Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener Oslo er en stygg by, kan dere begrunne uten å ta med noe som nesten ikke er relevant? Selvom det er noe vold, ungdomskriminalitet, tiggere osv i Oslo kan ikke dere bruke det som et argument på at byen er STYGG. Det blir for dumt. Har dere sett på arkitekturen i Oslo i forhold til mange andre byer i utlandet? Kanskje dere er litt for kravstore og bortskjemte når dere kommer med slike utsagn? Jeg bare lurer. Innerst inne så tror jeg faktisk at dere hadde hold kjeft om dere hadde blitt plassert i en skikkelig bomba by i en måneds tid, da hadde vel ikke Oslo vært den styggeste byen i deres øyne.

Anonymkode: 22099...5eb

Nja, Oslo kan for meg neppe måle seg med mange andre andre storbyer. Det er klart det fine områder i Oslo også, men generelt er ikke byen særlig appellerende. Sammenliknet med mange andre europeiske storbyer mangler Oslo sjarm og interessante landemerker. Mye grunnet at byen forsåvidt er ganske ung, og mesteparten av byen er bygd de siste par århundrene.

I tillegg vil jeg si at Oslo stiller bakerst av pene byer sammenliknet med andre "storbyer" i Norge. Jeg vil heller anbefale turister å reise til Bergen, Trondheim, Stavanger,  Kristiansand eller Tromsø foran Oslo.

Sammenliknet med Stockholm og København er også nitriste greier. Det er stort sett bare folk som bor i Oslo som synes byen har et særpreg, og de har sikkert rett de også. Samtidig, jeg gidder ikke dra til Oslo for å dra til Oslo. Det må være en grunn til å reise dit for at jeg skal gidde å ta turen, selv om det ikke er så alt for langt, da jeg bor rimelig sentralt på østlandet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Accra i Ghana. En eneste stor søppelhaug...

Anonymkode: 81549...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som svarer Oslo har neppe vært mye utenfor Europa. 

Anonymkode: 920e2...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 17.34, SoWhat? skrev:

Har sjelden sett så mange stygge bygninger. Det fins ingen varme i byen. Arkitekturen er fæl, og nei, det er bare et trist syn. En skal være godt kjent for å finne de fine bygningene og plassene. Sorry altså, men jeg er faktisk veldig glad i byliv, men Oslo gjør meg stort sett nedfor. 

Enig! Og jeg er født og oppvokst i Oslo. Flyttet da jeg var ung til mye penere byer :-)

Anonymkode: 5856c...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2018 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Bern

Anonymkode: 530b3...eb8

Du kan ikke ha sett mye av Bern. Den hvite byen?

Anonymkode: cbd47...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 17.32, Drakan skrev:

Folk som mener Oslo er en stygg by har faen ikke reist mye. :P 
Tro meg, Oslo er en natur perle mot mange av de gyselige svinestiene av noen byer i Amerika. >_<

Eventuelt har vi som ikke liker Oslo, reist såpass mye at vi har sett at det finnes så mange andre finere byer og får bekreftet hvor stygt Oslo er.

Anonymkode: 5856c...5bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som svarer Oslo har neppe vært mye utenfor Europa. 

Anonymkode: 920e2...cc9

Har vært mye utenfor Europa (alle verdensdeler utenom Antarktis). Enig i at mye stygge byer, men ofte stygge pga fattigdom, manglende/dårlig planlegging, rask vekst og forurensning. Oslo er tragisk fordi dens styggest er planlagt, villet og kostbar - tross alskens demokratiske (liksom) prosesser og store budsjetter, sitter man med nye, moderne områder totalt styrt av håpløse arkitekter, som har gitt en stygg, vulgær by. 

Det aller meste som er fint med Oslo er gammelt. 

Anonymkode: cbd47...a11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en by med kald atmosfære og lite sjarm. Menneskene er usympatiske og arkitekturen er stort sett stygg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tusseladen skrev:

Oslo er en by med kald atmosfære og lite sjarm. Menneskene er usympatiske og arkitekturen er stort sett stygg. 

Det er fordi innbyggerne stort sett kommer fra alle landsdeler i Norge. Alle som føler de er er utskudd på bygda, alle som er ambisiøse, alle som ønsker å være anonyme og rømmer fra bygdedyret. Osv osv. 

Anonymkode: f9d55...1d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har vært mye utenfor Europa (alle verdensdeler utenom Antarktis). Enig i at mye stygge byer, men ofte stygge pga fattigdom, manglende/dårlig planlegging, rask vekst og forurensning. Oslo er tragisk fordi dens styggest er planlagt, villet og kostbar - tross alskens demokratiske (liksom) prosesser og store budsjetter, sitter man med nye, moderne områder totalt styrt av håpløse arkitekter, som har gitt en stygg, vulgær by. 

Det aller meste som er fint med Oslo er gammelt. 

Anonymkode: cbd47...a11

Synes det er trist at de river gamle bygårder og erstatter det med upersonlig betong. Området fra brugata til oslo hospital har et stort potensiale, men tviler på at det blir brukt og mest sannsynlig så er det forsvunnet om noen år i intetsignede fasader.

Anonymkode: 54706...a16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Tror det må bli San José i Costa Rica. Det er ingenting spennende å se eller gjøre der, og mange er kun innom byen for å komme seg videre til andre steder i CR. 

Anonymkode: 855f6...2c7

Regner med at du er en av dem som bare var innom byen dersom du kan hevde at det ikke er noe spennende å gjøre der.

Anonymkode: 0576c...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎06‎.‎2018 den 6.50, WCKD skrev:

Amsterdam er en av mine favorittbyer, og det har ingenting med cannabis å gjøre. Smaken er åpenbart som baken!

Hva har cannabis med saken å gjøre? 
Hvis det ikke har noe med cannabis å gjøre skjønner jeg ikke hvorfor du poengterer noe som ikke er sagt. 🙄
Jeg sa Amsterdam er en fin festival by, er jo greit om du liker byen på grunn av alle festivalene.
Sier bare den ikke er så fin som mange påstår (jeg har vært der mye).

Og om man skal gå inn på dop og Amsterdam, vel... jeg vil aldri gå på en festival der igjen som ikke er en anime samling... har aldri sett så mye åpen dop bruk før som IKKE er cannabis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎06‎.‎2018 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Eventuelt har vi som ikke liker Oslo, reist såpass mye at vi har sett at det finnes så mange andre finere byer og får bekreftet hvor stygt Oslo er.

Anonymkode: 5856c...5bf

Du har ikke vært i Amerika da >_<
Oslo er ikke imponerende, men den er ikke stygg. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Drakan skrev:

Du har ikke vært i Amerika da >_<
Oslo er ikke imponerende, men den er ikke stygg. :P 

Joda, jeg har til og med bodd i USA...;-)

Anonymkode: 5856c...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg har til og med bodd i USA...;-)

Anonymkode: 5856c...5bf

Tipper du ikke har vært innom NY eller Cincinnati. 
Alle de husene i Cincinnati spesielt, oppsprukket og hul i veger og alt sånn. Ingen grønne parker noen steder. O_o
For så vidt stinket ikke Cincinnati så motbydelig som kjedelige grå NY gjorde. 
Jeg vil for så vidt heler være i en by som Oslo fremfor oljesølet jeg så i Amerika. 
Seriøst. Søppelposer i elven? Skjemmes de ikke? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

Tipper du ikke har vært innom NY eller Cincinnati. 
Alle de husene i Cincinnati spesielt, oppsprukket og hul i veger og alt sånn. Ingen grønne parker noen steder. O_o
For så vidt stinket ikke Cincinnati så motbydelig som kjedelige grå NY gjorde. 
Jeg vil for så vidt heler være i en by som Oslo fremfor oljesølet jeg så i Amerika. 
Seriøst. Søppelposer i elven? Skjemmes de ikke? 😮

Din mening. Min mening er at Oslo er en av de absolutt styggeste byene jeg vet om (og jeg er født og oppvokst der). TIl å være hovedstad er den ikke spesielt interessant. Heier for Bergen som hovedstad i Norge ;.-).

JEG synes NY er en MYE mer sjarmerende by enn Oslo. Jeg har vært der så mange ganger at jeg ikke har tall på det siden jeg bodde ikke så langt unna.

Temaet for denne tråden er hvilken by vi synes er stygge. Kan like gjerne poste en tråd om et klesplagg og hva folk synes om det. SOm du sikkert vet er meningene delte, og vi behøver ikke diskutere dette i det uendelige siden vi jo aldri blir enige siden smaken er forskjellig :-). Jeg står på mitt om at jeg synes Oslo er stygg og veldig, veldig usjarmerende uten noen form for personlighet.

Anonymkode: 5856c...5bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Din mening. Min mening er at Oslo er en av de absolutt styggeste byene jeg vet om (og jeg er født og oppvokst der). TIl å være hovedstad er den ikke spesielt interessant. Heier for Bergen som hovedstad i Norge ;.-).

JEG synes NY er en MYE mer sjarmerende by enn Oslo. Jeg har vært der så mange ganger at jeg ikke har tall på det siden jeg bodde ikke så langt unna.

Temaet for denne tråden er hvilken by vi synes er stygge. Kan like gjerne poste en tråd om et klesplagg og hva folk synes om det. SOm du sikkert vet er meningene delte, og vi behøver ikke diskutere dette i det uendelige siden vi jo aldri blir enige siden smaken er forskjellig :-). Jeg står på mitt om at jeg synes Oslo er stygg og veldig, veldig usjarmerende uten noen form for personlighet.

Anonymkode: 5856c...5bf

Jeg ville heler hatt Tromsø som hovedstad, fineste byen i Norge og blitt kåret til det på verdensbasis et par ganger. :P 

Ja det er mye mening i sving her, men jeg vet hvordan folk er om Oslo, så jeg synes det blir veldig upraktisk når folk bare sier noe fordi de hater Oslo. Jeg er ikke Osloværing og ser byen som en akseptabel by. Jeg har reist mye omkring i verden, og dette er ærlig talt ikke en så stygg by som mange vil ha det til. 

Synes det er tåpelig å prøve å si at Oslo er en elendig by bare fordi folk misliker politikken i lande og slikt. 
Er mange som hater Oslo, så jeg reagerer på at folk bare hater for å hate, når Oslo faktisk ikke er så stygg. 
Er det politikk så hold det til det politiske liksom. 
Seriøst. Hører konstant folk si "Oslo er... spesiell"  tror jeg ikke skal sitere direkte utsagn jeg har hørt, men tror de fleste vet hva jeg snakker om, om de ikke er i Oslo. Mobbekultur. Just in Norway.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det er helt greit å ikke mene at Oslo er en spesielt fin by, men det får være grenser for hvor mye man skal anstrenge seg for å la Oslo-forakten skinne gjennom ved enhver anledning. Hvis Oslo helt oppriktig er den aller, aller styggeste storbyen man har vært i har man virkelig ikke vært i mange storbyer. Det tror jeg egentlig folk skjønner selv. Da lar man personlige oppfatninger om byen, sånn fjortiskrangling mellom oslofolk og andre folk som vi andre bare rister på hodet av og undrer oss over at man ikke har vokst fra, styre. Det finnes svært mange både vakrere og styggere storbyer enn Oslo.

Anonymkode: 9676a...c48

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Det er helt greit å ikke mene at Oslo er en spesielt fin by, men det får være grenser for hvor mye man skal anstrenge seg for å la Oslo-forakten skinne gjennom ved enhver anledning. Hvis Oslo helt oppriktig er den aller, aller styggeste storbyen man har vært i har man virkelig ikke vært i mange storbyer. Det tror jeg egentlig folk skjønner selv. Da lar man personlige oppfatninger om byen, sånn fjortiskrangling mellom oslofolk og andre folk som vi andre bare rister på hodet av og undrer oss over at man ikke har vokst fra, styre. Det finnes svært mange både vakrere og styggere storbyer enn Oslo.

Anonymkode: 9676a...c48

Enig, om en jeg ikke ordlegger det like bra :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 17.36, WCKD skrev:

Synd på deg som måtte se lidende mennesker mens du mesket deg på storbyferie da gitt 😉

On point! Blir flau av sånne sneversynte mennesker. 

Anonymkode: a67d5...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...