Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest -Willow

Må også si Bangkok. Jeg hadde håpet byen ville være sjarmerende selv om den er slitt og overbefolket, men jeg mistrivdes veldig. Nå har jeg vært der tre ganger, så føler den har fått nok sjanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JeSuisLouise
5 timer siden, Ella1 skrev:

Riga. 

Enig! For en stusselig by. Og den gamlebyen deres var ikke mye å skryte av. Mulig jeg var på feil steder men jeg følte liksom ikke helt at det var noe spesielt å se i Riga. Og ingen imponerende bygninger som i Tallinn f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marina234 skrev:

Sorry men må si : Sarpsborg ( men Sarpsborg er nok ikke en storby heller så mulig feil å nevne den) . Det kan være at jeg så for lite av byen. Men jeg likte den ikke. Likte meg godt i utkanten av selve sentrum, men ikke i sentrum av Sarpsborg.  

Av storbyer så tror jeg det er litt større byer trådstarter hinter til, men måtte bare nevne denne, selv om den ikke er noe storby. Husker hvor skuffet jeg var av Sarpsborg etter å ha besøkt byen. 

Enig, Sarpsborg er grusom. Dessuten lukter det helt jævlig der. Minner om den gamle mosselukta, bare mye verre. Dialekten er også helt grusom og hele byen og stedet er blodharry. Grøss! 

Anonymkode: c03d6...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sett så mye søppel i Oslo jeg... 

Anonymkode: 920e2...cc9

Joda, innbyggerne. Det er de som er søppel, ufordragelige og tror de er best i alt.

Anonymkode: 653fa...6bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett, jeg har vært i Bergen opptil flere ganger, har fått omvisningene og blitt holdt våken av Buekorpset som øver til 17. mai, og har slekt fra området rundt (Eikangervåg) og jeg syns selve byen er fin, men jeg får denne rare følelsen av at man liksom befinner seg i en liten oase, men er omringet av *ingenting* i det man kommer ut av hullet i fjellet og plutselig befinner seg i en by.

Anonymkode: 73672...7e7

Eikangervåg er ikke Bergen. 

Anonymkode: 82327...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, puppi skrev:

Enig, liker Hamburg :rodmer:

Men syntes store deler av byen, er stygg og skitten.

Hamburg er koselig. Hadde samme inntrykk som deg om byen første gangen jeg var der. Helt til jeg begynte å gå mye rundt i selve byen. Da fant jeg mange fine steder:rodmer:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett så mye søppel i Oslo jeg... 

Anonymkode: 920e2...cc9

Det har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, innbyggerne. Det er de som er søppel, ufordragelige og tror de er best i alt.

Anonymkode: 653fa...6bb

Så fint menneskesyn du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Solstråletårer skrev:

Sorry men Paris.  Jeg synes den var møkkete og dyster . Vært der to ganger og jeg liker den forsatt ikke.

Enig. Vært der flere ganger, og jeg skjønner ikke at noen liker den byen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannesburg. For det meste stygg og uinspirert betongjungel med høy kriminalitet. Er for all del noen fine deler av byen, bl.a. Melville, men alt i alt ikke en by jeg liker spesielt godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok også Oslo kommer høyt på listen over styggeste by. Jeg har vært mye i Oslo og sett alle stedene som nevnes i tråden, men sorry veier ikke opp for hvor stygt det er i selve bykjernen  hvor turister ofte ferdes.

Ellers synes jeg Berlin var ganske stusselig, deler av byen var fin da. 

Anonymkode: ab23c...81c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, innbyggerne. Det er de som er søppel, ufordragelige og tror de er best i alt.

Anonymkode: 653fa...6bb

Livet blir bedre når du slutter å være så misunnelig😉

Anonymkode: c9d2a...234

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo. Førsteinntrykket i nedre del av Karl Johan er forferdelig, får lyst til å snu å reise hjem igjen.

Anonymkode: 33dea...d81

Altså...:balltre: Man kan ikke basere "dommen" over Oslo på nedre del av Karl Johan (om man gjør det er byen dømt til å tape). 

Oslo har masse å by på. Mye flott arkitektur, både gamle bygårder og moderne bygninger, stort og variert utvalg av spisesteder, godt med butikker, stort kulturtilbud, nærhet til marka og fjorden... Lista over positive ting er lang. 

Anonymkode: 949b3...c23

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså...:balltre: Man kan ikke basere "dommen" over Oslo på nedre del av Karl Johan (om man gjør det er byen dømt til å tape). 

Oslo har masse å by på. Mye flott arkitektur, både gamle bygårder og moderne bygninger, stort og variert utvalg av spisesteder, godt med butikker, stort kulturtilbud, nærhet til marka og fjorden... Lista over positive ting er lang. 

Anonymkode: 949b3...c23

Men det er uansett en stygg by, var det spørsmålet var. Og jeg dømmer ikke kun fra nedre del av KJ. Liker å være i Oslo jeg altså men ser fortsatt at den er stygg. 

Anonymkode: ab23c...81c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Løvemunn

Det er åpenbart at dere som nevner Oslo slett ikke er kjent i byen. Forsøpling og fæle folk? Det beskriver ikke byen jeg har bodd i de siste 15 årene. Turister jeg viser rundt her får helt bakoversveis når jeg viser dem stedene 'mine'. Og det kule er at jeg på tross av Oslos beskjedne størrelse fortsatt oppdager perler!

Har vært i de fleste av byene dere nevner, og må spesielt påpeke Beirut - en by jeg falt pladask for. Fantastiske folk, et havneområde som slår lufta ut av deg og utrolig mye eldgamle føniske kulturminner midt i og i umiddelbar nærhet til byen. Det er ikke uten grunn at de tre B'ene (Beirut, Berling og Barcelona) er et must for reiseglade mennesker.

Som sagt av noen før meg her, har jeg aldri vært i en by jeg syns er direkte stygg. Det har alltid vært noe flott å finne, i noen byer har det krevd litt mer leting enn i andre. Om man er av typen som trasker opp og ned byens 'Karl Johan' tror jeg man vil finne mange byer både stygge og uinviterende. Våg å gå utenfor allfarvei, plutselig sitter du på en trapp i et nabolag tripadvisor aldri kunne tipset deg om og drikker sur vin med verdens kuleste gamle dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, WCKD skrev:

Har aldri vært i en storby jeg synes er direkte stygg, føler alle har hver sin sjarm og hver sine problemer egentlig!

Enig. Og ofte preger jo inntrykket av folk, mat, opplevelser og selskapet mye av inntrykket for byen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jolene skrev:

Det har jeg.

Var det et ispapir som lå og slang et sted det da? Ta deg en tur til Jakarta, der snakker vi søplete. 

Anonymkode: 920e2...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...