Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

Jeg har «forberedt» følgende:

at jeg skal la være å be inn familie til juleselskapene jeg pleier å holde da de ikke gir noe igjen.

at jeg skal sende mld til de «voksne» i familien og håper de blir med på å gi gaver til hverandre da vi ikke betyr noe for hverandre.

vært hos legen å fått resept på beroligende tabletter som jeg kan ta den verste juleuken når vi må være sammen og glise falskt til hverandre og tørrprat om bomveier, hvor deilig svoren er og at krumkakene er gode i år også, alt falskt selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 75f89...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har «forberedt» følgende:

at jeg skal la være å be inn familie til juleselskapene jeg pleier å holde da de ikke gir noe igjen.

at jeg skal sende mld til de «voksne» i familien og håper de blir med på å gi gaver til hverandre da vi ikke betyr noe for hverandre.

vært hos legen å fått resept på beroligende tabletter som jeg kan ta den verste juleuken når vi må være sammen og glise falskt til hverandre og tørrprat om bomveier, hvor deilig svoren er og at krumkakene er gode i år også, alt falskt selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 75f89...d55

Slutter å gi hverandre gaver skulle det selvfølgelig være... 

Anonymkode: 75f89...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arkana skrev:
 

Tre julegaver til er i boks, samt litt gavepapir og papirposer + klistremerker til julekalenderen. Var en tur på Ikea, men ble litt skuffet over utvalget i år. Synes ikke det var så mye fint og likte ikke fargene så godt, så jeg kom bare hjem med røde kubbelys og en smart oppbevaringspose til gavepapirruller (den vi har allerede er stappfull). Vi har også fått kjøpt julekjole til lillesøster. Hun var i bursdag da vi kjøpte den, men heldigvis elsket hun kjolen og ville ha den på seg hele lørdagen. Jeg måtte innom alle butikker som solgte barneklær før jeg fant en jeg likte innimellom alle de gørrkjedelige svarte, grå og babyrosa kjolene.

Jeg har tatt fram juleboken og begynt å skrive litt i den. Alltid så hyggelig å ta den fram hvert år. Det er 12. året vi feirer jul i eget hus. :hjerte: Og så har jeg sneket meg til å høre på julemusikk. :sjenert: Jeg fikk bare så veldig lyst i går mens alle de andre var ute av huset og jeg satt alene på kjøkkenet og ruller vårruller til den store gullmedalje. Jepp, julestemningen er på vei. :nisse:

12 år! Husker da du planla kjøkkenet ditt. *Den følelsen man av og til får om at det er godt man ikke stempler inn og ut og får svart på hvitt hvor mye man totalt har vært pålogget her....*:rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:
 

12 år! Husker da du planla kjøkkenet ditt. *Den følelsen man av og til får om at det er godt man ikke stempler inn og ut og får svart på hvitt hvor mye man totalt har vært pålogget her....*:rodme:

Haha, artig! Vi har fremdeles samme kjøkken. :Hehe:

Ja, jeg tror det er veldig greit at det ikke er noen som teller opp antall minutter brukt på KG. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 20.26, Piffi skrev:
 

Har lagt opp til julerød romper til junior idag. Håper den og nisselue kommer av pinnene i tid til både julekort og feiring. Ellers har jeg avklart med noen venninner at vi bare kjøper gaver til barna i år, og heller går ut og spiser sammen vi voksne. Hyggelig med noe å se frem imot. Også har jeg begynt å glede meg til å ha advent i permisjon. Håper vi får til å jule oss masse! 

Romper og lue er ferdig! Nå gjenstår det bare å se om junior er like entusiastisk som mora for julekortfotografering.. 

Også har jeg bestilt en julegave til søstern, noe som er rekordtidilig for meg, men det var salg og jeg er helt sikker på at hun kommer til å elske den! 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Helgen om senest tre uker skal utebelysningen henges opp slik at det er klart til 1. desember. Prøver å få gjort det før det er snø og is som kompliserer det å stå på stige. Det betyr at alt må sjekkes ganske snart for å vite at sakene er i orden. Tiden flyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henger julelysene ute hele året så det er bare å plugge inn 1. søndag i advent/1. desember. :Knegg:  

Hadde vi hatt lys ute på et tre eller noe sånt hadde vi tatt det inn, men vi har lys som henger på husveggen så da lar vi det bare bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig november! Jeg har ikke tillatt meg å tenke på jul før nå, synes det blir for tidlig. Men jeg har seks julegaver i boks, og har en plan på resten sånn ca. Må vel begynne å tenke på adventskalenderen til åtteåringen min, jeg er litt motstander av pakkekalender fordi hun har så altfor mange ting fra før. Men tar gjerne i mot ideer til en artig vri på kalenderen.

Ellers prøver jeg å ikke spise eller drikke noe julete riktig enda, men jeg har snikdrikki en julebrus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nye julegaver i boks. Det ble litt spontant fordi vi var på et kjøpesenter vi ikke vanligvis er på og da gikk vi først forbi en butikk med 50% på akkurat det svigerinnen min ønsker seg og så gikk vi forbi en av få butikker som selger det den ene niesen vår ønsker seg. 

Jeg har satt opp innpakkingsstasjon i kjellerstua. Jeg innviet den i går med på pakke inn årets første julegave. Jeg elsker å pakke inn gaver, synes det er kjempekoselig. Katten elsker det også, hun har en egen sans når det gjelder lyden av gavepapir og bånd og kommer springende. Så sitter hun ved siden av og leker litt med gavebånd og sånt. :hjerte:

Jeg har også pakket inn alle kalendergavene jeg har så langt. Jeg mangler fremdeles syv, men har jo god tid. Jeg må begynne å tenke ut hva Tøysenissen skal finne på i år. Jeg har i alle fall lokalisert døra hans, så det var godt.

Forresten så vil jeg varmt anbefale boken Verdens Fineste Julefortellinger. Dette er tredje året vi leser fra den hver kveld i desember.  Alt fra helt korte fortellinger på bare én side til lange fortellinger som må leses over flere dager. Veldig fine og varierte historier. :) 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2018 den 20.22, Arkana skrev:
 

Haha, artig! Vi har fremdeles samme kjøkken. :Hehe:

Ja, jeg tror det er veldig greit at det ikke er noen som teller opp antall minutter brukt på KG. :sjenert:

:opplyser:

Husker Arkanas Kjøkken! (Men dere snakker kanskje om et fysisk kjøkken og ikke oppskrifter)

Jeg har handlet noen presanger og i en stille periode på jobb igår begynte jeg å skrive innkjøpsliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert bort, så den eneste "forberedelsen" jeg akter å gjøre er å kjøpe en konfekteske eller noe i den dur å gi til vertskapet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt sjokolade på europris siden det er 4 for 100 og mange ønsker seg det til jul. Ellers har jeg startet med å pakke inn julegaver og mangler 10 kalendergaver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 11/1/2018 at 8:39 AM, skrue said:

Ja. Helgen om senest tre uker skal utebelysningen henges opp slik at det er klart til 1. desember. Prøver å få gjort det før det er snø og is som kompliserer det å stå på stige. Det betyr at alt må sjekkes ganske snart for å vite at sakene er i orden. Tiden flyr.

Jepp. Kaldere fra i morgen av og ser ut til at det holder til neste helg, så da henges alt opp i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne helgen har vi fått gjort mye.  Alle kalendergaver er nå innkjøpt og innpakket. Jeg tok en runde på en lekebutikk på nett og fikk bestilt alle julegaver til lillebror og alle unntatt én til lillesøster samt julegave til en nevø (de andre nevøene og niesene er en del eldre og leker ikke lenger). Vi var også en tur på storsenteret og handlet et par julegaver der også. I tillegg har vi tatt julekortbilder i hagen i dag og jeg har bestilt julekort. Jeg burde bestilt fotokalender til besteforeldrene også, men jeg har ikke funnet alle bildene jeg skal bruke ennå og vi bestiller uansett fotokalender fra et annet sted enn vi bestiller julekort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kalendergavene pakket inn, og tre julekaker handlet inn på en julemesse. Jeg gleder meg ellers til å begynne å bake litt selv også.

Og noen gaver til vennene hennes, er handlet inn og levert av henne. Hun har en ganske lang liste i år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten ferdig med å pakke inn gavene som er handlet inn. Juleverkstedet ble startet igår etter å ha vært på julemarked. Antrekk til julekortbilder er også handlet inn. I tillegg er alle kalenderene i huset her klare

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forberedt noe som helst. Skal ordne med kalendergaver/aktiviteter før 1.desember og pynte til advent. 

Anonymkode: effcd...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...