Gå til innhold

Hva er den styggeste storbyen du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
4 minutter siden, Tockit said:

Har aldri sagt eller brukt det som et argument for at folk ikke kan kritisere, jeg er bare uenig med dem. Det lover ikke godt når du antar ting jeg aldri har sagt.

Briter er utrolig koselige. Og bare fordi folk som bor der ikke ser ut som briter, vil det ikke si at de ikke er statsborgere der. En storby har som regel flerkulturelle sider ved seg, inkludert folk.

ALLE byer har negative ting ved seg. Og du overdriver når du sier at London har mye negative ting ved seg.

Du fremstår nok ikke som uenig, men som at du har rett og andre tar feil. Det er noe annet enn å være uenig. Du gjør jo selv meningsløse antagelser om andres utsagn, som da du hevdet at jeg ikke liker briter når jeg uten tvil snakket om innbyggere i London. Min mening er at mange nordmenn overdriver hvor bra London er, og ser ikke byen for dens faktiske styrker og svakheter. Jeg kjenner veldig godt til styrkene London har, men du fremstår som om du avviser at byen har svakheter. Da er det ikke snakk om å være uenig, men om å ha på seg skylapper. Ønsker man å oppleve det virkelige England mener jeg at London ikke bør være førstevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Overrasket skrev:

Du fremstår nok ikke som uenig, men som at du har rett og andre tar feil. Det er noe annet enn å være uenig. Du gjør jo selv meningsløse antagelser om andres utsagn, som da du hevdet at jeg ikke liker briter når jeg uten tvil snakket om innbyggere i London. Min mening er at mange nordmenn overdriver hvor bra London er, og ser ikke byen for dens faktiske styrker og svakheter. Jeg kjenner veldig godt til styrkene London har, men du fremstår som om du avviser at byen har svakheter. Da er det ikke snakk om å være uenig, men om å ha på seg skylapper. Ønsker man å oppleve det virkelige England mener jeg at London ikke bør være førstevalget.

Hva du tenker om meg, bryr jeg meg veldig lite om. Jeg er uenig med deg i det meste i denne diskusjonen, betyr ikke at jeg er arrogant. Du kan like så godt ikke skrive noe om du bare skal påpeke hva jeg fremstår som eller at jeg er en bedrevitende person.

Selvfølgelig blir hvilken som helst by avskyelig hvis du bare fokuserer på det dårlige ved det.

i stede for å diskutere mer på dette, siden vi tydeligvis ikke kommer noe sted med det, kan vi ikke heller bare akseptere at vi har ulike synspunkter på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg fra oslo så sikkert derfor, men Karl Johan er ikke så ille utseendemessig, spør du meg. Mye pga den klassiske arkitekturen, som bla strtinget, slottet og bygningene ellers. Nei, det er ikke pulserende og veldig variert, det er mer småkoselig og enkelt. 

Anonymkode: fe784...367

Karl Johan småkoselig? Grünerløkka og Torshov er småkoselig, samt mange andre steder i byen. KJ finnes ikke koselig, bare fullt av nasjonale og internasjonale turister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tockit skrev:

Har vanskeligheter med å forstå hvorfor London er en stygg by. 

Enig! Klart der, som i alle storbyer, finnes kjipe og nedslitte områder, men hallo? Tower of London, Westminster Abbey, Primrose Hill, St. Paul's, å spasere langs Jubilee Walkway, Houses of Parliament, Neal's Yard, utsikten fra Tate Modern, og i det hele tatt miksen av ny og gammel arkitektur - stygg by? :daane:

19 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg er ikke enig. London er bosktavelig talt den storbyen jeg har vært i med de mest uforskammede, uinteresserte og ukoseligste menneskene. Jeg synes det er enkelt å finne frem, men jeg forstår veldig godt at det kan virke vanskelig for noen. Det er også masete, slitsomt og skittent. Dog er det ingen tvil om at London ikke er konkret styggest, men denne norske tilbedelsen av Londons eksistens er ikke i tråd med byens styrker og svakheter. For meg er London sånn midt på treet, men jeg slenger da gjerne innom en dag eller to på gjennomreise til andre reisemål.

Jøss. Jeg har vært i London et tjuetalls ganger, (inkludert mange ganger med barnevogn og bagasje, der jeg har blitt nedrent av tilbud om hjelp), og har ikke hatt en eneste negativ opplevelse. Londonfolk er etter min (ganske omfattende) erfaring både hjelpsomme og høflige.

18 timer siden, Overrasket skrev:

Du fremstår nok ikke som uenig, men som at du har rett og andre tar feil. Det er noe annet enn å være uenig. Du gjør jo selv meningsløse antagelser om andres utsagn, som da du hevdet at jeg ikke liker briter når jeg uten tvil snakket om innbyggere i London. Min mening er at mange nordmenn overdriver hvor bra London er, og ser ikke byen for dens faktiske styrker og svakheter. Jeg kjenner veldig godt til styrkene London har, men du fremstår som om du avviser at byen har svakheter. Da er det ikke snakk om å være uenig, men om å ha på seg skylapper. Ønsker man å oppleve det virkelige England mener jeg at London ikke bør være førstevalget.

Dét kan jeg være enig i, og synes at mange nordmenn er alt for snevre når de tenker England/UK = London, men det er jo ikke til forkleinelse for London som storby

Anonymkode: 26d15...bad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2018 at 12:01 PM, Drakan said:

Det er ingen som kaller noen dum for å mene noe. 🙄
Er mer at folk mener Oslo er så jævlig stygt basert på meninger de arver, en fordomsfull og meningsløs bias når man i stede kan være ærlig og rettferdig om hva man mener om man faktisk har reist mye. Er lei av Nordlendinger (som familien min selv, og andre nordlendinger, til og med folk fra bergen, Trondheim, kristiandsand) som sier hvor stygg Oslo er basert på politikken i stede for hvordan byen faktisk ser ut. "Det skjer voldtekt på hvert hjørne!", "Du kan ikke gå alene ut", "Det skjedde et knivdrap i går!", "Herregud hvor stygt det er" når de ser et bilde av hvordan en gate forbedres under veiarbeid (og av en eller annen grunn ignorerer faktumet at dette er midlertidig arbeid). 
Jeg er ikke sur på meninger, men hvordan man velger å være nedlatende fordi man er påståelig. 
Er så lei av alle som sier Oslo folk er falske og smiler falskt. Hater mobbe Norge, da det ikke er et ærlig syn av verden. ._.

:rolleyes:

Anonymkode: 64e30...31c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig! Klart der, som i alle storbyer, finnes kjipe og nedslitte områder, men hallo? Tower of London, Westminster Abbey, Primrose Hill, St. Paul's, å spasere langs Jubilee Walkway, Houses of Parliament, Neal's Yard, utsikten fra Tate Modern, og i det hele tatt miksen av ny og gammel arkitektur - stygg by? :daane:

Jøss. Jeg har vært i London et tjuetalls ganger, (inkludert mange ganger med barnevogn og bagasje, der jeg har blitt nedrent av tilbud om hjelp), og har ikke hatt en eneste negativ opplevelse. Londonfolk er etter min (ganske omfattende) erfaring både hjelpsomme og høflige.

Dét kan jeg være enig i, og synes at mange nordmenn er alt for snevre når de tenker England/UK = London, men det er jo ikke til forkleinelse for London som storby

Anonymkode: 26d15...bad

Innbyggere i London er de mest innesluttede og egosentriske menneskene jeg har møtt i noen europeisk storby. 
Og når det gjelder storbyturer har jeg som en forutsetning for en god tur at byen gir en tydelig refleksjon av det aktuelle landet. Det finnes mange store byer som er en god representant for landet og folket og hvor man kan få et godt innblikk i akkurat det landet. Men London er en dårlig representant for England, og en elendig representant for Skotland, Wales og Nord-Irland, så for meg er det definitvit en stor mangel ved London som destinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart ut å reise. Og da skal jeg besøke mulig en eller to nye storbyer. Er spent på om de er fine. Jeg får håpe at de ikke er blant de styggeste storbyene. :) . Jeg gleder meg kjempemye. Skal på kjærestetur!. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...