Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Hihi...nå er det over to timer siden jeg var her sist og garnfolket står nesten i kø for å applaudere
og si at: "Jaa, det der vil vi jammen forsøke!" Tror jeg holder meg til garnoppfordringer heretter. :fnise: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vel rekke opp en liten hånd jeg også, og si at enkelte kanskje vil mene at jeg har i overkant mye garn...

Men jeg har gjort noe lurt, jeg har kjøpt et eget garderobeskap til garnet. Også kan jeg bare lukke det igjen, så er det ingen som ser hvor mye jeg har i det😂 

Må innrømme det, jeg er lettlurt, og har lett for å gå på en smell når det er salg. Eller jeg kjøper en ny strikkebok, og bare må ha garn fordi jeg har lyst til å starte på et nytt prosjekt 😂 Helt enkelt, jeg er dust når det kommer til garn, og har alt for mye....

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skjotta skrev:

Ahhhhhh.....

15351112724843551178800729022203.jpg

Har du handlet på 50? 😂😍

(Vet ikke hvor bra det er at jeg kjenner igjen esken....)

Endret av Brøleapen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi nå kom det 30 nøster i posten 😁

Anonymkode: dc795...d22

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Brøleapen skrev:

Har du handlet på 50? 😂😍

(Vet ikke hvor bra det er at jeg kjenner igjen esken....)

50? Denne kassen kom fra garnius. En av flere jeg bestillte når de hadde salg 🤣🤣🤣

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Brøleapen skrev:

Må vel rekke opp en liten hånd jeg også, og si at enkelte kanskje vil mene at jeg har i overkant mye garn...

Men jeg har gjort noe lurt, jeg har kjøpt et eget garderobeskap til garnet. Også kan jeg bare lukke det igjen, så er det ingen som ser hvor mye jeg har i det. 

Må innrømme det, jeg er lettlurt, og har lett for å gå på en smell når det er salg. Eller jeg kjøper en ny strikkebok, og bare må ha garn fordi jeg har lyst til å starte på et nytt prosjekt.  Helt enkelt, jeg er dust når det kommer til garn, og har alt for mye....

Hva andre mener er uvesentlig. En hver får kjenne på det; har en ikke nok garn, så får en kjøpe litt til. :rodmer: 
Eget skap er genialt! :tommelopp: Du er dessuten ikke lettlurt, du har hjerterom. Det er noe helt annet. :biggrin: 

Gratulerer til dere andre som i dag eller denne helga har kjøpt/kommer til å kjøpe litt til. 🌻

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Skjotta skrev:

50? Denne kassen kom fra garnius. En av flere jeg bestillte når de hadde salg 🤣🤣🤣

Jeg glemte % tegnet 😂

Garnius hadde jo 50 % på merinoull for en uke siden eller noe sånt. Det var det jeg mente med at jeg kjente igjen esken, jeg har noen sånne her selv 😂

Endret av Brøleapen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste følelsen å få når en oppdager stort avslag på fint garn. :rodmer: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Brøleapen skrev:

Jeg glemte % tegnet 😂

Garnius hadde jo 50 % på merinoull for en uke siden eller noe sånt. Det var det jeg mente med at jeg kjente igjen esken, jeg har noen sånne her selv 😂

Aha... jepp, handler masse på 50% og så strikker jeg tepper, sokker og luer for Amandaprosjektet. Blir jo veldig dyrt om jeg ikke hamstrer på salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anledning at det i dag er fire mnd til julaften...  :rodmer: 
source.gif

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere damer snakke litt pinner med meg? Jeg drømmer om å kjøpe et fullt sett med pinner (både sokkepinner og rundpinner) har en smule ocd og det plager meg at pinnene i etuiet mitt ikke matcher 🤣🤣🤣 

Gode pinner, helst tre, null flising og  rundpinnene må la garnet skli godt på mellomstykket. Tar imot linker og anbefalinger med glede😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Skjotta skrev:

Kan dere damer snakke litt pinner med meg? Jeg drømmer om å kjøpe et fullt sett med pinner (både sokkepinner og rundpinner) har en smule ocd og det plager meg at pinnene i etuiet mitt ikke matcher 🤣🤣🤣 

Gode pinner, helst tre, null flising og  rundpinnene må la garnet skli godt på mellomstykket. Tar imot linker og anbefalinger med glede😊

Har dette settet, og samme i strømpepinner. Og bare elsker det 😊

https://hobbii.no/knitpro-karbonz-deluxe-rundpindesaet

Det er ikke tre, men de er passe glatte, brekker ikke, lette og akkurat passe spisse 😊

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skjotta skrev:

Kan dere damer snakke litt pinner med meg? Jeg drømmer om å kjøpe et fullt sett med pinner (både sokkepinner og rundpinner) har en smule ocd og det plager meg at pinnene i etuiet mitt ikke matcher 🤣🤣🤣 

Gode pinner, helst tre, null flising og  rundpinnene må la garnet skli godt på mellomstykket. Tar imot linker og anbefalinger med glede😊

Jeg strikker med Knit pro Symphonie, de har utskiftbar wire og er i bjørk, mener jeg. Jeg liker de veldig godt, glatte, ikke noe heft på pinner eller overganger. Tror man kan kjøpe dem i sett, men jeg har bare kjøpt dem enkeltvis. 

Har ellers hørt positive ting om Lykke-strikkepinner, og tror de funker på samme wire som Knitpro. 

Jeg har ikke testet noe annet enn Knit pro Symphonie siden jeg sluttet med metall og de helt lette bambuspinnene, men er hvertfall veldig fornøyd. Liker trefølelsen, samtidig som de virker sterke og ikke for lette heller. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skjotta skrev:

Kan dere damer snakke litt pinner med meg? Jeg drømmer om å kjøpe et fullt sett med pinner (både sokkepinner og rundpinner) har en smule ocd og det plager meg at pinnene i etuiet mitt ikke matcher 🤣🤣🤣 

Gode pinner, helst tre, null flising og  rundpinnene må la garnet skli godt på mellomstykket. Tar imot linker og anbefalinger med glede😊

Jeg liker også godt KnitPro Symfonie, og velger det framfor Karbonz. Har prøvd Cubics og Trendz også. 

Symfonie er passe spisse, garnet glir godt og har god overgang. Foretrekker 15 cm settpinne. Jeg liker best rundpinnene som er faste, da jeg har varierende erfaring med de utskiftbare. Jeg får inntrykk av at Symfonie er lett å få tak i også.

På Karbonz har jeg hatt problemer med overgangen mellom spissen og resten av pinnen. Veldig irriterende.

Har prøvd Cubics også, og likte det godt. Men det er vanskeligere å få tak i enn Symfonie.

Trendz var helt håpløst. Pinnen føles billig, og den bøyer seg lett. Kjennes litt ut som å strikke med tyggegummi på pinnene også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker garn og føler et voldsomt behov for å eie fint garn og gjøre noe med det. Jeg liker å se på det, ta på det, drømme om hva det kan bli og sette fine farger sammen. 

Dessverre står ikke håndarbeidsperiodene mine i forhold til garnkjøpelysten, noe jeg har innsett, så bortsett fra en megasprekk i høst og vinter da jeg var på opphørssalg på to garnbutikker, har jeg holdt meg unna, fordi jeg hadde masse fint garn som jeg kunne bruke til noe. 

I år skal jeg kjøpe minimalt med julegaver, men strikke og hekle unna mye flotte saker, så jeg får kjøpe mer. 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin ting å si til seg selv det siste der. Det skal jeg også begynne med, selv om jeg ikke feirer jul. :rosaengel:

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...