Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

Og der var julekortene bestilt også. Dette er første året jeg sender julekort, så jeg gleder meg veldig! Men når skal de sendes ut, egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt tre julegaver og har kjøpt ca 10-11 av barnas julekalendergaver.

Vi skal være hjemme hos oss selv som vanlig, men er usikre på hvem (om noen) skal feire med oss.

Julekort sender vi ikke før begynnelsen av desember så gidder ikke styre med bilder og bestilling av kort ennå (har uansett ikke kjøpt juleantrekkene ennå og foretrekker egne bilder framfor fotografbilder).

I år kommer også Tøysenissen tilbake etter å ha hatt pause pga sykdom i fjor og da kom Julealven (Elf-on-the-shelf) i stedet. Jeg kommer nok til å gjenbruke noen av tøysene hans, men må tenke ut noen nye i tillegg. Det gleder meg at barna allerede snakker om ham og om han kanskje kommer i år. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Stueloff skrev:

Og der var julekortene bestilt også. Dette er første året jeg sender julekort, så jeg gleder meg veldig! Men når skal de sendes ut, egentlig?

Slutten v november eller i desember. Det kan jo være gøy å time det så de kommer frem akkurat 1. desember

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Diamant20 said:

Slutten v november eller i desember. Det kan jo være gøy å time det så de kommer frem akkurat 1. desember

Takk for svar! Da satser jeg på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt opp til julerød romper til junior idag. Håper den og nisselue kommer av pinnene i tid til både julekort og feiring. Ellers har jeg avklart med noen venninner at vi bare kjøper gaver til barna i år, og heller går ut og spiser sammen vi voksne. Hyggelig med noe å se frem imot. Også har jeg begynt å glede meg til å ha advent i permisjon. Håper vi får til å jule oss masse! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å innrømme kanskje, men jeg da jeg hørte at Mariah Carey skulle ha julekonsert i Norge, begynte jeg å smuglytte litt på julemusikk allerede nå 😳Bare når typen ikke er hjemme, vel å merke. ;) Så dette er mitt hemmelige soundtrack for tiden!  https://FiltrNO.lnk.to/Julemusikk   #skapjulefan 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt et par gaver til venninners barn. 2- og 3-åringer bytter ikke gavene sine, så regner med det ikke blir noe problem. Selv sender jeg gavetips for meg til folk gjennom hele året når jeg ser det er på tilbud. Da sparer de penger og vet at det ikke byttes inn 😊

Har strikket 3 av 12 gaver, begynte i slutten av juli. Har handlet inn alt garnet da, kjøpt på tilbud. Det kommer også 2 babyer i januar i gjengen så må strikke barselgaver i tillegg. 

Ellers skal jeg sy skinntøfler og skinnvotter til mange, siden jeg impulskjøpte MYE skinn 😂 de samme skal få god mat i tillegg. Tenkte å prøve meg på sylting og fermentering. Må dra på bruktmarked og se om jeg finner Norgesglass :)

Hvor mange gaver skal dere ordne forresten? Jeg har ca. 35 gaver jeg må ordne og flesteparten av dem er til barn. 

Anonymkode: 9e507...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er jula "hellig". Det starter 1.desember med nedtelling ved julekalender og adventstid! Ser jeg bort fra dem som lager og strikker julegaver selv, for det forstår jeg jo, så er alt annet bare å ødelegge magien for meg altså. Jula skal jo ikke være et halvt år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man så smått starter forberedelser et par måneder i forveien er ikke det samme som at jula varer et halvt år. Å begynne tidlig betyr at jeg finner gode tilbud på julegaver, at jeg har tid til å finne de beste gavene (noen ting må kanskje spesialbestilles fra utlandet med lang leveringstid) og at desember kan vies kos og avslapping framfor handleturer. I hele desember er jo kjøpesentrene stappfulle av alle "jula er hellig og skal ikke påbegynnes før desember"-folkene. Da er det fantastisk at jeg ikke trenger å delta på det kjøret, men kan slappe av med pepperkakebaking og julemusikk vel vitende om at alle julegavene er på plass allerede. Det er jo uansett ikke av betydning for noen når andre velger å starte juleforberedelsene. Det angår da ingen om noen begynner allerede i januar eller venter til lille julaften. Hvis man ikke er interessert i å lese om jul i september er dessuten denne tråden helt frivillig å gå inn i.  :) 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange gaver skal dere ordne forresten? Jeg har ca. 35 gaver jeg må ordne og flesteparten av dem er til barn. 

Anonymkode: 9e507...564

Antall gaver vet jeg ikke siden noen får flere enn én gave, men vi kjøper til 17-18 mennesker. 

Endret av Arkana
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvespiser ribbe hver dag, for å gå lei lenge før desember. Startet i juli med prøvesmakingen :sjenert:

Anonymkode: e4933...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arkana skrev:

At man så smått starter forberedelser et par måneder i forveien er ikke det samme som at jula varer et halvt år. Å begynne tidlig betyr at jeg finner gode tilbud på julegaver, at jeg har tid til å finne de beste gavene (noen ting må kanskje spesialbestilles fra utlandet med lang leveringstid) og at desember kan vies kos og avslapping framfor handleturer. I hele desember er jo kjøpesentrene stappfulle av alle "jula er hellig og skal ikke påbegynnes før desember"-folkene. Da er det fantastisk at jeg ikke trenger å delta på det kjøret, men kan slappe av med pepperkakebaking og julemusikk vel vitende om at alle julegavene er på plass allerede. Det er jo uansett ikke av betydning for noen når andre velger å starte juleforberedelsene. Det angår da ingen om noen begynner allerede i januar eller venter til lille julaften. Hvis man ikke er interessert i å lese om jul i september er dessuten denne tråden helt frivillig å gå inn i.  :) 

Ikke minst kan vi kose oss med å pakke inn og kanskje pynte pakken litt ekstra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har begynt på selbuvotter til de som skal få det, også har jeg begynt planleggingen av julegavene :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt adventskalender til meg selv og diktboken Ren Jul. Gleder meg veldig til begge deler! 

Har begynt smått på julegavene. Mest planlegging, men litt små innkjøp også. Skal gi litt hjemmelagde greier og, så det tenker jeg å begynne på til uka. 

Ellers har jeg begynt å glede meg enormt da, teller det som forberedelser? :nisse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2018 den 21.50, hind skrev:
 

Jeg er faktisk i gang :biggrin: Jeg er en hobbykeramiker og har laget en hel del skåler, garnboller og telysholdere som står til tørking. De skal bli julegaver. 

Så heldig dine venner og familiemedlemmer er! 😮


Jeg har bare tenkt at jeg snart burde begynne å forberede meg til jul. Har bestilt noe julepynt og så har jeg siklet litt på en julepysj fra Ebay. Jeg kommer nok til å starte så smått med julegavene snart, se om jeg finner noen gode tilbud, for å fordele utgiftene litt mer utover så jeg ikke blakker meg helt i desember.

Ja og så har jeg allerede skaffet meg sjokolade-adventskalender fra Greengate! :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har lyst til å høre på julemusikk. :sjenert: 

Jeg skal nok holde ut noen uker til, men i løpet av november må nok julemusikken fram i bilen i alle fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 

Kjøpt julepynt på etsy.com. Har kjøpt 12 x 2 kuler fra en i London for 177 kr. Hun shipped de i dag og sa at det kan ta alt fra 2-4 uker før jeg får varene. Noen som har bestilt fra etsy før? Erfaring?

Anonymkode: 29c8a...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei! 

Kjøpt julepynt på etsy.com. Har kjøpt 12 x 2 kuler fra en i London for 177 kr. Hun shipped de i dag og sa at det kan ta alt fra 2-4 uker før jeg får varene. Noen som har bestilt fra etsy før? Erfaring?

Anonymkode: 29c8a...246

Etsy er som ebay; mange, mange ulike selgere. Derfor er det lite nyttig med generelle erfaringer fra etsy da det varierer veldig fra selger til selger. Men det skal sies at jeg aldri har vært misfornøyd med ting bestilt hos Etsy :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei! 

Kjøpt julepynt på etsy.com. Har kjøpt 12 x 2 kuler fra en i London for 177 kr. Hun shipped de i dag og sa at det kan ta alt fra 2-4 uker før jeg får varene. Noen som har bestilt fra etsy før? Erfaring?

Anonymkode: 29c8a...246

Som noen skrev over her så er ikke Etsy en enkeltstående nettbutikk, det er bare et nettsted hvor ulike mennesker kan selge ting de lager. Jeg har ellers bare positive erfaringer med å handle fra Etsy. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks ferdig med kalendergaver til datter,niese og moren min. Mangler noen få ting i hver kalender,gleder meg til å sette på juleradioen og pakke inn😍

Har kjøpt 7 julegaver,bare ørten igjen da...hehe....

Ellers av forberedelser har jeg begynt å forberede datteren på at det ikke blir pynta til jul her hjemme i år. Hun skal til pappaen sin i år,og er der både i dagene før jul og det meste av romjulen. Så vi skal kose oss med advent,og når hun er borte i jula skal mor sitte med bena høyt og krysset og håpe lillebror i magen ikke kommer et par uker før termin i januar😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...