Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Imponerende arbeid ja. Jeg har riktignok heklet et stort teppe (bølgeteppe) selv, men det gjør jeg nok ikke igjen. Det var ganske kjedelig og siste halvdel heklet jeg bare på trass. :Knegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en da er så fryktelig dum å ikke feste trådene med en gang småfirkantene er laget,
så har en nokså tunge tider foran seg - lenge. Jeg pleier å bli ei sånn som styrter frem
for det er så ok å lage firkanter med mange farger og jeg skal bare lage èn til....SÅ skal jeg
feste alle trådene, men...nei. Jeg lærer aldri. :sukk: ...men god til å feste tråder har jeg blitt
og det er jo alltids noe å være stolt av. Kanskje.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feste trådene mens jeg hekler, altså at jeg holder tråden bak arbeidet og "hekler inn" den løse tråden mens jeg hekler videre etter et trådbytte. Da slipper man å feste løse tråder etterpå. Trådfesting er så utrolig kjedelig så det er virkelig godt å slippe. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier jeg også ved vanlig hekling, men når det er "huller" i bestemorrutene ligger jo tråden åpen regelmessig
og da må de festes med nål, syns jeg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TulleteKatt

Jeg er nybegynner. Ikke strikket siden barneskolen for over 20 år siden, men har jo blitt helt hekta!🙈 Har strikket flere luer og pannebånd de siste ukene, og når lønnen ruller inn i morgen blir det garnshopping til min første genser. Både gleder og gruer meg. 

Til nå foretrekker jeg ‘pusete’ garn, siden det gjemmer skjønnhetsfeil, og er så deilig å ha på seg. Oppskriften jeg fant på genser skal også være i slikt garn, og med tykke pinner, så håper det går radig. 😊 

 

 

190E85FF-4E6D-4358-8753-90605254D9E0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert å begynne med tykt garn, det går så mye raskere. Selv om jeg ikke er nybegynner merker jeg godt at tålmodigheten får seg en utfordring når jeg strikker med tynt garn og tynne pinner. :fnise: Herlig farge på garnet du har valgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26 September 2018 den 11.41, Hoppetaujenta skrev:

Et lite bilde for å oppmuntre folk til å stå på selv om det tar lang tid å lage vidunderet en holder på med,
uansett om det er en sokk, eller dette relativt store familiepleddet som helt sikkert varmer vidunderlig. :) 
njynAIR.jpg

Nydeleg pledd👍😀hvilket garn brukte du?

Anonymkode: 5c00d...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.9.2018 den 9.52, ^^Belle^^ skrev:
Livet mitt ble drastisk forandra etter at jeg oppdaget Den Magiske Knuten. :hjerte: 

Åhh! Den har jeg lurt på hvordan lages. :jepp:  Kan også brukes med stort hell hvis en trer kjeder og har lærsnor
rundt halsen, for lengden på kjedet kan varieres lett som en plett da. Takk for videoen! 

På 28.9.2018 den 10.28, AnonymBruker skrev:
Nydeleg pledd👍😀hvilket garn brukte du? Anonymkode: 5c00d...e00

Å nei, det der er nok ikke meg. :fnise:  Var heller ment som en ren oppmuntring generelt. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig fin Absinthia! ❤️ Håper du vil vise fram når du er ferdig.

Jeg heklet dette da lillesøster ble født. Jeg blir så glad av fargene.

https://www.ravelry.com/patterns/library/owl-obsession

 

Jeg er ferdig med en genser til lillesøster og holder på med votter til barna. Herlig med noe som bare flyr av pinnene etter å ha brukt to uker på genseren.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt utenfor tema, men likevel: har dere noen anbefalinger til fine strikkekontoer på instagram? Gjerne med litt farger! :duskedame:

Anonymkode: 2b408...efe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Litt utenfor tema, men likevel: har dere noen anbefalinger til fine strikkekontoer på instagram? Gjerne med litt farger! :duskedame:

Anonymkode: 2b408...efe

Jeg følger Tove Lindtein på insta. Hun har så utrolig mye fint! :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første november og garnpraten fortsetter. :)  Jeg har gjort ferdig to par grytekluter til og pakker inn for sending i bobleplastkonvolutt i dag. Jeg liker å få en liten overraskelse i posten og har grunn til å tro at det gjør andre også.
Ting som kommer rett i postkassa og ikke må hentes i butikk er av det gode. Det er plass til en liten sjokolade også
innimellom klutene der. Dagens gode tips er gratis og står fritt til å benyttes når som helst. God garnmåned til dere!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vottene jeg strikket nylig er allerede i bruk og eieren godt fornøyd. Jeg holder på med en lue. Jeg hadde tenkt å strikke en hals til meg selv i samme mønster som lua, men mønsteret var så kjedelig å strikke at det gidder jeg bare ikke. Da må jeg finne et annet halsmønster å bruke det kjempefine petroleumsfargede garnet på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mor skal på strikkehelg på bardøla høyfjellshotell i helgen 🤗😍 gleder meg! Masse moro opplegg, skal det være der. Flere som skal?

Anonymkode: b31da...68c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker ikke engang, men har nettopp lest gjennom hele tråden :lol:

Koselig med en tråd helt uten krangling og bare god stemning. Håper på mer aktivitet her.

Anonymkode: 324e6...e00

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier enorme mengder garn føler jeg. 

Garnlageret mitt var først relativt beskjedent. Rundt 50 nøster totalt, hvor mesteparten var kjøpt inn til spesifikke prosjekter, i tillegg til en brødpose med garnrester. 

Så fikk jeg en bekjent som dessverre hadde blitt syk, og ikke lenger var i stand til å strikke. Hun solgte meg garnlageret sitt, i hovedsak merinoull (ca 60 nøster) og Spøt (ca 100 nøster) til en veldig hyggelig pris. 

Jeg arvet deretter masse, masse garn (rundt 450 nøster, mest finull, babyull og Peer Gynt). 

Nå består lageret mitt av rett i overkant av 500 nøster alt i alt... Så jeg har mer enn nok for en god stund. 

Jeg har stålkontroll på inventaret. Jeg har skrevet liste over alt jeg har, og hvor mye jeg har av hver type med samme innfargingsmønster. Det har jeg sett opp mot listen min over ting jeg ønsker å strikke, og planlagt hvilke av prosjektene jeg har garn til per i dag. Når disse prosjektene er ferdige vil jeg sitte igjen med rundt 70 nøster etter mine beregninger. De er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med enda, men det er jo mye fint man kan lage med restene. Barnehagebukser, gensere, sokker, pynt, alt mulig. 

Det eneste jeg ikke har et godt system for et strikkepinnene mine. Jeg fikk med pinnene både fra hun jeg kjøpte garn fra, og pinnene til hun jeg arvet garnet fra. I tillegg hadde jeg jo mange pinner fra før. Så nå ligger alle pinnene i en stor veske og utgjør et sant kaos. Men det får jeg organisere på sikt :)

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...