Gå til innhold

Guttene som sitter fast i grotten i Thailand


Mazarini

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Sisti skrev:

Nei, at en person er båret ut er det vel de sier? De vet ikke om det er en av guttene. 

 

Alle guttene i går ble forøvrig lagt på bårer da de kom ut. 

Ser at gutt er endret til person nå ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En femte gutt er ute av grotten. NRK direktesending sa det nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisti skrev:

Nei, at en person er båret ut er det vel de sier? De vet ikke om det er en av guttene. 

 

Alle guttene i går ble forøvrig lagt på bårer da de kom ut. 

Jeg leste eller hørte( husker ikke helt) at de første guttene gikk for egen maskin bort til ambulansene. Da fikk jeg også høre at syv gutter var ute.

blir bare rot når så mange kilder skal rapportere fra stedet

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge ønsker å bidra hørte jeg. Vet ikke hva de kan bistå med? Tror det er lurt å ikke blande inn flere kokker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Norge ønsker å bidra hørte jeg. Vet ikke hva de kan bistå med? Tror det er lurt å ikke blande inn flere kokker.

Leste at både Sverige og Finland deltar, blant mange andre, men lurer på hva Norge kan bidra med på nåværende tidspunkt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hjertesukka skrev:

Leste at både Sverige og Finland deltar, blant mange andre, men lurer på hva Norge kan bidra med på nåværende tidspunkt.

 

Da må det isåfall allerede være noen i Thailand som kan steppe inn nå. Hvis de må fly dem dit og de er der om 13 timetør, så er det vel ingen hjelp?

De kan kanskje hjelpe til med oksygentilførsel. Dykkerne som er der nå kjenner grotten best. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Sisti said:

Og nå avviser han påstanden... 

Skulle ønske mediene var mer forsiktige med hva de videreformidler. 

Det ble litt fram og tilbake der, ja. Vi får vel vite detaljene rundt operasjonen etterhvert, og i mellomtiden får vi bare glede oss over de som blir fraktet ut i live.

Jeg lurer på masse, blant annet om guttenes ledsagere har byttet på underveis, eller om det er samme dykkere som har fulgt med hele veien.

Og jeg synes fremdeles det kan virke logisk at det har blitt brukt beroligende midler, på ett eller annet nivå. Men om evakueringen er basert på at guttene skal gå mye for egen maskin, så er det jo temmelig begrenset hvor dopet de kan være, gitt de røffe omgivelsene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Det ble litt fram og tilbake der, ja. Vi får vel vite detaljene rundt operasjonen etterhvert, og i mellomtiden får vi bare glede oss over de som blir fraktet ut i live.

Jeg lurer på masse, blant annet om guttenes ledsagere har byttet på underveis, eller om det er samme dykkere som har fulgt med hele veien.

Og jeg synes fremdeles det kan virke logisk at det har blitt brukt beroligende midler, på ett eller annet nivå. Men om evakueringen er basert på at guttene skal gå mye for egen maskin, så er det jo temmelig begrenset hvor dopet de kan være, gitt de røffe omgivelsene.

Iallfall under vann så blir de slept igjennom. På passasjen hvor de må gå så kan de gå selv. Guttene hadde fått dykkeopplæring men det er vel ikke så mye de kan få brukt hvis de blir dratt i en line?

jeg hørte at de var urolige for fallende oksygennivå i grotta hvor de gjenværende oppholder seg. 

Mot så var det snakk om en ubåt. Betyr det at dykkere kan komme inn den veien også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pipaluk skrev:

Iallfall under vann så blir de slept igjennom. På passasjen hvor de må gå så kan de gå selv. Guttene hadde fått dykkeopplæring men det er vel ikke så mye de kan få brukt hvis de blir dratt i en line?

jeg hørte at de var urolige for fallende oksygennivå i grotta hvor de gjenværende oppholder seg. 

Mot så var det snakk om en ubåt. Betyr det at dykkere kan komme inn den veien også?

Den medisineringen må da være hårfin, på samme tid som de skal beroliges, skal de også kunne klatre etc- men de vet vel hva de gjør, 

De har jo akkurat lagt inn en slange som skal frakte oksygen, så håper ikke noe har gått galt med den.

Reise via en sånn ubåt trodde jeg var forbeholdt barn og små personer, ikke voksne. Men jeg kan ta feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at treneren allerede var berget ut pga hans helsetilstand var kritisk. Men det er vel nok en spekulasjon som ikke er bekreftet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk said:

Jeg leste et sted at treneren allerede var berget ut pga hans helsetilstand var kritisk. Men det er vel nok en spekulasjon som ikke er bekreftet

Fake news som Trump ville sagt. :P 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørte jeg på nrk1 at den oksygenslangen når ikke helt inn der hvor guttene sitter, så de må bære inn oksygenflasker siste biten, sukk. Ikke rart det tar tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjette og syvende personskal være ute sier en kilde. 

Da har de ikke så lang tid i mellom hver gutt

kanskje de har ulike definisjoner på det å redde de ut? De har sikkert gitt tilbakemelding om de har kommet forbi de tøffeste passasjene og at det nå bare er sjarmøretappen som står igjen?

Endret av Pipaluk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg lurer på som ikke blir nevnt er de sanitære forholdene i grotta. Hvor går de på do? De kan bli syke av dårlig hygiene og lite oksygen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pipaluk skrev:

De har sikkert gitt tilbakemelding om de har kommet forbi de tøffeste passasjene og at det nå bare er sjarmøretappen som står igjen?

Sjarmøretappe er vel noe som hører hjemme i skirenn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, parmanoia skrev:

Sjarmøretappe er vel noe som hører hjemme i skirenn. 

Og Mount Everest

poenget er at det sikkert er passasjer som er langt tryggere og enklere jo nærmere målet de kommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Noe jeg lurer på som ikke blir nevnt er de sanitære forholdene i grotta. Hvor går de på do? De kan bli syke av dårlig hygiene og lite oksygen

Alt dette får vi nok vite i ettertid. Det er bra de blir grundig sjekket før de får kontakt med andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, hjertesukka skrev:

Den medisineringen må da være hårfin, på samme tid som de skal beroliges, skal de også kunne klatre etc- men de vet vel hva de gjør, 

De har jo akkurat lagt inn en slange som skal frakte oksygen, så håper ikke noe har gått galt med den.

Reise via en sånn ubåt trodde jeg var forbeholdt barn og små personer, ikke voksne. Men jeg kan ta feil.

Nå ble det spekulert i at guttene kan ha fått placebo-medisin så de skal tro at det er ekte saker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Nå ble det spekulert i at guttene kan ha fått placebo-medisin så de skal tro at det er ekte saker. 

Ja, hørte det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...