Brøleapen Skrevet 1. september 2018 #141 Del Skrevet 1. september 2018 Haha, jeg er stolt over selvkontrollen min! Har fått beskjed om at det er en stor pakke fra strikkemekka som ligger og venter på å at jeg skal hente den. Men med barnebursdagsfeiringer hele helgen, så har jeg bestemt meg for å ikke hente den før på mandag. Ellers så hadde jeg blitt sittende å strikke isteden for å vaske og lage mat 😂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 1. september 2018 #142 Del Skrevet 1. september 2018 19 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg ville tippe at dette er strikket av et sånt sokkenøste som er designet for å lage et visst mønster? Altså at man strikker på å glattstrikk og så dukker dette mønsteret opp. Det har du sikkert rett i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2018 Forfatter #143 Del Skrevet 1. september 2018 Brøleapen: Den som venter på noe godt...osv. 21 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg ville tippe at dette er strikket av et sånt sokkenøste som er designet for å lage et visst mønster? Altså at man strikker på å glattstrikk og så dukker dette mønsteret opp. Åhh....vet du tilfeldigvis om hvilket garn som har SÅ mange farger i SÅ fine skift? Jeg vil gjerne ha. 17 minutter siden, Vera Vinge skrev: Men har også sett noen veldig fine rulletrapper (til baby eller sofaen) hvor strikkeren har tenkt nøye gjennom fargeoverganger. @Vera Vinge Jeg er nok ikke helt oppjustert i slike viderekomne strikkebetegnelser. "Rulletrapper til baby"? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 1. september 2018 #144 Del Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Brøleapen: Den som venter på noe godt...osv. Åhh....vet du tilfeldigvis om hvilket garn som har SÅ mange farger i SÅ fine skift? Jeg vil gjerne ha. @Vera Vinge Jeg er nok ikke helt oppjustert i slike viderekomne strikkebetegnelser. "Rulletrapper til baby"? Kan det være ulltepper? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2018 Forfatter #145 Del Skrevet 1. september 2018 Et lite mobiltroll som har stokket om på bokstavene altså. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. september 2018 #146 Del Skrevet 1. september 2018 24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Brøleapen: Den som venter på noe godt...osv. Åhh....vet du tilfeldigvis om hvilket garn som har SÅ mange farger i SÅ fine skift? Jeg vil gjerne ha. @Vera Vinge Jeg er nok ikke helt oppjustert i slike viderekomne strikkebetegnelser. "Rulletrapper til baby"? Haha, det skulle stå rilletepper. Nei, vei ikke noe om akkurat det garnet, men Regia har vel nøster med sånne mønstre som strikker seg selv? Husker ikke om de har noe i regnbue. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 1. september 2018 #147 Del Skrevet 1. september 2018 7 timer siden, Vera Vinge skrev: Jeg ville tippe at dette er strikket av et sånt sokkenøste som er designet for å lage et visst mønster? Altså at man strikker på å glattstrikk og så dukker dette mønsteret opp. Njei, dett ser ut som Garnstudios Fabel i ulike farger. Jeg har hatt noen varianter av det garnet oppigjennom. 😅 Stashbuster Spirals er supert til smånøster av sokkergarn! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest COSL Innovator Skrevet 1. september 2018 #148 Del Skrevet 1. september 2018 Jeg må nesten få moderator til å slette denne tråden, iallfall legge ned forbud mot å legge ut bilder av garn og ferdige produkter. Det er uhyre vanskelig for en garnoholiker å holde seg unna garnbutikker, enda vanskeligere når ting bare kan bestilles på nettet. Vi tar jo ikke akkurat med en alkoholiker på vin eller øl smaking heller 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. september 2018 Forfatter #149 Del Skrevet 1. september 2018 Da er det vel litt farlig å spørre om noen vet hvor man kan få kjøpt billig 2.sorterings-garn, helst på nett? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #150 Del Skrevet 2. september 2018 11 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Da er det vel litt farlig å spørre om noen vet hvor man kan få kjøpt billig 2.sorterings-garn, helst på nett? Det vet jeg ikke. Men hobbii har begynt med enda flere fristende reklamer på kg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #151 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) 11 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Da er det vel litt farlig å spørre om noen vet hvor man kan få kjøpt billig 2.sorterings-garn, helst på nett? Sandnes garn har restesalg, men det blir ikke helt det samme. https://www.sandnesgarn.no/restesalg Gammel artikkel, men kanskje man kan finne ut noe om 2. sortering her? "Her finner du fabrikkutsalgene. Factory outlet, eller fabrikkutsalg, er ennå ikke vanlig i Norge. Utsalgene er relativt få, og ligger ofte i tilknytning til fabriken. Vareutvalget består i hovedsak av annen-sorterings varer (feilvarer), fjorårets kolleksjon, utgåtte produkter, samt en del ordinære varer." https://www.vg.no/nyheter/i/vmAB8j/her-finner-du-fabrikkutsalgene I følge artikkelen: "Gjestal Spinneri * Ullgarn, ulike strikkeprodukter som f.eks. pledd * Inntil 70 prosent på 2. sorterings garn. Ca. 30 prosent på ordinære strikkevarer. * 4333 Oltedal (40 km utenfor Stavanger), tlf: 51 61 22 10 * Hverdager 9-17, fredag 9-18, lørdag 10-15, søndag stengt" Jeg finner ikke noe om 2. sortering på nettsiden, så kanskje dette er kun i fysisk butikk? Man kan jo ringe og høre http://gjestal.no/ Gjesdal har også flere gratis oppskrifter: "Gratis oppskrifter Besøk arkivet vårt hvor du kan laste ned klassiske så vel som moderne, nye så vel som gamle gode oppskrifter. Vi fyller kontinuerlig på med hefter som du kan laste ned helt gratis. Nyeste oppskrift: GG18-06 Linda frukt & grønnsaksnettGarntyper brukt: Maxi Heklegarn " Endret 2. september 2018 av An0nymBruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #152 Del Skrevet 2. september 2018 (endret) 12 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Da er det vel litt farlig å spørre om noen vet hvor man kan få kjøpt billig 2.sorterings-garn, helst på nett? Det er nok lurt å følge med på facebooksiden deres. Her er for 2,5 år siden, så det er kanskje sjelden at de har 2.sorteringsgarn? https://www.facebook.com/FabrikkutsalgetSandnesGarn/posts/tynn-line-2sortering-nå-20-pr-nøstekan-vri-seg-litt-ved-glattstrikk-vi-anbefaler/881291115331026/ Dette er også gammelt (ca 11 måneder siden): https://www.facebook.com/search/110360172325286/places-in/128698093865240/places/intersect Jeg ville kontaktet Sandnes garn og spurt. Det kan hende at de ofte har 2. sorteringsgarn, men at de ikke er flinke til å oppdatere FB-en sin. Endret 2. september 2018 av An0nymBruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 2. september 2018 #153 Del Skrevet 2. september 2018 Heeeeelt egentlig så har jeg gitt meg selv et løfte om å ikke kjøpe nytt garn før det og det prosjektet er ferdig. Heldigvis er det bare jeg (og dere) som vet om det 😁 Når det er sagt så synes jeg at jeg er ganske flink til å "bare" kjøpe garn til bestemte prosjekter, og hvis det er slik at det er et nøste jeg bare måååå ha (noe som kan skje den beste) så tar jeg bare ett par nøster (som da kan brukes til små prosjekter). Det hjelper på at jeg bor i Frankrike, for her er det liksom billig garn eller rådyre merkegarn. Det er ikke så mye midt i mellom.... Derimot så hamstrer jeg når jeg er på hjemtur 😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #154 Del Skrevet 2. september 2018 Du kan også følge med på Hobbii (nettbutikken) og på Nille @Hoppetaujenta, for de har tidligere hatt 2. sorterings-garn til sterkt reduserte priser 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2018 Forfatter #155 Del Skrevet 2. september 2018 Takk An0. Jeg skal sjekke grundig der / Syns det høres fint ut å virkelig slå seg løs på hjemtur, m. En hobby skal en ha og det er mye bedre å samle på garn enn på våpen. Nemlig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #156 Del Skrevet 2. september 2018 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. september 2018 Forfatter #157 Del Skrevet 2. september 2018 Jeg er også litt psyk der.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #158 Del Skrevet 2. september 2018 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg er også litt psyk der.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 2. september 2018 #159 Del Skrevet 2. september 2018 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 2. september 2018 #160 Del Skrevet 2. september 2018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå