Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var veldig fascinert av Sarajevo. Byen ligger så vakkert til med åssidene rundt og elva som snor seg igjennom byen. Og den gamle bydelen er uten tvil vakker. 

Men jeg sleit veldig med alle hvite kors over alt og sønderbomba hus. Det var så bruktsalg. Og uforståelig. 

Anonymkode: f9d55...1d5

Hvite korts og gravstener vil du finne fremdeles, gjerne tett på bykjernen, ettersom de raskt måtte opprette gravplasser til titusener drepte. Bomba hus og ødeleggelser er det svært lite av. Det meste er reparert + nybygg. Masse liv og røre i byen.

Anonymkode: 515ea...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg har grevling i hagen. Han velta søppelbøtta en natt nå nylig. Da skjønte jeg at vi hadde grevling i hagen. 

Er rev ved Frognerparken også. Og spurvehauker midt i sentrum. Sett de flere ganger. 

Ganske kult :) 

Anonymkode: f9d55...1d5

Enig. ☺️ Folk får bare hate Oslo så mye de vil, så kan jeg ha den flotte byen min med alle de skjulte perlene for meg selv. 

Anonymkode: e51f2...ffc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvite korts og gravstener vil du finne fremdeles, gjerne tett på bykjernen, ettersom de raskt måtte opprette gravplasser til titusener drepte. Bomba hus og ødeleggelser er det svært lite av. Det meste er reparert + nybygg. Masse liv og røre i byen.

Anonymkode: 515ea...15e

Ja jeg antar de har tatt tilbake byen nå :) og jeg skrev bruktsalg men mente brutalt. Heia autokorrektur. 

Det er jo uten tvil en fin by og fjellene rundt hadde mye å by på. Men sniperstreet fiksa jeg ikke så bra. 

Anonymkode: f9d55...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. ☺️ Folk får bare hate Oslo så mye de vil, så kan jeg ha den flotte byen min med alle de skjulte perlene for meg selv. 

Anonymkode: e51f2...ffc

Helt enig :) og spesielt alle de små ukjente serveringsstedene som er bortgjemt for turister. Eller snarveiene som er gjemt blant trær og dyreliv. Så får bermen traske opp og ned Karl Johan og tro de har sett Oslo. 

Anonymkode: f9d55...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 17.17, LittDiva skrev:

Liverpool

Syntes Liverpool er såååå koselig jeg :) Hvorfor likte du ikke byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2018 den 1.02, Mb26 skrev:

Vilnius

Hva likte du ikke med Vilnius? Ren og pen by... Men folkene derimot; ingen hilser,smiler eller er hyggelige overhodet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å gi byen en ny sjanse hvis muligheten byr seg, kan garantere at inntrykket vil endre seg😊 Mye som har skjedd siden krigen.

Anonymkode: 515ea...15e

ENig!!! For en flott by. Skal definitivt tilbake! Var der i fjor sommer :) Herlig temp der iforhold til Beograd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Absurdah skrev:

Syntes Liverpool er såååå koselig jeg :) Hvorfor likte du ikke byen?

Dystert, mye ødelagte bygninger, luktet frityr overalt. Så var det noen fine steder, men i det store og hele var det ikke pent eller hyggelig. Hadde ikke sååå mye tid, da det var jobbreise så har sikkert litt og si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LittDiva skrev:

Dystert, mye ødelagte bygninger, luktet frityr overalt. Så var det noen fine steder, men i det store og hele var det ikke pent eller hyggelig. Hadde ikke sååå mye tid, da det var jobbreise så har sikkert litt og si. 

Har bodd der, så har vært mye rundt om i byen. Liverpool er både en stygg og en fin by i mine øyne. Du har masse fæle områder, som for eksempel Toxteth, mens jeg synes sentrum og områdene rundt Aigburth, Mossley Hill og Chilwall er veldig koselig.

De fleste nordmenn som er i Liverpool ser stort sett bare sentrum og områdene rundt Anfield. Sistnevnte er jo kjent for å være et røft nabolag.

Det finnes masse stygge engelske storbyer, men Liverpool er ikke blant de verste, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoke-on-trent i England. Liverpool og Birmingham er rene glansbildene i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bonusmammaen said:

Stoke-on-trent i England. Liverpool og Birmingham er rene glansbildene i forhold. 

Stoke er for liten for liten til å tas med i denne tråden (>500 000).

Anonymkode: e9db8...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, alltid presis skrev:

Om det er noen trøst så er det like ille i Trondheim. Det går snart ikke an å bo noen steder her uten at det står anleggsmaskiner og drønner utenfor. Fortettingen har nådd sin grense for lenge siden. 

Til tema; jeg ble skuffet over Warsawa. Grå og trist.

Angående fortetting, så lages det jo papp så tett at det  brukes som bygningsmateriale. Denne fortettingen har gått helt til hodet på politkerne, i så ekstrem grad at de har blitt forttettet i pappen, eller tar jeg helt feil, fylles deres hoder opp med andre bygningsmaterialer, som f.eks spon, skum eller sagflis?

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stoke er for liten for liten til å tas med i denne tråden (>500 000).

Anonymkode: e9db8...8ff

Aha. Ta luton og Stoke sammen til en by så blir det ca 500.000. Drit stygge byer begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Example skrev:

Har bodd der, så har vært mye rundt om i byen. Liverpool er både en stygg og en fin by i mine øyne. Du har masse fæle områder, som for eksempel Toxteth, mens jeg synes sentrum og områdene rundt Aigburth, Mossley Hill og Chilwall er veldig koselig.

De fleste nordmenn som er i Liverpool ser stort sett bare sentrum og områdene rundt Anfield. Sistnevnte er jo kjent for å være et røft nabolag.

Det finnes masse stygge engelske storbyer, men Liverpool er ikke blant de verste, synes jeg.

Ser den. Som sagt på jobb og mest på Rodney street og 30 min gange derfra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.6.2018 den 18.32, NewInTown skrev:

Hva er galt med Tallinn? Tallinn er jo en nydelig by. Masse gamle bygninger, rolig, god mat, osv. Er enig i at det ikke er allverdens å se eller å finne på, men selve byen slik den fremstår er jo ganske fin?

Har vær en god del steder og må bare si at Tallinn slår kaka. Etter min mening er det egentlig ingenting å se eller gjøre der og det er dyrt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener Oslo er en stygg by, kan dere begrunne uten å ta med noe som nesten ikke er relevant? Selvom det er noe vold, ungdomskriminalitet, tiggere osv i Oslo kan ikke dere bruke det som et argument på at byen er STYGG. Det blir for dumt. Har dere sett på arkitekturen i Oslo i forhold til mange andre byer i utlandet? Kanskje dere er litt for kravstore og bortskjemte når dere kommer med slike utsagn? Jeg bare lurer. Innerst inne så tror jeg faktisk at dere hadde hold kjeft om dere hadde blitt plassert i en skikkelig bomba by i en måneds tid, da hadde vel ikke Oslo vært den styggeste byen i deres øyne.

Anonymkode: 22099...5eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...