Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

1 time siden, N85 skrev:

Hehe, ja, det er jo koselig med mage også altså! Føles jo straks mer virkelig😊

Håper det går bra med deg også forresten😊

Gleder meg til den dagen jeg får en skikkelig fin gravidmage ❤️🤰

Det går sånn passe. Har diverse gravidsymptomer jeg plages med og frykten for å miste igjen overskygger gleden med å være gravid ☹️ Så jeg har det egentlig ikke sånn veldig bra om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Patriotpaula skrev:

Gleder meg til den dagen jeg får en skikkelig fin gravidmage ❤️🤰

Det går sånn passe. Har diverse gravidsymptomer jeg plages med og frykten for å miste igjen overskygger gleden med å være gravid ☹️ Så jeg har det egentlig ikke sånn veldig bra om dagen.

Ja, jeg kjenner igjen den frykten for å miste dessverre☹️ Jeg prøver å roe meg ned og tenke at det ikke er så mye jeg får gjort fra eller til likevel. Men ja.. jeg vet det er ikke så lett❤️

Håper du får litt ekstra oppfølging med ul? Jeg syns det var veldig fint med ukentlige ultralyder, for da fikk jeg roet meg ned, og så rakk jeg ikke å gå helt av hengslene før det var på tide med ny ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, N85 skrev:

Ja, jeg kjenner igjen den frykten for å miste dessverre☹️ Jeg prøver å roe meg ned og tenke at det ikke er så mye jeg får gjort fra eller til likevel. Men ja.. jeg vet det er ikke så lett❤️

Håper du får litt ekstra oppfølging med ul? Jeg syns det var veldig fint med ukentlige ultralyder, for da fikk jeg roet meg ned, og så rakk jeg ikke å gå helt av hengslene før det var på tide med ny ul.

Det er jo fint lite man får gjort fra eller til hvis noe skulle skje, og jeg vet jo at det meget sannsynlig er en god årsak til at man evt aborterer. Men jeg tror samtidig at jeg hadde følt på hvor vanvittig uheldig vi skal være, hvis vi får to aborter på rad... Andre blir gravide uten planlegging og styr på første forsøk og får en frisk baby ni mnd senere, det føles ofte veldig urettferdig at noen bare sklir i gjennom dette. Som Camilla Pihl skrev «jeg bare ble gravid» (og det i en godt voksen alder). Men livet er jo langt ifra rettferdig så 🤷‍♀️ Jeg følges opp litt ekstra av min klinikk, gyn så for seg UL annenhver uke. Så når blir det ny UL på fredag, håper så inderlig 🤞🏻 Jeg er helt overbevist om at hjertet har stoppet, dessverre... Det blir nok for lang tid mellom UL for meg, jeg har gått av hengslene allerede ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er jo fint lite man får gjort fra eller til hvis noe skulle skje, og jeg vet jo at det meget sannsynlig er en god årsak til at man evt aborterer. Men jeg tror samtidig at jeg hadde følt på hvor vanvittig uheldig vi skal være, hvis vi får to aborter på rad... Andre blir gravide uten planlegging og styr på første forsøk og får en frisk baby ni mnd senere, det føles ofte veldig urettferdig at noen bare sklir i gjennom dette. Som Camilla Pihl skrev «jeg bare ble gravid» (og det i en godt voksen alder). Men livet er jo langt ifra rettferdig så 🤷‍♀️ Jeg følges opp litt ekstra av min klinikk, gyn så for seg UL annenhver uke. Så når blir det ny UL på fredag, håper så inderlig 🤞🏻 Jeg er helt overbevist om at hjertet har stoppet, dessverre... Det blir nok for lang tid mellom UL for meg, jeg har gått av hengslene allerede ☹️

Ja, det med at folk bare blir gravide og får  baby 9 mnd etterpå har jeg også tenkt på mange ganger. Så heldige de er! Og nesten rart å se for meg at det går an når det er så fjernt fra min egen situasjon.

Ikke så lenge til fredag da! Og sannsynligheten er jo tross alt størst for at det går bra❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 16.43, bondekone skrev:

Så UTROLIG fint å lese at det går bra! ❤️ 

Takk skal du ha❤️ ja, det er jo helt utrolig at det plutselig ser ut til å gå bra. Det føles surrealistisk og helt ut av det blå når man har mistet mange ganger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16+0 i dag. Formen er den samme. Har begynt å kjenne det i bekken og halebein, usikker på om jeg har skrevet noe om det før? Ikke så kvalm lenger, men fortsatt uggen på kveld og natt. Synes kanskje jeg begynner å få antydning stripe på magen. Hadde det sist også, men tror ikke den kom så tidlig.

Men tenk, nå er det bare 4 uker, så er jeg faktisk halvveis! Og om litt over to uker er det tid for oul😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, N85 skrev:

16+0 i dag. Formen er den samme. Har begynt å kjenne det i bekken og halebein, usikker på om jeg har skrevet noe om det før? Ikke så kvalm lenger, men fortsatt uggen på kveld og natt. Synes kanskje jeg begynner å få antydning stripe på magen. Hadde det sist også, men tror ikke den kom så tidlig.

Men tenk, nå er det bare 4 uker, så er jeg faktisk halvveis! Og om litt over to uker er det tid for oul😊

Har du begynt å få en liten bump enda?😊🤰 Du får den kanskje tidligere denne gangen siden det er nr 2? 
 

Hurra for at du snart er halvveis og hurra for at det snart er tid for OUL 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Patriotpaula skrev:

Har du begynt å få en liten bump enda?😊🤰 Du får den kanskje tidligere denne gangen siden det er nr 2? 
 

Hurra for at du snart er halvveis og hurra for at det snart er tid for OUL 🥰

Magen er tjukk, ja😅 de som ser meg ofte skjønner nok at jeg er gravid, men jeg tror kanskje fremmede like så gjerne kan tenke at jeg bare er tjukk i magen.. hadde ingen mage på dette tidspunktet med nr 1. Husker at jeg med letthet skjulte graviditeten fram til uke 23 da stillingen min ble utlyst. Hadde mage altså😊 men den var lett å gjemme bak løse gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

17+3 i dag, og nå er jeg ganske sikker på at jeg har begynt å kjenne liv i magen😊 har kjent litt på det ei lita uke. Sist gang kjente jeg ingenting før 22+0, men da kjente jeg det attpåtil både inni og utenpå, så da var jeg jo helt sikker på hva det var. 

Kun litt over ei uke til oul😊 gleder meg til en ordentlig lang og grundig ul der de undersøker alt de kan undersøke.

Ellers har jeg stadig mer smerter i bekkenet, og jeg sliter en del med at jeg er engstelig for alt jeg gjør/ikke gjør og alt i omgivelsene mine som kan påvirke graviditeten. Dette psykiske er verre enn bekkensmertene.. har mye mareritt om natta om at jeg "glemmer" at jeg er gravid og drikker alkohol og snuser og røyker. Og den følelsen når jeg da "husker" at jeg er gravid, den er helt forferdelig😥 og det er jo helt tullete siden jeg sluttet med alt sånt i 2013 da vi skulle lage nr 1🤦

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du kjenner liv fra den lille ❤️ Hurra for at du snart skal på OUL - måtte du få en person som gir deg en god og grundig gjennomgang og som ikke gir deg samlebånd-følelse. Har dessverre flere venninner som har erfart å «være på samlebånd» på OUL...  

Bekkensmerter får man vel kanskje ikke gjort all verdens med...  Har du prøvd å gjøre øvelser og sånn? Kjedelig med det psykiske du beskriver, kan tenke meg at det tar på. Skulle ønske jeg var en sånn person som ikke bekymret meg sånn og bare tar ting som det kommer 🤷‍♀️ Men den gang ei 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2020 den 22.12, Patriotpaula skrev:

Så koselig at du kjenner liv fra den lille ❤️ Hurra for at du snart skal på OUL - måtte du få en person som gir deg en god og grundig gjennomgang og som ikke gir deg samlebånd-følelse. Har dessverre flere venninner som har erfart å «være på samlebånd» på OUL...  

Bekkensmerter får man vel kanskje ikke gjort all verdens med...  Har du prøvd å gjøre øvelser og sånn? Kjedelig med det psykiske du beskriver, kan tenke meg at det tar på. Skulle ønske jeg var en sånn person som ikke bekymret meg sånn og bare tar ting som det kommer 🤷‍♀️ Men den gang ei 🙊

Ja, nå er det jo allerede OUL i overimorgen😀 det var en veldig fin opplevelse sist, så håper det blir en fin opplevelse denne gangen også😊 men det er sikkert litt personavhengig av hvem som utfører undersøkelsen..

Gjør ingen øvelser for bekkenet, nei. Men prøver å variere stilling og følge kroppens signaler. Og så er graviditetsputen god om natta, og i sofan på kveldene😊

Det psykiske er ordentlig slitsomt for tiden.. nesten så jeg vurderer å bestille meg en ekstra time før 24 uker, sånn at jeg får snakket med helsepersonell om det. Det er SÅ slitsomt med tankene som hele tiden kverner og går om  f.eks. maten er varm nok/gjennomstekt nok eller om salaten er skylt godt nok. Jeg har helt gitt opp å spise mat som andre tilbereder, til og med samboer😥 må ha kontroll selv, hvis ikke blir jeg helt tullete. Nå som det endelig ser ut til å gå bra så blir jeg ekstra bekymret for alt jeg kan gjøre "feil" som kan påvirke babyen og graviditeten☹️

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2020 den 12.15, Patriotpaula skrev:

Hvordan gikk OUL? Ble det en like fin opplevelse denne gangen? 👶🏻❤️ 

OUL er vel overstått, og alt ser fortsatt fint ut❤️ det ble "ikke sett patologi" som det står i skjemaet jeg fikk, og jeg ble flyttet fram 3 dager, så da er jeg 19+3 i dag med termin 11. juli😊

Den lille var veldig aktiv i magen, så vi fikk ikke like gode bilder som forrige gang. Og jordmora var helt ok, men ikke like super som hun jeg var hos sist. Men alt i alt så er det jo veldig hyggelig❤️ og betryggende at de går gjennom og sjekker det de kan sjekke.

Ellers så syns jeg stadig jeg kjenner mer liv og mer liv i magen, gleder meg til vi kan kjenne det utenpå😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt stod bra til på OUL 🥰 Og så magisk det må være å kjenne liv i magen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 23.08, Patriotpaula skrev:

Så fint å høre at alt stod bra til på OUL 🥰 Og så magisk det må være å kjenne liv i magen ❤️

Livet i magen kjennes mest som urolig mage/luft🙃 men det er såpass regelmessig at jeg kjenner forskjell, og så har jeg jo ikke mage/lufttrøbbel. Men gleder meg til å kjenne og se det på utsiden😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 39+0 og det er 10 dager til termin😍🤯 Storebror ble faktisk født 39+0, så jeg må innrømme at jeg nesten trodde jeg skulle ha født nå. Men foreløpig er det ingen tegn til fødsel. Mye kynnere og nedpress, men det har jeg hatt i 10 uker nå. Men det er en veldig spennende tid i hvert fall!❤️

Formen min er fin, men jeg er jo veldig gravid så det er jo litt tungt. Tisser hele tida, sover dårlig, har en del halsbrann, vondt i hendene og litt stikkende smerter nedentil. Så det skal bli godt å få igjen sin vanlige kropp snart!

Ellers så har jeg begynt å kjenne på at jeg gruer meg til fødsel nå som det begynner å nærme seg.. det gikk ok sist, men det er jo veldig vondt uansett hvordan man vrir og vender på det. Det vondeste jeg har opplevd i hvert fall. Håper det kanskje går litt lettere denne gangen 😋 men er samtidig redd for å skru opp forventningene i forkant. Prøver å tenke at smertene uansett går over.

Som sist er jeg veldig innstilt på å prøve å se hvordan det går uten epidural, men samtidig er det en trøst å huske hvor god hjelp jeg hadde av epiduralen sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 15.47, Patriotpaula skrev:

Masse lykke til på siste innspurt 🙏🤩 

Takk😊

I dag er jeg 40+1 og termin er på lørdag, og fremdeles ingen tegn til fødsel.. håper det blir i neste uke, det passer fint med diverse og ferien til pappan og storebror.

Har forresten lagt på meg 14 kg denne gangen og er fornøyd med det. Med storebror gikk jeg opp 16 kg. Regner med alt - og mer til - forsvinner med amminga etterpå uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...