Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har vært i en storby som jeg vil kalle direkte stygg. Alle har sin sjarm. Men den storbyen jeg har minst lyst til å reise tilbake til, er Kairo. Trafikken var helt vill (Bangkok og Phnom Penh er ikke engang i nærheten), sjåførene siktet aktivt  etter forgjengere, og det måtte være to politimenn i hvert lyskryss for å dirigere trafikken (selv om lyskryssene virket, men alle ga f!). Vanskelig by å reise til som kvinne, jeg følte meg konstant utrygg, og politisk/sikkerhetsmessig er det ikke et sted jeg vil reise til nå. 

Anonymkode: ba8c7...c7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha herregud så mange folk som blir småsure av byer folk nevner 😂🤣 

«Du kan umulig ha reist mye:snurt:»

«Oslo er fint! Du har bare ikke sett alt :snurt:»

«Regner med du ikke utforsker skikkelig! :snurt:»

«Jeg synes den byen er fin så du er dumming som ikke syns det :snurt:»

Smak og behag folkens, smak og behag.

 

Anonymkode: 0f50b...1ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha herregud så mange folk som blir småsure av byer folk nevner 😂🤣 

«Du kan umulig ha reist mye:snurt:»

«Oslo er fint! Du har bare ikke sett alt :snurt:»

«Regner med du ikke utforsker skikkelig! :snurt:»

«Jeg synes den byen er fin så du er dumming som ikke syns det :snurt:»

Smak og behag folkens, smak og behag.

 

Anonymkode: 0f50b...1ab

Det er ingen som kaller noen dum for å mene noe. 🙄
Er mer at folk mener Oslo er så jævlig stygt basert på meninger de arver, en fordomsfull og meningsløs bias når man i stede kan være ærlig og rettferdig om hva man mener om man faktisk har reist mye. Er lei av Nordlendinger (som familien min selv, og andre nordlendinger, til og med folk fra bergen, Trondheim, kristiandsand) som sier hvor stygg Oslo er basert på politikken i stede for hvordan byen faktisk ser ut. "Det skjer voldtekt på hvert hjørne!", "Du kan ikke gå alene ut", "Det skjedde et knivdrap i går!", "Herregud hvor stygt det er" når de ser et bilde av hvordan en gate forbedres under veiarbeid (og av en eller annen grunn ignorerer faktumet at dette er midlertidig arbeid). 
Jeg er ikke sur på meninger, men hvordan man velger å være nedlatende fordi man er påståelig. 
Er så lei av alle som sier Oslo folk er falske og smiler falskt. Hater mobbe Norge, da det ikke er et ærlig syn av verden. ._.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 4.18, Løvemunn skrev:

 

Som sagt av noen før meg her, har jeg aldri vært i en by jeg syns er direkte stygg.

Prøv Norilsk. Ikke over 500 000 som TS etterspør, men den må bare nevnes. Kommer du deg ut derfra med et smil om munnen, så fortjener du en pokal.

ms4jJ.jpg

719677131-bushaltestelle-norilsk-regen-wetter-vater.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tristeste storbyen jeg har vært i er Pristina i Kosovo. Å komme dit var en så stor kontrast til noe annet jeg har opplevd at det satte spor i meg. Mye ødeleggelser etter den forferdelige krigen. Det er noen år siden jeg var der, så håper ting er bedre der nå! 

De storbyene jeg liker minst av de jeg har vært i er Berlin, London og Oslo. London er så forferdelig bråkete, med så mye trafikk overalt, det er veldig slitsomt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drakan skrev:

Det er ingen som kaller noen dum for å mene noe. 🙄
Er mer at folk mener Oslo er så jævlig stygt basert på meninger de arver, en fordomsfull og meningsløs bias når man i stede kan være ærlig og rettferdig om hva man mener om man faktisk har reist mye. Er lei av Nordlendinger (som familien min selv, og andre nordlendinger, til og med folk fra bergen, Trondheim, kristiandsand) som sier hvor stygg Oslo er basert på politikken i stede for hvordan byen faktisk ser ut. "Det skjer voldtekt på hvert hjørne!", "Du kan ikke gå alene ut", "Det skjedde et knivdrap i går!", "Herregud hvor stygt det er" når de ser et bilde av hvordan en gate forbedres under veiarbeid (og av en eller annen grunn ignorerer faktumet at dette er midlertidig arbeid). 
Jeg er ikke sur på meninger, men hvordan man velger å være nedlatende fordi man er påståelig. 
Er så lei av alle som sier Oslo folk er falske og smiler falskt. Hater mobbe Norge, da det ikke er et ærlig syn av verden. ._.

Drar du ikke alle litt over en kam nå da? Det finnes sikkert de du nevner over. Men ikke alle "arver" eller er fordomsfulle. Noen av oss synes rett og slett ikke Oslo er en fin by!

Anonymkode: 5856c...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2018 den 10.47, Drakan skrev:

Hva har cannabis med saken å gjøre? 
Hvis det ikke har noe med cannabis å gjøre skjønner jeg ikke hvorfor du poengterer noe som ikke er sagt. 🙄
Jeg sa Amsterdam er en fin festival by, er jo greit om du liker byen på grunn av alle festivalene.
Sier bare den ikke er så fin som mange påstår (jeg har vært der mye).

Og om man skal gå inn på dop og Amsterdam, vel... jeg vil aldri gå på en festival der igjen som ikke er en anime samling... har aldri sett så mye åpen dop bruk før som IKKE er cannabis.

 

Fordi man fort får slengt i fleisen at man synes Amsterdam er fin fordi man har vært høy hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Fordi man fort får slengt i fleisen at man synes Amsterdam er fin fordi man har vært høy hele turen.

Det er jo ikke sant. :) 
Synes Amsterdam er fin om en oppskrytt. Er mye fint man finner der ^_^
Om noen bringer in at dop skal gjøre noe bedre, så er det noe galt med de. 😅
Ikke ta deg nær av sånne weirdos, da det åpenbart er noe rart med dem. :P 
Amsterdam er en åpen by, som er en av tingene som gjør den så fin. :) 
Og bare fordi noe er lovlig betyr det ikke at alle tar dop i byen >_< 
Cannabis regner ikke jeg som dop afall. :P 

På festivaler er det flere utlendinger og de kan ha med seg dunger med dop, noe jeg reagerte litt på >_<
Men det har jo ingenting med Amsterdam sin kultur å gjøre. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Oslo er lang, langt, langt fra å være penest, men byen er bokstavelig talt ikke styggest. Det er bare meningsløst og kontra-hipstersk å trekke frem Oslo i denne tråden.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes mye av Bucuresti ikke var spesielt fint å se på, men hadde det likevel veldig hyggelig der.

Anonymkode: b7f8d...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

London imponerte ikke. Forvirrende, vanskelig å finne frem, bare masse folk og kjedelige bygninger. Ville vi se noe fint eller oppleve noe måtte vi gå inn på museum e.l. Morro å ha vært på London dungeon, madame tussauds og museene der, men det holder med en gang.

Var i en mindre by i England før vi dro til London, og der var det mye koseligere. Vil du oppleve engelsk kultur, så dra vekk fra hovedstaden. 

Litt samme som i Oslo. Bare masse bygg og folk. Interessante museer og shopping og sånn, men tilnærmet null kultur og sjarm. 

Anonymkode: 2993d...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 8.27, AnonymBruker skrev:

Helt enig :) og spesielt alle de små ukjente serveringsstedene som er bortgjemt for turister. Eller snarveiene som er gjemt blant trær og dyreliv. Så får bermen traske opp og ned Karl Johan og tro de har sett Oslo

Anonymkode: f9d55...1d5

Nå er ikke jeg fra oslo så sikkert derfor, men Karl Johan er ikke så ille utseendemessig, spør du meg. Mye pga den klassiske arkitekturen, som bla strtinget, slottet og bygningene ellers. Nei, det er ikke pulserende og veldig variert, det er mer småkoselig og enkelt. 

Anonymkode: fe784...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

London imponerte ikke. Forvirrende, vanskelig å finne frem, bare masse folk og kjedelige bygninger. Ville vi se noe fint eller oppleve noe måtte vi gå inn på museum e.l. Morro å ha vært på London dungeon, madame tussauds og museene der, men det holder med en gang.

Var i en mindre by i England før vi dro til London, og der var det mye koseligere. Vil du oppleve engelsk kultur, så dra vekk fra hovedstaden. 

Litt samme som i Oslo. Bare masse bygg og folk. Interessante museer og shopping og sånn, men tilnærmet null kultur og sjarm. 

Anonymkode: 2993d...ac2

Da har dere ikke gjort en god nok jobb da dere bestemte for å dra dit. Har vært i London mange ganger og ser noe nytt og koselig hver gang. Hvis du drar til en storby bør du forvente det meste, inkludert masse folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
43 minutter siden, Tockit said:

Da har dere ikke gjort en god nok jobb da dere bestemte for å dra dit. Har vært i London mange ganger og ser noe nytt og koselig hver gang. Hvis du drar til en storby bør du forvente det meste, inkludert masse folk.

Jeg synes nok dette var et veldig bedrevitende svar. Jeg kan godt forstå kritikken mot London. Det er for all del ikke den styggeste byen, men mange nordmenn hauser opp London og ser den ikke for det den er. Brukeren du svarte drar f.eks. frem dette med å oppleve det ekte England, og har et helt korrekt poeng vedrørende å besøke mindre engelske byer og kanskje ha en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg synes nok dette var et veldig bedrevitende svar. Jeg kan godt forstå kritikken mot London. Det er for all del ikke den styggeste byen, men mange nordmenn hauser opp London og ser den ikke for det den er. Brukeren du svarte drar f.eks. frem dette med å oppleve det ekte England, og har et helt korrekt poeng vedrørende å besøke mindre engelske byer og kanskje ha en bedre opplevelse.

Om en først drar til en storby bør man forvente en storby. Alle byer har stygge sider ved seg, men det er ikke et godt argument på hvorfor byen i seg selv ikke er fin eller god nok.

London har mange fine kvaliteter ved seg, blant annet folkene der som er utrolig hjelpsomme og koselige. Det er en av de enkleste storbyene å finne seg fram i, noe jeg syntes var rart den andre brukeren skrev. F.eks i motsetning til Paris er London barnemat å finne frem i når jeg gjelder undergrunn/subway. Og om man absolutt ikke klarer å finne på noe i London, kan man alltids ta en buss/togtur utenfor byen en dag eller to.

Har vært andre steder i England også, men syns fortsatt det er finere i London. Når en først drar et sted bør en gjøre jobben sin og finne på ting en kan gjøre og se der. Hvis ikke, er det ikke rart ingenting rekker opp til forventningene dens.

Endret av Tockit
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket
7 minutter siden, Tockit said:

Om en først drar til en storby bør man forvente en storby. Alle byer har stygge sider ved seg, men det er ikke et godt argument på hvorfor byen i seg selv ikke er fin eller god nok.

London har mange fine kvaliteter ved seg, blant annet folkene der som er utrolig hjelpsomme og koselige. Det er en av de enkleste byene å finne seg fram i, noe jeg syntes var rart den andre brukeren skrev. F.eks i motsetning til Paris er London barnemat å finne frem i når jeg gjelder undergrunn/subway. Og om man absolutt ikke klarer å finne på noe i London, kan man alltids ta en buss/togtur utenfor byen en dag eller to.

Har vært andre steder i England også, men syns fortsatt det er finere i London. Når en først drar et sted bør en gjøre jobben sin og finne på ting en kan gjøre og se der, hvis ikke er det ikke rart ingenting rekker opp til forventningene dens.

Jeg er ikke enig. London er bosktavelig talt den storbyen jeg har vært i med de mest uforskammede, uinteresserte og ukoseligste menneskene. Jeg synes det er enkelt å finne frem, men jeg forstår veldig godt at det kan virke vanskelig for noen. Det er også masete, slitsomt og skittent. Dog er det ingen tvil om at London ikke er konkret styggest, men denne norske tilbedelsen av Londons eksistens er ikke i tråd med byens styrker og svakheter. For meg er London sånn midt på treet, men jeg slenger da gjerne innom en dag eller to på gjennomreise til andre reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Overrasket skrev:

Jeg er ikke enig. London er bosktavelig talt den storbyen jeg har vært i med de mest uforskammede, uinteresserte og ukoseligste menneskene. Jeg synes det er enkelt å finne frem, men jeg forstår veldig godt at det kan virke vanskelig for noen. Det er også masete, slitsomt og skittent. Dog er det ingen tvil om at London ikke er konkret styggest, men denne norske tilbedelsen av Londons eksistens er ikke i tråd med byens styrker og svakheter. For meg er London sånn midt på treet, men jeg slenger da gjerne innom en dag eller to på gjennomreise til andre reisemål.

Da bør du heller se litt på hvordan du selv er mot andre. Jeg har møtt på en god del britiske folk, både her i Norge som turister og i England selv, og jeg kan virkelig si at de er utrolig hyggelige.

Jeg vil også si at New York er enda vanskeligere å finne seg fram i når det gjelder gater og byen i seg selv er enda mer skitten og stygg, folkene er også veldig frekke.

Om du så inderlig vil dra til et søppelfritt sted, bør du tenke på å dra til Singapore.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
16 minutter siden, Tockit said:

Da bør du heller se litt på hvordan du selv er mot andre. Jeg har møtt på en god del britiske folk, både her i Norge som turister og i England selv, og jeg kan virkelig si at de er utrolig hyggelige.

Jeg vil også si at New York er enda vanskeligere å finne seg fram i når det gjelder gater og byen i seg selv er enda mer skitten og stygg, folkene er også veldig frekke.

Om du så inderlig vil dra til et søppelfritt sted, bør du tenke på å dra til Singapore.

Jeg snakker verken om briter eller engelskmenn. Jeg snakker om innbyggere i London (husk at under 45 % av innbyggerne i London er briter). Innbyggerne i London er uhøflige og uinteresserte. Engelskmenn er helt greie. Briter utenfor England (Skotland, Wales og Nord-Irland) er flotte folk. Og jeg er helt enig, New York er en mye verre by enn London, men det er ikke et argument for at det skal være forbudt å kritisere London. London har mye negativt ved seg.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Jeg snakker verken om briter eller engelskmenn. Jeg snakker om innbyggere i London (husk at under 50 % av innbyggerne i London er engelskmenn). Innbyggerne i London er uhøflige og uinteresserte. Engelskmenn er helt greie. Briter utenfor England (Skotland, Wales og Nord-Irland) er flotte folk. Og jeg er helt enig, New York er en mye verre by enn London, men det er ikke et argument for at det skal være forbudt å kritisere London. London har mye negativt ved seg.

Har aldri sagt eller brukt det som et argument for at folk ikke kan kritisere, jeg er bare uenig med dem. Det lover ikke godt når du antar ting jeg aldri har sagt.

Briter er utrolig koselige. Og bare fordi folk som bor der ikke ser ut som briter, vil det ikke si at de ikke er statsborgere der. En storby har som regel flerkulturelle sider ved seg, inkludert folk.

ALLE byer har negative ting ved seg. Og du overdriver når du sier at London har mye negative ting ved seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...