Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

Planlagt julegave og julekalender til samboeren. Var syk hjemme et par dager, og masse tid til å planlegge :)

Anonymkode: 710bd...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heklet noen sitteunderlag og et par tøfler som skal toves - alltid kjekt å gi slike gaver til store og små. Kjøpt inn et par smågaver til niese og nevø. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på julegavene i januar. Startet å strikke for første gang siden barneskolen da, og bestemte meg for å være gal nok til å strikke gaver til alle i år. Er ferdig med 3 av 9 gaver, og føler jeg begynner å få det litt travelt 😛

Ellers har jeg ikke forberedt så mye annet enda.. Har begynt å tenke på hvilke julekalendere jeg skal ha da. 

Anonymkode: 41e45...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å begynne tidlig, slik at jeg har god tid til å planlegge fine og personlige gaver💕 Også er det deilig å nye advent og alt som følger med, og vite at alle gavene er i boks. Så nå er jeg ferdig med halvparten av gavene som skal gis bort 🎅🏽

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Revefrua skrev:

Liker å begynne tidlig, slik at jeg har god tid til å planlegge fine og personlige gaver💕 Også er det deilig å nye advent og alt som følger med, og vite at alle gavene er i boks. Så nå er jeg ferdig med halvparten av gavene som skal gis bort 🎅🏽

Ikke minst er det koslig å pakke inn gavene i julepapir

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diamant20 skrev:

Ikke minst er det koslig å pakke inn gavene i julepapir

Absolutt! Det bringer julestemning det og 😄 Satt nettopp og lurte på hvordan jeg skulle pakke inn gavene til niesene mine. Husker selv når jeg var barn på julaften, alt det flotte gavepapiret. Det er noe med helhetsinntrykket 🎅🏽🎄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år henger jeg litt etter hva jeg pleier å gjøre, men det har sine naturlige årsaker.

Begynte å skrive lister i går på hvem som skal få julegaver (og oppmerksomhet), hva som er viktig å handle inn av snop, hva som skal bakes og hva jeg ønsker meg av juleting. 

Vi har endel familie som der naturlig å gi en liten oppmerksomhet til. Så da var det greit å skrive en liste på det, for det er så lett å glemme.

Tenkte å begynne å bake tidlig i år, og fryse ned underveis. Helsen min er såpass dårlig at jeg må gjøre det sånn hvis jeg skal få bakt alt jeg ønsker. Men det er heller ikke krise hvis jeg ikke har overskudd til baking, da stikker vi bare innom bakeriet og handler litt julekaker der :)

I år håper jeg vi skal være hjemme, må bare diskutere det litt med mannen først. Hadde vært godt med en rolig koselig jul i egen stue, uten for mye stress og mas :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke gjort noe ennå. Annet en å registrere at det allerede er september, og snart jul :) Vi vet hvor mange vi blir på julaften, men vet ikke helt ennå hvor den blir feiret.

Julekalenderen blir nok Glitter sin i år også. Jeg kommer til å bake en del, tenker jeg. Og julekort skal jeg skrive.

Jeg håper jeg får med meg en julekonsert før jul.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt gråpapir som egentlig er bokbind på europris til julegaver, nøytralt og billig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt smått på julegavene, og kalendergavene. Synes det er kjekt å fordele både kostnadene og jobben med disse. Mer tid til roligere kos når desember kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 21.53, Zoey skrev:

Vi har bestemt hvor vi er på julaften, og booket tid hos fotograf for kombinert barnebilder og julekort. Lengre har ikke jeg kommet :)

Hvor fant det stedet du ville booke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har laget gaveliste, og reiser til Sør-Europa neste uke. De siste årene har jeg kjøpt matgaver fra Sør-Europa som julegaver, og det har vært veldig populært. Så venner og familie: Se opp for smakfulle julegaver også i år! 

Anonymkode: a37b4...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøsteren fyller år rett før nyttår, så i år får hun en tur til Paris (bare henne og meg). Gleder meg som en drittunge. 

Og ja. Billetter til Putti Plutti Pott er i boks. Og gavelister. Og jeg har planlagt hvor treet skal stå. Og jeg har bestilt snø. 

Endret av duplexx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bestille/kjøpe inn julegaver og driver å planlegger resten. Noen blir det vanskeligere og vanskeligere å finne gaver til for hvert år som går 😮

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...