Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Tror ikke jeg skal være noe rettesnor, men det har vært mellom syklusdag 35-39. Tittet på en av kurvene mine som var slik og jeg hadde ikke temperatur som dabbet av før EL slik som du har nå. Krysser fingre for mens 🤞

7536475E-DBEE-4D1E-84D5-B7F1D76ED300.jpeg

Åh, såpass langt uti syklusen 🙊 Takk for at du la ut charten din :) Vet ikke helt hva det betyr at tempen har dabbet av siste uka jeg men 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To uker siden. Avgjørelsen om IVF ble tatt og bestemt under samme besøket besøket på klinikken. Siden jeg allerede var der sa jeg det var greit å få videre informasjon om sprøyteteknikk og diverse. Så mye på en gang. De neste dagene gikk jeg i gjennom en slags sorgreaksjon. En sorg over å ikke få til dette på egenhånd. Min store skrekk i fjor sommer var nettopp IVF - «det skjer alle andre, men ikke meg»-holdning. Jeg vet ikke helt om jeg skal være realist eller gå i inn i første forsøk superpositiv og overbevist om nå kommer vi til å lykkes. Livredd for å mislykkes. Skuffelser er det jeg er vant til, hvorfor skal man plutselig lykkes nå? Jeg driver med hormoner og sprøyter for å lage et barn, men at det faktisk skal bli et barn ut av det og at det skal inn i magen min, den tanken er ganske fjern og uvirkelig.

Frustrert og irritert, også litt fortvilet. Frustrert over en kropp som lever sitt eget liv, irritert over at kroppen ikke gjør som jeg vil og fortvilet over at hele prosessen utsettes... Mensen. Så enkelt, men tydeligvis likevel så vanskelig. Får den som regel når man absolutt ikke vil ha den, feks dagen man drar til syden, skjedde sist sommeren 2018. Nå har jeg vært klar som et egg for å få mensen siden det ble bestemt IVF, men mye tyder på at denne syklusen kommer til å bli en av de lengste jeg har hatt... Jeg har primolut på lur (men dårlig erfaring fra i sommer, begynte å spotte og avsluttet med tablettene allerede etter tre-fire dager). Uansett vil jeg måtte gå på tablettene en uke (sa klinikken) og jeg skulle vente til etter syklusdag 30 (to dager siden), i tillegg til at jeg må legge inn 1-3 dager før jeg begynner å blø, for så minimum 5 dager blødning... Da er jeg plutselig på en syklus på kanskje rundt 45 dager. Derfor velger jeg å se an videre og at den kommer av seg selv. For er det en ting som er sikkert, så er det at den kommer før eller siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frustrerende😖 du skriver så godt at det er til å ta og føle på. Nå må tanta komme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snehvit88 skrev:

Så frustrerende😖 du skriver så godt at det er til å ta og føle på. Nå må tanta komme!!!

Begynner å bli ganske frustrert på denne kroppen som ikke hører etter ja 😩 Jeg spotter aldri og har ingen fortegn på tanten, så når hun først kommer, så kommer hun... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD34, ingen mensen. Blir gal. I tillegg hoppet temperaturen i dag, usikker på hva det betyr. Men det er ikke høyere temp enn hva det har vært tidligere i syklusen. Worst case er at det er en spontan EL og at jeg må vente to uker på at dpo-land skal bli ferdig, for så i blø i fem dager. Da er vi langt uti februar.... Tviler uansett på at kvaliteten på et evt egg som slippes er spesielt god så langt uti syklusen... Tålmdigheten er brukt opp for lengst, nå orker jeg ikke å vente mer, for det virker som at kroppen er helt på tyttebærtur. Startet med primolut i dag, tenkte å bruke det tom tirsdag eller onsdag. Klinikken sa egentlig 7 dager, men jeg leser om flere som har brukt det både to og fem dager. Så satser på at det går bra 🤞🏻 Har ikke hatt antydning til EL-slim. Puppene er kanskje en anelse tyngre nå enn de har vært tidligere i syklusen, men finnes ikke ømme. 

😩😤🙄

EBDF4DAB-7E1A-47C2-B4CB-41AF63193EE1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2019 den 9.45, prøverpåny skrev:

Tror ikke jeg skal være noe rettesnor, men det har vært mellom syklusdag 35-39. Tittet på en av kurvene mine som var slik og jeg hadde ikke temperatur som dabbet av før EL slik som du har nå. Krysser fingre for mens 🤞

7536475E-DBEE-4D1E-84D5-B7F1D76ED300.jpeg

Ble ingen mensen, ser ut som det ble EL i stedet 😩😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Ble ingen mensen, ser ut som det ble EL i stedet 😩😩 

😭😭😭😭 Blir det avbrudd med primolut, eller gir du den en sjanse?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, prøverpåny skrev:

😭😭😭😭 Blir det avbrudd med primolut, eller gir du den en sjanse?? 

Jeg har sendt en mail med problemstillingen til klinikken, så håper jeg får svar i morgen. Jeg har nå uansett startet opp med primolut midt i/rett etter EL, så det blir jo helt rart. Hadde jeg ikke tempet så hadde jeg jo uansett vært uvitende om det 🤷‍♀️ Da hadde jeg begynt på primolut fordi mensen aldri kommer. Fullfører dag 2 med primolut i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?❤️ Leste at du fikk eggløsning likevel men på dag 33? Er det mulig da😄 Du venter på mensen også kommer den ikke. Vet ikke om du har fått svar fra klinikken, men håper at syklusen kommer i orden slik at prosessen kan begynne😊 Eller du kan vel kanskje bli gravid denne syklusen? Siden du fikk EL mener jeg? :) 

Endret av Safira07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Safira07 skrev:

Hvordan går det?❤️ Leste at du fikk eggløsning likevel men på dag 33? Er det mulig da😄 Du venter på mensen også kommer den ikke. Vet ikke om du har fått svar fra klinikken, men håper at syklusen kommer i orden slik at prosessen kan begynne😊 Eller du kan vel kanskje bli gravid denne syklusen? Siden du fikk EL mener jeg? :) 

@Safira07 ❤️ Takk som spør! 

Jeg venter... og venter... 😩 Ja, charten sier at det ble en EL på dag33.... Er det mulig 😩 Hadde vært helt uvitende om det hadde det ikke vært for temperaturmålingen, kjente ingen stikking, ikke noe EL-slim ellernoe... Hadde jo vanligvis vært glad for en EL, men føler bare at denne gjør syklusen evig lang. Så prøver å korte den ned med primolut. For jeg begynte jo med primolut før jeg så at det var en EL på charten 🤷‍♀️ Vi har bare hatt sex en gang, tilfeldigvis rundt EL, så muligheten er der, men liten... Klinikken svarte i går morges: de skrev at når jeg først hadde begynt med primolut så skulle jeg bare fortsette. Men hvis det var noen mulighet for at jeg hadde truffet på EL og kunne ha blitt gravid, så rådet de meg til å slutte med primolut. Og at det ikke var noe problem å starte opp med primolut rundt EL. Så strengt tatt skulle jeg ha avsluttet primolut-kuren, men jeg har ingen tro på at jeg kommer til å bli gravid sånn plutselig av en EL som inntreffer tre uker etter når vi ønsket den, så jeg har fortsatt. Jeg har blitt frøken utålmodig i denne ventingen, så nå tar jeg en mellomløsning og slutter med primolut etter i dag, tatt tbl i fire hele dager. Så håper jeg at får «mensen» på torsdag 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD39. Venter fortsatt.... 🙄🙄  Hvis kroppen får den som den vil, så kan jeg vel se langt etter mensen enn så lenge, da vil jeg først få den mot neste helg (Hvis jeg regner to uker etter antatt EL) 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Frøkenhåpefull skrev:

Huff så kjipt, krysser fingrene for at tanta kommer snart!! 🤞🏼🤞🏼

Ja, herremin 🙄😬😩 Bra du er frøken håpefull, for jeg har blitt frøken utålmodig av all denne ventingen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, herremin 🙄😬😩 Bra du er frøken håpefull, for jeg har blitt frøken utålmodig av all denne ventingen 🙄

Hehe, jeg lover deg at jeg er ikke alltid like håpefull heller! men lover å være det for deg! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mensen. Vanligvis ville jeg vært ganske lei meg og bitter hvis den hadde kommet, men nå er det bare ventetid for å få tatt et skritt videre... 🙄 Tempen holder seg på ca 36,60, så da ble det vel en eggløsning... Så da er jeg kanskje 7-8 DPO utifra charten. Så da håper jeg virkelig at mensen kommer til uka 🙄😩 Kommer til å ende på en syklus på rett under 50 dager 😩 Primolut klarte ikke å overstyre kroppen denne gangen... Når jeg har brukt det før så har mensen kommet dagen etter siste tablett-dag, nå er det altså tre dager siden jeg sluttet med primolut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ingen mensen. Vanligvis ville jeg vært ganske lei meg og bitter hvis den hadde kommet, men nå er det bare ventetid for å få tatt et skritt videre... 🙄 Tempen holder seg på ca 36,60, så da ble det vel en eggløsning... Så da er jeg kanskje 7-8 DPO utifra charten. Så da håper jeg virkelig at mensen kommer til uka 🙄😩 Kommer til å ende på en syklus på rett under 50 dager 😩 Primolut klarte ikke å overstyre kroppen denne gangen... Når jeg har brukt det før så har mensen kommet dagen etter siste tablett-dag, nå er det altså tre dager siden jeg sluttet med primolut. 

Den ventetiden kan være så lang! Hvis du som regel får mensen 14 dager etter EL så får du nok mensen neste uke :) Men kroppen kan tulle det til noen ganger og det er noe dritt😩 Håper mensen kommer snart, så du får begynt prosessen. Jeg har troa for deg😉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safira07 skrev:

Den ventetiden kan være så lang! Hvis du som regel får mensen 14 dager etter EL så får du nok mensen neste uke :) Men kroppen kan tulle det til noen ganger og det er noe dritt😩 Håper mensen kommer snart, så du får begynt prosessen. Jeg har troa for deg😉😊

Ja, umenneskelig lang 🙄😬 Ja, tror ganske sikkert jeg får mensen i starten av neste uke 🤞🏻🤞🏻 Tror ikke nødvendigvis lutealfasen blir på 14 dager, tror den blir litt kortere, hvis jeg sammenligner med forrige chart på fertility friend. Takk for at du har troa ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD42, 9-10 DPO? Murringer av og på, såre brystvorter og tunge pupper. Venter på at murringene går over i litt annen murring (murringene jeg kjenner mellom EL og frem til like før mensen er ikke identisk murring pga mensen, det la jeg merke til forrige syklus). Venter også på at temperaturen skal droppe, at puppene blir normale og at brystvortene blir uømme igjen. Krysser ALT jeg har for at mensen kommer i løpet av noen dager. Frykter at jeg får en monstermensen når det er så lenge siden sist 🙄😩 Håper så inderlig at jeg kan få begynne opp med sprøyter denne uka🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...