Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

5+0 i dag😊 regner fra EL, siden jeg vet når det var (jeg er 5+2 fra mens). Jeg er litt småkvalm og svimmel gjennom dagen så sånn sett føler jeg meg gravid.

Hcg var 92 på tirsdag, og legen sa det var så vidt innenfor mht. svangerskapslengde. Målte i går også og får svar senest mandag. Med tre dager mellom bør den minst ha doblet seg.. Tiden går sakte når man venter på slike nyheter, men heldigvis har jeg en toåring som holder meg opptatt😀

Jeg har tilbud om å følge hCG videre til uka også, men hvis det er normal stigning nå, så skal jeg prøve å slå meg til ro med at jeg er gravid inntil det motsatte er bevist.

Hvis hCG ikke øker som det skal, slutter jeg med crinone og lar naturen gå sin gang. Jeg har aldri hatt MA, så jeg kommer i så fall til å la kroppen prøve å rydde opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg :)

Så kjekt å se et "kjent" navn. Jeg husker deg fra min forrige prøverunde. Jeg testet postivit Juli 2015 og fikk minien Mars 2016, du testet nok positivt noen mnd etter meg, men husker vi la på de samme IKM listene den sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Charlotte* skrev:

Krysser fingrene for deg :)

Så kjekt å se et "kjent" navn. Jeg husker deg fra min forrige prøverunde. Jeg testet postivit Juli 2015 og fikk minien Mars 2016, du testet nok positivt noen mnd etter meg, men husker vi la på de samme IKM listene den sommeren ;)

Hei og velkommen😊

Ja, jeg var vel gravid juli 15 jeg også, men så gikk det vel galt med en gang. Heldigvis gikk det bra neste ordentlige prøveperiode etter det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hCG fredag 20 dpo var 290. Så fremdeles lavt, men stigningen er vel ok? Fra 92 til 290 fra 17 dpo til 20 dpo, dvs. tre dager. Det kan være el var en dag senere enn jeg trodde også, sånn at dette er 16 og 19 dpo.

Egentlig skulle legen sende meg pasientpost med resultatet i går, men siden jeg ikke har hørt noe ringte jeg inn i dag. Legesekretæren mente hCG var for lav og at stigningen var for dårlig. Og så spurte hun "føler du deg gravid, da?". Hva skal man svare på det spørsmålet egentlig?! Jeg svarte vel "njeei" sånn ca🙃 men det var vel godt ment sikkert.

Jeg har tilbud om å komme inn å ta flere blodprøver, men jeg vet ikke.. hvis dette er en SA som ligner på de jeg har tatt tidligere, så kommer jeg til å begynne å spotte ila. de neste 3-5 dagene. Så kanskje jeg bare får vente å se. Hvis jeg tar flere blodprøver og stigningen fortsetter å være sånn halvveis ok, så klarer jeg uansett ikke å roe meg før jeg har vært på ul.

Her er forresten hCG plottet inn i en kalkulator jeg fant:

 

Screenshot_20180710-084500.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser det forresten ut hvis jeg plotter inn 16 og 19 dpo. Men legen bruker jo ikke denne babymed siden for å vurdere hCG nivåene, men andre tabeller (legehåndboken?) som sikkert er mer pålitelige.. 

 

Screenshot_20180710-091349.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sisti skrev:

Stigningen er jo kjempefin? Skjønner ikke hvorfor legesekretæren var skeptisk til den? 

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Men de har nok konkludert med at verdien er for lav uansett. Jeg fant tallene fra legehåndboken som legen bruker (http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/) og normalomr. for uke 6 er 1110-31500, og da er jo 290 alt for lavt.

Men det er jo så mange forskjellige tall å finne på normale hcg-verdier. Og jeg blør ikke. Så inntil det motsatte er bevist så får jeg forholde meg til at jeg er gravid, selv om jeg ikke har noe tro på dette.

Uff, dette er det verste med å være nygravid, å ikke vite. Men nå orker jeg ikke måle mer hcg, jeg blir så stressa av det, og ikke mye klokere. Hvis jeg ikke begynner å blø blir det ul i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Og ikke en dråpe blod! Den eneste gangen det har skjedd før var da jeg var gravid med sønnen min. Så det er jo et godt tegn.

Formen er fin, heldigvis. Kjenner meg kanskje litt uvel ila. dagen og særlig om morgenen, men det er fullstendig håndterbart. Synes kanskje jeg har litt mer halsbrann enn normalt også, men det kan være fordi jeg er mer obs på det.

Planen er fortsatt ul i månedsskiftet juli/august ved ca 8 fullgåtte uker. Jeg er henvist, men vurderer å gå privat likevel siden jeg er veldig fornøyd med gynekologen jeg har vært hos privat tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

7+6 og ingenting nytt å fortelle. Jeg har ikke sett blod, og jeg har ingen nye eller sterke graviditetssymptomer. Men jeg hadde heller ikke noe særlig symptomer med sønnen min. 

Over helga skal jeg på ul når jeg er 8+2. Det skal bli godt å få litt mer avklaring rundt denne graviditeten. Hvis dette ikke kommer til å gå bra, håper jeg å få vite det allerede nå.

Det verste som kan skje er hvis ul er inkonklusiv og at det med stor sannsynlighet går galt, men at gyn mener at det kan være en ørliten sjanse (f.eks. at jeg har feil eggløsning dato (det har jeg ikke, maks et par dager)) og at jeg må vente enda et par uker på ny ul for å få flere svar. Hvis dette ikke går bra vil jeg som sagt vite det så snart som mulig.

Ellers så syns jeg forresten disse ukene har gått veldig mye fortere nå enn forrige graviditet😊 og det er enda godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai.. klump i magen og får ikke sove. Gruer meg til ul i morgen:( Nå har jeg fremdeles ikke sett blod, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på de lave hcg-verdiene, og jeg er redd for at crinone muligens utsetter/skjuler sa.

"Lur" som jeg er driver jeg og googler lave hcg-verdier, missed abortion og blighted ovum🙄

Håper jeg blir klokere på dette i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke noe barn ut av dette, dessverre.

På ul så vi væskefylt rom i livmora, men ikke noe embryo/foster. Gyn mente han kanskje så noe som kunne ligne plommesekken. Og jeg er 8+2 fra eggløsning, så dette blir ikke noe av.

Jeg skal slutte med crinone, og gyn mente at siden det ikke er noe i livmora som lager progesteron, at jeg ville få blødning ganske raskt uten crinone. Jeg har også fått med meg cytotec i tilfelle det skulle ta lang tid. Men jeg tenker å vente ei lita uke i hvert fall. Jeg satte crinone i morges, og den virker i 3 dager.

Uff😞 Vi brukte to år og 4 sa på å lage førstemann.

Jeg er i hvert fall glad vi har den fine lille sønnen vår! Så får vi ta det som det kommer med nr to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fordel er at nå skal jeg nyyyte en STOR kopp kaffe med god samvittighet. Og salami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt en g-test i håp om at den skulle være svak og hCG lav slik at jeg får blødning snart, men testen var typisk nok kjempesterk, med teststrek mye sterkere enn kontrollen.. Gyn mente at crinone var det eneste som har hindret meg i å blø, men hvis hCG fremdeles er såpass høy at jeg får en sterk g-test så vil jo dette påvirke kroppens egen progesteron produksjon..? Det er vel hele poenget med hcg; at det får kroppen til å produsere progesteron slik at livmorslimhinnen opprettholdes..

Jeg har tenkt litt på dette at det ikke var noe embryo, blighted ovum/anembryonic. Jeg vil tro alle mine SA ha vært blir blighted ovum siden jeg har hatt lav hCG (veldig svake tester) ved IKM med dårlig økning. Det er jo et tegn på at det har gått galt før det har rukket å bli et embryo som man kan se på ul. I følge Google er blighted ovum nesten alltid et resultat av alvorlige kromosomfeil og kromosomfeil skyldes dårlig sæd- eller eggkvalitet eller feil i celledelingen. Mannen har fått testet sædkvaliteten og jeg har testet amh og fsh, og alt skal være bare fint. Det kan vel være at kvaliteten er dårlig selv om det ikke vises på testene. Men hvis kvaliteten var veldig dårlig så ville vi vel også hatt problemer med å bli gravid..? Vi har tatt gentest også, og vi har begge normale kromosomer.

Så nå tror jeg at det er noe feil med implantasjonen og påfølgende celledeling. F.eks. noe immunologisk eller at det går dårlig fordi jeg har hjerteformet livmor (selv om gyn har bedyret alt dette ikke skal ha noenting å si).

Jah.. så sånn går nå tankene. Jeg kjenner jeg blir smått gal av å ikke vite hvorfor dette skjer igjen og igjen og igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så kjedelig dette var!! Og det hjelper jo ikke akkurat at steken er så sterk! Kan el ha vært fryktelig sen eller noe? Eller var alt håp ute? Sender deg mange klemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, blomst12 skrev:

Huff så kjedelig dette var!! Og det hjelper jo ikke akkurat at steken er så sterk! Kan el ha vært fryktelig sen eller noe? Eller var alt håp ute? Sender deg mange klemmer!!

 

Ja, det er triste greier😞 jeg er helt sikker på el, ja. Alt håp er ute for denne gang.

Jeg har jo cytotec som jeg kan ta for å få fortgang i det hele, men jeg synes det er litt skummelt/ekkelt så jeg vil unngå det i det lengste.

Jeg synes det er så tragisk å ikke ha noe kontroll over dette, og ikke ane hva som gjør det. Men vi KAN jo få barn! Vi må vel bare fortsette å prøve og håpe stedet klaffer før eller seinere, men belage oss på at vi kan miste flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser g-testen ut forresten. Det er jo umulig å si hva hCG er ut fra en slik test, men veldig lav er den ikke. Så det er tydeligvis morkakevev i livmora som lager hCG, selv om vi ikke så noe på ul. Jeg har fremdeles ikke begynt å blø, men det er først i dag at effekten av crinone begynner å gå ut. Jeg skal se om det skjer noe i helga før jeg tar stilling til om jeg skal ta cytotec 

IMG_20180801_213105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, 9+4/6, har jeg tatt hjemmeabort med cytotec. Det har ikke vært noen tegn til at kroppen skulle ordne opp i dette selv, og det begynte å bli tungt psykisk å gå rundt og vente. Dessuten surrealistisk å gå rundt å håpe på blod og svake tester.

Aborten gikk fint. Jeg grudde meg veldig mye, så det gikk mye bedre enn forventet. Sånn smertemessig har det vært som en fæl mens, men jeg har tatt en del smertestillende forebyggende. Det verste har egentlig vært diare som er en bivirkning av cytotec.

Jeg har blødd mye mindre enn forventet. Og jeg var ei stund bekymra for at det ikke skulle virke. Det står i skrivet man får alt det skal ta 4-8 timer, og til tross for blod skjedde ikke selve aborten før etter 7 timer (og enkelte anbefaler faktisk at man ringer legen hvis man ikke har abortert innen 6 timer). Da kom det ut en pose på str med ei valnøtt med væske inni, festet til blodig vev (beklager detaljene altså, men det var nå sånn det var, og ei slik type dagbok..). Jeg sjekket om jeg kunne se noe inni posen, for det har vært i bakhodet at gyn kanskje har tatt feil. Men posen var helt tom.

Men, herregud, hjemmeabort med et embryo som du trolig kan se forholdsvis godt i slutten av uke 9 må være GRUSOMT! 

Jeg er ca 20 kg lettere nå. Det er så godt å ha avsluttet dette og være ferdig. Grudde meg veldig til cytotec, og hadde egentlig ikke særlig lyst, men ble pushet en del av samboer. Og nå er jeg glad til, jeg har ikke innsett ordentlig før nå hvor tung denne ventingen har vært mentalt.

Da håper jeg hCG går ned fort og at jeg kommer raskt i syklus igjen slik att vi kan starte pp3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er helt ferdig med denne aborten jeg:/ i går kom noe jeg bare kan anta var morkake (beklager).. har hatt en del kramper i dag også, uten at det har kommet noe særlig mer. Men tror ikke jeg ville hatt såpass ubehagelige kramper hvis alt var ute.

Men jeg tror størstedelen har kommet da, så da får en tro kroppen rydder opp før eller siden. Har bestilt meg g-tester for å følge med på hCG og at den forhåpentligvis synker raskt. På den siste sa som jeg hadde før jeg ble gravid med sønnen gikk jeg og småblødde i mndsvis etter det jeg trodde var aborten, og hadde positive g-tester før siste rest plutselig kom ut uten forvarsel. Håper det ikke blir reprise nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...