Gå til innhold

SÅ jævla umulig å få seg knull på byen uten penger. Lei av sexkjøpsloven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Denne tilbakemeldingen din var så tåpelig at jeg faktisk begynte å le.

Nå er det ikke meg du svarte, men jeg kan spørre deg allikevel.

Synes du sexkjøpsloven er bra eller synes du sexkjøpsloven er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Støvkost skrev:

Nå må du slappe av. Denne aggresjonen og slepphendte bruken av ord som hat og forakt hører ingensteds hjemme. Det har vært sagt mye rart i denne tråden, men få, om noen, har gitt meg inntrykket av at de faktisk forakter prostituerte eller deres kunder.

Min oppfatning er at stort sett alle sammen her er enige i at horekunder er kriminelle og at horer aldri velger deres eget liv.

Det er ikke akkurat respekt og anerkjennelse av andres menneskers seksualitet eller hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Det samme kan man si i mange andre yrker, uten at de blir forbudte av den grunn.

Det finnes mennesker her på forumet som ikke forstår at menneskehandel kommer av helt andre ting, som for eksempel landegrenser og visuminnreisebestemmelser.

Spør du disse menneskene her om de vil minimere risikoen med menneskehandel med andre visumregler eller andre regler for innreise så svarer de ikke! De blir helt stille og lurer på om de har sett et spøkelse. Hvorfor skal du være så avansert på en kvinneguideside lurer de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, waco skrev:

Nå er det ikke meg du svarte, men jeg kan spørre deg allikevel.

Synes du sexkjøpsloven er bra eller synes du sexkjøpsloven er dårlig?

Du kan svare meg på innlegget mitt som er rettet mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, waco skrev:

Det finnes mennesker her på forumet som ikke forstår at menneskehandel kommer av helt andre ting, som for eksempel landegrenser og visuminnreisebestemmelser.

Spør du disse menneskene her om de vil minimere risikoen med menneskehandel med andre visumregler eller andre regler for innreise så svarer de ikke! De blir helt stille og lurer på om de har sett et spøkelse. Hvorfor skal du være så avansert på en kvinneguideside lurer de på?

Det er ingen som har hevdet det som du sier her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, waco skrev:

Min oppfatning er at stort sett alle sammen her er enige i at horekunder er kriminelle og at horer aldri velger deres eget liv.

Det er ikke akkurat respekt og anerkjennelse av andres menneskers seksualitet eller hva synes du?

Hva med å slutte å dikte opp historier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Du elsker drama og provokasjon, gjør du ikke? Du responderer lite rasjonelt. Leser du innlegg før du hamrer over tastaturet ditt? Du diskuterer på sidelinjen av debatten og tilegner meg all slags vas som du drar ut av hatten din. Klarer du ikke å forholde deg til tema uten å avspore totalt? 

Igjen viser du en ufin og nedlatende måte å forholde deg til andre mennesker på. Det er fint mulig å vise respekt ovenfor meg selv om du ikke fysisk kan se meg. Tenk hvor mye hyggeligere det hadde vært å ha en sakelig debatt. Nå sprer du bare uhygge i debatten. 

Jeg er en enkel man og som du har skjønt er det ingen som ville betalt for meg, - jeg er verre enn horer, jeg er ei gratishore. Fordi jeg er ikke like flink som dere til å formulere dere og til å vise at dere er formyndere. Jeg er livredd mennesker som ønsker å bestemme over meg! Det er derfor jeg spør hvorfor dere har så imot at jeg velger selv hvem jeg skal ligge med?

Selvsagt blir jeg fort engstelig når det kommer mennesker hit for å fortelle meg hvorfor jeg ikke kan leve det livet jeg ønsker, - på grunn av trafficking!? HVa har det med meg å gjøre om jeg tør spørre? Hvorfor ikke heller forsvare min rett til å være glad i dem jeg selv vil? 

Kjærlighet er for alle! Og selvfølgelig må det være lov å være forelsket i en horekunde eller ei hore vel?

Og til slutt, - hvor kommer denne forakten mot horekunder fra egentlig? Du har vel spurt deg selv hvor dette hatet kommer fra? Skjønte du nå hvorfor det er lett å bli engstelig og redd når dere utbroderer dere? Jeg faktisk redd autoritære formyndere, og jeg kan faktisk ikke noe for det!

Hvor kommer denne lysten til å begrense og forhindre andre menneskers liv fra egentlig? Er all prostitusjon motbydelig i følge deg?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, waco skrev:

Det hadde vært litt lettere å diskutert her om du innrømmet at var for et forbud. Altså en kriminalisering av horekunder. 

Jeg er imot et forbud. Ikke fordi jeg liker å betale kvinner for sex eller få betalt for sex, - men rett og slett fordi jeg ikke er noen formynder som liker å bestemme over andre mennesker enn meg selv!

For mennesker som er for et forbud er jo dette her veldig vanskelig å forstå, ja jeg skjønner det. 

Men synes du virkelig at det er så vanskelig å forklare altså?

Greia med politikk er at den bør og må være hevet over hvert enkelt individs emosjoner, for det er mange hensyn som skal tas, like mange som det er antall mennesker i et samfunn, for å sette det på spissen. I andre saker ville du helt sikkert vært enig i det, for få er motstandere av statens rolle som formynder når det kommer til innskrenkninger som er til for å sikre nettopp dine rettigheter og interesser.

Prostitusjon har med kvinnesyn å gjøre, det har med etiske spørsmål om hva man kan selge og kjøpe i en moderne kultur, det har med symbolsk makt å gjøre, alt dette på en måte som for eksempel en rørleggertjeneste ikke kommer i nærheten av som vare i samfunnet. Det er ikke nødvendigvis så enkelt som at hver enkelt bør få gjøre som han eller hun vil når handlingene bærer på så mye vekt.

Man kan mene at prostitusjon har uheldige ringvirkninger uten hverken å mislike eller forakte de prostituerte eller kundene deres. Det er overhodet ikke vanskelig å ha de to tankene i hodet samtidig.

Endret av Støvkost
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentar til moderering og brukerdebatt.

Spørsmål ang moderering bes tatt på PM eller ris og ros.

Blod, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, waco said:

Det finnes mennesker her på forumet som ikke forstår at menneskehandel kommer av helt andre ting, som for eksempel landegrenser og visuminnreisebestemmelser.

Spør du disse menneskene her om de vil minimere risikoen med menneskehandel med andre visumregler eller andre regler for innreise så svarer de ikke! De blir helt stille og lurer på om de har sett et spøkelse. Hvorfor skal du være så avansert på en kvinneguideside lurer de på?

Dette er tull. Du har skrevet dette i flere tråder før og du har også blitt korrigert på det flere ganger.

Menneskehandel/trafficing foregår også innenfor landegrenser og om visumregler etc. blir minimert vil det likevel foregå. Grunnen er at det finnes grådige, manipulerende og ekstremt kyniske mennesker som tjener masse penger på å utnytte svake, lettlurte, forsvarsløse og desperate mennesker som ikke oppdager at de har blitt lurt trillrundt før det er for sent.

 

Anonymkode: 34d0f...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men de som kjøper av ufrivillige er jo sex forbrytere, det er moderne slaveri. Om det er ei som står på gata for en 500lapp per 30 min har nok dessverre ofte bakmenn som politiet ikke arresterer fordi de tenker folk i miljøet får som de fortjenner. Venninna av kona mi med 2 leiligheter, 600 tusen etter skatt i året og jobber bare 8-12 timer i strekk om hun får 10-15 tusen, jeg lover deg en mer fri kvinne har jeg aldri møtt. Hun har også studert psykologi for å trene menn til å gå på ordentlig date hvor de betaler selv om d ikke blir sex da hun bruker d både som karakter men også lære dem å bli komfortabel med sex. Til og med hatt lange forhold og er nå sammen med en mann i rullestol, han kan heldigvis fortsatt ha sex, men hun har tenkt å fortsette i minst 5 år til. Før d blir snakk om å stifte familie og vil starte egen klinikk da hun vet dette ikke er noe hun vil gjøre alene for alltid, d er stort marked og hun vet flere land vil begynne å legalisere så vil hun starte praksis i flere land. Hun vil gi kvinnene både en utdanning og mulighet for å kan være økonomisk uavhengig. 

Hun klarer ikke å skjønne hvorfor folk enten putter henne i bås som offer eller kriminell

Anonymkode: 32571...5dd

Nå høres det ut som om denne personen du skriver om tar penger fra menn og ikke gir dem sex, og det er jo faktisk ikke forbudt. Det er helt lov å ikke selge sex, så hvis hun mener det er et marked for å lære folk å gå på stevnemøtet høres det ut som om hun kan drive en helt lovlig forretning.

I et demokrati som Norge lager vi ikke love og regler for individer og enkeltpersoner. Det er nettopp styrken ved et velfungerende demokrati at lover ikke lages for særinteresser, men det antatt beste for storsamfunnet som helhet. Enkeltindivider og særeksempler undergraver ikke nødvendigvis en hel lov for samfunnets beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull. Du har skrevet dette i flere tråder før og du har også blitt korrigert på det flere ganger.

Menneskehandel/trafficing foregår også innenfor landegrenser og om visumregler etc. blir minimert vil det likevel foregå. Grunnen er at det finnes grådige, manipulerende og ekstremt kyniske mennesker som tjener masse penger på å utnytte svake, lettlurte, forsvarsløse og desperate mennesker som ikke oppdager at de har blitt lurt trillrundt før det er for sent.

 

Anonymkode: 34d0f...b87

Hvorfor fantes ikke menneskehandel i norge før innvandringsstoppen i 1975?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Støvkost skrev:

Greia med politikk er at den bør og må være hevet over hvert enkelt individs emosjoner, for det er mange hensyn som skal tas, like mange som det er antall mennesker i et samfunn, for å sette det på spissen. I andre saker ville du helt sikkert vært enig i det, for få er motstandere av statens rolle som formynder når det kommer til innskrenkninger som er til for å sikre nettopp dine rettigheter og interesser.

Prostitusjon har med kvinnesyn å gjøre, det har med etiske spørsmål om hva man kan selge og kjøpe i en moderne kultur, det har med symbolsk makt å gjøre, alt dette på en måte som for eksempel en rørleggertjeneste ikke kommer i nærheten av som vare i samfunnet. Det er ikke nødvendigvis så enkelt som at hver enkelt bør få gjøre som han eller hun vil når handlingene bærer på så mye vekt.

Man kan mene at prostitusjon har uheldige ringvirkninger uten hverken å mislike eller forakte de prostituerte eller kundene deres. Det er overhodet ikke vanskelig å ha de to tankene i hodet samtidig.

En ting er man mener at prostitusjon har uheldige ringvirkninger, - noe annet er å kriminalisere mennesker. Mener du at det ikke finnes uheldige ringvirkninger av sexkjøpsloven? For eksempel at en kvinne tatt for prostitusjon blir kastet ut av leiligheten sin, - er det en virkning som er bra eller dårlig i følge deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eier ikke nåla i veggen og har en rik kjæreste 😍

Anonymkode: 9b144...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, waco said:

Hvorfor fantes ikke menneskehandel i norge før innvandringsstoppen i 1975?

Hvordan vet du at det ikke fantes den gangen?

Her er en nyttig link til deg, om menneskehandel: https://snl.no/menneskehandel

Anonymkode: 34d0f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke fantes den gangen?

Her er en nyttig link til deg, om menneskehandel: https://snl.no/menneskehandel

Anonymkode: 34d0f...b87

Fordi at i 1975 var det ikke forbudt for innvandrere å bo og jobbe i norge. Derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg liker aller best med sexkjøpsloven er at det ikke er kamuflert en gang at lovens hensikt spiller på innvandrere som jobber med prostitusjon. Beviset ligger i at samtlige omtrent 4000 menn som i landet er blitt dømt til å betale bøter for brudd på sexkjøpsloven har hatt omgang med en utenlandsk kvinne. Fantastisk. Jeg elsker slike lover som kun går utover minoriteter. Det gjør meg stolt og glad å tenke på lovens konsekvenser og dens hensikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de som kjøper av ufrivillige er jo sex forbrytere, det er moderne slaveri. Om det er ei som står på gata for en 500lapp per 30 min har nok dessverre ofte bakmenn som politiet ikke arresterer fordi de tenker folk i miljøet får som de fortjenner. Venninna av kona mi

Anonymkode: 32571...5dd

Når du faktisk tror at politiet tenker slik så blir resten av innlegget så irrelevant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco said:

Fordi at i 1975 var det ikke forbudt for innvandrere å bo og jobbe i norge. Derfor.

Bevares. Det har da ingenting med menneskehandel å gjøre. Leste du linken du fikk?

Anonymkode: 34d0f...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bevares. Det har da ingenting med menneskehandel å gjøre. Leste du linken du fikk?

Anonymkode: 34d0f...b87

 Stortinget har bestemt at tidligere ofre for menneskehandel skal anses som en sosial gruppe i relasjon til flyktningedefinisjonen. Dette fremgår av utlendingsloven § 30 bokstav b. Dette er også lagt til grunn i FNs høykommissær for flyktningersanbefalinger om ofre for menneskehandel. Dette innebærer at de kan oppnå asylstatus i Norge forutsatt at øvrige vilkår for beskyttelse er oppfylt.

 

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...