Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

Alle gaver er levert, treet er pynta, vi har spist grøt og satt frem grøt til julenissen. Ungene ligger og hvisker til hverandre enda, langt etter leggetid 😅 spenningen i de små kroppene er til å ta og føle på! Eneste som gjenstår er å lage ferdig riskremen. 

God jul til dere alle. 🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er klart:biggrin: Yngstemann sover allerede og de tre andre kommer ikke til å legge seg så altfor sent. Selv om det er mange år siden de sluttet å tro på julenissen spiller de med. Nå har de hengt opp strømpene sine og "vet" at nissen er så redd for å bli oppdaget og avslørt at han ikke kommer og fyller dem før de har sovnet. Vi har holdt på den tradisjonen fordi vi voksne trenger et pusterom kvelden før kvelden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Var så sliten at jeg sovnet her tidligere i dag, men nå har jeg gjort siste finish, endelig ferdig!

Pakket inn alle gavene, og levert alle bortsett fra en som jeg skal levere i morgen. Jeg har ryddet opp kasser fra julepynt og gavepapir, støvsuget, tørket over alle flater og til og med vasket gulv, så nå slapper jeg av med den friske lukta fra grønnsåpe her! :hjerte: 

På torsdag fikk jeg gjort det meste, kjøpte siste julegave, vasket og ryddet de fleste rom, vasket sluket under badekaret og byttet luftfilter, og bakte litt. Holdt på i 12 timer, og ble skikkelig fornøyd med meg selv, og det kjennes så godt når jeg setter meg ned nå. Jeg rakk til og med å bake julebrød på fredag før jeg fikk besøk. Det er tatt opp av frysen så det er klart til en god frokost i morgen. Det eneste på lista jeg ikke har fått gjort er noen julebrev og å rydde/vaske på gjesterommet, men det er nok godt også at noe forblir ugjort, så jeg ikke bygger opp under perfeksjonismen. :) 

Da jeg gikk ut med søpla som siste ting nå i sted var det så fint vær ute. Magisk julekveld. 10 cm lag med puddersnø, og trolsk nattehimmel lyst opp av alle lysene fra nabohusene. Og jeg tenkte at kvelden i kveld kanskje er den fineste julekvelden for min del, og jeg tenkte at det var akkurat som snøen. I morgen kommer den til å regne vekk. Mens i dag er den der, vakker, myk, og stemningsfull. I kveld er alle forventninger og fantasier om julen her, hele, store, ekte og fyller hele meg, håpefullt, forventningsfullt, deilig. I morgen er det ute av min kontroll.

Derfor nyter jeg denne natten til det fulle. Jeg sitter her alene, rødvinsgløggen står på plata og varmer seg, og jeg har funnet frem Hjemme alene. 

God jul til stort og smått! :blomst: :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakka inn alle gavene til mamma, pappa og til hundene mine så er ferdig med alt. Har bare ett plastjuletre som var ferdig pynta for noen år siden og satt ut noen nisser. En av nissene holdt på å dø av den ene hunden min da så den liker ikke jula. Samme som meg. Men jeg ødelegger ikke nissene 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissen kom i natt for det var gaver under treet, velfylte julestrømper og han hadde spist av maten de hadde satt fram til ham (og tradisjonen tro skrevet "takk" i klementinskall). Nå koser barna seg med strømpeinnholdet (tviler på at det blir noe frokost på dem, men det er greit denne ene dagen i året), ribba er i ovnen (langtidsstekt ribbe er bare best!) og jeg slapper litt av før det skal skrelles poteter og lages mat. Jul er kjøkkentjeneste for noen av oss. :fnise: Senere kommer resten av julebesøket (Mamma bor hos oss, det er så koselig!). God jul alle sammen! :nisse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...