Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, N85 skrev:

 

Det blir naturlig syklus, så krysser fingrene for at eggløsningen ikke kommer på en mandag eller tirsdag, for da må vi vente enda en mnd pga. helgestengt🙄 

Ååh, det er virkelig risikoen med naturlig syklus 🤭 Når ser du for deg at eggløsningen kan komme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, det er virkelig risikoen med naturlig syklus 🤭 Når ser du for deg at eggløsningen kan komme? 

Nei, aner virkelig ikke! En dag mellom dag 16 og 22 antakeligvis. Såh.. tenker en del på det - det hadde vært så nedtur! Men må få mensen først nå da så jeg kan begynne å telle og få time til ul. 

Det er altoppslukende å lage barn altså!😅

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, N85 skrev:

Nei, aner virkelig ikke! En dag mellom dag 16 og 22 antakeligvis. Såh.. tenker en del på det - det hadde vært så nedtur! Men må få mensen først nå da så jeg kan begynne å telle og få time til ul. 

Det er altoppslukende å lage barn altså!😅

Skjønner godt at du tenker på det... Hadde blitt meget skuffet hvis jeg måtte ha ventet en måned ekstra fordi klinikken har stengt 🤦‍♀️ Det er heldigvis ikke noe jeg må bekymre meg for, de har åpent hvis nødvendig for behandlingen. Nå vet ikke jeg når du skal ha mensen, men håper den kommer akkurat når den skal så du får noe mer konkret å forholde deg til. Det har vært viktig for meg i denne prosessen, å ha noe konkret å forholde seg til sånn at jeg har noe å «se frem til» :) 

Ja, fy søren. Hvem skulle ha trodd det? 🙊🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Skjønner godt at du tenker på det... Hadde blitt meget skuffet hvis jeg måtte ha ventet en måned ekstra fordi klinikken har stengt 🤦‍♀️ Det er heldigvis ikke noe jeg må bekymre meg for, de har åpent hvis nødvendig for behandlingen. Nå vet ikke jeg når du skal ha mensen, men håper den kommer akkurat når den skal så du får noe mer konkret å forholde deg til. Det har vært viktig for meg i denne prosessen, å ha noe konkret å forholde seg til sånn at jeg har noe å «se frem til» :) 

Ja, fy søren. Hvem skulle ha trodd det? 🙊🤷‍♀️

Da har jeg begynt å spotte 11dpo, så da er nok mensen på vei. Så da blir det forhåpentligvis innsett på oss begge i oktober😊 og sommerbabyer😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forresten det er helt greit å få mensen nå. Jeg hadde forventet det. Og det er greit å ha en vanlig mens etter SA, for selv om mange gynekologer sier at du ikke trenger å vente og at det er helt ok å bli gravid med en gang, så vet jeg at jeg hadde vært bekymret for dette hvis jeg hadde blitt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, N85 skrev:

Da har jeg begynt å spotte 11dpo, så da er nok mensen på vei. Så da blir det forhåpentligvis innsett på oss begge i oktober😊 og sommerbabyer😍

Kan høres sånn ut da ja 👌🏼😊 Både samboer og jeg er også født på sommeren, så da passer det fint at barnet vårt også er det ☀️🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, N85 skrev:

Syns forresten det er helt greit å få mensen nå. Jeg hadde forventet det. Og det er greit å ha en vanlig mens etter SA, for selv om mange gynekologer sier at du ikke trenger å vente og at det er helt ok å bli gravid med en gang, så vet jeg at jeg hadde vært bekymret for dette hvis jeg hadde blitt gravid.

Bra du synes det er helt greit å få mensen og at det ikke kjennes som en nedtur :) Her kom det i hvert fall ut noe rart på første mensen etter aborten, så jeg synes det var helt greit med en «opprenskning» 👌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ordentlige mensdag i dag. Det betyr at dag 16 og 17 i syklusen vil være en mandag og tirsdag:/ Dette er dager for meg jeg typisk kan få pos el-test på. Men så har jeg hatt en del lengre sykluser også ila. det siste året. Så, det blir spennende å se om det blir innsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, N85 skrev:

Første ordentlige mensdag i dag. Det betyr at dag 16 og 17 i syklusen vil være en mandag og tirsdag:/ Dette er dager for meg jeg typisk kan få pos el-test på. Men så har jeg hatt en del lengre sykluser også ila. det siste året. Så, det blir spennende å se om det blir innsett!

Ååh, håper du får en litt lengre syklus sånn at eggløsningen treffer på riktig dag 🤞🏻 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, håper du får en litt lengre syklus sånn at eggløsningen treffer på riktig dag 🤞🏻 :) 

Ja🤞jeg anslår at det er litt 50-50. Håper de kan anslå litt på første ul slik at jeg får forberedt meg litt. Blir det mandag/tirsdag blir det "gamlemåten" som gjelder. Men tipper uansett at sannsynligheten for å bli gravid er høyere med innsett, så håper det går den veien😊

Og så hadde det jo vært artig om vi ble gravide samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, N85 skrev:

Ja🤞jeg anslår at det er litt 50-50. Håper de kan anslå litt på første ul slik at jeg får forberedt meg litt. Blir det mandag/tirsdag blir det "gamlemåten" som gjelder. Men tipper uansett at sannsynligheten for å bli gravid er høyere med innsett, så håper det går den veien😊

Og så hadde det jo vært artig om vi ble gravide samtidig!

Skjønner 😊 Kjedelig å vente en ekstra syklus hvis man egentlig ikke «må», bare pga at eggløsningen treffer på feil dag. Hadde jo vært gøy hvis vi blir gravide samtidig og kan følge hverandre helt til vi kommer i mål 🤞🏻😊 Forhåpentligvis i godt selskap med bondekone 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjedelig UL i dag på syklusdag 13; tynn slimhinne og lite aktivitet på eggstokkene. Så må inn på ny ul på tirsdag. Fikk imidlertid beskjed om å teste etter el fra mandag.

Det som er bra er at det er lite sannsynlig med el på mandag eller tirsdag🙂 samtidig har jeg begynt å bekymre meg for om jeg kanskje ikke får el denne syklusen..  Dét hadde vært så typisk! Men ganske usannsynlig da jeg ikke har opplevd syklus uten el før (med unntak av i forbindelse med SA), og jeg har jo testet nesten hver syklus siden 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, N85 skrev:

Kjedelig UL i dag på syklusdag 13; tynn slimhinne og lite aktivitet på eggstokkene. Så må inn på ny ul på tirsdag. Fikk imidlertid beskjed om å teste etter el fra mandag.

Det som er bra er at det er lite sannsynlig med el på mandag eller tirsdag🙂 samtidig har jeg begynt å bekymre meg for om jeg kanskje ikke får el denne syklusen..  Dét hadde vært så typisk! Men ganske usannsynlig da jeg ikke har opplevd syklus uten el før (med unntak av i forbindelse med SA), og jeg har jo testet nesten hver syklus siden 2013.

Hvor tynn var slimhinnen? Min var 5 mm tror jeg på mandag (CD13). Og da var det tre follikler som kjempet om å få vokse seg store 🤷‍♀️ Jeg skal på UL etterpå, håper at en av folliklene har begynt å vokse og at slimhinnen har blitt tykkere 🤞🏻 Jeg fikk beskjed om å teste etter EL i går og i dag, men de er så negative man kan få det, såvidt jeg ser kontrollstreken 😬 

Bra at det er liten sannsynlighet for at EL inntreffer på mandag eller tirsdag. Jeg har stor tro på at du får EL denne syklusen 🤞🏻😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hvor tynn var slimhinnen? Min var 5 mm tror jeg på mandag (CD13). Og da var det tre follikler som kjempet om å få vokse seg store 🤷‍♀️ Jeg skal på UL etterpå, håper at en av folliklene har begynt å vokse og at slimhinnen har blitt tykkere 🤞🏻 Jeg fikk beskjed om å teste etter EL i går og i dag, men de er så negative man kan få det, såvidt jeg ser kontrollstreken 😬 

Bra at det er liten sannsynlighet for at EL inntreffer på mandag eller tirsdag. Jeg har stor tro på at du får EL denne syklusen 🤞🏻😊 

Han sa ikke noe om hvor tykk den var, men når jeg googler bilder og sammenligner så tror jeg den var veldig tynn. Og det var ingen follikler som kjempet om noe som helst hos meg, tror jeg. Han målte str på noe, så kanskje det var en follikkel som var litt større? Vet ikke🙃 det er veldig fort inn og ut der jeg er. Det var gynekologen som begynte å snakke om at hvis jeg ikke fikk eggløsning så fikk vi bare prøve igjen til neste mnd.. men tror jeg får det altså🙂 men det blir spennende å se til uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ul i dag. Gynekologen sa ikke så mye, men slimhinnen hadde vokst fint og jeg hadde én follikkel som utpekte seg til eggløsning. Så nå blir det spennende framover. Begynte testinga i går og har begynt å få el-slim. Så nå håper jeg bare å få el før neste mandag! (Spurte forresten gyn om hun trodde det var sannsynlig, men det turte hun ikke si noe om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 20 i dag, og vi venter fortsatt på eggløsning😐 negativ el-test i morges, og jeg syns el-slimet har forsvunnet litt, men tester igjen i kveld🤞 håper den kommer ila. helga. Det ville vært forferdelig irriterende og typisk om den kommer over helga slik at forsøket blir avbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, N85 skrev:

Syklusdag 20 i dag, og vi venter fortsatt på eggløsning😐 negativ el-test i morges, og jeg syns el-slimet har forsvunnet litt, men tester igjen i kveld🤞 håper den kommer ila. helga. Det ville vært forferdelig irriterende og typisk om den kommer over helga slik at forsøket blir avbrutt.

Håper eggløsningen skjønner at den må holde seg unna rett over helgen 😬🤞🏻 Helst at den kommer ila helgen 🤞🏻 Lite er vel kjipere med et fryseforsøk enn at det blir noe kluss med eggløsningen 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 11.25, Patriotpaula skrev:

Håper eggløsningen skjønner at den må holde seg unna rett over helgen 😬🤞🏻 Helst at den kommer ila helgen 🤞🏻 Lite er vel kjipere med et fryseforsøk enn at det blir noe kluss med eggløsningen 🤦‍♀️

Fikk pos el-test på lørdag😊 så har begynt på lutinus i dag og skal ha innsett på torsdag!🤞🤞 Vi begynte jo dette forsøket i mai, så så syns jeg jammen det er på tide med innsett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Albbas skrev:

Så spennende, lykke til! 

Takk😊 det blir kjempespennende! Jeg har stresset MYE med tanker rundt når denne eggløsningen skal komme. Så skal bruke dagene fram mot innsett til å prøve å stresse ned kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...