Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tenk at det skal begynne å snø neste uke ❤️

Anonymkode: 29c8a...246

Hvor da?

Anonymkode: f2273...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvor da?

Anonymkode: f2273...0d3

Oslo

Anonymkode: 29c8a...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre julegaver til er i boks, samt litt gavepapir og papirposer + klistremerker til julekalenderen. Var en tur på Ikea, men ble litt skuffet over utvalget i år. Synes ikke det var så mye fint og likte ikke fargene så godt, så jeg kom bare hjem med røde kubbelys og en smart oppbevaringspose til gavepapirruller (den vi har allerede er stappfull). Vi har også fått kjøpt julekjole til lillesøster. Hun var i bursdag da vi kjøpte den, men heldigvis elsket hun kjolen og ville ha den på seg hele lørdagen. Jeg måtte innom alle butikker som solgte barneklær før jeg fant en jeg likte innimellom alle de gørrkjedelige svarte, grå og babyrosa kjolene.

Jeg har tatt fram juleboken og begynt å skrive litt i den. Alltid så hyggelig å ta den fram hvert år. Det er 12. året vi feirer jul i eget hus. :hjerte: Og så har jeg sneket meg til å høre på julemusikk. :sjenert: Jeg fikk bare så veldig lyst i går mens alle de andre var ute av huset og jeg satt alene på kjøkkenet og ruller vårruller til den store gullmedalje. Jepp, julestemningen er på vei. :nisse:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2018 den 18.40, AnonymBruker skrev:
 

Hei! 

Kjøpt julepynt på etsy.com. Har kjøpt 12 x 2 kuler fra en i London for 177 kr. Hun shipped de i dag og sa at det kan ta alt fra 2-4 uker før jeg får varene. Noen som har bestilt fra etsy før? Erfaring?

Anonymkode: 29c8a...246

Etsy er bra for personlige ting. aldri noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader jeg er så sent ute i år at jeg blir helt stressa i topplokket :sprettoy:

Begynner vanligvis med julegavene etter min datters bursdag i august, men i år har det vært mye annet på tapeten, at jeg har rett og slett ikke tatt meg råd til å starte juleforberedelsene så tidlig.

Nå derimot har jeg :

1 - Smakt julebrus

2 - Fått klarhet i hvor vi skal være julaften

3 - Begynt så smått på julegavene

4 - Planlagt hva som skal bakes

5 - Faktisk testa juletrelysene.....fordi jeg var en tur på loftet allikevell

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er definitivt ikke sent ute Trollmora. Det er jo nesten to måneder igjen! Og plutselig tar man en skikkelig runde på en lørdag og vips er halvparten av julegavene i boks. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hørte også på juleradioen i bilen på lørdag. VI var i feststemning med to barnebursdager. Barna våre er så små at vi ikke feirer AlleHelgensnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt årets dekor fra div. utenlandske nettbutikker. Ellers har jeg julegavelisten med hvem som skal få og hva ferdig. 

Stresser ikke ennå, men skal man ha ting fra utlandet så kan man ikke vente til desember. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbereder ingenting. Tar ned fra loftet en nissefigur lampe. 

Jo, forbereder litt senere presanger til noen få nevøer/nieser som er barn.

Ellers gir vi ingen gaver, og ingen gir gaver til oss. Det er avtalt.

Ellers har vi mye kos, god mat og hygge. 

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i nabolaget har allerede lagt ut julebelysning:tre:   . Vi vurderer å starte sånn ca 14 november med det. Men skal sjekke nå denne uken om alt virker, skaffe nye pærer om det må til osv.

 

Vi kjøpte masse fint på salg i våres fra Rosentahl. Gleder meg til å pynte

 

e9bfb6ad49f6d9a468a6c1e43f0a3f5a.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
7 minutter siden, Wonders skrev:
 

En i nabolaget har allerede lagt ut julebelysning:tre:   . Vi vurderer å starte sånn ca 14 november med det. Men skal sjekke nå denne uken om alt virker, skaffe nye pærer om det må til osv.

 

Vi kjøpte masse fint på salg i våres fra Rosentahl. Gleder meg til å pynte

 

e9bfb6ad49f6d9a468a6c1e43f0a3f5a.jpg

 

Det var nydelig, hvor har du kjøpt den pynten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, SVK skrev:
 

Så genialt! Skal kjøpe inn voks og segl til mine julebrev. 

Ja, gleder meg gløgg :hoho: til å ta dette i bruk. Må vente til det aller siste som å stemple på dette.

 

Først må jeg sjekke hvor mange julekort jeg skal sende, hvor mange ledige kort jeg har fra i fjor, og hvor mange jeg skal kjøpe. Skriver gjerne inni kortene og legger ved bilder av oss, fyller ut adressen og venter til posten slepper sine julefrimerker. 9. november. Målet er å levere inn til posten så de ligger i postkassen til lørdag 1. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wonders said:
 

Ja, gleder meg gløgg :hoho: til å ta dette i bruk. Må vente til det aller siste som å stemple på dette.

 

Først må jeg sjekke hvor mange julekort jeg skal sende, hvor mange ledige kort jeg har fra i fjor, og hvor mange jeg skal kjøpe. Skriver gjerne inni kortene og legger ved bilder av oss, fyller ut adressen og venter til posten slepper sine julefrimerker. 9. november. Målet er å levere inn til posten så de ligger i postkassen til lørdag 1. desember.

Jeg har en mormor som kommer til å elske å få julekort av denne typen. Så gleder meg selv! 

Det med julerimerker var godt poeng. Jeg har egentlig en del frimerker hjemme, men skal passe på å kjøpe julefrimerker når de kommer 9. november. 

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...