Gå til innhold

Juleforberedelser 2018 er i gang. Hva har du forberedt så langt?


Wonders

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg tenker minst mulig på jul, til og med i desember.  I fjor hadde jeg ikke juletre engang, shopper julegaver i desember når jeg får lønn.  Det eneste som lyser opp desember er at det er mer festligheter og flere unnskyldninger for å drikke vin.  Call me shallow.

Verden trenger flere som deg 🙌

Hadde ikke blitt forundret om det finnes folk som allerede har begynt å planlegge til neste påske også😆

Anonymkode: fb29f...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tenkt på jul ennå, men har tenkt å utnytte høstmørket til å lage årets fotobok. Som jeg ikke fikk gjort i fjor. Og heller ikke året før der. Oh well.. Men nå!

Anonymkode: 347f7...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg har hatt så lyst til å starte denne tråden selv, men ikke orka pga de typiske kommentarene som alltid dukker opp "Herregud, det er lenge til jul, nei det gidder jeg ikke tenke på enda" osv

Men hurra, jul! :nisselue::hoppendeglad:

Jeg har sortert julepynten (i forbindelse med flytting), fått oversikt over "gave"lageret"" (ting jeg kjøper gjennom hele året som er fine å legge sammen med resten av gaven. Feks lys, te, servietter, godteri (sjekk dato) osv), begynt å samle ønsker, og begynt på strikkegavene :nissegutt:

@Sola de se her! Nå er det offisielt! Juleforberedelsene 2018 er nå "lovlige" :nori:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det jul ditt og datt hele året :nisse::tree::gave:Har kommet ca halvveis i julegavehandelen. Skal i gang med å sy nisser snart og julekortene er skrevet. :strix: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet godt i gang med gavene til de voksne i familien. I år skal jeg gi de et utvalg hjemmelaget syltetøy, hjemmelaget saft, syltet rødløk og litt bakst 🙂 håper det faller i smak 🙂

Anonymkode: baed5...dfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt gave til min mor og søster, så er godt i rute. Til en venninne også når jeg tenker meg om. 😃  Og et gavesett til sønnen min på salget etter jul i fjor, men han får jo mer da. Liker å fordele det utover i året, ikke minst økonomisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer dere å kjøpe gaver så tidlig, hva om personene kjøper det selv før jul ?

Anonymkode: 46c25...72c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt penger hver mnd til å spare til julegaver til en ekstra konto, slik at hvis det ikke faller i smak,har mottaker mulighet til å bytte gaven.

Anonymkode: 5ec14...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anna Maria skrev:

Kjøpt gave til min mor og søster, så er godt i rute. Til en venninne også når jeg tenker meg om. 😃  Og et gavesett til sønnen min på salget etter jul i fjor, men han får jo mer da. Liker å fordele det utover i året, ikke minst økonomisk.

Jeg sparer pengene mine jeg da, har laget

 

17 timer siden, Sola de skrev:

Hos meg er det jul ditt og datt hele året :nisse::tree::gave:Har kommet ca halvveis i julegavehandelen. Skal i gang med å sy nisser snart og julekortene er skrevet. :strix: 

 

På 10.8.2018 den 8.24, Monstrum skrev:

Hahaha, jeg har hatt så lyst til å starte denne tråden selv, men ikke orka pga de typiske kommentarene som alltid dukker opp "Herregud, det er lenge til jul, nei det gidder jeg ikke tenke på enda" osv

Men hurra, jul! :nisselue::hoppendeglad:

Jeg har sortert julepynten (i forbindelse med flytting), fått oversikt over "gave"lageret"" (ting jeg kjøper gjennom hele året som er fine å legge sammen med resten av gaven. Feks lys, te, servietter, godteri (sjekk dato) osv), begynt å samle ønsker, og begynt på strikkegavene :nissegutt:

@Sola de se her! Nå er det offisielt! Juleforberedelsene 2018 er nå "lovlige" :nori:

Jeg har laget en ekstra konto som jeg overefører penger til hver mnd, jeg kjøper ting på tilbud, men jeg prøver å legge det så nærme jula slik at hvis det ikke faller i smak, kan de bytte.

Anonymkode: 5ec14...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe som helst, men har begynt å tenke litt på adventskalender. Tidligere har jeg hatt gave hver dag, men så i fjor at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne gaver som fenger og som er noenlunde kvalitet og samtidig ikke bruke en formue på tre unger. Så i år tror jeg at jeg går for en variant med små biter av godteri de fleste dagene og så noen litt større/dyrere kalendergaver de andre dagene. Må bare finne ut hva, spesielt komplisert til guttungen syns jeg

Ellers har jeg en liste der jeg fører på ting som enten jeg, mannen eller ungene ønsker oss. Og en liste over ideer til gaver til andre. Prøver å skrive det ned når jeg får en god ide eller noen nevner noe de kunne tenkt seg, sånn at jeg også har ideer for andre enn familien som jeg skal kjøpe gave til. Så vet jeg hva jeg skal foreslå dersom noen spør hva vi ønsker oss og jeg klarer også å få kjøpt litt gaver som folk blir glad for, men ikke nødvendigvis har tenkt på å ønske seg. 

Føler jeg har ganske godt utvalg at julepynt, lys og dekorasjoner nå og det står i et skap i kjelleren. Men har begynt å kjøpe litt ny juletrepynt i god kvalitet hvert år, sånn at vi etterhvert får ting som er fine, spesielle og gjerne håndlaget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke startet på julegaver enda. Håper jeg klarer å finne motivasjon til det i september, og så kjøpe litt og litt utover høsten. Har tanker om å unngå 'skapfyll' til de voksne rundt meg som har alt de trenger, og heller gi gavekort på opplevelser/velvære eller noe spiselig. Ønsker også å handle det meste lokalt i den lille byen jeg bor i for å bidra til lokalt næringsliv. Sønnen min er klar for studenttilværelsen om ett år, så julegaven blir nok noe praktisk i form av sengetøy og kjøkkenutstyr. Vet ikke helt hvor mange vi blir hos oss på julaften, det avklares nærmere jul. Vil kutte ned på kakebakingen, men likevel bake noe siden det er noe både jeg og ungene (som nå alle er tenåringer) synes er koselig og stemningsskapende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Eneri skrev:

Har ikke startet på julegaver enda. Håper jeg klarer å finne motivasjon til det i september, og så kjøpe litt og litt utover høsten. Har tanker om å unngå 'skapfyll' til de voksne rundt meg som har alt de trenger, og heller gi gavekort på opplevelser/velvære eller noe spiselig. Ønsker også å handle det meste lokalt i den lille byen jeg bor i for å bidra til lokalt næringsliv. Sønnen min er klar for studenttilværelsen om ett år, så julegaven blir nok noe praktisk i form av sengetøy og kjøkkenutstyr. Vet ikke helt hvor mange vi blir hos oss på julaften, det avklares nærmere jul. Vil kutte ned på kakebakingen, men likevel bake noe siden det er noe både jeg og ungene (som nå alle er tenåringer) synes er koselig og stemningsskapende. 

Spart 2100 kr til nå (300 kr pr mnd i 8mndr)

Anonymkode: 5ec14...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter til oktober/november hvertfall. Skal bruke kort tid på å tenke ut gavelisten til familien + 2 venner, så skal jeg kjøpe alt på black friday på nett. Samtidig må jeg samle opp diverse bilder fra året som har vært og printer disse ut som skal bli julekalendre til foreldrene mine og kjæresten/meg.

I år skal juleforberedelsene gå smertefritt fort slik at jeg kan bruke "fuck"-budsjettet (tid, ressurser og penger) mitt på andre ting jeg gleder meg mer over.

Anonymkode: 9166f...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor bestemte jeg meg for å ta en tur til ullared rundt oktober/november, for å kjøpe ALLE julegaver. Så kommer nok snart til å finne dato og booke hotell.😀

Anonymkode: d143a...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor bestemte jeg meg for å ta en tur til ullared rundt oktober/november, for å kjøpe ALLE julegaver. Så kommer nok snart til å finne dato og booke hotell.😀

Anonymkode: d143a...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fjor bestemte jeg meg for å ta en tur til ullared rundt oktober/november, for å kjøpe ALLE julegaver. Så kommer nok snart til å finne dato og booke hotell.😀

Anonymkode: d143a...135

Flott tiltak da, skikkelig juletur. Hva her de der? Er det merkevarer eller bare umærkede klær osv? Har prøvd å finne ut dette ved p se på de programmene, men blir aldri helt klok på det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet liste over alle jeg skal gi gave til og hva de skal få.

Har også begynt på strikkegavene

Endret av Diamant20
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...