Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

2 timer siden, N85 skrev:

Her går det fortsatt bra på sprøytedag 7. I morgen blir det UL, det blir veldig spennende! Jeg har hatt el-slim de siste dagene og jeg føler meg støl i magen, så håper det er et godt tegn og at det blir uttak på torsdag🤞ellers har jeg ingen symptomer og sprøytene går fortsatt greit.

Jeg bestemte meg forresten for å google kaffe og ivf.. det var ikke en spesielt god ide! Egentlig tror jeg at jeg ville fått beskjed hvis man burde holde seg unna, men for å slippe å tenke på det har jeg gått over til fruktte 😐 det var planen uansett etter innsett så..

Spennende med den første ultralyden, håper du har respondert bra på hormonene 🤞🏻😊 Jeg hadde også El-slim under stimulering, tror det er ganske vanlig. 

Jeg drikker ikke kaffe, men drikker Pepsi Max innimellom. Meeeen, har fått helt avsmak på det fordi jeg vet det er koffein i det, så nå har det vært nesten ikke noe inntak av koffein siden januar 🙈😬 Vet jo at jeg egentlig kan drikke litt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Spennende med den første ultralyden, håper du har respondert bra på hormonene 🤞🏻😊 Jeg hadde også El-slim under stimulering, tror det er ganske vanlig. 

Jeg drikker ikke kaffe, men drikker Pepsi Max innimellom. Meeeen, har fått helt avsmak på det fordi jeg vet det er koffein i det, så nå har det vært nesten ikke noe inntak av koffein siden januar 🙈😬 Vet jo at jeg egentlig kan drikke litt 🙈

Ja, det blir så spennende!! Håper på gode nyheter og at alt går som planlagt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak mandag 20. mai:) hadde 4-5 eggposer på hver eggstokk str 12-15 mm. Spennende altså! Ellers har jeg svidd av 5000 nye kroner hos apoteket i dag.

Har foreløpig gode følelser rundt ivf-prossessen, men tenker en del på om vi kommer til å lykkes når det er aborter som er hovedproblemet vårt:/ jeg må ikke bare bli gravid, men jeg må forbli gravid i tillegg.. men jeg har vel ikke noe annet valg enn å stole på legen og prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som eit fint antal egg så langt. :jepp: Masse lykke til med uttak på mandag, det blir spennande! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 9.55, Mirabella76 skrev:

Høyrest ut som eit fint antal egg så langt. :jepp: Masse lykke til med uttak på mandag, det blir spennande! :hoppe:

Takk, kjære du😊 spennende, ja!

Kjenner jeg grubler mer og mer på hvordan dette skal gå for hver dag som går.. Håper det blir innsett denne mnd også, så vet jeg resultatet tidlig i juni😊 hvis ikke blir det vel ikke før til sensommer/høst pga. karantene og ferieavvikling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var egguttak overstått! Det gikk greit. 18 egg ut, så da blir det totalfrys og innsett i en senere syklus. Håper vi rekker det før sommer og feriestengt, men det tror jeg nok ikke, så da blir det nok ikke innsett før til høsten.. tipper jeg får første blødning tidlig i juni og da blir jo neste mulighet tidlig i juli og midt i fellesferien.

Så litt kjedelig at det skal være sommerferie nå snart😋 men håper de får dyrket fine blastoer! Planen var jo egentlig å sette inn tredagers, men så har jeg lest en del om at dyrking til blastocyster øker sjansene, så sånn sett er det jo nesten litt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, N85 skrev:

Da var egguttak overstått! Det gikk greit. 18 egg ut, så da blir det totalfrys og innsett i en senere syklus. Håper vi rekker det før sommer og feriestengt, men det tror jeg nok ikke, så da blir det nok ikke innsett før til høsten.. tipper jeg får første blødning tidlig i juni og da blir jo neste mulighet tidlig i juli og midt i fellesferien.

Så litt kjedelig at det skal være sommerferie nå snart😋 men håper de får dyrket fine blastoer! Planen var jo egentlig å sette inn tredagers, men så har jeg lest en del om at dyrking til blastocyster øker sjansene, så sånn sett er det jo nesten litt positivt.

Bra uttaket er overstått 🙏 Høres nok smart ut å sette inn i en senere syklus når de fikk ut såpass med egg, men kjedelig at innsett mest sannsynlig må vente «helt» til høsten... 🥺😬 Klinikken min setter vanligvis inn 2-3dagers, men jeg var veldig tidlig på’n med å forhøre meg om mulighetene ved å sette inn blasto. Og de satt seg heldigvis ikke på bakbeina 🙏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

Bra uttaket er overstått 🙏 Høres nok smart ut å sette inn i en senere syklus når de fikk ut såpass med egg, men kjedelig at innsett mest sannsynlig må vente «helt» til høsten... 🥺😬 Klinikken min setter vanligvis inn 2-3dagers, men jeg var veldig tidlig på’n med å forhøre meg om mulighetene ved å sette inn blasto. Og de satt seg heldigvis ikke på bakbeina 🙏👏

Ja, etter å ha lest om det syns jeg ikke totalfrys er noe nederlag, sett bort fra lengre ventetid da. Håper jeg følger i dine fotspor og får minst én bra blastocyst som fester seg godt😊

Jeg er ganske spent på utviklingen av eggene videre nå mht. vår historikk med tidlige spontanaborter. Kanskje får vi noen svar mht dette tenker jeg (men sannsynligvis ikke da🙄). Siden jeg er under offentlig behandling ringer de meg ikke underveis for å holder oss oppdatert. Så vi får ikke vite før i neste uke hvordan det går/har gått. 

Skikkelig samlebåndfølelse i dag forresten😂 men jeg har ikke noe imot det; jeg fikk den oppfølgingen og infoen som jeg trengte. Og så er det jo med å normalisere det hele litt, når man ser at det er såpass mange relativt unge normale par som trenger litt hjelp med dette!

Ellers så har jeg hatt ganske vondt etter uttaket i dag. I nedre mage og underliv. Kjennes bittelitt bedre ut nå i kveld. Jeg har ikke blødd noe, og det syns jeg er litt rart🤔 kun et par millimeterstore lysebrune flekker i bindet. Jaja, likeså greit det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frys er ikke nødvendigvis noe dårligere alternativ, kroppen har jo mye mindre hormoner ved innsett. Men det er nå denne ekstra ventetiden da 😬🙈 Håper du føler i mine fotspor og at du blir gravid, men må håpe at du får mer enn en blasto, da har man jo litt mer å gå på hvis det skulle skje noe 😬😊

Ååh, det blir spennende tid fremover da, at dere må vente helt til neste uke for å høre hvordan det gikk med de 18 eggene 🙈 Det er en liten fordel med å gå privat, ved at jeg fikk SMS i helgen etter uttak om status og at de fryser ned på absolutt beste tidspunkt. Når det er mest gunstig for eggene og ikke ift når de går hjem fra jobb 👌🏼😊  

Kan tenke meg at det er litt mer samlebåndfølelse i det offentlige ja 🙊 Jeg sitter ikke igjen med den opplevelsen i det hele tatt...

Hadde ganske vondt etter uttaket jeg også 🙈😬 Jeg blødde litt i et par dager etterpå, men absolutt ingen store mengder 😊

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 22.59, Patriotpaula skrev:

Frys er ikke nødvendigvis noe dårligere alternativ, kroppen har jo mye mindre hormoner ved innsett. Men det er nå denne ekstra ventetiden da 😬🙈 Håper du føler i mine fotspor og at du blir gravid, men må håpe at du får mer enn en blasto, da har man jo litt mer å gå på hvis det skulle skje noe 😬😊

Ååh, det blir spennende tid fremover da, at dere må vente helt til neste uke for å høre hvordan det gikk med de 18 eggene 🙈 Det er en liten fordel med å gå privat, ved at jeg fikk SMS i helgen etter uttak om status og at de fryser ned på absolutt beste tidspunkt. Når det er mest gunstig for eggene og ikke ift når de går hjem fra jobb 👌🏼😊  

Kan tenke meg at det er litt mer samlebåndfølelse i det offentlige ja 🙊 Jeg sitter ikke igjen med den opplevelsen i det hele tatt...

Hadde ganske vondt etter uttaket jeg også 🙈😬 Jeg blødde litt i et par dager etterpå, men absolutt ingen store mengder 😊

 

 

 

Drømte i natt om at de ringte og sa at ingen av eggene hadde klart seg😥 men det skjer jo forhåpentligvis ikke. Rart å tenke på at vi trolig har befruktede egg akkurat nå som kanskje skal bli et barn en gang!

Formen er heldigvis bedre i dag, kun litt stikk i ny og ned i eggstokkområdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig form i dag. Det var ille i går og verre i dag☹️ magen er som en ballong og det er vondt å bevege seg.. dette var jeg ikke helt forberedt på kjenner jeg. Trodde jeg kanskje kom til å få symptomer av sprøytene, men tok ikke helt inn over meg at jeg kunne få så store plager nå i etterkant av medisinene. Glad det ikke er innsett i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, N85 skrev:

Dårlig form i dag. Det var ille i går og verre i dag☹️ magen er som en ballong og det er vondt å bevege seg.. dette var jeg ikke helt forberedt på kjenner jeg. Trodde jeg kanskje kom til å få symptomer av sprøytene, men tok ikke helt inn over meg at jeg kunne få så store plager nå i etterkant av medisinene. Glad det ikke er innsett i dag.

Det kam være at du har blitt overstimulert - det kan være ordentlig vondt 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det kam være at du har blitt overstimulert - det kan være ordentlig vondt 😕 

Ja, det har vært vondt☹️ ørlite bedre i dag. Men har fortsatt veldig stor og spent mage.. så om ikke annet så ser det i hvert fall ut som at behandlingen har vært vellykket😋 håper det roer seg over helga. Gleder meg til mensen og til å føle meg som meg selv igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og enda dårligere i dag. Svimmel, kvalm og har kasta opp☹️ hadde bestemt meg for å kontakte lege hvis jeg begynte å kaste opp, så ringte legevakta i morges. Fikk beskjed om å ta Paracet og klyster (er hard i magen i tillegg) og se an formen. For meg virket det som om hun jeg snakka med trodde jeg var forstoppet, selv om jeg fortalte hele historien.. men kanskje det bare er det da..? Men jeg har vært forstoppet mange ganger før uten å føle meg så elendig. Ligger langflat på sofaen nå, og formen er ok så lenge jeg ligger helt i ro.

Håper det snur snart... Har venta hver dag på at det skal bli litt bedre, men så blir det bare verre og verre. Men urinen er lys, så jeg er ikke dehydrert i hvert fall. Føler meg avvist av legevakten👎 men hvis jeg ikke er bedre på mandag må jeg uansett til lege for å få sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, N85 skrev:

Og enda dårligere i dag. Svimmel, kvalm og har kasta opp☹️ hadde bestemt meg for å kontakte lege hvis jeg begynte å kaste opp, så ringte legevakta i morges. Fikk beskjed om å ta Paracet og klyster (er hard i magen i tillegg) og se an formen. For meg virket det som om hun jeg snakka med trodde jeg var forstoppet, selv om jeg fortalte hele historien.. men kanskje det bare er det da..? Men jeg har vært forstoppet mange ganger før uten å føle meg så elendig. Ligger langflat på sofaen nå, og formen er ok så lenge jeg ligger helt i ro.

Håper det snur snart... Har venta hver dag på at det skal bli litt bedre, men så blir det bare verre og verre. Men urinen er lys, så jeg er ikke dehydrert i hvert fall. Føler meg avvist av legevakten👎 men hvis jeg ikke er bedre på mandag må jeg uansett til lege for å få sykemelding.

Det er ikke gitt at legevakten har kunnskap om overstimulering, så ta kontakt med sykehus eller klinikk om du føler deg i grei nok form til å holde ut til mandag. Dette høres ikke godt ut! Fikk du ingen beskjed om hvor du skulle henvende deg hvis det skjedde, eller mente de det var legevakten du skulle kontakte i helgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, prøverpåny skrev:

Det er ikke gitt at legevakten har kunnskap om overstimulering, så ta kontakt med sykehus eller klinikk om du føler deg i grei nok form til å holde ut til mandag. Dette høres ikke godt ut! Fikk du ingen beskjed om hvor du skulle henvende deg hvis det skjedde, eller mente de det var legevakten du skulle kontakte i helgen? 

Klinikken har gitt null og niks info om hvem som skal kontaktes på helg, men jeg fikk omsider kommet inn til sjekk på legevakt og sykehus i går. Og jeg er overstimulert med væske i buken, store eggstokker og tykt blod, så jeg ble innlagt på sykehuset☹️ forhåpentligvis bare for en natt, men skal ta nye prøver i dag og se. Sykepleierne er fantastiske, og jeg føler meg skikkelig godt passet på, men jeg vil hjem til ungen min!😢

Ellers så synes jeg det er litt lite tilgjengelig info om overstimulering både fra klinikken og på nett.. det har vært litt uklart for meg hva som kan/må forventes av ubehag og når man må ta kontakt med lege.

Ivf er neimen ikke for pyser altså!

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, N85 skrev:

☹️😢

 

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig du ble så dårlig! Men du er i gode hender nå. Må du tappes? Ivf er ikke for pyser nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, godt å høre du har fått god hjelp! Men ikke greit å høre at du ikke fikk hjelp på legevakten til å begynne med 😢 god bedring! IVF er ingen snarvei til barn eller dans på roser for å si det mildt.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at det gikk så langt 🥺 God bedring til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...