trekke ut tråden fra midten av nøstet."https://hobbii.no/rainbow-cotton-8-8

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, An0. Jeg må lete bedre og ikke være så hurtig neste gang jeg ikke finner det jeg leter etter. :smilyblomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj...:ohmy: .....jeg startet på grytekluter tidligere i kveld og nå har jeg fått dilla igjen, det er bare det at jeg ikke har nok av den ene fargen kan det se ut til og da må jeg nok fysisk finne en garnbutikk i morgen så de kan bli fullført i løpet av uka. De skal bli gave til ei som har pusset opp sitt gamle kjøkken og da er det veldig viktig å få dem ferdige. De blir fine. :nigo:  

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også veldig gjerne lyst til å handle i fysiske butikker, det er noe med å se og ta på garnet, sammenligne farger og vurdere kvaliteter. Men så er det typisk når jeg skal ha garn til et bestemt prosjekt, så har de ikke de fargene jeg hadde tenkt meg, og hvis de har det, så har de ikke nok i samme innfarging osv. Veldig irriterende. Og når det da samtidig er supersalg på alle nettbutikker, er det vanskelig å holde på prinsippene. Men jeg har til gode å gå i butikken for å vurdere farger og kvalitet og deretter bestille på nett, såpass mye skamvett har jeg faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Tusen takk, An0. Jeg må lete bedre og ikke være så hurtig neste gang jeg ikke finner det jeg leter etter. :smilyblomst:

Bare hyggelig :smilyblomst: Jeg lærte også noe nytt av at du stilte det spørsmålet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat testet ut flora garnet fra drops, og er superfornøyd. Det er et av de drøyeste garnene jeg har vært borte i på lenge, og i tillegg en super pris! Så det er dagens garnreklame fra meg 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Brøleapen skrev:

Jeg har akkurat testet ut flora garnet fra drops, og er superfornøyd. Det er et av de drøyeste garnene jeg har vært borte i på lenge, og i tillegg en super pris! Så det er dagens garnreklame fra meg 😂

Jeg er også glad i Flora. :hjerte: Lagde meg skjerf/sjal av det for en måneds tid siden:

u1frIHmCP4W7iq4GEeZCCnzn8OQ3FUxdfwdnrlNeyue0XDBtk6Rx9xE28ZHDW2fUSoXraZazKDNJTO5yZN354CuGN5uIq1iwPsiscdR1arTB0dr0lJIXhkcnCaWHnY9CKblf40TRzWdcgm3NL71ugPfVnkbYGmISxlw05VELq_zNOB3PR0mb4CNuzzcuVfszjpVCHUXzLysFwXTanK5mnZIuUxUcooYcoxCCwoJfo36vO0k75gIQ-aqHolxRFGiZ4WiSfuOOcxtujNSGt7D-RckUbA7KcUBzhsgPLUX6Ug1KAdUUd4_fg08K5cLc3z_IddktYhP-0YsAXq6QO-RJFVgt_TISrhSi9NnMa8H6cYMM7mWR2Gwj3L5l015kQ8vYOuHQTbPIxvDM_lE-Ts2PNkaQO5zTp9ErMGor-BRbZHtjveVYNCCg098pV7JysRFP0_WlHg1Z_LyTV4nwC2lL_9L2pp7LbFmSRB6qQ81mNN9XGUvv8pHrp_ieAh3tMX_vKvJfUCdi4DQ0Q_i1LDWS-OA_y4pfgPmrhCbUJR8rp5CTh6KUS0ntSSCG-D1F3i7KEWzBCf9qDTYv6TnjvlSdQqZ2w03TITO_lnJyQBn-4P5C-bA4_N3p6Sn_GbnQt2A4=w549-h1098-no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg er også glad i Flora. :hjerte: Lagde meg skjerf/sjal av det for en måneds tid siden:

u1frIHmCP4W7iq4GEeZCCnzn8OQ3FUxdfwdnrlNeyue0XDBtk6Rx9xE28ZHDW2fUSoXraZazKDNJTO5yZN354CuGN5uIq1iwPsiscdR1arTB0dr0lJIXhkcnCaWHnY9CKblf40TRzWdcgm3NL71ugPfVnkbYGmISxlw05VELq_zNOB3PR0mb4CNuzzcuVfszjpVCHUXzLysFwXTanK5mnZIuUxUcooYcoxCCwoJfo36vO0k75gIQ-aqHolxRFGiZ4WiSfuOOcxtujNSGt7D-RckUbA7KcUBzhsgPLUX6Ug1KAdUUd4_fg08K5cLc3z_IddktYhP-0YsAXq6QO-RJFVgt_TISrhSi9NnMa8H6cYMM7mWR2Gwj3L5l015kQ8vYOuHQTbPIxvDM_lE-Ts2PNkaQO5zTp9ErMGor-BRbZHtjveVYNCCg098pV7JysRFP0_WlHg1Z_LyTV4nwC2lL_9L2pp7LbFmSRB6qQ81mNN9XGUvv8pHrp_ieAh3tMX_vKvJfUCdi4DQ0Q_i1LDWS-OA_y4pfgPmrhCbUJR8rp5CTh6KUS0ntSSCG-D1F3i7KEWzBCf9qDTYv6TnjvlSdQqZ2w03TITO_lnJyQBn-4P5C-bA4_N3p6Sn_GbnQt2A4=w549-h1098-no

Så fantastisk fint! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brøleapen skrev:

Så fantastisk fint! 😊

Takk! Er skikkelig fornøyd altså. Mykt og varmt og godt. :hjerte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...