Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

På 19.8.2018 den 13.57, PecanPie skrev:

Jeg sitter igjen med konsekvenser av tidligere hamstring. Tynn ull i forholdsvis nøytrale farger er nå en ting, men hva med det grønne sokkegarnet som mest minner om snørr, eller garn i «spennende» farger og fiberinnhold? 

Jeg har ryddet en del og gitt bort til SFO, men har fortsatt MASSE igjen. Alle «restesamstrikk» og «lagerstrikk» har gått dunken etter få uker. Alle gode intensjoner om at «NÅ skal jeg ikke kjøpe mer» har forsvunnet i det øyeblikket jeg fant ut at jeg skulle strikke ei kofte med to farger, og jeg verken har nok bunnfarge ELLER mønstefarge. For jeg har jo bare Max 200 gram av hver type garn og farge. Håpløst!

strikkebøker har jeg faktisk klart å styre meg for. Joda, den hylla er størst nå etter at jeg har sortert ut 2/3 av bøkene mine, men den er likevel oversiktlig. 

Pinner derimot..... de skal være dyre, og jeg har minst 3-4 av hvert sett, fordi jeg stadig har flere prosjekter liggende. Selv om jeg nettopp har hatt opprekksfest. 🙄

Kan du prøve å strikke litt sokker, votter eller kluter av restegarnet ditt innimellom de store og nye prosjektene? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Salka skrev:

Åh, nå gleder jeg meg plutselig litt til vinteren. Til å pakke meg inn i ullgenser og lue. Kanskje jeg kan kjøpe Hoppe-strikk? Ikke hoppestrikk, men hoppe-strikk. Det hadde vært no' det! Med kattemønster, så klart. 

:fnise:  ...ja, det er alltids lov å drømme. Finn noen i nærområdet ditt som er racere på å lage ting for andre.
                                                Unn deg noe lunt og mykt denne sesongen. Start nå. :jepp: 

4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

 Ett minus er at det går mer garn til en genser for eksempel, enn strikking, men skitt au. Garn har man nok av.  

Jeg velger å se det slik: hekleplagg blir dobbelt så varme som tynnstrikk-ting. Et solid pluss i min bok. ;) 

4 timer siden, Stella Rose skrev:

Et ikke eksisterende forhold, jeg har ikke vært borti garn siden jeg hadde formgivning på skolen.

Da er det på tide å bli kjent med garnuniverset på voksenmåten, tror du ikke? :jepp: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brontosaurus

Jeg har alltid trodd at jeg har vært rimelig fornuftig og ikke kjøpt så mye garn uten mål og mening. Men jeg flyttet nettopp, og trodde det eneste garnet jeg hadde var den relativt store kurven på stua. Think again!! 😩

På loftet fant jeg en stor skittentøyskurv med dobbelt så mye garn. Det meste var faktisk ikke åpnet, og jeg hadde opptil 14 nøster i samme garn. Ble rimelig flau av meg selv.

Så skal jeg tømme kjellerboden og der er det en flytteeske full av restegarn!! 😭

Jeg synes egentlig det er utrolig teit å bare kjøpe garn for å kjøpe det. Ja, det kan jo skje at man kommer over salg på en type man bruker ofte, men som hovedregel skal jeg (fra nå🙄) bare tillate meg å kjøpe garn til spesifikke prosjekter..

Jeg har forresten hatt shoppestopp på garn i 6 måneder etter oppdagelsen. Jeg strikker typisk 2 gensere i måneden + barneklær og andre småting. Enda er ikke lageret mitt brukt opp 🤯

Kjenner at jeg gleder meg til et splitter nytt nøste nå da som jeg bare har lekt med "kjellergarn" i flere måneder 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nye foreldreløse nøster som en åpner sitt hjem og favn for! :klappe: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på noe gøy å lage med restegarn i dag. :jepp: Handlenett.

...og nå har jeg lyst til å kjøpe inn garn for å hekle handlenett. :hoho: 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det finnes så mye nydelig handlenettgarn å få tak i!  :rodmer: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg kom forresten på noe gøy å lage med restegarn i dag. :jepp: Handlenett.

...og nå har jeg lyst til å kjøpe inn garn for å hekle handlenett. :hoho: 

Ravelry :hjerte:
Hvor mange her har konto der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Innser nå at garndilla mi ikke er så ille allikevel 😅 jeg kjøper kun garn til bestemte prosjekter, så det eneste som egentlig blir liggende i kurven her er restgarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne få nevne for alle garnoholikere her at sykehusene i Norge har et konstant behov for tepper, luer, sokker og kosekluter til de nyfødte som må ligge på intensiven, hjerteavdelingen osv... let opp for eksempel Amandaprosjektet for å finne ut hvem, hva og hvordan 😊

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnoholikermonstrum vant over fornuftMonstrum i dag gitt... :plystre:
Men jeg skal strikke noe til Mini med det tror jeg! Klær til barnehagestart kanskje? :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monstrum skrev:

Garnoholikermonstrum vant over fornuftMonstrum i dag gitt... :plystre:
Men jeg skal strikke noe til Mini med det tror jeg! Klær til barnehagestart kanskje? :jepp:

Eller kanskje det ikke er så lurt med hvitt garn........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppestopp. Kjøpte garn til en ny genser. Prøver på nytt med shoppestopp. Ser det er salg på utgåtte farger hos den lokale garnbutikken 🙄 Hva vinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg kom forresten på noe gøy å lage med restegarn i dag. :jepp: Handlenett.

...og nå har jeg lyst til å kjøpe inn garn for å hekle handlenett. :hoho: 

Jeg vil være så snill å få lov til å tipse om veldig mange bomullsgarnfarger på stoff&stil. Kr.16,95 er en fin pris. :biggrin: 

2 timer siden, Skjotta skrev:

Vil gjerne få nevne for alle garnoholikere her at sykehusene i Norge har et konstant behov for tepper, luer, sokker og kosekluter til de nyfødte som må ligge på intensiven, hjerteavdelingen osv... let opp for eksempel Amandaprosjektet for å finne ut hvem, hva og hvordan 😊

Veldig godt tiltak og takk for at du tar det opp her. :) 

1 time siden, Cocosa skrev:

Har shoppestopp. Kjøpte garn til en ny genser. Prøver på nytt med shoppestopp. Ser det er salg på utgåtte farger hos den lokale garnbutikken 🙄 Hva vinner?

Jeg har sett i min krystallkule.....og du gjør et godt kjøp i den butikken. I løpet av denne uken, såvidt jeg kan se. ;) 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper bare garn til prosjekter jeg har i tankene, og må fullføre ufo før jeg kan begynne på noe nytt. Halvferdige prosjekter som ligger og slenger gjør meg stressa.

Men... Noen ganger gidder jeg ikke å lage de tingene jeg har planlagt likevel, eller jeg får lyst til å strikke det i et annet garn, så det er for tiden fire fulle oppbevaringsbokser med garn i huset...

Disse garnbutikkene med stadige salg gjør det alt for fristende å handle, må lære meg at det er salg omtrent hele tiden på nett.

Anonymkode: ed766...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...er det ikke fantastisk? :rodmer: 
Helårssmil p.g.a. helårssalg og gode tilbud på utrolig vakkert garn. Kan det bedre bli? 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cocosa skrev:

Kan du prøve å strikke litt sokker, votter eller kluter av restegarnet ditt innimellom de store og nye prosjektene? 😅

Nå forsøker jeg å kopiere noe jeg fant på Instagram: å strikke i én farge i måneden. Planen er at jeg må fullføre en UFO før jeg legger opp til noe nytt. Så til nå har jeg strikket ferdig ei Veksejakke i noe mystisk ullgarn fra Estland som skifter fra syregrønt til en mørk, vakker grønnfarge (det ser egentlig ut som noe som kunne tilhørt Aune Sand, men la gå), lagt opp og strikket ferdig en blåstripete lue, strikket ferdig et par sokker og nå har jeg begynt på Starting Point med blant annet mørk blå tynn ull og et selvstripende blått sokkegarn i paletten. 

Ikkeno nyinnkjøpt, så det får jeg vel være fornøyd med. :cool:

det kjipe med sokker og votter er at man må ha to, og kluter er kjeeeedelig å strikke. 😅 men jeg har strikket en del av det også. Svigermor får sokker til jul hvert år (forskjellig farge og struktur hver gang), og ingenting slår hjemmestrikkede kluter. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Anoia skrev:

Ravelry :hjerte:
Hvor mange her har konto der?

Seff! Men jeg bruker den ikke aktivt til egne prosjekter lenger. Det er først og fremst en måte å finne fram til fine mønstre, for meg. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PecanPie skrev:

det kjipe med sokker og votter er at man må ha to

Det er jeg veldig enig i og jeg starter alltid begge to samtidig og veksler frem og tilbake. Nytter ikke å gjøre èn ferdig
også omsider skulle ta fatt på den neste.....som plutselig virker tusen meter lang å få ferdig. :Gjesp: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 14.13, An0nymBruker skrev:

Noen av dere som har strikket disse søte sokkene? Oppskriften skal finnes i "Den store sokkeboka" (forf. Jorid Linvik) Kanskje noe for deg @Perelandra?  Om jeg ikke husker feil sa du at er du glad i kattemønster i en tråd  om klær og mote :ninuskapus:
26068529_770903969776511_706163486127816704_n.jpg 

Denne boken fikk jeg lyst til å kjøpe https://www.adlibris.com/no/bok/den-store-sokkeboka-9788282114981

😍🙌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan jo bli litt mye stillesittende garnliv her, så innimellom tar dere deres partner eller gode venn/inne
og gjør sånne litt festlige ting sammen. Det løsner opp i musklene og gjør godt med litt trim har jeg hørt. :tommelopp: 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...