Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt trua på at det denne gangen går bra! Har selv mistet i uke 5, 8, 5, 10, 6. Men på meg gikk det ikke så mye inn på, som jeg ser det, forståelig nok, gjør med mange andre. Jeg var mest sliten og lei av prøvingen som ikke førte til noe. 

Jeg var også mye redd for å miste, ser du har fått gode tips om delmål. Det fungerte for meg også, men bekymring går ikke bort. Jeg har et par uker til termin og er nå redd for dødfødsel, selv om jeg kjenner liv hver dag. Di neste 9 mnd er et hav av bekymring, selv om det også er mange fine og gledelige øyeblikk 😊 slik tror jeg det er å få barn også. Mye gleder og store bekymringer. Det er bare en fase i det nye livet vi har laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg har fortsatt trua på at det denne gangen går bra! Har selv mistet i uke 5, 8, 5, 10, 6. Men på meg gikk det ikke så mye inn på, som jeg ser det, forståelig nok, gjør med mange andre. Jeg var mest sliten og lei av prøvingen som ikke førte til noe. 

Jeg var også mye redd for å miste, ser du har fått gode tips om delmål. Det fungerte for meg også, men bekymring går ikke bort. Jeg har et par uker til termin og er nå redd for dødfødsel, selv om jeg kjenner liv hver dag. Di neste 9 mnd er et hav av bekymring, selv om det også er mange fine og gledelige øyeblikk 😊 slik tror jeg det er å få barn også. Mye gleder og store bekymringer. Det er bare en fase i det nye livet vi har laget. 

Egentlig tror jeg bekymring er en god del av «prosjekt baby». Før man blir gravid er man kanskje bekymret for om man kan bli gravid i det hele tatt. Når man først blir gravid, så er man kanskje redd for å miste og når den verste perioden for SA er over, så er man bekymret for videre utvikling i svangerskapet. Så kanskje bekymringer om selve fødselen. Og når man er ferdig med fødselen, så er det sikkert ganske mye man tenker på for videre i barnets liv 🤭 Så egentlig vil jeg være bekymret i en eller annen grad resten av livet 🤷‍♀️ Forhåpentligvis vil det være mye gleder og gode stunder også ☘️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest dagboken din siden du startet den, men aldri lagt igjen et ord. Tenkte å gjøre det nå :) 

Gratulerer med graviditet! Dette kommer til å gå bra :) angående det med å bekymre seg, så kjenner jeg det veldig igjen. Jeg har ei datter på 13 måneder, og jeg gjorde ikke noe annet enn å bekymre meg omtrent, hele svangerskapet. Verst var det frem til jeg var på tidlig ultralyd i uke 13+4, da var jeg overbevist om at det ikke kom til gå og at jeg ville miste. Så begynte jeg å kjenne liv, jeg fikk mage og kunne se bevegelsene hun hadde på utsiden av magen - og jeg var fortsatt bekymret og stresset. Jeg tror det hører med det å være gravid. Det er en form for beskyttelse, tror jeg, å ikke glede seg for mye i tilfelle det ikke går. Da faller man ikke så hardt. De første par månedene etter at hun ble født bekymret jeg meg da også - hva om hun døde i kryddedød, var kald eller syk? Nå har det roet seg, selv om jeg fortsatt får kraftig hjertebank hver gang hun har klatret opp i sofaen og står der og hopper. Det hører med det å være mamma ❤️ 
Når du i tillegg har mistet, og kjent på hvor trist det var, så er det enda mer forståelig at du ikke helt tørr å glede deg så mye enda. Jeg mistet selv like før jul, men det var så tidlig at jeg egentlig ikke følte noe særlig, så jeg klarer ikke helt å tenke meg hvordan det er. 

Jeg håper allikevel at du innimellom kan ta deg tid til å nyte og kose deg, for det er så viktig - spesielt når du begynner å kjenne liv. Husk at du er gravid med din førstefødte kun en gang. 

Lykke til med ultralyd i morgen, helt sikker på at alt er tipp topp 👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marisana
Så koselig å høre fra de som har fulgt med hele veien, men som aldri har lagt igjen et spor 🙊 Setter stor pris på at du har gjort det nå ☘️

Håper du har rett i at det går bra, jeg blir helt smårar av bekymring. Du har nok helt rett i det du skriver med det som hører til å være gravid og det å være mamma... Og helt enig med det du skriver om å ikke glede seg for mye, da treffer man kanskje ikke bunnen så hardt hvis det ikke skulle gå likevel. Det er nok en form for forsvarsmekanisme.
Hjertet mitt var knust i lang tid sist. Det var som om noen tok tak i det og vridde det rundt. Det var så uendelig vondt, så jeg gjør mye for å skåne meg selv denne gangen for å unngå å gå i gjennom en tilsvarende følelsesprosess igjen... Det var ikke bare det at det ikke ble som håpet likevel, men jeg synes også at aborten var traumatisk og tiden etterpå var en evig påminnelse om hva som hadde skjedd. Noen synes nok jeg overreagerer når jeg «bare» mistet i uke 8-9, men når man har vært i gjennom den IVF-karusellen vi har vært, så ligger det litt mer i det enn «å bare prøve på nytt neste måned, satser på at det klaffer da». Kjedelig at du mistet før jul, selv om det var tidlig ❤️

Det skal jeg absolutt prøve å ta til meg, tror det blir litt enklere når man faktisk kjenner noe inni der. Og det er helt sant det du skriver, om at jeg kun er gravid med det din førstefødte én gang - jeg tror det vil være kjipt å sitte igjen i etterkant og tenke tilbake på svangerskapet som at det var ni måneder fulle av bekymring... ☹️

Håper du har rett at alt står bra til på UL ❤️ Jeg har dessverre mistet all tro. Jeg er vanligvis ikke en pessimistisk person, men akkurat når det gjelder dette så er det veldig vanskelig å ha troen og håpet i behold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at du har all "rett" til å klage over diverse gravidplager du også, du er jo fortsatt uendelig glad for at du er gravid ❤️ Uansett hvor ønsket graviditeten er, så kan man vel synes det er forferdelig plagsomt med luft i magen og kviser :)  Jeg håper du etterhvert klarer å legge fra deg noe av bekymringene og bare nyte graviditeten, men skjønner det ikke er lett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg vil bare si at du har all "rett" til å klage over diverse gravidplager du også, du er jo fortsatt uendelig glad for at du er gravid ❤️ Uansett hvor ønsket graviditeten er, så kan man vel synes det er forferdelig plagsomt med luft i magen og kviser :)  Jeg håper du etterhvert klarer å legge fra deg noe av bekymringene og bare nyte graviditeten, men skjønner det ikke er lett! 

Takk - og jeg må si meg helt enig med alt du skriver ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går inn i helgen med litt lavere skuldre ☘️💕 Lille har vokst 0,95 cm siden sist og er nå 1,42 cm. Pulsen har økt fra 110 sist til 169 i dag. 

1E096FCB-4C8E-4250-A546-A3D547B319AA.jpeg

Endret av Patriotpaula
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Går inn i helgen med litt lavere skuldre ☘️💕 Lille har vokst 0,95 cm siden sist og er nå 1,42 cm. Pulsen har økt fra 110 sist til 169 i dag. 

Å, for en herlig følelse å ta med inn i helgen! Håper noen kilo forsvant fra skuldrene dine nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så fantastisk 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig følelse, det er fantastisk å se at alt står bra til med mageboeren! Håper helga kan nytes med visshet om at det spirer og gror slik det skal💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Å, for en herlig følelse å ta med inn i helgen! Håper noen kilo forsvant fra skuldrene dine nå :)

Ja, ble noen kilo lettere 🙊 

1 time siden, hotfudge skrev:

Så fantastisk 😍

Veldig 🥰 Håper dere nyter tilværelsen ❤️

19 minutter siden, Førstegansgsgravid skrev:

For en herlig følelse, det er fantastisk å se at alt står bra til med mageboeren! Håper helga kan nytes med visshet om at det spirer og gror slik det skal💕

🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Fiva skrev:

Fantastisk 😍👏🏼

Feires med å bestille første svangerskapskontroll 🙏☘️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, N85 skrev:

Ååå, så bra!!❤️

Veldig ❤️

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Så bra ❤️ Ønsker deg en riktig god helg! 

Takk, det samme ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gratulert deg med siste ultralyden, men SÅ herlig å lese! Nå må det virkelig gå veien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...