Jump to content
Wonders

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?

Recommended Posts

Wonders

Pang! Da har vi tippet august med ett nødskrik og jeg er i gang.

I dag handlet jeg på ebay, og gleder meg til å bruke dette personlige settet. Mener jeg kjøpte dette på Panduro for mange år siden, men har nok lagt vekk alt kortlagingsutstyr etter barna kom til verden. Har null tid til dette nå som travel småbarnsmamma.

:tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre::tre:

Jeg har som mål å ha alle julekort fredig frankert og klare til utsending den 1. desember. 

https://www.ebay.com/itm/Personalized-Initials-Wax-Seal-Stamp-Custom-Wedding-Invitation-Sealing-Wax/323164910349?hash=item4b3e21330d%3Am%3AmTXf_EFKIU5VYbfDNM4asEA&var=512254266538&_sacat=0&_nkw=personal+vox+stamp+seal+christmas+30+mm&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313&LH_TitleDesc=0|0

s-l1600.jpg

Fortsetter under...

Thildamor

Oj sann!! Jeg har ikke tenkt på jula enda.....

Men så flink du er da!!:yvonne:

AnonymBruker

* Har planlagt årets adventskalender, som forutsetter at jeg er tidlig ute og ordner. Har kjøpt teaterbilletter. Har så vidt luftet tankene om hvor vi skal feire i år (ikke avgjort) med mannen. Så føler jeg er i rute, og gleder meg til den kalenderbiten.

Anonymkode: 3a214...127

AnonymBruker

Jeg har ikke forberedt noe som helst, men her er et tips til de som syr:

Spoonflower + Christmas

Anonymkode: 91077...516

Guest COSL Innovator

Jeg har ikke planlagt noe som helst ennå 😊

AnonymBruker

Ts: Sender du fortsatt julekort? Trodde de fleste hadde slutta med det. Her har det gradvis kommet ferre og ferre julekort for hvert år. I fjor fikk jeg bare to. Jeg blir faktisk glad dess ferre kort jeg får. Da slipper jeg å skrive kort selv, noe jeg hater og som jeg egentlig føler bare har vært en plikt.

Ellers har jeg ikke begynt å tenke på jula engang. Det er fortsatt sommer :)

Anonymkode: e16fc...397

Annonse

Guest Stella Rose

Ingenting, enda, gaver begynner jeg med i November, det andre får vente til advent.

SupaWoman

Jeg tenker minst mulig på jul, til og med i desember.  I fjor hadde jeg ikke juletre engang, shopper julegaver i desember når jeg får lønn.  Det eneste som lyser opp desember er at det er mer festligheter og flere unnskyldninger for å drikke vin.  Call me shallow.

AnonymBruker
4 minutter siden, Peonjenta said:

Jeg tenker minst mulig på jul, til og med i desember.  I fjor hadde jeg ikke juletre engang, shopper julegaver i desember når jeg får lønn.  Det eneste som lyser opp desember er at det er mer festligheter og flere unnskyldninger for å drikke vin.  Call me shallow.

Shallow!

ElineRB

Har bestillt juleluer på eBay. Når de kommer skal jeg ta bilde og lage julekort 😀 pleier å lage på photoknudsen. De skal være klar og sendes 1 desember. Det er tradisjon! Ellers har jeg en liste med planlagte julegaver til alle 

AnonymBruker

Jeg har begynt på en liste over idéer til julegaver. Har et mål om å kun gi miljøvennlige gaver i år, altså opplevelser, mat/drikke og den slags, så da må jeg i tenkeboksen litt tidligere enn vanlig.

Anonymkode: 83c83...403

AnonymBruker
15 minutter siden, ElineRB said:

Har bestillt juleluer på eBay. Når de kommer skal jeg ta bilde og lage julekort 😀 pleier å lage på photoknudsen. De skal være klar og sendes 1 desember. Det er tradisjon! Ellers har jeg en liste med planlagte julegaver til alle 

Oi! Hvordan får du til det? Hvordan vet du hva de ønsker seg - har du en krystallkule?

KittyNose
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Sender du fortsatt julekort? Trodde de fleste hadde slutta med det. Her har det gradvis kommet ferre og ferre julekort for hvert år. I fjor fikk jeg bare to. Jeg blir faktisk glad dess ferre kort jeg får. Da slipper jeg å skrive kort selv, noe jeg hater og som jeg egentlig føler bare har vært en plikt.

Ellers har jeg ikke begynt å tenke på jula engang. Det er fortsatt sommer :)

Anonymkode: e16fc...397

Syns julekort er koselig jeg :) Vekker gode minner fra barndommen.

Annonse

ElineRB
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Hvordan får du til det? Hvordan vet du hva de ønsker seg - har du en krystallkule?

Om jeg hadde hatt krystallkule hadde jeg nok vært ferdig for mange år fremover 😂😉

Det er en liste med ting som jeg har kommet på i forbifarten, ting de har sakt og slikt. Som eksempel så er min søsters barn glad i dinosaurer og jeg har funnet et dinosaur sett. Så når jul nærmer seg kan jeg spørre henne om de har dette settet fra før av og om hun tror de ville likt det. 😊

ElineRB
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt på en liste over idéer til julegaver. Har et mål om å kun gi miljøvennlige gaver i år, altså opplevelser, mat/drikke og den slags, så da må jeg i tenkeboksen litt tidligere enn vanlig.

Anonymkode: 83c83...403

Høres koselig ut 😍 

blåtimen
28 minutter siden, ElineRB skrev:

Høres koselig ut 😍 

Ja, ikke sant! Jeg har venner og familie som har alt de trenger og mer til, så jeg ønsker ikke gi en pynteting eller duppeditt som bare ender opp i en skuff. Da er det bedre å gi et minne eller en form for hverdagsluksus som blir brukt opp. :)

Meg du siterte forresten, var ikke meningen å være anonym.

AnonymBruker

Har nok med ørten bursdager før jul.

Anonymkode: 19136...6ad

Guest hind

Jeg er faktisk i gang :biggrin: Jeg er en hobbykeramiker og har laget en hel del skåler, garnboller og telysholdere som står til tørking. De skal bli julegaver. 

Zoey

Vi har bestemt hvor vi er på julaften, og booket tid hos fotograf for kombinert barnebilder og julekort. Lengre har ikke jeg kommet :)

asterix

Satser på å begynne forberedelsene om omtrent fire måneders tid.