Gå til innhold

Guttene som sitter fast i grotten i Thailand


Mazarini

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor har det vært snakk om å henrette eller straffefordølge treneren? 

Han har vel bare gjort det beste han kunne. Nå blir de forhåpentligvis reddet i live alle sammen, regner med alternativet var at alle druknet da vannet steg første dagen? Han gjorde sitt beste tror jeg, alt tyder på det. Folk kan gjøre feil og jeg kan ikke forstå at det treneren har gjort er straffbart?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mippi skrev:

Hvorfor har det vært snakk om å henrette eller straffefordølge treneren? 

Han har vel bare gjort det beste han kunne. Nå blir de forhåpentligvis reddet i live alle sammen, regner med alternativet var at alle druknet da vannet steg første dagen? Han gjorde sitt beste tror jeg, alt tyder på det. Folk kan gjøre feil og jeg kan ikke forstå at det treneren har gjort er straffbart?

Huff 

føler virkelig med treneren og håper alle guttene klarer seg.

ja det var nok litt dårlig vurderingsevne, jeg vet ikke hvordan kunnskapen deres er om grotter, men han har jo ikke skadet dem! Bare sørget for at de fikk ro. 

Er de ikke 13? Tar de siste pulje samlet? 

Håper treneren også er slank og smidig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pipaluk said:

Håper treneren også er slank og smidig

Han kom jo inn gjennom de trange passasjene han nå skal ut av, og han har neppe lagt på seg så mye under oppholdet i hulen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, T-Rex skrev:

Han kom jo inn gjennom de trange passasjene han nå skal ut av, og han har neppe lagt på seg så mye under oppholdet i hulen.

De krabbet ikke inn de samme passasjene de skal ut av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Pipaluk said:

Huff 

føler virkelig med treneren og håper alle guttene klarer seg.

ja det var nok litt dårlig vurderingsevne, jeg vet ikke hvordan kunnskapen deres er om grotter, men han har jo ikke skadet dem! Bare sørget for at de fikk ro. 

Er de ikke 13? Tar de siste pulje samlet? 

Håper treneren også er slank og smidig

Det er en grotte guttene og treneren har vært i mange ganger før uten at noe har skjedd, så dette var nok bare maks uflaks med hvordan været ble.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist
13 minutter siden, Pipaluk skrev:

Huff 

føler virkelig med treneren og håper alle guttene klarer seg.

ja det var nok litt dårlig vurderingsevne, jeg vet ikke hvordan kunnskapen deres er om grotter, men han har jo ikke skadet dem! Bare sørget for at de fikk ro. 

Er de ikke 13? Tar de siste pulje samlet? 

Håper treneren også er slank og smidig

Husker ikke hvor jeg leste det, men de har visstnok vært mye i grottene sammen med treneren tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
13 minutter siden, Pipaluk said:

De krabbet ikke inn de samme passasjene de skal ut av.  

Hvilken vei tok de da?

 

Tror forresten ikke disse ville ideene til han Musk kommer til å ha noe å si. Alle guttene blir nok reddet lenge før noe av det er klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAE SAI (VG) Ifølge distriktssjefen i Mae Sai, som VG snakket med i 14.00-tiden norsk tid mandag, er elleve av 13 personer nå ute av grottenhttps://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bK216d/distriktssjef-til-vg-hevder-kun-to-er-igjen-i-grotten
Artikkelen er oppdatert kl 15:32 "Opplysningene er imidlertid motstridende. Ifølge CNN og The Guardian har kun fire personer blitt hentet ut mandag, noe som betyr at fem personer fremdeles er innesperret i grotten."

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linaria skrev:

Hvilken vei tok de da?

 

Tror forresten ikke disse ville ideene til han Musk kommer til å ha noe å si. Alle guttene blir nok reddet lenge før noe av det er klart. 

Passasjene som nevnes er så trange at de ikke klarer å komme igjennom med dykkerflaske. Hvordan kan guttene ha kommer igjennom der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, An0nymBruker skrev:

MAE SAI (VG) Ifølge distriktssjefen i Mae Sai, som VG snakket med i 14.00-tiden norsk tid mandag, er elleve av 13 personer nå ute av grottenhttps://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/bK216d/distriktssjef-til-vg-hevder-kun-to-er-igjen-i-grotten
Artikkelen er oppdatert kl 15:32 "Opplysningene er imidlertid motstridende. Ifølge CNN og The Guardian har kun fire personer blitt hentet ut mandag, noe som betyr at fem personer fremdeles er innesperret i grotten."

Hva er poenget med å spre usanne opplysninger om hvor mange som er ute av grotten? 

Kan det være snakk om språkproblemer som fører til dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hva er poenget med å spre usanne opplysninger om hvor mange som er ute av grotten? 

Kan det være snakk om språkproblemer som fører til dette?

Jeg vet ikke. Det kan være misforståelser kanskje? At feks 3 til er på vei ut?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hva er poenget med å spre usanne opplysninger om hvor mange som er ute av grotten? 

Kan det være snakk om språkproblemer som fører til dette?

Det står (i artikkelen i VG) at distriktsskjefen sa at seks personer er sendt til sykehuset i Chiang Rai, og at fem får helsehjelp ved utgangen av grotten. Distriktssjefen sier at det derfor bare er to personer igjen inne i grotten. "Kanakham sier også at han tror redningsaksjonen er over for i dag, og at de to siste hentes ut i morgen. De samme opplysningene ble bekreftet av en leder i de thailandske spesialstyrkene."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pipaluk skrev:

Passasjene som nevnes er så trange at de ikke klarer å komme igjennom med dykkerflaske. Hvordan kan guttene ha kommer igjennom der?

Det var vel mye mindre vann da kanskje, men har lurt på det samme selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Flashback: "Thai media - med øyenvitner på plass både ved grotten og sykehuset i Chiang Rai - melder at gutt nr.8 nettopp har ankommet sykehuset i Chiang Rai." 
"Sista helikoptern (den lilla vita) som landa hade med sig nr 8 som sen med ambulans kördes till sjukan, i texten under bilderna står det på thai om att det gäller dagens transport av nr 5-8. 
https://www.youtube.com/watch?v=5OSnfL7Ma-8"
https://www.flashback.org/t2953506p133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde først at de dårligste barna ble fløyet med helikopter, men det var visst omvendt. Kan de ta skade av en flytur?

Det har også vært forskjellig info om hvem som skulle først ut. Det var snakk om å ta de dårligste ut først. Nå har det vært de friskeste. Jeg forstår at de må gjøre seg de første erfaringene med den gruppen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
1 time siden, Oardnji skrev:

Det er en grotte guttene og treneren har vært i mange ganger før uten at noe har skjedd, så dette var nok bare maks uflaks med hvordan været ble.

Og det er generelt en populær grotte. Det har jo ikke skjedd lignende tidligere det. Det var bare uflaks og ubetenksomhet og absolutt ikke noe treneren skal straffes for. 

Etter dette vil nok Thailandske myndigheter advare og opplyse mer om grotter og andre steder som er farlig under monsun periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan de kom seg inn, om det var så trangt, og det er en så trang u-form eller hva jeg skal si, der inne? Har de presset seg igjennom denne passasjen da eller? 😕 38/72 cm eller hva det var, er utrolig trangt, kan ikke fatte at de har tatt en sånn sjanse.. 

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pipaluk skrev:

De krabbet ikke inn de samme passasjene de skal ut av.  

Hvilken vei kom de inn? Kom de evt inn gjennom den nederste gangen på bildet?

1661cf0d-135a-4eb2-ae8d-ba3cfb16d1e8?fit

 

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...