Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Så kjedelig altså! Sikkert greit å få målt så du vet :)

Ja, det er kjedelig ja.. heldigvis litt lengre lutealfase denne gangen. Og så er det ikke like tungt som da vi prøvde på nr 1, for nå vet jeg jo at det går an! Og vi har jo tross alt barn allerede😍

Har bestilt meg time hos fastlegen nå for å få henvisning, så blir det ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var bra :)

Sikkert lurt å ta det med legen ja. Blir det privat dersom det blir ivf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 17.43, LilleMy1989 skrev:

Det var bra :)

Sikkert lurt å ta det med legen ja. Blir det privat dersom det blir ivf? 

Tja... Egentlig har vi ikke tenkt så mye på det. Først må vi høre med gynekolog om de mener det er et godt alternativ for oss. Privat frister pga ingen ventetid og god "service", men offentlig er jo rimeligere. Egentlig vet jeg ikke om jeg ønsker ivf i hele tatt, men greit å sjekke ut om det i hele tatt er et alternativ 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

8 dpo i dag. Hadde el 18 dpo, og skal teste onsdag om ei uke hvis jeg ikke får mensen😊🤞 jeg er forresten henvist for å vurdere veien videre nå og om ivf kunne være et godt alternativ for oss.. men jeg håper jeg blir gravid før den tid🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg gravid forresten😊 men jeg må prøve å senke forventningene litt slik at jeg ikke går helt i kjelleren hvis jeg får mensen..:/ Hvis jeg får mensen skal jeg ta blodprøver på syklusdag 2, så da er vi i så fall i gang med ny utredning. Så det får jo være trøsten hvis mensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ g-test i dag. Jeg ble ganske overrasket må jeg si, for jeg har ikke sett snurten av mensen, og det er uvanlig for meg 13/14 dpo. Håper mensen kommer fort sånn at jeg får tatt blodprøver før helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte dagen etter forrige post, 14-15 dpo. Eggløsning kom antakelig en dag eller to senere enn jeg antok. Men i dag er jeg på syklusdag 4 og blodprøver er tatt. Så tvi tvi prøver igjen🤞 

Dette blir pp10 siden vi bestemte oss for å prøve på nr 2. Men har ikke truffet eggløsning alle mnd, og så var jeg jo gravid en gang. Men nå synes jeg jammen at det bør klaffe igjen snart!

Det blir spennende å høre om hva gynekologen tenker om ivf.. i utgangspunktet tror jeg ikke det anbefales ved habituell abort. Men nå tenker jeg at vi begynner å bli såpass gamle og at vi har prøvd ganske lenge uten å bli gravid, så kanskje det er aktuelt likevel. Fordelen må jo være at man kan se hvordan embryoene utvikler seg, og sette tilbake det beste. Men det måtte være forferdelig å bli gravid med ivf og så ende opp med å miste... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg hatt pos el-test dag 16 og 17 denne syklusen. Så det er jo bra! IKM 31.3. Håper det går denne gangen, prøvingen er ganske tung for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, N85 skrev:

Da har jeg hatt pos el-test dag 16 og 17 denne syklusen. Så det er jo bra! IKM 31.3. Håper det går denne gangen, prøvingen er ganske tung for tiden.

Krysser fingre! Venter på pos el-test selv og nå håper jeg den er litt forsinket så mannen rekker hjem fra jobbtur.. ☺️ 

Det er helt naturlig at prøvingen går litt opp og ned. Anbefaler å ta litt «pause» innimellom når det strekker ut i tid. Ikke fordi jeg har tro på at du blir lettere gravid, men at det er så tungt mentalt å holde på med prøving så lenge. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 14.08, prøverpåny skrev:

Krysser fingre! Venter på pos el-test selv og nå håper jeg den er litt forsinket så mannen rekker hjem fra jobbtur.. ☺️ 

Det er helt naturlig at prøvingen går litt opp og ned. Anbefaler å ta litt «pause» innimellom når det strekker ut i tid. Ikke fordi jeg har tro på at du blir lettere gravid, men at det er så tungt mentalt å holde på med prøving så lenge. 😊 

Skal krysse fingre for deg også, håper vi begge blir gravide😊 

Prøvingen er slitsom nå, men vi klarer liksom ikke å roe oss ned og ta oss tid til en pause heller.. Skulle helst hatt baby i går! Trist å tenke på at jeg egentlig hadde termin nå i mars med forrige graviditet. 

Vi er forresten ferdig utredet nå, og nok en gang finner de ingenting galt. Flott amh, fsh, eggstokker og sædkvalitet. Men siden vi nå har prøvd i snart et år har vi fått tilbud om ivf. Kort protokoll. Vi har ikke helt bestemt oss enda, men hvis vi går for ivf blir det oppstart i mai. Det var ikke noe ventetid forsto jeg, men neste syklus passer dårlig pga. påske. Men det går jo an å håpe vi får det til selv før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen følelsen av at prøvingen kan være tung og at man helst ville hatt baby i går. Håper det klaffer for dere snart, på den ene eller andre måten🤞🏻

Blir selv henvist til IVF nå. Kan jeg spørre hvilket sykehus du er henvist til siden du sier det ikke var særlig ventetid? Er det privat eller offentlig behandlingssted?😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 21.35, Lavterskel skrev:

Kjenner godt igjen følelsen av at prøvingen kan være tung og at man helst ville hatt baby i går. Håper det klaffer for dere snart, på den ene eller andre måten🤞🏻

Blir selv henvist til IVF nå. Kan jeg spørre hvilket sykehus du er henvist til siden du sier det ikke var særlig ventetid? Er det privat eller offentlig behandlingssted?😊

 

Sendt pm😊

5 dpo i dag. Tester fredag/lørdag om ei uke. Håper jeg blir og forblir gravid, så slipper jeg å tenke mer på ivf. Vi vet fortsatt ikke helt om vi ønsker å gå den veien.. Det ble understreket at risikoen for abort var den samme som ved spontan graviditet. Og det er jo egentlig aborter som er mitt problem, selv om det også tar lang tid å bli gravid denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa crinone-rester i dag, så da gikk det ikke denne mnd heller:( jeg får sette meg ned med mannen og snakke litt ordentlig om vi skal gå for ivf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig kjipt at det er vanskelig :( Jeg synes dere skal ta imot den hjelpen dere kan få. Kanskje er det er akkurat det som skal til 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til vidare! :klem: Håpar du lykkast med ivf-forsøk, viss du og mannen din velger å prøva det. Eg har sjølv ei jente på snart 2 år, som eg fekk på vårt 5. ivf-forsøk. :jepp:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.3.2019 den 15.20, LilleMy1989 skrev:

Så fryktelig kjipt at det er vanskelig :( Jeg synes dere skal ta imot den hjelpen dere kan få. Kanskje er det er akkurat det som skal til 😊 

Ja, det er ganske tungt nå synes jeg altså☹️ Jeg har snakka med mannen og vi er enig om å prøve ivf nå.

Men så tok jeg en g-test nå i kveld siden mensen ikke er kommet ordentlig i gang, og den er svaaakt positiv.. jeg er 15 dpo (overstått eggløsning påvist ved ul) og jeg spotter, så dette er nok ikke en graviditet som det blir noe barn av.. Håper det er en slags kjemisk, at hCG ikke øker og at mensen kommer fort og at det ikke drøyer i ukesvis.

På 29.3.2019 den 18.48, Mirabella76 skrev:

Masse lykke til vidare! :klem: Håpar du lykkast med ivf-forsøk, viss du og mannen din velger å prøva det. Eg har sjølv ei jente på snart 2 år, som eg fekk på vårt 5. ivf-forsøk. :jepp:

Takk☺️ håper det ordner seg før eller siden selv om veien er lang å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er sterkere nå som den er tørka. Jeg får ta en ny test i morra. Hvis det fremdeles er positivt og lite blod får jeg vel måle hCG hos legen.. jeg er helt sikker på at dette ikke blir til noe barn. Det er så frustrerende! Jeg vil heller ha mensen. Typisk at dette skal skje nå som vi ønsker å prøve ivf. Nå kommer jo kroppen trolig til å være i ulage ei stund framover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig svak test i dag, og bittelitt ferskt blod. Så da får man tro mensen kommer ordentlig i gang snart. Har fått bekreftet oppstart for ivf i mai nå (forutsatt at kroppen nå holder seg i rute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk er veldig frustrerende, spesielt for oss langtidsprøvere!! 😔 IVF er ikke noen lett prosess, så skjønner at dere har gått noen runder. Håper dere lykkes raskt med det! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...