Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

6+4 i dag. Har vært skikkelig kvalm den siste uka:/ kaster ikke opp, men sliter med å få i meg noe særlig mat unntatt tørr brødskive og brus og er trøtt og slapp. Men kjenner jeg blir litt positiv også - kvalme er jo et godt tegn på høye og stigende hormonverdier! Samtidig så blir jeg jo veldig engstelig de få øyeblikkene der kvalmen letter🙄 var ikke kvalm med sønnen.

Det hadde vært godt med en ul før helga, så vurderer å bestille meg privat.. ellers så skal jeg i hvert fall på ul på mandag 7+2, og da regner jeg med vi får litt mer følelse med hvordan dette kommer til å gå.

Håper jeg klarer å takle kvalmen bedre hvis vi får se et bankende lite hjerte❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme er bra (selv om det kan være slitsomt også) 👍🏼 

Du skal jo veldig snart på UL, håper på et bankende lite hjerte ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kvalme er bra (selv om det kan være slitsomt også) 👍🏼 

Du skal jo veldig snart på UL, håper på et bankende lite hjerte ❤️

Ja, det hadde vært fantastisk❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i går 7+2 viste normalt fosteranlegg på 9-10 mm og hjertelyd på 130-140 bom😍 kjenner jeg har tro på dette! Termin 14. juli❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, N85 said:

UL i går 7+2 viste normalt fosteranlegg på 9-10 mm og hjertelyd på 130-140 bom😍 kjenner jeg har tro på dette! Termin 14. juli❤️ 

Så godt å høre!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2019 den 8.41, prøverpåny skrev:

Gratulerer med første virkelig milepæl! ❤️

Takk❤️ 

8+0 i dag. Fortsatt kvalm og i dårlig form. Får ny ul på mandag igjen😊

Vurderer å bestille privat ul i uke 11-13 for å få sjekket litt ekstra at alt ser ok ut. Undersøkelsene på sykehuset går veldig fort for seg syns jeg, men det kan jo hende de måler og sjekker litt mer jo lenger man kommer når det faktisk er mer å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på privat TUL 11+5 og 11+6 i mine svangerskap, og det har vært et veldig godt tidspunkt for oss. Da er det et «helt» lite menneske man ser, og det ble helt ekte for oss begge 🥰 Så det anbefales! (og så er det god timing mht nakkefold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 13.56, Bokdamen skrev:

Har vært på privat TUL 11+5 og 11+6 i mine svangerskap, og det har vært et veldig godt tidspunkt for oss. Da er det et «helt» lite menneske man ser, og det ble helt ekte for oss begge 🥰 Så det anbefales! (og så er det god timing mht nakkefold)

Har bestilt meg nå til 13+2 i januar😊 det ble enten 11+2 eller 13+2 pga jula midt inni der, og så får jeg antakelig ul på sykehuset i uke 10.

Var på ul på mandag også, og det var fin vekst og jevn, fin hjerteaksjon❤️

Ellers så har kvalmen blitt stadig verre. Jeg er mer eller mindre kvalm gjennom hele dagen, og så har jeg noen timer med intens kvalme og oppkast om kvelden🤢 jeg leste en plass på nettet at kvalmen typisk er på topp i uke 9 for deretter å avta før den forsvinner helt i uke 12-16. Jeg er 9 uker på lørdag, så jeg klamrer meg til håpet om at det fra neste uke av skal bli litt lettere🤞 kvalmen har kommet som kastet på meg, jeg var ikke kvalm med sønnen, og jeg syns det er rart kroppen skal reagere så forskjellig mellom svangerskapene. Håper resten av graviditeten blir som med sønnen - dvs at jeg er frisk og rask!

Men kvalmen drar litt fokus fra den verste angsten for å miste, så aldri så galt at det ikke er godt for noe😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3 i dag. Var på ul i går og alt var i sin skjønneste orden, vi så til og med fosterbevegelser❤️ det er jo helt utrolig!

Ny ul neste mandag, og første vanlige svangerskapskontroll hos fastlege like over nyttår. Jeg hører mange er tidligere på første kontroll, men min lege ville ha meg inn tidligst 12+0 pga. riktig tidspunkt for blodprøver.

Jeg kommer til å gå til fastlegen min og ikke jordmor siden jeg er så godt fornøyd med henne, og hun kjenner godt til oss og vår historie.

Fortsatt kvalm forresten🤢 Hadde egentlig tenkt å holde graviditeten for oss selv til etter ordinær ultralyd, men hvis jeg blir i så dårlig form i jula, så tror jeg ikke vi har sjans til å holde det hemmelig. Krysser fingrene for at jeg skal rekke å bli litt bedre før alle julens festligheter🤞Er 12 uker i romjula.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

10+6 i dag😀 var på ul på mandag som viste fortsatt fint foster med fin utvikling❤️ og masse bevegelse, og det er jo så artig å se! Nå har jeg ikke neste ul før i januar, og jeg kjenner jeg synes det er lenge å vente, men alt stenger jo i jula så..

Ellers så har jeg begynt å få mage. Jeg er like stor nå som jeg var rundt uke 20 med førstemann. Babyen er jo bare bitteliten enda, men jeg tenker livmoren har jo vokst og dytter tarmer og diverse opp og ut, samtidig som jeg er veldig oppblåst.

Og fortsatt kvalm🤢 men nå må det jammen begynne å roe seg litt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

13+2 i dag, og endelig kan vi slippe jubelen løs og feire at vi har passert uke 12❤️ har ikke turt å feire før vi fikk tatt en ny ultralyd, og den ble gjennomført i dag. veldig moro å se, nå ser den jo ut som en liten sprellende baby😊 vi fikk faktisk telt fingre på ene hånda også, og jada det var 5😊

Synes babyen spreller sånn inni der😀 både på denne ultralyden og den i uke 10 var den mye mer aktiv en storebroren, men så var han veldig rolig også da.

Ellers så synes jeg kanskje kvalmen har begynt å slippe litt taket - bank i bordet. Jeg er fremdeles kvalm, men føler jeg kan fungere ganske så normalt så lenge jeg passer på å spise jevnlig.

Så her er alt bare velstand!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en liten sprellende baby, at dere er forbi den magiske 12-ukers grensen og at ting generelt ser ut til å bli bedre med kvalme og greier 🙏🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.1.2020 den 17.34, Patriotpaula skrev:

Hurra for en liten sprellende baby, at dere er forbi den magiske 12-ukers grensen og at ting generelt ser ut til å bli bedre med kvalme og greier 🙏🥳

Ja, nå ser alt ut til å gå riktig vei syns jeg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+3 i dag og vi har nådd en ny milepæl: magen stikker lenger ut en puppene😅 Skjønner ikke at det går an å være så stor så tidlig. Det vistes ikke i hele tatt på dette tidspunktet forrige gang. Men tror det har med magemusklene å gjøre, de er sikkert slappere enn sist, og de holder absolutt ingenting på plass🙄 Bruker store strikkegensere for å skjule magen, for jeg orker enda ikke så mange spørsmål eller snakk om det. Men det er nok mange som har sett det tror jeg, men heldigvis er de høflige nok til å ikke spørre😋

Jeg er enda ikke kvitt kvalmen helt. Synes det har blitt litt verre etter at jeg begynte på jobb etter juleferie forrige uke, sikkert fordi jeg er mer sliten. Men absolutt mye bedre enn det har vært da😊 Krysser fingrene for at det gir seg helt snart, bl.a. så jeg kan begynne å spise litt mer normalt igjen. Jeg får i meg mat, men type mat er litt begrenset. Spiser frukt, knekkebrød med ost og kanelboller, og is!, men middagsmat har ikke fristet siden uke 5🙁 Har lagt på meg 0,5 kg siden jeg ble gravid, så tenker jo at vektøkningen er ganske normal. Men jeg gleder meg til å få tilbake normal matlyst!

Endret av N85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt sikkert noe med at magemusklene har vært tøyd og strukket en gang før ja 🙊 De fleste hadde vel vært i skyene over å ha fått en kul tidlig 😅  

Håper på at kvalmen gir seg veldig snart og at du snart får til å spise normalt igjen 😊🤞🏻

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Er vel helt sikkert noe med at magemusklene har vært tøyd og strukket en gang før ja 🙊 De fleste hadde vel vært i skyene over å ha fått en kul tidlig 😅  

Håper på at kvalmen gir seg veldig snart og at du snart får til å spise normalt igjen 😊🤞🏻

Hehe, ja, det er jo koselig med mage også altså! Føles jo straks mer virkelig😊

Håper det går bra med deg også forresten😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...