Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Voldtekten hadde ikke skjedd om mannen som ikke kan styre seg hadde med seg en anstand.
2. Nei, mennene bestemmer ikke hvordan kvinnene kler seg. Men mennene bestemmer selv om de vil voldta eller ikke.

Anonymkode: 95a16...797

God idé! Menn som er farlige for frigjorte kvinner( og alle kvinner) bør absolutt hatt noen med seg til å passe på dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Axl skrev:

Hadde det bare vært så enkelt å si de må holde seg hjemme.

Ja? Hva så om det er enkelt å si? 

Jeg mener menn som ikke er siviliserte nok til å holde hendene sine for seg selv - ikke har noe ute på byen å gjøre! Om de holder seg hjemme er en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omar92 skrev:

 ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da.

Ulogisk argument. Alle, uansett stil, pleier å kle seg annerledes ute på byen enn til hverdags.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Regn skrev:

Voldtekt er aldri kvinnene skyld og de oppfordrer ikke til det eller er ansvarlig på noen måte. Og det skjer ofte med folk man kjenner og stoler på.

Jo, voldtekt er alltid kvinnenes skyld i de tilfellene der kvinner voldtar. http://brisenter.org/kvinner-som-voldtar-menn-store-morketall

Kanskje du kun mente kvinner i korte skjørt, men uttalelsen din var veldig generell. Voldtektskvinner går også ofte på menn/gutter som kjenner og stoler på dem. Flest kvinnelige ofre, ja, men slett ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt når jeg lå alene inne på mitt eget rom og sov. En kamerat av min storebror kom inn, la seg oppå meg og trengte seg inn i meg. Selv om jeg sa nei og gråt. Han og min bror var på besøk hos meg og sov i stuen. De hadde vært på byen, jeg la meg tidlig fordi jeg skulle på jobb på søndagen. Jeg turte ikke skrike for av en eller annen grunn så ville jeg ikke at broren min skulle våkne og forstå hva som skjedde. Jeg bare gråt stille og tryglet «vær så snill stopp». 

Hva kunne jeg ha gjort for å forhindret dette? 

Menn som voldtar gjør det uansett hvordan offeret går kledd. 

Jeg blir utrolig sinna av å lese innlegget ditt TS! Du har null respekt for kvinner som har blitt misbrukt eller voldtatt. Det er aldri offerets skyld! Du fortjener nesten å bli voldtatt selv så skal vi se om du hadde syntes om det var fortjent eller ei. 

Menn kan absolutt kontrollere seg, de er ikke offer for sine virile lyster. Nesten alle menn forstår at det er galt å voldta og ønsker ikke å misbruke kvinner... selve tanken på det er faktisk avtennende for de fleste. De skjønner at det å voldta er det samme som å skade et uskyldig menneske og de aller fleste har ikke dette i seg. De som voldtar er sosiopater og skada mennesker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn burde bli flinkere til å ta forholdsregler for å unngå å bli anmeldt for voldtekt. Ganske enkelt: ikke ha sex med fulle, sovende eller avvisende kvinner. Er du i tvil eller synes kvinnen sender mixed signals, så la vær. Trekk deg unna og finn deg ei anna dame som er lettere å forstå seg på.

En dame som sier nei mener nei uansett hvor lettkledd og full hun er. Og et annet faktum som TS og andre menn med et overutviklet ego overser i all sin overgriper-logikk: Ingen damer liker alle menn, så selv den mest utagerende flørtedama med ti drinker innabords og utringningen nedpå brystvortene kan synes du er totalt uinteressant. Ikke tro du er uimotståelig bare fordi dama ser kåt ut og du er en mann! Ta avslag som en mann og gå videre. Ikke tving deg på dama. Jeg gjentar gjerne tidligere råd: er du i tvil, trekk unna.

Og et annet stjernetips: lær dere hva damer legger i "ønsket oppmerksomhet". Et lite hint: tafsing er sjeldent en god idé. Igjen: er du i tvil om signalene hun sender ut: step away from the woman!

Og sist men ikke minst: hvis du har så sterke drifter at du ikke klarer å la være å forgripe deg på folk, så hold deg hjemme! Eller i det minste edru. Folk som blir aggressive og slåss i fylla pleier å roe ned drikkinga for å unngå å skade andre, så det samme burde gjelde dem som har så forferdelig sterke drifter. Har du et problem så gjør noe med det, ikke legg ansvaret over på dine potensielle ofre!

 

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som ung, ikke-vestlig mann (riktignok indisk, og selv er jeg ateist med hindufamilie) kan jeg i hvert fall be trådstarters steinaldermentalitet om å dra til helvete. Det er folk som deg, kvinnehatende, uopplyste knøler, som fucker til for oss unge ikke-vestlige menn her til lands som faktisk oppfører oss. Og vi er nå i flertall, selv om jeg er klar over at vi som gruppe er overrepresentert på dårlige statistikker. Nå er det at jeg ser at nordmenn krysser veien om de ser meg på kveldstid pga. folk som trådstarter selvfølgelig ingenting mot at å bli utsatt for en voldtekt, så jeg mener ikke å bade i selvmedlidenhet, jeg bare synes det er jævlig leit for alle parter at folk som denne Omar92 gjør samfunnet både farligere og mer uvennlig. Ikke at jeg vet om Omar92 faktisk er en Omar, men får vel nesten ta ham på ordet. 

Naturligvis kan både menn og kvinner "gjøre litt" for å redusere risikoen for å bli utsatt for kriminalitet, det i seg selv tror jeg ingen er uenige i, og så får det være opp til den enkelte hvor mye frihet man er villig til å ofre for litt ekstra sikkerhet. Selvfølgelig er det mange kvinner som (dessverre) ser seg pent nødt til å ta forholdsregler i form av å unngå enkelte veier, slå følge med kamerater hjem fra byen og denslags - men eventuelle forholdsregler eller mangel på slike påvirker aldri skyldfordelingen dersom noe først skjer. Skyldfordelingen er alltid 100-0, den ligger alltid på den som voldtar. Så enkelt er det.

Å nevne at det for mange sikkert kan være naturlig å motvillig legge enkelte begrensninger på egen utfoldelse av sikkerhetsårsaker er neppe så kontroversielt, selv om det er så åpenbart at jeg ikke helt ser poenget med å si det. Der det derimot går galt er når du babler om for eksempel at kvinner "utfordrer mannen" og "vekker lyst i mannen" og at det er "irriterende". Det er ikke sånn det funker. Kvinner akn vekke så mye lyst i mannen de bare vil, enhver ok mann skiller enkelt mellom å synes en kvinne er attraktiv og å forgripe seg på henne. Det har aldri kostet meg en kalori å ikke voldta noen. Det er ingen jævla prestasjon å ikke voldta, det er en selvfølge. Samme hvordan en kvinne måtte kle seg eller te seg.

Forøvrig er rene overfallsvoldtekter i solid mindretall blant voldtekter - og det er lite som tyder på at det er bekledningen som avgjør hvem som blir offer for en overfallsvoldtekt heller. Men det poenget blir igrunn underordnet også, for i denne diskusjonen er ikke det vesentlige den faktiske risikoen man eventuelt kan redusere. Problemet her er at trådstarter forsøker å rokke ved skyldfordelingen mellom gjerningsperson og offer.

Trådstarter sier gjentatte ganger at det "går for langt" om en mann voldtar. Det er igrunn det aller mest opprørende for meg. For slik jeg leser formuleringen "for langt" mener man da at det er akseptabelt om det går "et stykke" dersom en kvinne er lettkledd på byen en sen kveld, det er bare at det bør stoppe før voldtekt. Implisitt at de må regne med en viss trakassering, en viss uønsket klåing, en viss frykt, det bør bare stoppe litt før akkurat voldtekt. Det er virkelig skummelt. Det skal ikke bare ikke gå "for langt", det skal ikke begynne. 

Anonymkode: 2b75c...2fc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carressa skrev:

En jente kan gå kliss naken nedover Karl Johan og det ville likevel ikke vært hennes feil om hun ble voldtatt. Det er aldri offerets feil. At en kvinne har på seg en kort kjole eller lignende er IKKE en invitasjon til sex. Dette er barnelærdom.

Du misforstår alt. Med vilje? 

Det står ikke at det er greit å voldta eller at det er kvinnen skyld, men løper du naken om natten i Raqqa må du forvente å bli voldtatt. Sånn er det, dessverre. Kvinne kan fint unngå å sette seg i en slik situasjon ved oppføre seg annerledes. Jeg sier IKKE at det er sånn det burde være, men verden er full av syke mennesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omar92 skrev:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

Herregud du må da kunne tåle å se en jente i kort skjørt uten å gå helt bananas vel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Påkrevd skrev:

Jo, voldtekt er alltid kvinnenes skyld i de tilfellene der kvinner voldtar. http://brisenter.org/kvinner-som-voldtar-menn-store-morketall

Kanskje du kun mente kvinner i korte skjørt, men uttalelsen din var veldig generell. Voldtektskvinner går også ofte på menn/gutter som kjenner og stoler på dem. Flest kvinnelige ofre, ja, men slett ikke alltid.

 

Nå tar du det jeg sier ut av kontekst, selv om du viser i det du skriver at du skjønner det jeg mener. Vi diskuterer et evne her og jeg forholder meg til ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis aggro menn ikke tåler å se jenter som pynter seg på byen uten å voldta, så får de holde seg hjemme. 

Jenter pynter seg for å føle seg attraktive, få kred av venninner, og få oppmerksomhet fra menn. Byen er også et sted hvor folk finner seg kjærester som blir ektefeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
8 minutter siden, FrodeF skrev:

Du misforstår alt. Med vilje? 

Det står ikke at det er greit å voldta eller at det er kvinnen skyld, men løper du naken om natten i Raqqa må du forvente å bli voldtatt. Sånn er det, dessverre. Kvinne kan fint unngå å sette seg i en slik situasjon ved oppføre seg annerledes. Jeg sier IKKE at det er sånn det burde være, men verden er full av syke mennesker. 

Jeg skjønner ikke helt, en kvinne kan fint unngå å sette seg i en situasjon hvor hun blir voldtatt, er det det du sier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det galt å pynte seg for å flørte med menn? Få oppmerksomhet fra menn? -NEI

Er det galt å ønske å få oppmerksomhet fra menn? -NEI

Er noe av dette invitasjon til voldtekt? -NEI

Er voldtekt ulovlig? -JA

Har @Omar92 innsikt i hvorfor voldtekt er ulovlig? -NEPPE 😳

Anonymkode: 4877b...ce2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Emmelise skrev:

Hvorfor må jeg leve i frykt av hva menn kan finne på å gjøre uavhengig av hva jeg har på meg?

Lever du i frykt er du et lett offer. 

Anonymkode: ff0a7...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd til TS:

How to Prevent Rape

If a woman is drunk, don’t rape her.
If a woman is walking alone at night, don’t rape her.
If a women is drugged and unconscious, don’t rape her.
If a woman is wearing a short skirt, don’t rape her.
If a woman is jogging in a park at 5 am, don’t rape her.
If a woman looks like your ex-girlfriend you’re still hung up on, don’t rape her.
If a woman is asleep in her bed, don’t rape her.
If a woman is asleep in your bed, don’t rape her.
If a woman is doing her laundry, don’t rape her.
If a woman is in a coma, don’t rape her.
If a woman changes her mind in the middle of or about a particular activity, don’t rape her.
If a woman has repeatedly refused a certain activity, don’t rape her.
If a woman is not yet a woman, but a child, don’t rape her.
If your girlfriend or wife is not in the mood, don’t rape her.
If your step-daughter is watching TV, don’t rape her.
If you break into a house and find a woman there, don’t rape her.
If your friend thinks it’s okay to rape someone, tell him it’s not, and that he’s not your friend.
If your “friend” tells you he raped someone, report him to the police.
If your frat-brother or another guy at the party tells you there’s an unconscious woman upstairs and it’s your turn, don’t rape her, call the police and tell the guy he’s a rapist.
Tell your sons, god-sons, nephews, grandsons, sons of friends it’s not okay to rape someone.
Don’t tell your women friends how to be safe and avoid rape.
Don’t imply that she could have avoided it if she’d only done/not done x.
Don’t imply that it’s in any way her fault.
Don’t let silence imply agreement when someone tells you he “got some” with the drunk girl.

And if you are still confused, try this:

How to Prevent Sexual Assault

1. Don’t put drugs in people’s drinks in order to control their behavior.

2. When you see someone walking by themselves, leave them alone!

3. If you pull over to help someone with car problems, remember not to assault them!

4. NEVER open an unlocked door or window uninvited.

5. If you are in an elevator and someone else gets in, DON’T ASSAULT THEM!

6. Remember, people go to laundry rooms to do their laundry, do not attempt to molest someone who is alone in a laundry room.

7. USE THE BUDDY SYSTEM! If you are not able to stop yourself from assaulting people, ask a friend to stay with you while you are in public.

8. Always be honest with people! Don’t pretend to be a caring friend in order to gain the trust of someone you want to assault. Consider telling them you plan to assault them. If you don’t communicate your intentions, the other person may take that as a sign that you do not plan to rape them.

9. Don’t forget: you can’t have sex with someone unless they are awake!

10. Carry a whistle! If you are worried you might assault someone “on accident” you can hand it to the person you are with, so they can blow it if you do.

And, ALWAYS REMEMBER: if you didn’t ask permission and then respect the answer the first time, you are committing a crime- no matter how “into it” others appear to be.

 

 

Kilde: https://slutwalkphoenix.wordpress.com/how-to-prevent-rape/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øvrig en fascinerende ting - om en kvinne går uten bh og det er synlig, så er det «ekkelt og motbydelig» og «horete osv». Men her sier man at man skal «kunne gå naken» uten at folk bryr seg!

Jeg har bodd i Oslo i over 40 år og jeg har aldri blitt antastet eller rørt ute på byen. Verken av norske eller utenlandske menn. Jeg har vært full. Jeg har gått hjem gjennom mørke parker og gater og forbi tvilsomme folk. Jeg har gått uten bh/truse. Ikke at jeg higer etter, men jeg skulle jo ha vært et lett offer. Har jeg da bare vært heldig? 

Anonymkode: ff0a7...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Omar92 - Du har MYE å lære.

Voldtekt er kriminelt. Det finnes ikke regler for antrekk....

Jeg hater kvinnesynet ditt mer enn du hater kvinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Regn skrev:

 

Nå tar du det jeg sier ut av kontekst, selv om du viser i det du skriver at du skjønner det jeg mener. Vi diskuterer et evne her og jeg forholder meg til ts.

Ja, som du skjønte, så skjønte jeg hva du mente, men jeg er ikke sikker på at alle skjønte det😄Det er oftere regelen enn unntaket her at temaet sklir ut i løpet av noen få innlegg, så jeg påpekte det siden påstanden kunne virke litt generell og bastant. Men nå tror jeg alle har skjønt det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, FrodeF skrev:

Du misforstår alt. Med vilje? 

Det står ikke at det er greit å voldta eller at det er kvinnen skyld, men løper du naken om natten i Raqqa må du forvente å bli voldtatt. Sånn er det, dessverre. Kvinne kan fint unngå å sette seg i en slik situasjon ved oppføre seg annerledes. Jeg sier IKKE at det er sånn det burde være, men verden er full av syke mennesker. 

Man trenger aldri forvente å bli voldtatt! Men man kan forsøke å forebygge. Kun voldtektsforbrytere kan forhindre det ved å stoppe seg selv fra å bli voldtektsforbrytere.

Offeret har ikke skylden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

And here we go again.

Er vel bare fundamentalistiske muslimer som ikke har fått med seg at jenter pynter seg for hverandre i all hovedsak.

Muslimen argumenterer jo godt da, «de vekker forlystelse». En høyreekstrem kan jo bruke samme retorikk, en muslim vekker «forlystelse til å slå» og legitimere sine handlinger med det.

Det er så dumt vett...

Anonymkode: 6a339...223

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...