Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Sa til sjefen min i dag at vi skal gjennom IVF. Jeg var litt usikker på om jeg skulle si det, men jeg endte på at det vil gjøre ting mye enklere i tiden fremover. Hun tok det så fint og var glad for at jeg fortalte det til henne. Det gjorde godt i hjertet mitt og skuldrene mine ble litt lavere! Det virker ikke som at det vil bli noe problem å få gå litt før fra jobb pga klinikktimer++ 👏😊

Så bra at du fortalte det og at hun tok det fint. Det betyr veldig mye i den prosessen men skal gjennom ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt å være åpen, spesielt til sjef, i dem tida, om man føler seg rede til det selv.man trenger litt tilrettelegging, og man blir fort litt ute av seg selv den perioden, og da er det fint at de vet grunnen. Jeg fortalte det for ei stund sia til min sjef, og det er jeg så glad for. Hele denne våren har hun tilrettelagt turnusen kjempegreit for meg, slik at det skal bli minst mulig stress for meg. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 21.21, Patriotpaula skrev:

Kjennes ut som jeg har gått i en slags zoombie-tilstand etter besøket på klinikken i dag. Jeg er helt med på hva gyn foreslår, men det er fortsatt ikke hva jeg så for meg når jeg våknet i dag tidlig. Jeg var så optimist og positiv når vi startet prosessen i fjor sommer, vet ikke helt om det er en «glede» eller nederlag med prøverør. Noen som vil dele sine tanker da dere fikk vite at beste utvei kom til å bli prøverør? ❤️

Sniker her😊 Vil gjerne følge med deg❤️

Da vi fikk henvisning til IVF og satt med kontrakt og greier følte jeg det mest at det var veldig privat. Og litt som et nederlag. Dette var vår greie som ingen andre (bortsett fra noen få utvalgte) skulle få blande seg inn i. Vi ville bare ha en baby så det var fint å komme inn. Satt skikkelig med klørne ute og klikket fullstendig da en kollega spurte hvorfor jeg hadde vært sykmeldt (i forbindelse med uttak og innsett). Nå er problemet mitt at jeg blir lett gravid og mister like lett. 

Håper det blir baby på dere snart😚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

Tror det er lurt å være åpen, spesielt til sjef, i dem tida, om man føler seg rede til det selv.man trenger litt tilrettelegging, og man blir fort litt ute av seg selv den perioden, og da er det fint at de vet grunnen. Jeg fortalte det for ei stund sia til min sjef, og det er jeg så glad for. Hele denne våren har hun tilrettelagt turnusen kjempegreit for meg, slik at det skal bli minst mulig stress for meg. ☺

Enig, jeg tror det gjør ting veldig mye lettere når sjefen vet hva som skjer. Og jeg vet jo heller ikke hvordan jeg reagerer når det skal så mye hormoner inni meg 😟 Bra du og sjefen din og du har fått til et godt samarbeid på det 😊👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, snehvit88 skrev:

Sniker her😊 Vil gjerne følge med deg❤️

Da vi fikk henvisning til IVF og satt med kontrakt og greier følte jeg det mest at det var veldig privat. Og litt som et nederlag. Dette var vår greie som ingen andre (bortsett fra noen få utvalgte) skulle få blande seg inn i. Vi ville bare ha en baby så det var fint å komme inn. Satt skikkelig med klørne ute og klikket fullstendig da en kollega spurte hvorfor jeg hadde vært sykmeldt (i forbindelse med uttak og innsett). Nå er problemet mitt at jeg blir lett gravid og mister like lett. 

Håper det blir baby på dere snart😚

Velkommen 😁 

Håper spiren klorer seg fast hos deg snart ❤️ Vil tro det blir mye opp-og nedturer med positive tester og at du senere mister... ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner mer og mer at IVF-veien blir til mens man går. To celler skal smelte sammen - så enkelt, likevel så vanskelig...

Når får jeg mensen, når får vi starte opp? Hvordan reagerer jeg på alle hormonene? Hva viser UL på ca dag 10? Når blir egguttak og hvordan vil jeg oppleve det? Hvor mange egg blir tatt ut, hvor mange blir befruktet og hvor mange deler seg slik de skal - om det er noen i det hele tatt? Vil det bli fryseforsøk neste syklus igjen eller ligger forholdene til rette slik at vi kan sette inn igjen i løpet av få dager etter uttak? Hvordan vil jeg oppleve innsett? Vil det settes inn igjen en morula eller blastocytt? Hvordan vil jeg oppleve rugetiden og ventetiden? Vil testen bli positiv etter to uker? Vil vi bli foreldre om ni måneder eller må vi i gjennom samme runden en gang til? Hvordan vil samboeren oppleve hele prosessen? ❤️

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første skritt mot IVF, svidd av over 6000 på apoteket. Jeg venter (u)tålmodig på mensen, håper at den kommer på ca dag 30, i dag er jeg på CD26. Typisk anovulasjon-chart... kroppen skjønte ikke at den slapp unna IVF hvis den fikk til en spontan EL 😩 

C44E5F6D-7DA0-4798-8ADD-BA1224173DC4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjipt det ble IVF, men nå går det mot en endring, hjelp og et reelt håp! Sånn har iallefall jeg tenkt, endelig kan vi virkelig håpe❤  blir spennende med sprøytestart. Håper du slipper unna de værste bivirkningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#FrøkenUtålmodig 

CD31, ingen mensen! Begynner å bli utålmodig! 😩😩 Vært minimalt med murring denne syklusen, men vært litt aktivitet nederst i magen siste dagene. I dag hadde jeg smerter i «moderat» grad helt nederst i magen og utover mot venstre side, skikkelig ubehagelig. Kan ha vært luft men, meeeen håper at kroppen jobber for å få i gang mensen 🙄😩

2DBBA210-7FF0-4217-88D4-B7309CEDD3DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

#FrøkenUtålmodig 

CD31, ingen mensen! Begynner å bli utålmodig! 😩😩 Vært minimalt med murring denne syklusen, men vært litt aktivitet nederst i magen siste dagene. I dag hadde jeg smerter i «moderat» grad helt nederst i magen og utover mot venstre side, skikkelig ubehagelig. Kan ha vært luft men, meeeen håper at kroppen jobber for å få i gang mensen 🙄😩

2DBBA210-7FF0-4217-88D4-B7309CEDD3DF.jpeg

Det er så typisk at når man faktisk venter på mensen så kommer det ikke 😕 Man vil jo bare begynne forfra igjen. Er jo så vanskelig å se på grafen din om den kommer eller ikke, men det har jo gradvis gått nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Safira07 skrev:

Det er så typisk at når man faktisk venter på mensen så kommer det ikke 😕 Man vil jo bare begynne forfra igjen. Er jo så vanskelig å se på grafen din om den kommer eller ikke, men det har jo gradvis gått nedover.

Ja, veldig typisk! Når jeg ikke ønsker den, så kommer den. Og nå skulle jeg helst hatt den forrige, men så kommer den «aldri» 😩😩 Er jo egentlig ikke forsinket heller, de fleste syklusene har ligget på ca 32 dager. Så håper jo veldig at den kommer i morgen 🙄 Får ikke gjort noe med IVF-behandling før jeg har begynt å blø 😩 Eneste forandringen er jo at charten har gått gradvis nedover, men umulig å lese ut i fra den når mensen kommer. Så det jo så veldig tydelig når tempen droppet etter EL forrige syklus 😤 Akkurat nå virker tanken på at mensen skal komme nesten like fjern som at jeg skal bli mamma 😤🙄😩

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

I morgen eller fredag får begge mensen, satser vi på😀

Du spotter enda tydeligvis? 😬 Hadde jo vært «gøy» hvis vi blir liggende helt likt i syklus og IVF-reisen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du spotter enda tydeligvis? 😬 Hadde jo vært «gøy» hvis vi blir liggende helt likt i syklus og IVF-reisen 😅

Ikke vært noe i dag forøvrig, men veldig typisk for meg med spotting dpo 10, og mens dpo 12-13 iallefall😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bondekone skrev:

Ikke vært noe i dag forøvrig, men veldig typisk for meg med spotting dpo 10, og mens dpo 12-13 iallefall😉 

Her derimot er slusene åpne fra det begynner å blø 😂😅 Null spotting her 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn fra tempetråden og sier at jeg faktisk har fått EL selv etter en sånn lang periode med tilsynelatende anovulasjon.. så kanskje du får et siste stikk fra kroppen før ivf-start. 😏 Tempen har jo roet seg betraktelig ned de siste dagene, så kan jo være at den jobber med noe konstruktivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, prøverpåny skrev:

Sniker inn fra tempetråden og sier at jeg faktisk har fått EL selv etter en sånn lang periode med tilsynelatende anovulasjon.. så kanskje du får et siste stikk fra kroppen før ivf-start. 😏 Tempen har jo roet seg betraktelig ned de siste dagene, så kan jo være at den jobber med noe konstruktivt...

Æææh. Håper du ikke har rett i det 😭🙄 Jeg krysser jo alt jeg har at det er mensen på gang og ikke noen eggløsning 😤😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Æææh. Håper du ikke har rett i det 😭🙄 Jeg krysser jo alt jeg har at det er mensen på gang og ikke noen eggløsning 😤😩

Nei, skal krysse fingrene for mensen! 🤞 Fikk endelig mensen i dag selv etter at sprøytestart ble utsatt en uke i påvente av den, så har full sympati for ventinga 😝 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, prøverpåny skrev:

Nei, skal krysse fingrene for mensen! 🤞 Fikk endelig mensen i dag selv etter at sprøytestart ble utsatt en uke i påvente av den, så har full sympati for ventinga 😝 

Ja uff, da vet du hvordan den ventingen er 🙈 temp på 35,94 i dag, så det holder seg stabilt lavt. Hvor langt uti syklusen fikk du EL, når du trodde at syklusen kom til å bli anovulatorisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja uff, da vet du hvordan den ventingen er 🙈 temp på 35,94 i dag, så det holder seg stabilt lavt. Hvor langt uti syklusen fikk du EL, når du trodde at syklusen kom til å bli anovulatorisk? 

Tror ikke jeg skal være noe rettesnor, men det har vært mellom syklusdag 35-39. Tittet på en av kurvene mine som var slik og jeg hadde ikke temperatur som dabbet av før EL slik som du har nå. Krysser fingre for mens 🤞

7536475E-DBEE-4D1E-84D5-B7F1D76ED300.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...