Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Monstrum skrev:

FornuftigMonstrum: Garnshoppestopp! Du drukner jo i garn snart! :tekola:

GarnoholikerMonstrum: Okei da .... :sukk:

FornuftigMonstrum: Flink! :blomst:

GarnoholikerMonstrum: Ohhhhhh, se der! Utgående, halv pris!:nori:

FornuftigMonstrum: Neeei... :glare:

GarnoholikerMonstrum: Men seee da, se så fin farge! Og kjenn, SÅ MYKT!:alice:

FornuftigMonstrum: Garnshoppestopp! :kjefte:

GarnoholikerMonstrum: Jeg skal bruke det med en gang, jeg lover! :plystre:

FornuftigMonstrum: Du har en hel bunke med strikkeprosjekter du ikke har begynt på enda, du er alenemor, du er jobbsøker og du er ryddefreak. Når skal du få tid? Og du prøver å spare penger! :opplyser:

GarnoholikerMonstrum: Men, men... Myyyyykt. Fiiiint. Salg? :grine:

Og vi vet alle hvem som vinner til slutt! :flau:

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Hoppetaujenta said:

Pfft....jeg syns at det å se på bilder og å kjøpe bøker er en fin del av håndarbeidspuslespillet. Akkurat det samme med å ha mye garn liggende så jeg kan se på det; jeg blir rett og slett glad av det. Her skal ingen fordømmes om de ikke lager bakoversveisvakre ting av alle slag på samlebånd. Litt håndarbeid er håndarbeid det også og jeg anbefaler deg å ta frem en bok allerede i dag og begynne å se på bilder. Det gjør godt og jeg tror at garnnøster kan inngå som det nye i vitaminoppkvikkingsmedisin: "FEM om dagen"... :nigo: Minst!

Det skal jeg jammen gjøre. Tror jeg nøyer meg med bøker og bilder for nå, for hvis jeg i tillegg finner fram pinner er det fare for at panikksvetten kommer. Jeg kan sikkert også klare å se på noen garnnøster :ler:

Nå høres det sikkert ut som jeg har ti tommeltotter, men det er helt feil. Jeg kan lage nesten alt med hendene, men det er noe med garn, pinner og strikkeoppskrifter som får skapertrangen til å stoppe helt opp. Jeg vil gjerne komme over det, for det hadde vært så kjekt å kunne strikke litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hind: når du kjenner at du har nerver til det så finnes det jo også trinn-for-trinn-videosnutter på youtube. 
Bare se - ikke røre en eneste pinne. Ha popkorn tilgjengelig og en pute for hånden om scenene blir for sterke. ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker garn, elsker å se på garn, kjenne på garn osv, men kjøper sjelden garn utenom til konkrete prosjekter. Derfor har jeg ikke så enormt garnlager som enkelte andre, men restegarnet, derimot... Strikker noen luer av restegarn hver sesong, men problemet mitt er at jeg ikke er så glad i småstrikk. Kunne jo strikket store mengder votter f. eks, men syns det er relativt kjedelig. 

Jeg klarer for øvrig ikke å gå forbi en garnbutikk jeg ikke har vært i før, uten å gå inn. Men, syns det er kjedelig at så mange norske garnbutikker har det samme garnet. Det er Sandnes i store mengder, og litt finull. Elsker å oppdage butikker der de uventet har håndfarget garn, ukjente merker, eller Hillesvåg. Vil gjerne kjøpe norsk ull, gjerne ubehandlet, men lar meg i blant friste av håndfarget superwash. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det! Er relativt fornuftig, og kjøper (nesten) bare til spesifikke prosjekter. Ramler jeg over supertilbud, så greit nok (bambusgarnet til Gjestal for eksempel, til 10 kr...jeg kjøpte 20 nøster uten peiling på hva de skulle brukes til :hoho: ), men ellers er jeg egentlig bare hoarder av restegarn. Er ikke flink til å bruke opp restene i det hele tatt, men har alltid store planer om det. :fnise: I år har jeg kjøpt inn masse dusker, og skal hekle luer tenkte jeg. :jepp: (Vi trenger jo ikke å nevne at jeg har kjøpt inn noen nye nøster til de luene, da.... :lol: )

Jeg liker best Drops og Viking av garn som man får tak i i butikker her til lands. Noe Gjestal også, som Bambus Soft. (Sååå soft! :hjerte: ) Har nylig prøvd meg på litt knask fra lovecrochet.com hvor jeg bestilte garn fra Paintbox Yarns. Gleder meg til å prøve!

Jeg er forresten heller ikke kresen på om det er naturfiber eller akryl o.l. så lenge garnet er mykt og blir fint når man hekler med det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite skap med spontankjøp-garn etter å ha vært innom garnbutikk for å kjenne på det deeeilige garnet.. Men ser jo at jeg sjeldent ender opp med å strikke av det, med mindre jeg har helt konkrete planer for hva det skal bli når jeg kjøper det :P Ellers prøver jeg å kjøpe garn til spesifikke prosjekter hovedsakelig... Hadde det vært flust av garnbutikker på min vei er jeg redd for at skap hadde blitt rom dog :P 

Anonymkode: 9e992...fa9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netthandel er en fin ting syns jeg. Jeg har en pålitelig patruljerende fornuft som holder meg i ørene, men den har dessverre fast  kontortid og åpningstider som ikke gjelder på sen kveld og natt. Jeg har en tendens til å "komme borti" min mentale bestillingssensors av/på-knapp og det har hendt at jeg har slått meg litt løs da. Plutselig vet ikke min høyre hånd hva den venstre gjør og før jeg får sukk for meg har vi bestilt og betalt på nett. Halvtrøtt og sliten som jeg er av all gjør-et-knallgodt-kjøp-jakten på diverse utsalgsplasser...orker jeg ikke å selvkrangle og gi meg inn så ørene flagrer før neste dag, men da kommer et dårlig korttidsminne inn og styrer meg over i en annen vakker retning.  

Jeg venter i dette øyeblikk på en utenlandsk kasse med "godisgarn" og det er helt kalorifritt, så jeg unnet meg den.  :gullengel: 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Netthandel er en fin ting syns jeg. Jeg har en pålitelig patruljerende fornuft som holder meg i ørene, men den har dessverre fast  kontortid og åpningstider som ikke gjelder på sen kveld og natt. Jeg har en tendens til å "komme borti" min mentale bestillingssensors av/på-knapp og det har hendt at jeg har slått meg litt løs da. Plutselig vet ikke min høyre hånd hva den venstre gjør og før jeg får sukk for meg har vi bestilt og betalt på nett. Halvtrøtt og sliten som jeg er av all gjør-et-knallgodt-kjøp-jakten på diverse utsalgsplasser...orker jeg ikke å selvkrangle og gi meg inn så ørene flagrer før neste dag, men da kommer et dårlig korttidsminne inn og styrer meg over i en annen vakker retning.  

Jeg venter i dette øyeblikk på en utenlandsk kasse med "godisgarn" og det er helt kalorifritt, så jeg unnet meg den.  :gullengel: 

Kjenner meg ikke igjen i det heeeeeele tatt :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garn? Jeg aner ikke hva du snakker om... *stkke hodet inn i boden og bli begravet i garnnøster*... tror jeg trenger noen nye.... Ny garnbutikk i nærområdet sier du? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper garn kun til de prosjektene jeg skal begynne på, rett og slett på grunn av plass og økonomi. Akkurat nå har jeg litt restegarn liggende, så jeg holder på å hekle noen grytekluter, og skal strikke noen småting. Nytt garnkjøp og strikkeprosjekt er også planlagt, men det blir ikke påbegynt før jeg har brukt opp noen nøster.

Jeg må alltid ha et eller annet håndarbeidsprosjekt, særlig på forelesningsdager. Det er godt å la hendene være opptatt med noe mens man lytter.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Nettop bestilt meg garnpakker til to gensere 🙈 det var jo tilbud! Hvor ofte får man strikket to gensere for 400 liksom 😍 

samboer ristet på hodet. Men han kjøper masse ølsett (han brygger selv) når det er tilbud så han skal bare ti still 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et helt arbeid er i èn farge, pleier jeg alltid å starte opp flere for å ha noen fargeopplevelser å bytte litt på. 
Dagsformen spiller inn. Noen farger beroliger, mens andre får opp farten litt i fingre og humør.
Dagens trend med store nøster som skifter farger er for tiden en stor glede og flere skal det bli.  :rodmer: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er Anoia og jeg er garnoman... :rodme::tekola:

Sist lørdag satt jeg i flere timer og viklet fra hverandre garnnøster og uferdige prosjekter som hadde sklidd ut av de forskjellige handlenettene jeg har strødd rundt godstolen min og samlet seg i floker. Denne sorteringen gjør jeg en 4-5 ganger i året, og jeg lærer aldri. Dette er først og fremst fordi jeg stadig begynner på nye ting før jeg har gjort ferdig det jeg driver med.
80% av kaoset var 1 og 1/3 vott/hanske med tilhørende nøster, fordi jeg alltid synes det blir så gresselig kjedelig når jeg er et lite stykke inni vott/hanske/sokk nr 2.
Garnnøstene jeg har fremme utgjør kanskje 10% av den totale mengden garn jeg har, og likevel må jeg alltid snuse på garnhyllene i butikken.

Etter denne runden har jeg lagt flere av prosjektene mine i separate, lukkede brødposer som ligger lett tilgjengelig, sånn at jeg kan se dem og bli minnet om dem uten at de flyter sammen i en "nøstekonge" (som i rottekonge) igjen. Så får vi se hvor lenge jeg greier å holde på illusjonen om at jeg er i stand til å holde orden i strikkesakene mine. :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså....jeg syns det er viktig for trivselen å alltid ha noe å holde på med i nøstekurven(e).
Alltid noe som skal planlegges, sorteres, omstables, rekkes opp eller floker som har blitt veldig store og
som en forsøker å skille alle endene fra hverandre i for å lage nye smånøster i ny liten oppbevaringsboks. 
Man går aldri tom for gjøremål med mye garn. :nigo: 

Så er det vel på tide å nevne sort på hvitt fenomenet som veldig mange av oss
har nærkontakt av tredje grad med: UFO`er! :ninja:  *ringer det ei bjelle hos noen nå?*

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. august 2018 den 13.58, Kitcat skrev:

Garn for meg er noe man fisker med.

 

(håndarbeid er IKKE min sterke side 😂)

Hehe, tenkte det samme. :fnise: 

Jeg heter Salka og kan ikke strikke eller noe annet håndarbeid. Jeg fikk "någen" i tekstil på ungdomsskolen. Jeg har aldri kjøpt et garnnøste i hele mitt liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjokkert:  Åhh...det må du gjøre noe med i løpet av denne uka, helst i morgen! Se på garn når du er nær sånn butikk
neste gang. Se de fine fargene og se for deg at du lager ei lue eller skjerf som nok blir ferdig til vinteren. :jepp:  

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverken krefter eller fingre til det, dessverre. Og hadde jeg hatt det hadde det nok ikke vært min greie uansett, hehe. :fnise: Men jeg elsker pledd, luer, votter, skjerf og strikkegensere da, men må nok kjøpe ferdig eller betale noen for å strikke til meg, gitt. :) Åh, nå gleder jeg meg plutselig litt til vinteren. Til å pakke meg inn i ullgenser og lue. Kanskje jeg kan kjøpe Hoppe-strikk? Ikke hoppestrikk, men hoppe-strikk. Det hadde vært no' det! Med kattemønster, så klart. :hoppe:

Endret av Salka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Altså....jeg syns det er viktig for trivselen å alltid ha noe å holde på med i nøstekurven(e).
Alltid noe som skal planlegges, sorteres, omstables, rekkes opp eller floker som har blitt veldig store og
som en forsøker å skille alle endene fra hverandre i for å lage nye smånøster i ny liten oppbevaringsboks. 
Man går aldri tom for gjøremål med mye garn. :nigo: 

Så er det vel på tide å nevne sort på hvitt fenomenet som veldig mange av oss
har nærkontakt av tredje grad med: UFO`er! :ninja:  *ringer det ei bjelle hos noen nå?*

Wæææ, UFOer er et større problem for meg enn garnmengde faktisk. :hoho: Elsker å starte på nye ting, blir fort utålmodig. Det er derfor jeg hovedsakelig bare hekler. Både fordi jeg er mye flinkere til det enn strikking ( = det går fortere, og jeg er trygg på alt jeg gjør), og fordi hekling går fortere generelt sett. Ett minus er at det går mer garn til en genser for eksempel, enn strikking, men skitt au. Garn har man nok av. :fnise: 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...