Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18+1

UL om akkurat én uke (skulle egentlig på fredag denne uken, men timen ble flyttet på pga omstendighetene). Formen er jevnt over ti hakk bedre enn den var i første trimester 🙏 Da blir det litt lettere å være gravid også. Har litt andre plager nå, feks hodepine (plages aldri med det ellers), har hatt leggkrampe (på natt, dæven døtte det er vondt, så håper ikke det er noe som jeg kommer til å plages veldig med) og kan av og til kjenne litt i bekkenet bak. Jevnt over - helt innafor. Har begynt med jerntilskudd denne uken, etter «offentlige» anbefalinger. 

Har kjent noen bevegelser siste tiden som jeg trooor er lille, kan gå flere dager mellom hver gang og jeg har kun kjent det når jeg har vært i ro. Morkaken er på bakre vegg, så ingen støtdemper her i gården. Oppdaterer her inne igjen i etterkant av OUL  🌸

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med endagen oppdatering. Godt å høre det er litt lettere nå! Og så utrolig koselig med bevegelser😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+1

OUL vel overstått It’s a girl 🌸💛 Ble flyttet frem én uke, så ny termindato er 26/8 isf 2/9 - og med det er jeg plutselig 20+1 i dag isf 19+1. Alt så veldig fint ut 🙏 Vi fikk dessverre ingen gode bilder av frøkna, hun var ikke spesielt samarbeidsvillig 🤭🙊

Endret av Patriotpaula
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått OUL og ei jente som vokser godt🥰 Og halvveis i svangerskapet! Håper du tør å glede deg til å bli mamma nå❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Patriotpaula skrev:

20+1

OUL vel overstått It’s a girl 🌸💛 Ble flyttet frem én uke, så ny termindato er 26/8 isf 2/9 - og med det er jeg plutselig 20+1 i dag isf 19+1. Alt så veldig fint ut 🙏 Vi fikk dessverre ingen gode bilder av frøkna, hun var ikke spesielt samarbeidsvillig 🤭🙊

Så fantastisk, gratulerer med ei lita tulle 🥰 Kjenner jeg blir oppriktig glad på dine vegne! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Irisiri skrev:

Gratulerer med vel overstått OUL og ei jente som vokser godt🥰 Og halvveis i svangerskapet! Håper du tør å glede deg til å bli mamma nå❤️

Takk, kjære deg 🥰 Tør ikke å glede meg helt enda, men håper «godfølelsen» kommer om ikke så lenge 🤞🏻 Synes det er synd at den dårlige opplevelsen med første svangerskap skal påvirke dette svangerskapet såpass mye, men føler jeg ikke får «overvunnet» det 😕 God påske til dere 💛

9 minutter siden, hotfudge skrev:

Så fantastisk, gratulerer med ei lita tulle 🥰 Kjenner jeg blir oppriktig glad på dine vegne! 

Takk, kjære deg 🥰❤️ Håper dere har det fint 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo kommet veldig langt i svangerskapet, du er jo halvveis 🥳  Skjønner det er vanskelig å glede seg, men prøv å tenke at i uke 23 vil de gjøre det de kan for å hjelpe fosteret å overleve hvis det skulle blitt født da.. Og fra da vil bare sjansen bli større og større for at det vil klare seg 😁 Og sjansen for at det skulle skje er jo veldig liten.. Det hjalp hvertfall å tenke for min del.. God påske til dere også 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hotfudge skrev:

Du har jo kommet veldig langt i svangerskapet, du er jo halvveis 🥳  Skjønner det er vanskelig å glede seg, men prøv å tenke at i uke 23 vil de gjøre det de kan for å hjelpe fosteret å overleve hvis det skulle blitt født da.. Og fra da vil bare sjansen bli større og større for at det vil klare seg 😁 Og sjansen for at det skulle skje er jo veldig liten.. Det hjalp hvertfall å tenke for min del.. God påske til dere også 💛

Får virkelig håpe at jeg klarer å snu om tankegangen litt, synes det er forferdelig vanskelig 🤭 Kos dere så mye - første påske med lillemor 💛🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ei lita jente❤ håper, som andre her sier, at du kan tillate deg å glede deg😉

et lite spm, som du bare må svare på vist du vil. Har jo alltid fått beskjed om at IVF termin ikke skal flyttes på, siden det er ingen tvil om når befruktningen skjedde.. hvordan kan de flytte deg en hel uke frem? Vokser barn så ulikt i livmor, eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Får virkelig håpe at jeg klarer å snu om tankegangen litt, synes det er forferdelig vanskelig 🤭 Kos dere så mye - første påske med lillemor 💛🐣

Ja, prøv hvertfall så godt du kan. Det er så mye koseligere å gå gravid når du slipper unødvendige bekymringer. Har du ikke begynt å kjenne liv? 😄
 

Tusen takk for det 💛 Vi skal gjøre så godt ut av situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Så koselig med ei lita jente❤ håper, som andre her sier, at du kan tillate deg å glede deg😉

et lite spm, som du bare må svare på vist du vil. Har jo alltid fått beskjed om at IVF termin ikke skal flyttes på, siden det er ingen tvil om når befruktningen skjedde.. hvordan kan de flytte deg en hel uke frem? Vokser barn så ulikt i livmor, eller? 

Veldig koselig 💛🌸

Ja du, det spurte jeg også om. Om hvordan det var mulig å flytte meg en hel uke frem når det er assistert befruktning. Følte ikke egentlig at jeg fikk et ordentlig godt svar på det 🤷‍♀️ Det ble bare sagt noe om at det var mye prosesser som skjer etter befruktningen, IVF eller ei. De skal jo vokse ganske likt frem til til omkring uke 18, det er jo først nå fremover at genetikken virkelig slår inn og at de vil vokse mer forskjellig. Lille har nå uansett vokst godt, på ultralyd i uke 12 og 15 så lå hun +tre dager på begge. Og i dag sa jordmor at alle målene var rimelig synkrone, mål som tilsa at hun kom til å sette meg frem, men jeg hadde jo aldri drømt om at det skulle være en hel uke forskjell. Skal spørre min egen jordmor neste gang, om hun kan gi meg et bedre svar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, hotfudge skrev:

Ja, prøv hvertfall så godt du kan. Det er så mye koseligere å gå gravid når du slipper unødvendige bekymringer. Har du ikke begynt å kjenne liv? 😄
 

Tusen takk for det 💛 Vi skal gjøre så godt ut av situasjonen.

Det kan jeg absolutt tenke meg at det er 🤭 Vanskelig å si sikkert synes jeg, trooor jeg har kjent noe jeg har tenkt må være lille. Men det varer bare et sekund eller så, skjer kun når jeg er i ro og det kan gå mange dager mellom hver gang 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Veldig koselig 💛🌸

Ja du, det spurte jeg også om. Om hvordan det var mulig å flytte meg en hel uke frem når det er assistert befruktning. Følte ikke egentlig at jeg fikk et ordentlig godt svar på det 🤷‍♀️ Det ble bare sagt noe om at det var mye prosesser som skjer etter befruktningen, IVF eller ei. De skal jo vokse ganske likt frem til til omkring uke 18, det er jo først nå fremover at genetikken virkelig slår inn og at de vil vokse mer forskjellig. Lille har nå uansett vokst godt, på ultralyd i uke 12 og 15 så lå hun +tre dager på begge. Og i dag sa jordmor at alle målene var rimelig synkrone, mål som tilsa at hun kom til å sette meg frem, men jeg hadde jo aldri drømt om at det skulle være en hel uke forskjell. Skal spørre min egen jordmor neste gang, om hun kan gi meg et bedre svar :) 

Takk for svar! Er jo uansett ikke negativt at hun ligger foran normalen😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ei jente 😍 Og tenk, halvveis i svangerskapet! ❤️ Som flere skriver så håper jeg også at du får til å glede deg, og klarer å nyte den siste halvdelen av svangerskapet ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Smashy skrev:

Gratulerer med ei jente 😍 Og tenk, halvveis i svangerskapet! ❤️ Som flere skriver så håper jeg også at du får til å glede deg, og klarer å nyte den siste halvdelen av svangerskapet ❤️ 

Takk 🥰 Endelig halvveis, det er veldig rart å tenke på 🤭 Skal virkelig prøve, tror jeg kommer til å synes det er trist hvis jeg ser tilbake på dette som et svangerskap fullt av bekymringer og at jeg aldri klarte å glede meg 😕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Gratulerer med ei lita jente i magen, så koselig ❤️

Takk 🥰 Veldig koselig 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med ei lita jente 😀 
Rart hvordan de kan endre på termindatoen når det er innsett ja, men regner med de har god kontroll!

Personlig så ville jeg følt meg tryggere på å bli satt 1 uke fram enn 1 uke tilbake, det er jo forsket på disse barna og mødrene som går overtid så da tenker jeg det er bedre å bli satt igang bittelitt på overtid isteden for overtid+1 uke.
Håper du koser deg med rugingen nå i påska og alle ukene fremover💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...