Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Safira07 skrev:

Lykke til i morgen hos gyn:smilyblomst: Håper du får positive nyheter😊

 

8 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Lykke til! 🥰🤞🏼

Takk for lykkeønskninger ❤️ Var vel kanskje ikke noe hurra-meg-rundt nyheter, men heller ikke direkte dårlige. Det var masse follikler (som alltid), den største var på 11 mm. Gyn sa at det ikke er uvanlig at de er på den størrelsen på dette tidspunktet i syklusen. Jeg skal begynne å teste etter eggløsning på søndag morgen frem tom onsdag morgen. Hvis testen ikkke har blitt positiv innen onsdag (som vil bli CD17) så skal jeg ta kontakt med gyn igjen. Håper at kroppen ror i land dette selv 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg? :) Har du fått positiv eggløsningstest enda? Håper at kroppen ordner seg og gjør det den skal😄☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Hvordan er det med deg? :) Har du fått positiv eggløsningstest enda? Håper at kroppen ordner seg og gjør det den skal😄☺️

Takk som spør ❤️ Her er det lite nytt dessverre. Negative EL-tester så langt (se bilde, slike streker jeg alltid har hatt, med unntak av etter Ovitrelle), lite tro på at den skal bli positiv i morgen tidlig. Så jeg forbereder meg på nok en ultralyd i morgen 😬🤨

85C5EE8C-C177-41D0-AC3C-8E576FAA390C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Takk som spør ❤️ Her er det lite nytt dessverre. Negative EL-tester så langt (se bilde, slike streker jeg alltid har hatt, med unntak av etter Ovitrelle), lite tro på at den skal bli positiv i morgen tidlig. Så jeg forbereder meg på nok en ultralyd i morgen 😬🤨

85C5EE8C-C177-41D0-AC3C-8E576FAA390C.jpeg

Så kjedelig da 😕 Men jeg hadde også sånne tester til den plutselig ble positiv. FIkk positiv forrige syklus på dag 18 og trodde aldri den ville bli positiv. Men kanskje greit å ha en ultralyd uansett for å se hvordan ting utvikler seg. Kanskje EL er bare veldig sen denne måneden ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Safira07 skrev:

Så kjedelig da 😕 Men jeg hadde også sånne tester til den plutselig ble positiv. FIkk positiv forrige syklus på dag 18 og trodde aldri den ville bli positiv. Men kanskje greit å ha en ultralyd uansett for å se hvordan ting utvikler seg. Kanskje EL er bare veldig sen denne måneden ❤️ 

Kjenner jeg har veldig vanskelig for å tro at kroppen plutselig ordner en EL selv, selv om jeg har tatt letrozol 👀 Blir meget overrasket hvis testen er positiv i morgen. Jeg hadde en magefølelse på at jeg kom til å måtte ta en ny UL i morgen, allerede da gyn sa at jeg skulle ta kontakt hvis testen fortsatt var negativ onsdag morgen. Og det handler ikke om å være negativ, men realistisk - det er jo negative tester jeg er vant med 😬 Tror ikke jeg har kjent murring i nedre del av magen på flere dager heller, husker egentlig ikke når det murret sist. Vanligvis murrer det godt både her og der gjennom store deler av syklusen, tror ikke det er så godt tegn 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD17 og like negativ EL-test som alltid 🤨 Tempen holder seg fortsatt lav den også. Venter på svar fra gyn på veien videre.... 🚶🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det egget vi hadde håp for som vi så på forrige ultralyd har klappet sammen (akkurat som sist syklus så klappet de folliklene som hadde kommet lengst sammen, men to andre follikler hadde blomstret opp). Det er aaaaltfor mange egg, noe som gjenspeiler seg i AMH-verdien.. Eggstokkene mine på begge sider er dobbelt så store som hva som er normalt. Det blir IVF, jeg er litt i «sjokk», men det var heller ikke en helt fremmed tanke... Men hadde jo håpet å slippe selvsagt... ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bondekone skrev:

Huff så trist å høre😢 vet du når dere skal til oppstart av IVF? Hvor hører dere til?

Vi skal i gang så fort jeg får mensen, kort protokoll, så starten av februar da. Vi hører til en privatklinikk i Trondheim. Siden vi har prøvd under et år, så er det stor grunn for å tro at vi ville blitt avvist av det offentlige mente gyn. Alternativ 1 var å kutte ut letrozol helt og gå all inn med Puregon, gyn hadde blandet resultat med dette. Alternativ 2 var IVF. Alternativ 3 var å henvises til sykehuset for å få «svidd» av deler av eggstokkene, sånn at eggmengden hadde halvert seg og at jeg mest sannsynlig hadde fått vanlig eggløsning etter det. En «fordel» med så mye egg er at jeg vil komme i en sen overgangsalder, så å brenne bort eggene sa jeg ganske tvert nei til (i tillegg til at jeg synes det var litt vel voldsomt). Gyn har stor tro på at det skal fungere med et forsøk 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så utrolig kjedelig å høre ❤ man ønsker jo at det skal gå raskt og enkelt.. 

Ja 💔 men vi får hjelp til å oppfylle vårt største ønske, da får det koste det det vil og ta den tiden det gjør 😊👶🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å få de nyhetene i dag 😕 Har troa på at drømmen blir oppfylt til slutt, når man får litt hjelp☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Safira07 skrev:

Så kjedelig å få de nyhetene i dag 😕 Har troa på at drømmen blir oppfylt til slutt, når man får litt hjelp☺️

Jeg har troen på veien videre og er positiv, men akkurat i dag er det mye å fordøye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Jeg har troen på veien videre og er positiv, men akkurat i dag er det mye å fordøye ❤️

Ja det skjønner jeg. Det er ikke akkurat det man vil høre på en sånn time😔 Det er lov til å være lei seg, og det er mange tanker om hva som skal skje❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Safira07 skrev:

Ja det skjønner jeg. Det er ikke akkurat det man vil høre på en sånn time😔 Det er lov til å være lei seg, og det er mange tanker om hva som skal skje❤️

Prøverør var jo mine store skrekk når vi begynte å prøve 😢 og nå sitter vi her, med IVF-kontrakten på stuebordet 💔 Mange tanker surrer rundt om veien videre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjennes ut som jeg har gått i en slags zoombie-tilstand etter besøket på klinikken i dag. Jeg er helt med på hva gyn foreslår, men det er fortsatt ikke hva jeg så for meg når jeg våknet i dag tidlig. Jeg var så optimist og positiv når vi startet prosessen i fjor sommer, vet ikke helt om det er en «glede» eller nederlag med prøverør. Noen som vil dele sine tanker da dere fikk vite at beste utvei kom til å bli prøverør? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kjennes ut som jeg har gått i en slags zoombie-tilstand etter besøket på klinikken i dag. Jeg er helt med på hva gyn foreslår, men det er fortsatt ikke hva jeg så for meg når jeg våknet i dag tidlig. Jeg var så optimist og positiv når vi startet prosessen i fjor sommer, vet ikke helt om det er en «glede» eller nederlag med prøverør. Noen som vil dele sine tanker da dere fikk vite at beste utvei kom til å bli prøverør? ❤️

Etter å ha vært prøvere i 2 år merket jeg på meg selv at det faktisk var en lettelse å vite at vi skal gjennom IVF og at vi får hjelp. Men samtidig var det veldig skremmende og et nederlag fordi man gjerne vil klare det på egenhånd, men når det ikke går naturens gang så har jeg forsonet meg med det og håper vi får det til ved litt hjelp ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nikketutta skrev:

Etter å ha vært prøvere i 2 år merket jeg på meg selv at det faktisk var en lettelse å vite at vi skal gjennom IVF og at vi får hjelp. Men samtidig var det veldig skremmende og et nederlag fordi man gjerne vil klare det på egenhånd, men når det ikke går naturens gang så har jeg forsonet meg med det og håper vi får det til ved litt hjelp ❤️ 

Så fint at du tenker sånn. Jeg kjenner det er litt overveldende å skulle gå inn i IVF-verdenen. Tror ikke det har gått helt opp for meg enda. Kjenner også på at det føles som et nederlag for jeg hadde forventet at vi skulle få det til selv, men samtidig er jeg veldig glad for at vi får hjelp så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til sjefen min i dag at vi skal gjennom IVF. Jeg var litt usikker på om jeg skulle si det, men jeg endte på at det vil gjøre ting mye enklere i tiden fremover. Hun tok det så fint og var glad for at jeg fortalte det til henne. Det gjorde godt i hjertet mitt og skuldrene mine ble litt lavere! Det virker ikke som at det vil bli noe problem å få gå litt før fra jobb pga klinikktimer++ 👏😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...