Gå til innhold

SÅ jævla umulig å få seg knull på byen uten penger. Lei av sexkjøpsloven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du gift med deg selv, GiftMann38?

Anonymkode: 60ce1...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
45 minutter siden, GiftMann38 said:

Ikke alle enkeltvalg er gode valg. Det er ikke ensbetydende med at alle skal miste retten til å gjøre egne valg. Da blir det på populasjonsnivå gjort langt dårligere valg.

Ikke alle liberalistiske prinsipper må på død og liv følges slavisk og religiøst til enhver tid. Nøkkelen til å både være liberal og å være noe mer en populistisk liberalist som er væpnet med mange billige poeng, er å ikke anse egne verdier for absolutte og ukrenkelige i alle mulige tilfeller. En gjennomtenkt liberalist er åpen for at egne verdier ikke alltid er de mest rette verdiene i enhver situasjon. 

Min frihet stopper der din begynner. Det betyr at min frihet til å kjøpe sex stopper der den direkte eller indirekte bidrar til at andres frihet begrenses. Du forutsetter at samtlige sexselgere alltid er frivillige tilbydere, men vi vet at det er et stort innslag av ufrivillighet i markedet.

Dersom vi da er gjennomtenkte liberalister, og legger til grunn at det er en overveldende sannsynlighet for at en sextransaksjon ikke er aboslutt frivillig fra begges side, ser vi at liberale prinsipper forteller oss at vi ikke har frihet til å kjøpe sex.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du gift med deg selv, GiftMann38?

Anonymkode: 60ce1...2e0

Nicket er ikke gift mann, men giftmann.

Anonymkode: 83571...695

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Er kjekk og sjarmerende men hjelper ikke en dritt når det er typene uten sperre på kortene sine alle damene svermer rundt.  Prostitusjonen er jo like reeell nå som før,  bare at det bare er de skikkelige rike pappa betaler gutta som får benytte seg av det. Prostitusjon har alltid vært en vanlig i alle tider, det har vært den mest vanlige måten for vanlige menn å få sex på. Hvorfor har vi et lovverk som sørger for at mange menn kommer til å bli evige jomfruer når de ikke kan kjøpe det? Hvorfor er det etisk forsvarlig?

Anonymkode: c9470...fc2

TS, byen og Norge har jeg gitt opp for lengst. Det er kun en plass hvor jeg mislykkes og ikke passer inn. 

Drar til en by i utlandet og har funnet meg noen klubber som jeg besøker 2-3 ganger i året. Der treffer jeg "likesinnede" og opplever ting som jeg aldri er i nærheten av å oppleve i Norge. Møter alt fra unge kvinner til de mer voksne med hengepupper og muffinmage. Mest av alt så opplever jeg aksept for den jeg er som person (jeg er ikke bi eller homo). 

Bare gi opp å kaste bort pengene dine her hjemme og spar opp til en tur. Du vil ikke angre. Personlig så har jeg kun vært ute på byen 2 - to- ganger i år, da sammen med venner. Nå er det snart en måned til neste tur. Gjett om jeg gleder meg :-) 

Anonymkode: cc51e...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
23 minutter siden, Snaskesnusken said:

Du har selv sidestilt kjøp av sex som en vare. 

Sexsalg er en tjeneste som er definert som vare i BNP ja. Det betyr ikke at en prostituert pakkes inn i en pappeske og sendes til kunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
18 minutter siden, Overrasket said:

Ikke alle liberalistiske prinsipper må på død og liv følges slavisk og religiøst til enhver tid. Nøkkelen til å både være liberal og å være noe mer en populistisk liberalist som er væpnet med mange billige poeng, er å ikke anse egne verdier for absolutte og ukrenkelige i alle mulige tilfeller. En gjennomtenkt liberalist er åpen for at egne verdier ikke alltid er de mest rette verdiene i enhver situasjon. 

Min frihet stopper der din begynner. Det betyr at min frihet til å kjøpe sex stopper der den direkte eller indirekte bidrar til at andres frihet begrenses. Du forutsetter at samtlige sexselgere alltid er frivillige tilbydere, men vi vet at det er et stort innslag av ufrivillighet i markedet.

Dersom vi da er gjennomtenkte liberalister, og legger til grunn at det er en overveldende sannsynlighet for at en sextransaksjon ikke er aboslutt frivillig fra begges side, ser vi at liberale prinsipper forteller oss at vi ikke har frihet til å kjøpe sex.

Både slaveri og trafficking er forbudt gjennom straffeloven. Det er uredelig debatteknikk å sidestille prostitusjon med sex-slaveri. Jeg tar utgangspunkt i at prostitusjon er noe man jobber med frivillig.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle damer i Norge som bretter ned trusa i øst og vest

Finnes mange skikkelige av oss.

Anonymkode: 52f9f...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Sexsalg er en tjeneste som er definert som vare i BNP ja. Det betyr ikke at en prostituert pakkes inn i en pappeske og sendes til kunden. 

Kjøp av sex er ikke en tjeneste på lik linje som andre lovlige tjenester / varer. Hva sier lovverket om kjøp av sex og BNP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
18 minutter siden, GiftMann38 said:

Både slaveri og trafficking er forbudt gjennom straffeloven. Det er uredelig debatteknikk å sidestille prostitusjon med sex-slaveri. Jeg tar utgangspunkt i at prostitusjon er noe man jobber med frivillig.

Jeg vet du gjør det, men det er hele hullet i argumentasjonen din. Vi vet at en overraskende liten andel av tilbyderne i markedet faktisk er helt frivillige, og en overraskende stor andel av tilbyderne er under en eller annen form for tvang eller i en annen svært sårbar livssituasjon. Dersom du løfter blikket fra den snevre og ikke-eksisterende virkelighetsoppfatning og faktisk ser verden for det den er, ikke slik du skulle ønske at den var, så ser du at det ikke er meningsfullt og debattere denne saken som om absolutt frivillighet og villighet er grunnlaget. 

Verden er ikke et teoretisk eventyr-sted der målet er å være verdensmester i å forfekte liberale verdier. Verden består av en hard, praktisk virkelighet som i blant setter til side filosofiske, vidløftige ideer. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Både slaveri og trafficking er forbudt gjennom straffeloven. Det er uredelig debatteknikk å sidestille prostitusjon med sex-slaveri. Jeg tar utgangspunkt i at prostitusjon er noe man jobber med frivillig.

Men utgangspunktet ditt er ikke virkeligheten da vi det at flertallet prostitueres mot sin egen vilje. Skal du delta i en debatt må du forholde deg til virkeligheten der kvinner og barn blir solgt som varer.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GiftMann38 skrev:

Du kan bruke så mange ord du vil, men du står uansett tilbake med nøyaktig det samme: En arrogant tro på at du vet bedre enn folk selv hva som er best for dem. Og en livsfarlig mentalitet som er en forutsetning for autoritære og totalitære regimer.

Det var det du fikk ut av innlegget mitt, virkelig? Du ignorerer det meste, trekker en rett linje fra hjørnesteiner i det moderne samfunnet til totalitarisme og lander på den samme floskelen igjen. Takke meg til konservative oldinger som har et øye for det sammensatte, fremfor disse nye bølgene av kompromissløshet som du rir på.

Lykke til i nattvekterstaten.

Endret av Støvkost
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Men utgangspunktet ditt er ikke virkeligheten da vi det at flertallet prostitueres mot sin egen vilje. Skal du delta i en debatt må du forholde deg til virkeligheten der kvinner og barn blir solgt som varer.   

En vanlig myte som slenges rundt som om det skulle vært den største selvfølgelighet. Selvsagt finnes det menneskehandel, men forbud begrenser ikke på noen måte omfanget.

https://forskning.no/seksualitet/2013/04/sexindustrien-bidrar-til-global-velstand

Sitat: "

Lykkelige er de kanskje ikke, men de fleste kvinnene som reiser til et rikere land for å selge sex, gjør det frivillig, viser forskning. Kvinnene er migranter som drømmer om et bedre liv eller mer velstand.

– Man har et forstokket kvinnesyn hvis man betrakter utenlandske prostituerte som svake stakkarer som ikke har innflytelse på sin egen skjebne, sier antropolog og kjønnsforsker Christian Groes-Green om sexarbeidere fra Afrika, Øst-Europa, Sørøst-Asia og Sør-Amerika. "

Anonymkode: c6350...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Ja sa det jo nettopp. Det er pengene det står på. Damene drar bare hjem med gutta som drar i limmo og spanderer på hele venninegjengen deres. Damer foretrekker penger over sex, det vet du like godt som meg. 

Anonymkode: c9470...fc2

For noe forbanna tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En vanlig myte som slenges rundt som om det skulle vært den største selvfølgelighet. Selvsagt finnes det menneskehandel, men forbud begrenser ikke på noen måte omfanget.

https://forskning.no/seksualitet/2013/04/sexindustrien-bidrar-til-global-velstand

Sitat: "

Lykkelige er de kanskje ikke, men de fleste kvinnene som reiser til et rikere land for å selge sex, gjør det frivillig, viser forskning. Kvinnene er migranter som drømmer om et bedre liv eller mer velstand.

– Man har et forstokket kvinnesyn hvis man betrakter utenlandske prostituerte som svake stakkarer som ikke har innflytelse på sin egen skjebne, sier antropolog og kjønnsforsker Christian Groes-Green om sexarbeidere fra Afrika, Øst-Europa, Sørøst-Asia og Sør-Amerika. "

Anonymkode: c6350...87f

Så rart at EU har dette som høy prioritet dersom dette er en vanlig myte som blir slengt rundt.

Prostitusjon er ofte skjult bak annen kriminalitet. 

https://www.europol.europa.eu/crime-areas-and-trends/crime-areas/trafficking-in-human-beings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 0.17, heipådegsann skrev:

Det koster meg unødvendige smerter i underlivet - fordi jeg rett og slett ikke vil greie å bli kåt på deg. Ville kommet til å gå hjulbeint og blødende rundt etterpå. Det ofrer jeg desverre ikke for en fremmed uattraktivt mann altså, da finner heller en jeg kan nyte sexen med 😏

Så utrolig bra sagt 👏 👏 Hvorfor skal noen damer i det hele tatt ofre underlivet sitt for tullinger som ikke vet å behandle damer bra? Disse taperne av noen guttunger skjønner ikke at de må endre oppførselen sin radikalt. Da er det kanskje håp for disse også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere menn (gutter) som maser om at man må ha penger for å få kontakt med det motsatte kjønn: vit at dere da baser dere på den gruppen jenter som vektlegger dette og at dere dermed innskrenker mengden kvinner dere kanfå kontakt med. 

Hvis dere har vansker med å etablere kontakt med den ovenfornevnte gruppen kan dere jo skaffe mer penger, så vil nok de av damene som vektlegger dette, fatte interesse for dere😃

Anonymkode: 60ce1...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Så rart at EU har dette som høy prioritet dersom dette er en vanlig myte som blir slengt rundt.

Prostitusjon er ofte skjult bak annen kriminalitet. 

https://www.europol.europa.eu/crime-areas-and-trends/crime-areas/trafficking-in-human-beings

Her argumenterer du mot noe helt annet enn hva jeg faktisk skrev. Selvsagt bør EU ha menneskehandel som prioritet. Du kom med en påstand om at de fleste prostituerte oppererer under tvang - jeg påpekte at dette var feil - ikke at all prostitusjon er rosenrødt generelt sett.

Vis meg heller noe som tilsier at menneskehandel forsvinner som følge av forbud mot sexkjøp. For en ting er sikkert, forholdene sexarbeiderne jobber under, bedres iallfall ikke.

 

Anonymkode: c6350...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her argumenterer du mot noe helt annet enn hva jeg faktisk skrev. Selvsagt bør EU ha menneskehandel som prioritet. Du kom med en påstand om at de fleste prostituerte oppererer under tvang - jeg påpekte at dette var feil - ikke at all prostitusjon er rosenrødt generelt sett.

Vis meg heller noe som tilsier at menneskehandel forsvinner som følge av forbud mot sexkjøp. For en ting er sikkert, forholdene sexarbeiderne jobber under, bedres iallfall ikke.

 

Anonymkode: c6350...87f

Du hevdet at det var en myte noe som det ikke er. Dersom det hadde vært en myte ville ikke EU hatt dette som høy prioritet. Det er utbredt problem med mange mørketall.

Har du nyere kilder enn en forskning fra 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her argumenterer du mot noe helt annet enn hva jeg faktisk skrev. Selvsagt bør EU ha menneskehandel som prioritet. Du kom med en påstand om at de fleste prostituerte oppererer under tvang - jeg påpekte at dette var feil - ikke at all prostitusjon er rosenrødt generelt sett.

Vis meg heller noe som tilsier at menneskehandel forsvinner som følge av forbud mot sexkjøp. For en ting er sikkert, forholdene sexarbeiderne jobber under, bedres iallfall ikke.

 

Anonymkode: c6350...87f

Hvor mange mørketall tror du det finnes? 

https://www.nrk.no/ho/xl/_-menneskehandel-er-moderne-slavehandel-1.12835225

Påstår du fremdeles at dette er en myte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...