Gå til innhold

Hva er en tåpelig dealbreaker for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Mass skrev:

Har noen her inne i det hele tatt opplevd kjærlighet?

Ja, jeg har hatt seriøse forhold med mye kjærlighet (som dessverre ikke varte). Mine dealbreakere er en blanding av hva jeg faller for, og hva jeg ikke ønsker meg nå. Synes han jeg er sammen med nå, er veldig flott, og håper han er fornøyd med meg også! ❤️

Anonymkode: 81885...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om noen her inne i det hele tatt har opplevd kjærlighet? Forstår ikke hva det har med saken å gjøre? 

Anonymkode: 84ee0...f95

Fordi at når man opplever ekte kjærlighet så kan man kysse dealbreakere farvel. 

For meg har det alltid vært et klassisk tegn på at det ikke er ekte kjærlighet dersom jeg begynner å lete etter eller frastøtes av såkalte dealbreakere. 

Derfor spør jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mass skrev:

Eierskap hører til materialisme, og ikke til mennesker.

Du tenker kanskje at forhold og dating bare er en praktisk greie da?

Kjærlighet er vanskelig å beskrive eller si noe vettugt om. Jeg tror ikke jeg skal ta på meg det ansvaret akkurat nå. Dating og forhold blir på sin side for generelle ting til å «romme» kjærlighet. Mer praktisk ja, det blir vel en måte å si det på :)

Anonymkode: e9576...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om noen her inne i det hele tatt har opplevd kjærlighet? Forstår ikke hva det har med saken å gjøre? 

Anonymkode: 84ee0...f95

Jeg reagerte også litt på spørsmålet. Jeg hadde blitt irritert hvis noen stilte det ansikt til ansikt.

Anonymkode: e9576...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er veggis!! Jeg vil ha en mann som spiser kjøtt, gjerne en som slakter/jakter selv! 😍 

Anonymkode: 0b338...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte også litt på spørsmålet. Jeg hadde blitt irritert hvis noen stilte det ansikt til ansikt.

Anonymkode: e9576...a90

Nei, det var nok ikke rett av meg å komme inn her og lese om alle feilene alle leter etter i andre som man da frastøtes av , og så spørre om noe så enkelt som om de i det hele tatt har opplevd kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet er vanskelig å beskrive eller si noe vettugt om. Jeg tror ikke jeg skal ta på meg det ansvaret akkurat nå. Dating og forhold blir på sin side for generelle ting til å «romme» kjærlighet. Mer praktisk ja, det blir vel en måte å si det på :)

Anonymkode: e9576...a90

Hm.. jeg pleide å lure på hvordan tvillinger hadde det med tvillingbånd og den kontakten seg i mellom. Om hvordan det var å ha en tvilling. Det fikk jeg svar på. I tillegg var alle former for kjemier, spenninger og følelser knyttet i dette spesielle båndet jeg opplevde. Den følelsen av at bitene falt på plass og jeg følte meg hel etter at jeg traff ham. Jeg visste ikke hvor halv jeg følte meg før dette. Dette opplevde jeg som så sterkt og mektig at det tar knekken på enhver dealbreaker jeg hadde i forkant. Etter dette ser jeg egentlig ikke poenget med å ha dealbreakere eller lete etter kjærlighet/partner/forhold eller hva man enn leter etter. Man blir no ført dit man skal, tenker jeg..

Okei, men jeg ser at vi har forskjellige tanker og synspunkter om forhold og det er jo helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mass skrev:

Nei, det var nok ikke rett av meg å komme inn her og lese om alle feilene alle leter etter i andre som man da frastøtes av , og så spørre om noe så enkelt som om de i det hele tatt har opplevd kjærlighet.

Du har et poeng!

Anonymkode: e9576...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mass skrev:

Fordi at når man opplever ekte kjærlighet så kan man kysse dealbreakere farvel. 

For meg har det alltid vært et klassisk tegn på at det ikke er ekte kjærlighet dersom jeg begynner å lete etter eller frastøtes av såkalte dealbreakere. 

Derfor spør jeg. 

Men man har jo preferanser når man møter noen? Visse ting man leter etter eller vet av erfaring at man ikke er interessert i?  Jeg tiltrekkes enkelt og greit ikke av noen som innehar de dealbreakerne jeg har. Og jeg er forøvrig gift på andre året med min store kjærlighet som da ikke har noen av dealbreakerne. Hadde han hatt noen av de hadde vi nok ikke fortsatt å datet i startfasen da jeg enkelt og greit ikke tiltrekkes av det. Det er ikke slik at jeg opplever kjærlighet ved første blikk og derfor ser bort ifra alle ting jeg ikke ønsker i en partner, interessen og kjærligheten vokser frem når jeg blir kjent med personen og har han sider jeg ikke liker så mister jeg jo også noe av interessen for å ha et forhold til han. 

Anonymkode: 84ee0...f95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har tynt hår eller høyt hårfeste. Hvis han har brune øyne. Hvis han har liten pikk. Hvis han er for lav, (under 170). Hvis han har gule tenner eller mellomrom (må ikke være kritt hvite heller, det er heller ikke fint) hvis han tar solarium eller bruker sminke. Hvis han har en snobbete måte å prate på. Dårlig ånde eller dårlig kropslukt generelt. Hvis han har små hender eller for tynne armer. Hvis han ikke har min type humor(som er sykt viktig). Hvis han bor hjemme hos foreldrene. Hvis han går på NAV pga latskap. Sikkert mye annet også, jeg er kresen og sær :( kunne ønske jeg ikke var det. 

Anonymkode: ddcb0...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men man har jo preferanser når man møter noen? Visse ting man leter etter eller vet av erfaring at man ikke er interessert i?  Jeg tiltrekkes enkelt og greit ikke av noen som innehar de dealbreakerne jeg har. Og jeg er forøvrig gift på andre året med min store kjærlighet som da ikke har noen av dealbreakerne. Hadde han hatt noen av de hadde vi nok ikke fortsatt å datet i startfasen da jeg enkelt og greit ikke tiltrekkes av det. Det er ikke slik at jeg opplever kjærlighet ved første blikk og derfor ser bort ifra alle ting jeg ikke ønsker i en partner, interessen og kjærligheten vokser frem når jeg blir kjent med personen og har han sider jeg ikke liker så mister jeg jo også noe av interessen for å ha et forhold til han. 

Anonymkode: 84ee0...f95

Men så langt jeg leste i denne tråden, så ble det ramset opp bagateller. 

Hadde jeg skrevet her inne at det var en dealbreaker for meg at han skriver "kjekk" i stedet for "sjekk" (som i "sjekk denne låten her"), noe om høyden, fargen på øynene, at han blottlegger seg på sosiale medier, og så mye mer (for å si det slik) for 5 år siden - så ville jo jeg erfart at den sterke kjærligheten knuste de dealbreakerne for meg.

Det er jo liksom ikke sånn det fungerer, tenker jeg.

Men bryter det med min tillit, trygghet og fundamentet, så velger jeg vekk kjærligheten og går videre alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mass skrev:

Nei, det var nok ikke rett av meg å komme inn her og lese om alle feilene alle leter etter i andre som man da frastøtes av , og så spørre om noe så enkelt som om de i det hele tatt har opplevd kjærlighet.

Er ikke nødvendigvis snakk om å "frastøtes", eller "feil", men at det ikke utvikler seg til forelskelse, fordi man rett og slett ikke får kjemi når de tingene er til stede. 

Anonymkode: 81885...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mass skrev:

Men så langt jeg leste i denne tråden, så ble det ramset opp bagateller. 

Jeg blir nå veldig usikker på hva du egentlig forventet da du gikk i en tråd som heter "hva er en tåpelig dealbreaker"

Anonymkode: 81885...312

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nå veldig usikker på hva du egentlig forventet da du gikk i en tråd som heter "hva er en tåpelig dealbreaker"

Anonymkode: 81885...312

Jeg hadde ærlig talt ikke noen forventninger. Gikk bare inn for å lese og gjorde meg opp noen tanker, og måtte gå dypere i det når jeg fikk flere spørsmål og kommentarer. Det ballet på seg, kan du si.

Men i det første innlegget mitt ville jeg bare spre budskapet om at man kanskje må fokusere mer på det man ønsker seg og ikke på det man ikke vil ha..? Man får jo inn de menneskene med de kvalitetene man legger mest energi og tanker ned i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva heter dette uttrykket på norsk? 

Anonymkode: 81885...312

Skaden er allerede skjedd, kjære deg. Å spørre om det gjør det bare vondt verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Mass skrev:

Jeg hadde ærlig talt ikke noen forventninger. Gikk bare inn for å lese og gjorde meg opp noen tanker, og måtte gå dypere i det når jeg fikk flere spørsmål og kommentarer. Det ballet på seg, kan du si.

Men i det første innlegget mitt ville jeg bare spre budskapet om at man kanskje må fokusere mer på det man ønsker seg og ikke på det man ikke vil ha..? Man får jo inn de menneskene med de kvalitetene man legger mest energi og tanker ned i. 

Jeg lurte bare på noe så enkelt som om du ikke skjønte overskriften...

Akkurat nå, Opplyst skrev:

Skaden er allerede skjedd, kjære deg. Å spørre om det gjør det bare vondt verre. 

Det er greit hvis du ikke vet det. Jeg holder det ikke mot deg. 

Anonymkode: 81885...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte bare på noe så enkelt som om du ikke skjønte overskriften...

Anonymkode: 81885...312

Og jeg svarte deg vel ganske enkelt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Opplyst skrev:

Skaden er allerede skjedd, kjære deg. Å spørre om det gjør det bare vondt verre. 

Du har altså ikke et svar.

Anonymkode: 818c3...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest X-faktor
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har altså ikke et svar.

Anonymkode: 818c3...93e

Vi vet alle hva svaret er, men gjort er gjort. La oss gå videre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...