Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Axl skrev:

Må man så må man, men er det mulig å unngå så gjør det. Spesielt hvis hun er dritings. 

Du vet det finnes kvinnelige drosjesjåfører, er de og -i dine øyne- farlige å kjøre med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Omar92 skrev:

jeg har ikke sagt at sove voldtekt heller er ok jeg til dere som snakket om det. jeg synes ikke det er bra at kvinner har bli voldtatt mens de sov. men jeg skal prøve å vise en video da som forklarer litt hva jeg mener.

se på dette

https://www.youtube.com/watch?v=V9F8Md3BtwQ

dette er å be om å bli tatt på av menn. jeg mener dere er helt useriøse som ikke kan se det. se på hvordan de kler seg og danser usømmlig. dere viser ikke forståelse for at dere kler dere slik for å lokke menn først men så når det går lengre så forstår dere ikke hva som starte det. hvordan kan dere påstå at de ikke legger litt opp til forskjellig her da? det som skjer først som er uansvarrlig! jeg sier ikke at menn skal gå bort til jentene og ta på dem. oppfordrer ikke dem til slikkt. sier bare at dere ikke forstår hvorfor det skjer.  dere sier at jeg synes det er flott at det skjer men det stemmer ikke.

Les deg opp på norsk kultur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
7 timer siden, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

Hvilken mann foreslår du at vi skal ta med oss da? De fleste voldtekter skjer blant bekjente om du ikke var klar over det, men det er vel også damen sin skyld regner jeg med.

Det har blitt en tendens til at gutter unnskyldes for alt de gjør når de er fulle, mens jenter får skylden for alt som skjer med dem om de er fulle og HVORFOR i FAEN skal det være slik spør jeg bare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tamsi said:

Hvilken mann foreslår du at vi skal ta med oss da? De fleste voldtekter skjer blant bekjente om du ikke var klar over det, men det er vel også damen sin skyld regner jeg med.

Det har blitt en tendens til at gutter unnskyldes for alt de gjør når de er fulle, mens jenter får skylden for alt som skjer med dem om de er fulle og HVORFOR i FAEN skal det være slik spør jeg bare??

Nei, det har så aldeles og til de grader ikke blitt en tendens på noen som helst måte. Det er bare Omar og hans ilk som sier noe annet, men slike som deg får det for deg at selv om 99% av menn gang på gang på gang sier imot påstanden din her så hender du og dine fast i at gutter visstnok unskyldes. Latterlig. Og det er nå faktisk heller motsatt. Gang på gang får man høre at gutten har alt ansvaret hvis begge parter er fulle osv, så din påstand faller på sin egen urimelighet.

Anonymkode: 7fadf...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann reagerer sånn på en kvinne at han må voldta så burde han få ballene kappa av.

 

Han kunne nå gjort litt han og, for at dette ikke skulle skjedd. Holde seg hjemme feks. 

Anonymkode: 03827...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er ikke lenger det trygge landet vi var vant med for noen tiår siden. Vi har importert tusenvis av menn fra en annen kultur der kvinner dekker seg til. Dette er menn som ser på kvinner som annenrangs og at de er i sin fulle rett til å "ta for seg" når de ser jenter som ikke er tildekket. Det er vel ingen hemmelighet at de kaller Norske jenter for horer for måten de kler seg på.

Så jenter: Vi er i vår fulle rett til å kle oss som vi vil her i Norge, men tør vi å ta sjansen på miniskjørt og utringet topp når byen renner over av disse kvinnehaterene? Jeg gjør ikke det. Det er trist at det har blitt sånn og jeg føler meg ikke fri i mitt eget land lenger.

Dette er menn som ikke kan styre sine lyster og kvinnene i hjemlandet dekker seg jo til for ikke å friste mannen.

Anonymkode: 79c4b...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er menn som ikke kan styre sine lyster og kvinnene i hjemlandet dekker seg jo til for ikke å friste mannen.

Anonymkode: 79c4b...728

Akkurat den setningen er alt som er galt med tankesettet de har.  Mannens ansvarsfraskrivelse for seg selv.
Jeg sliter til dags dato med å forstå hvordan man i fullt alvor kan påstå at det er kvinnen som er ansvarlig for mannens handlinger og til TROSS for dems manglende ansvar for seg selv mener at kvinnen er "mindre verdt" og trenger kontinuerlig tilsyn og anstand av den samme mannen som ikke engang klarer å passe på seg selv.

Gir totalt mening! /sarkasme

Jeg, for min del, går kledd nøyaktig slik det passer meg. 
Alle forholdsregler jeg måtte ta er de man naturlig tar uavhengig av om man er mann eller kvinne. Føler ikke et umiddelbart ønske om å bli rana heller liksom. Om en mann har problemer med min likbleke hud blendende mot dem, så får han ta på seg solbriller eller se en annen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, miss spjåk skrev:

følger ikke logikken din. Om ei dame går naken på gaten (de eneste gangene jeg har sett kliss nakne folk på gaten er i demonstrasjoner, .feks mot pels), tror du ikke da at hun isåfall ville ha gått bort til den hun eventuelt skulle vært interessert i å ha sex med og invitert ham med? istedet tenker du at hun er fritt vilt? du tenker at enkelte menn ikke greier styre seg og MÅ overfalle denne kvinnen altså? Tenker du virkelig så lavt om menn? for å sette det på spissen, om du gikk med badeshorts på stranda, og en gjeng homofile gutter overfalt deg og voldtok deg, la du altså opp til det selv? for i enkeltes hode er både bikini og shorts lettkledd (les ekstreme muslime). Argumentene du kommer med ville gjeldt i samme situasjon.  

er dette jeg ikke skjønner. hvis du har kort miniskjørt og viser mye hud. så kommer dere etterpå og sier at dere egentli ikke ville ha oppmerksomhet likevel. det er dere som forandrer reglen! hvorfror har hun nesten ikke klær på seg da? hun har disse klærene fordi det er spesiell anledning og hun har valgt dem! hvis hun ikke vil ha opppmerksomhet og at menn skal komme til henne hvorfor har hun miniskjørt da? hun har jo ikkke vanlige klær på disco men lite klær på seg. ikke kom og si at det er fordi det er så varmt i dag og hun må ha lite på seg det er bare tull. hun viser mye hud forid hun skal by seg frme mener nå jeg. altså jeg synes ikke hun skal bli overfalt og slått og voldtatt og slikt men jeg forstrår ikke at norske kvinner kan kle seg slik nesten uten klær og så klage når mennen tar på henne. det r jo bare og se vieoen og se hvordan hun danser selv om det ikke er det verste jeg har sett. er jo mange jenter som gjør sex bevegelser på dansegulvet. men dere klager etterpå når dere har lagt opp til det. det er starten vi ikke eer enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Omar92 skrev:

er dette jeg ikke skjønner. hvis du har kort miniskjørt og viser mye hud. så kommer dere etterpå og sier at dere egentli ikke ville ha oppmerksomhet likevel. det er dere som forandrer reglen! hvorfror har hun nesten ikke klær på seg da? hun har disse klærene fordi det er spesiell anledning og hun har valgt dem! hvis hun ikke vil ha opppmerksomhet og at menn skal komme til henne hvorfor har hun miniskjørt da? hun har jo ikkke vanlige klær på disco men lite klær på seg. ikke kom og si at det er fordi det er så varmt i dag og hun må ha lite på seg det er bare tull. hun viser mye hud forid hun skal by seg frme mener nå jeg. altså jeg synes ikke hun skal bli overfalt og slått og voldtatt og slikt men jeg forstrår ikke at norske kvinner kan kle seg slik nesten uten klær og så klage når mennen tar på henne. det r jo bare og se vieoen og se hvordan hun danser selv om det ikke er det verste jeg har sett. er jo mange jenter som gjør sex bevegelser på dansegulvet. men dere klager etterpå når dere har lagt opp til det. det er starten vi ikke eer enige i.

Hud og miniskjørt betyr ikke at du får tafse. Om hun så spradet rundt i bikini så er det STADIG ikke invitasjon til å TA på folk. Man tar ikke på folk man ikke kjenner, punktum.

Det er vel ikke vanlig at man tar på kvinner man ikke kjenner fra din bakgrunn heller? Så hvorfor skulle det være noe annerledes her?

Forøvrig syntes jeg dine holdninger ovenfor menn og hvordan du framstiller dem er utrolig nedverdigende. Ifølge din tankegang er menn tankeløse aper som kan hverken kontrollere seg selv eller ha ansvar for seg selv. Ifølge måten du snakker om menn på burde de knapt få lov til å være ute blant folk uten verge ettersom de ikke makter menneskelig interaksjon uten å måtte beskyttes mot seg selv og alle andre de kommer i kontakt med. Da hjelper det lite at vergen selv også er mann som heller ikke kan kontrollere seg selv eller ha ansvar for seg selv.

Hvorfor ikke flere menn skriker høylydt i protest om å bli omtalt på en så nedverdigende og nedlatende måte er meg en gåte.

Er det virkelig greit at menn blir framstilt på en slik måte?

Endret av Emmelise
leif og la til
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har så aldeles og til de grader ikke blitt en tendens på noen som helst måte. Det er bare Omar og hans ilk som sier noe annet, men slike som deg får det for deg at selv om 99% av menn gang på gang på gang sier imot påstanden din her så hender du og dine fast i at gutter visstnok unskyldes. Latterlig. Og det er nå faktisk heller motsatt. Gang på gang får man høre at gutten har alt ansvaret hvis begge parter er fulle osv, så din påstand faller på sin egen urimelighet.

Anonymkode: 7fadf...c3e

Du kan ikke ha tilbrakt mye tid blant gutter. Isåfall vil jeg GJERNE vite hvor du finner menn som ikke har antydning til slik tankegang. Jenter kalles horer over alt og det er IKKE bare blant innvandrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man er på nudist strand ber man om å bli voldtatt da eller?

En venninne ble voldtatt ikledd joggebukse og hettegenser. Null sminke. Typisk overfalls voldtekt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

Poenget er, Omar, at selv om en kvinne gikk kliss naken, vrikket på rumpa og struttet med puppene, ga deg slengkyss og frekke smil, har hverken du, jeg eller noen annen mann rett til å forsyne seg uten hennes samtykke. Det finnes ingen unnskyldning for voldtekt basert på hvordan offeret kler seg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

Da er det mye bedre at dere neanderthalermenn har med seg mamma når dere går utendørs. Slik at mor kan følge litt med på hva neanderthalersønnen gjør. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Omar92 skrev:

er dette jeg ikke skjønner. hvis du har kort miniskjørt og viser mye hud. så kommer dere etterpå og sier at dere egentli ikke ville ha oppmerksomhet likevel. det er dere som forandrer reglen! hvorfror har hun nesten ikke klær på seg da? hun har disse klærene fordi det er spesiell anledning og hun har valgt dem! hvis hun ikke vil ha opppmerksomhet og at menn skal komme til henne hvorfor har hun miniskjørt da? hun har jo ikkke vanlige klær på disco men lite klær på seg. ikke kom og si at det er fordi det er så varmt i dag og hun må ha lite på seg det er bare tull. hun viser mye hud forid hun skal by seg frme mener nå jeg. altså jeg synes ikke hun skal bli overfalt og slått og voldtatt og slikt men jeg forstrår ikke at norske kvinner kan kle seg slik nesten uten klær og så klage når mennen tar på henne. det r jo bare og se vieoen og se hvordan hun danser selv om det ikke er det verste jeg har sett. er jo mange jenter som gjør sex bevegelser på dansegulvet. men dere klager etterpå når dere har lagt opp til det. det er starten vi ikke eer enige i.

Prøv å utvide tankegangen din litt nå. Les igjennom innleggene her en gang til, og reflekter. Du tenker ekstremt ensrettet. Du har ikke svart på spørsmål om hvorfor ikke alle disse "tøsete" kvinnene har rett til å gå som de vil uten å bli befølt/overfalt. Det er som om du ser på oss som objekter. Hva om noen jenter ønsker oppmerksomhet? det gir deg ingen rett til å tafse på denne jenta, kjære vene. Du sidestiller altså enkeltes ønske om oppmerksomhet med retten til å tafse på ukjente? Jeg vet dette er vanlig tankegang i enkelte muslimske land, men du må omstille deg, du er i en helt annen kultur nå. 

Folk svetter mye, spesielt på et varmt trangt utested fullt av folk, så hva er akseptabel klesstil for deg? vet du, jeg pynter meg like mye selv om jeg kun skal på jentefest hjemme hos noen. Det er ikke menn der, så hvem pynter jeg meg for? For meg selv og venninner. Forskning har vist at kvinner faktisk pynter seg vel så mye for hverandre, du må justere litt på fordommene dine.  Du gjentar igjen og igjen at mange kvinner viser mye hud fordi de skal by seg frem, når mange av kvinnene her inne sier nettopp det motsatte. Jeg kler meg ikke i bukse i 30 varmegrader. Men jeg kler meg heller ikke i kort skjørt, orker ikke oppmerksomheten det gir. Er det ikke synd at jeg faktisk ikke kan få kle meg som meg vil nettopp pga menn med slike holdninger som dine? 

Du har ikke svart på alle spørsmålene i de andre innleggene mine. Du gjentar deg selv, men tar ikke til deg informasjon. Slår det deg at kvinner kan tenne på menn også? så hva er akseptabel klesstil for menn på byen? Det skal gå begge veier vet du. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer må få slippe å gå rundt å tenke: "Nå må jeg passe på slik at jeg ikke blir voldtatt  i dag."

Anonymkode: fa790...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, stan skrev:

Problemet er at det er noen menn som tror kvinner oppfordrer ved å kle seg. 

Vi kan ønske at verden ikke er slik. Men pér i dag er den dessverre slik. 

Det er fortsatt overgriperen sin feil. Men hvor mye hjelper det offeret? 

Jeg syns man heller kunne sette begrensninger på menns frihet jeg. Ingen menn får gå ut alene uten sin mor eller annen voksen ansvarlig ledsager etter et visst klokkeslett? 

Urimelig ja?

Det er også urimelig å ha slike regler for jenter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omar92 skrev:

er dette jeg ikke skjønner. hvis du har kort miniskjørt og viser mye hud. så kommer dere etterpå og sier at dere egentli ikke ville ha oppmerksomhet likevel. det er dere som forandrer reglen! hvorfror har hun nesten ikke klær på seg da? hun har disse klærene fordi det er spesiell anledning og hun har valgt dem! hvis hun ikke vil ha opppmerksomhet og at menn skal komme til henne hvorfor har hun miniskjørt da? hun har jo ikkke vanlige klær på disco men lite klær på seg. ikke kom og si at det er fordi det er så varmt i dag og hun må ha lite på seg det er bare tull. hun viser mye hud forid hun skal by seg frme mener nå jeg. altså jeg synes ikke hun skal bli overfalt og slått og voldtatt og slikt men jeg forstrår ikke at norske kvinner kan kle seg slik nesten uten klær og så klage når mennen tar på henne. det r jo bare og se vieoen og se hvordan hun danser selv om det ikke er det verste jeg har sett. er jo mange jenter som gjør sex bevegelser på dansegulvet. men dere klager etterpå når dere har lagt opp til det. det er starten vi ikke eer enige i.

Før det første, du påstår at absolutt alle her missforstår...? Tror den som har missforstått noe er deg og ikke alle oss andre. Dette innlegget er grunnen til at vi er nødt å ha «anti-voldtekts kurs» for våre nye landsmenn. 

For det andre, har du hørt om noe som heter mote? Nei det er ikke alltid at jenter seg med korte klær forde det er varmt, men forde klesmoten tilsier at dette er plagg som brukes i den og den settingen. Festklær er ofte laget korte, pga mote! Personlg føler jeg meg ikke konfortabel med skjørt som viser halve rumpa, men moten tilsier at dette er pent og inn og at vi kvinner skal bruke det. Så ka skje du bør rette ditt hat mot moteindustrien og ikke oss kvinner.

For det tredje, alle skal kunne kle seg akkurat slik de ønsker (uavhengig av mote), mye klær, lite klær, og ingen, absolutt ingen vil kunne komme å si «ja men hun ønsker jo å bli voldtatt, hun oppfordret til det pgs. klærne». En kvinne kan faktisk nermest kunne gi deg en lapdance i bikini og fortsatt ha rett på å si nei til sex. 

Har ikke sett deg gi noen respons på dem som har satt situasjonen omvendt. Har da vi kvinner lov til å voldta en mann om han går rundt lettkledd? Viser rompesprekken som så mange menn liker å gjøre? Kan vi da komme å skyve en dildo opp i rompa på ham og si «ja men han ønsket det jo, han viste jo frem rompa si, fikk oss til å sikte oss inn på rompa, så jeg bare måtte «ta» den». Er det riktig? Nei! Ingen har i noen situasjon rett til å voldta. Uavhengig av noe som helst. Ingen oppfordrer til voldtekt. Det er ulovlig for en grunn. Ingne oppfordrer til noe som helst, noen gang. Om du ikke kan klare å forstå det, da ... ikke så mye mer en kan si.

Anonymkode: fba8c...b83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis en mann reagerer sånn på en kvinne at han må voldta så burde han få ballene kappa av.

Han kunne nå gjort litt han og, for at dette ikke skulle skjedd. Holde seg hjemme feks. 

Anonymkode: 03827...e6c

Eller reist hjem til hjemlandet.

Anonymkode: b10e0...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sett deg gi noen respons på dem som har satt situasjonen omvendt. Har da vi kvinner lov til å voldta en mann om han går rundt lettkledd? Viser rompesprekken som så mange menn liker å gjøre? Kan vi da komme å skyve en dildo opp i rompa på ham og si «ja men han ønsket det jo, han viste jo frem rompa si, fikk oss til å sikte oss inn på rompa, så jeg bare måtte «ta» den». Er det riktig? Nei! Ingen har i noen situasjon rett til å voldta. Uavhengig av noe som helst. Ingen oppfordrer til voldtekt. Det er ulovlig for en grunn. Ingne oppfordrer til noe som helst, noen gang. Om du ikke kan klare å forstå det, da ... ikke så mye mer en kan si.

Anonymkode: fba8c...b83

Hahahaha! Nettopp! 😄

Anonymkode: b10e0...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...