Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer på legevakten? Hvordan er prosessen?

Anonymkode: 52c9a...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart at du har det vondt. Det er en helt naturlig reaksjon! For det han gjorde mot deg var så galt som det kan få blitt. Men du trenger profesjonell hjelp. Du vil desverre ikke klare å glemme dette, men jeg lover deg at det som kjennes ut som en kampestein på ryggen og tusen vonde spisse steiner i skoen en dag vil kjennes ut som en stein du har puttet i lommen. 

Det er også helt normalt å skjemmes. Jeg skal ikke si at dine følelser er feil, for det er de aldri, men rent objektivt sett har du ingen skyld i dette. Sex krever samtykke fra begge parter og han utnyttet at du var full. At du selv drakk deg full forandrer ikke på dette

Anonymkode: db12f...a78

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NO haters please skrev:

Nei nei, misforstå meg rett. Hun burde kontakte politiet og finne ut av det. Har hun blitt voldtatt burde mannen bli tatt. Men det er mye vi ikke vet, derfor burde man være forsiktige med å si med sikkerhet at hun har blitt voldtatt. 

Sant nok. Mannen er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Men TS ser ut til å ha en sterk sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anoia said:

Sant nok. Mannen er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Men TS ser ut til å ha en sterk sak.

Det er ikke opp til oss å vurdere

Endret av NO haters please
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykt hvor mange en skal rapportere i dag.

edit: jeg hadde quotet en idiot som prøvde å legge skylden overpå TS, men ser det er borte. så kanskje kommentaren er fjernet?

Uansett, TS. Jeg ar fulgt med fra starten. Det er helt klart noe dårlig har skjedd her. Ikke hør på de som sier det blir ditt ord mot deres. Du var så full at du måtte bæres inn på rommet, og da sier det seg selv at du er for full til å samtykke. Jeg håper virkelig du anmelder dette. Hvis du ikke gjør det, kan det hende du kommer til å angre på det i senere tid. Du alene kan ikke straffe de som har gjort dette, men det kan rettssystemet. Tenk, hvis han har gjort det mot deg som er noenlunde venninna si, hva har han gjort med andre jenter før deg? Og hvor mange jenter skal det skje med i fremtiden? Værsåsnill. Gjør noe med det. Skaff deg hjelp, dette blir tøffe stunder for deg fremover. Sender deg masse omtanke og klemmer ❤️ 

Endret av Skilpadden
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et besøk på voldtektsmottaket kan du ta kontakt med en bistandsadvokat. Den vil hjelpe deg med kontakt med politiet og evt juridiske spørsmål du måtte ha. Alle politidistrikt har også et Støttesenter for kriminalitetsutsatte.  Jeg vil anbefale deg å søke opp dette. Støttesenteret skal ivareta dine behov hvis du utsettes for kriminalitet og bidra til at du klarer å stå gjennom hele straffesaksprosessen. Det er et kjempe bra tiltak. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, om du drar til legevakt eller voldtektsmottak trenger du ikke å samtidig sette igang anmeldelsesprosess. Dette kan du tenke på, og avgjøre senere når du får svarene fra testene. Det er likevel kun akkurat nå du kan ta disse testene, som er avgjørende for en eventuell sak senere, om det er det du ønsker. Derfor er det viktig å få tatt prøvene nå, så fort som mulig.

Ikke tenk deg om, bare gjør det! Tenke kan du gjøre senere!

Vil du ikke si det til moren din, si at du har vondt i magen, urinveisinfeksjon eller noe annet. (Selv om det sikkert er god støtte om du klarer å snakke med henne om det. Men det vet du best selv)

Stor klem til deg. Bare ta halvtime for halvtime, så blir det bedre til slutt ❤️

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du klarer å spørre noen av de andre hyttegjestene hva som skjedde i går! Ikke nødvendigvis «hadde XX sex med meg?» men noe ala «jeg våknet uten truse, vet du hva som kan ha skjedd? Hvor lenge var dere våkne etter jeg ble lagt egentlig?» 

Da skjønner forhåpentligvis de andre at her er det noe som skurrer, og vil ta vare på deg. Håper moren din kan kjøre deg til legevakten! De tvinger deg ikke til å anmelde, men de sparer på bevisene i tilfelle du vil anmelde senere, om du ikke gjør det umiddelbart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og personangrep.

Papirfly, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har kommet, vi har dratt, jeg har fortalt kort og vi er på vei til legevakt. Hun har ringt de og de venter på oss. Takk for all støtte og råd.

Anonymkode: 52c9a...3c0

Så godt å høre. ♥️ 

Håper du blir godt ivaretatt videre på legevakten og av mammaen din. 

Anonymkode: 29a0e...5cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har kommet, vi har dratt, jeg har fortalt kort og vi er på vei til legevakt. Hun har ringt de og de venter på oss. Takk for all støtte og råd.

Anonymkode: 52c9a...3c0

Lykke til. ❤️

Anonymkode: 7a915...e30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har kommet, vi har dratt, jeg har fortalt kort og vi er på vei til legevakt. Hun har ringt de og de venter på oss. Takk for all støtte og råd.

Anonymkode: 52c9a...3c0

Så utrolig godt å høre ❤️ håper alt går bra med deg og at du blir tatt godt vare på. 

Husk, dette er ikke din feil, du har ikke noen skyld og du trenger ikke føle deg dum. Håper du føler deg stolt som har tatt grep :)

Anonymkode: 0ba37...072

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma har kommet, vi har dratt, jeg har fortalt kort og vi er på vei til legevakt. Hun har ringt de og de venter på oss. Takk for all støtte og råd.

Anonymkode: 52c9a...3c0

:klemmer:

Anonymkode: f63f9...a64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis han var skikkelig full, de begynte å prate og hadde sex... 

Det var en del alkohol, så du vet jo ikke om det var frivillig fra begge sin side.

Poenget er at man kan ikke rope voldtekt før man har faktiske bevis. Noe hun ikke har enda. Bare at hun var full å ikke husker.. når det her er snakk om at det kan få store konsekvenser for et annet menneske når man ikke engang er sikker på om det var en voldtekt! Herregud, så skal folk være brå sikker etter å ha lest et lite innlegg på et forum og mene at man skal ødelegge et annet sitt liv uten bevis?! 

Det her var en hyttetur hvor alle ble fulle. Sjekk litt rundt med de andre, dra til legevakten... ikke lås deg fast på at det var en voldtekt.

Anonymkode: aa427...819

Det at hun var så ute at hun bokstavelig talt, måtte bli bært inn på rommet tilsier jo at hun veldig sikkert ikke var i stand til å gi gyldig samtykke. 

Og blir helt feil å si at hun ikke har noe form for bevis (å våkne opp med trusen på knærne og sårt underliv, er ikke noe som bare skjer automatisk).

Når sant skal sies, fungerer ikke en andmeldelse på den måten at den potensielle voldtektspersonen blir erklært skyldig med engang. Dette er som regel en ganske lang og ubehagelig prosess, som i mange tilfeller ikke fører til juridisk rettferdighet (noe som er en stor grunn til at mange velger å ikke anmelde), men det er uansett så viktig og ikke minst bra at slike hendelser anmeldes. 

 

 

Anonymkode: 123c3...27d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld! Trist at han stjal jomfrudommen din. :( Var det blod i senga?

Anonymkode: 2c44f...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld! Trist at han stjal jomfrudommen din. :( Var det blod i senga?

Anonymkode: 2c44f...a6c

Skjerpings! Hva slags holdning er dette?! Er det på noen måte mindre ille om hun hadde hatt sex før?! Foreslår at du innser at holdningene dine overhodet ikke hører hjemme i dette århundret, i denne delen av verden i hvert fall! 

Endret av Joppeline
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...