Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Google nudisme

Skjønner hva du prøver å si, men nudisme offentlig er kun lov på steder for nudisme, som nudiststrender osv 😜

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Omar92 skrev:

Emmelise å ha med seg en mann som kan vurdere sitvasjonen. Han kan forstå det som skjer i sitvuasjonen. helt vanlig at en mann passer på en jente han kjenner eller kanskje i slekt med. det er noen her som har forstått litt av det jeg har sagt. som at dere ikke skal sette dere inn i taxi alene . mange av dere stpr jo og danser sexy med gutten og gjør bevegelser mot hann. gi meg EN grunn til at dere gjør slikt hvis det ikkke handler om sex. etterpå vil mange av dere aldri snakke om hva som skjedde førtst selv om det ikke r lov med voldtekt. alle er jo enige at det ikke skal skje.

Dette strider imot de norske tradisjonene, vi er ikke lenger i 1890

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Mye bar hud = varmt 

At du og enkelte andre imbesile tar det som invitasjon til sex gjør det likevel ikke om til en invitasjon

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omar92 dette handler om kulturforskjell, i Norge er det slik at folk går rundt i klær som viser litt hud. Det har vært vanlig i Norge i lang tid at dette ikke er en innbydelse for sex. Det må du bare lære deg. Jeg så en dokumentar for noen år siden om en stamme som bodde i regnskogen, der gikk alle nakne hele dagen, det var ikke for at de skulle ha sex dagen lang. Men enkelt og greit fordi i deres kultur var det vanlig og praktisk å gå naken på grunn av varmen. Dokumentarteamet som var der og filmet gikk i vanlige klær, men det reagerte mange i stammen på med å flire og latterliggjøre. Det var jo veldig merkelig for dem at man hadde klær på seg. Viss du hadde reist til denne stammen, hadde du automatisk tenkt at alle ville ha sex med deg bare på grunn av at de ikke brukte klær?

Anonymkode: 277e8...4d2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Axl said:

Det er normalt å kle seg sexy for å få oppmerksomhet fra det andre kjønn (det samme kjønn for homofile og lesbiske og begge kjønn for bilfile). Jeg innrømmer det og det kan alle innrømme. Det jenter ikke skal gjøre er å gå alene, fulle på svarte natta når det er mange fulle og gale mannfolk ute. Aldri ta taxi alene eller sitte på med fremmede menn alene. Aldri noen sin feil at de blir voldtatt, men det går an å gjøre litt selv for å prøve å unngå faren. 

Og hvordan skal ei dame med jobb som slutter sent komme seg hjem da? Ikke kan hun gå til bilen eller bussen sin og ikke kan hun ta taxi.

Og hva med venninner som er ute sammen men bor i forskjellige bydeler? Skal de ta taxi sammen hele byen rundt? Hva med den siste jenta i taxien, hvordan skal hun komme seg hjem?

Anonymkode: ecaa7...84b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kle meg i så korte skjørt at de såvidt dekker rompa. Jeg kan ha så utringet topp jeg bare vil, og jeg kan gå med ti hm høye hæler. Jeg kan flørte og danse så sexy jeg bare vil. Ingen jævla mann skal tro at han er i sin rett til å hverken trakassere meg eller en gang tenke på å voldta meg fordi. 

Og ingen mann eller kvinne skal behøve å "passe på meg" fordi. Jeg er et fritt menneske som gjør hva jeg vil, så lenge jeg ikke skader noen.

Hvis menn er så primitive at de tenker at jeg er fritt vilt, så har de mennene et stort problem med holdninger til oss kvinner. Menn som voldtar har uansett et jævla stort problem. Hvis vi bør være mer forsiktige for ikke å bli voldtatt; hvilken straff kunne vi som kvinner utsatt en voldtektsmann for da? Hva? Bundet han fast og tatovert " jævla svin" i panna hans? Og verre ting? For, å voldta er jo en virkelig forbrytelse! Hva er passende straff?

Å kle seg sexy, og å oppføre seg sexy er ingen forbrytelse. Så hvorfor bli straffet for det? Sjuk tankegang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi skal begynne å angripe de mennene som vi synes går feil kledd 🤪 Mange menn viser forresten halve rumpa når de bøyer seg ned, ser det hele tiden, er det en invitasjon? Tror jammen jeg skal tolke det slik altså, hvertfall hvis det er mer enn bare litt av sprekken helt øverst som vises! 😈😋

Anonymkode: 42041...d4d

Lykke til med det😂 Jeg snakker mest om kvinner som går alene i fylla. Alle kler seg som de vil. For min del kan alle gå rundt nakne. 

19 minutter siden, Carressa skrev:

Nei, det vil nok aldri forsvinne helt, men det er jo helt irrelevant. Vi må sørge for at det er noe som skjer så lite som mulig. Gratis selvforsvarskurs på skolen kunne f. eks. vært en god idé, og flere holdningskampanjer rettet mot gutter og menn.

Tviler på det vil hjelpe, men skader ikke å prøve. 

Gratis selvforsvar er en god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan skal ei dame med jobb som slutter sent komme seg hjem da? Ikke kan hun gå til bilen eller bussen sin og ikke kan hun ta taxi.

Og hva med venninner som er ute sammen men bor i forskjellige bydeler? Skal de ta taxi sammen hele byen rundt? Hva med den siste jenta i taxien, hvordan skal hun komme seg hjem?

Anonymkode: ecaa7...84b

Må man så må man, men er det mulig å unngå så gjør det. Spesielt hvis hun er dritings. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg alltid har vært, og alltid vil være imot at vi skal slippe inn menn fra kvinneundertrykkende land. 

Anonymkode: 142e7...853

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Nei!!! Voldtekt er aldri offerets skyld. Ingen ber om å bli voldtatt selvom man går med lite klær. Det er ingen jente/kvinne som har ansvar for hva en eller annet gal gutt/mann kan finne på når det kommer til slike ting. Den som utfører voldtekten har ene og alene både ansvaret og skylden. Alt annet er ansvarsfraskrivelse. 

Greit nok at man tar forhåndsregler (fordi man er redd for å bli voldtatt), men man burde kunne gå fritt hvor som helst uten å stå i faresonen for å bli voldtatt. Ingen fortjener å bli voldtatt uansett omstendighet, og det kan aldri rettferdiggjøres. Jeg får ikke sagt det nok ganger: Voldtekt er aldri offerets feil. Aldri, aldri, aldri. 

Man skal være forsiktig med å uttrykke slike holdninger. Å bli voldtatt er svært traumatisk, og mange av disse ofrene føler seg mer enn nok skyldige fra før, om det ikke skal komme noen i tillegg som sier: "Du gikk for lettkledt", "Du drakk for mye", "Du flørtet med gutten", "Du sa ikke et tydelig NEI" osv. Fysj.

Problemet ligger hos voldtektsmannen, ikke hos offeret. Og det er så viktig at vi prenter inn i hodet på de som opplever voldtekt: "Det var aldri din skyld". Skyldfølelse hjelper ingen til å komme ut av en traumatisk situasjon, nettopp derfor er det så viktig å formidle at offeret aldri hadde skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omar92 skrev:

det er jo ikke bare slik. ok jeg sier ikke at de ikke føle seg fine for de pynter seg jo. det er jo greit det. men ikke kom og si at dere har korte skjørt bare fordi det er så fint. da hadd dere gådd i det til vanlig igsp men dere gjør ikke det. bare på byen. det er dette jeg snakker om. du og dere andre som skal snakke vekk at dere klere dere lett frdi dere skal lokke mannen

Du er klar over at kvinner som er kledd i bukse, genser, jakke osv også blir voldtatt? Det er den som voldtar som er problemet. Så hva vil du at menn og kvinner som voldtar skal gjøre for å unngå at de voldtar? 

Anonymkode: 244ac...283

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Axl skrev:

Lykke til med det😂 Jeg snakker mest om kvinner som går alene i fylla. Alle kler seg som de vil. For min del kan alle gå rundt nakne. 

Tviler på det vil hjelpe, men skader ikke å prøve. 

Gratis selvforsvar er en god ide. 

He he, takk! 😁👍🏻 Forresten helt enig i det med å gå alene i fylla (nå drikker ikke jeg da, men tør ikke å gå alene i byen sent på kvelden for det). Det er det Ts skriver om klær som jeg reagerer på 🙂

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg alltid har vært, og alltid vil være imot at vi skal slippe inn menn fra kvinneundertrykkende land. 

Anonymkode: 142e7...853

Nei, for vi har mer enn nok med norske menn,-og kvinner, som har samme holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carressa
26 minutter siden, Axl skrev:

Tviler på det vil hjelpe, men skader ikke å prøve. 

Gratis selvforsvar er en god ide. 

Snarere tvert imot, tenker jeg. Det er vel holdningskampanjer, og da særlig fra barn er små, som har en ordentlig effekt. Ved å lære barn fra en tidlig alder hva man kan finne seg i og ikke, hva som er greit å gjøre og ikke så er mye gjort. 

Endret av Carressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, for vi har mer enn nok med norske menn,-og kvinner, som har samme holdninger.

Helt enig 🙌🏼. De fleste overgrep begås dessuten av folk vi kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carressa skrev:

Helt enig 🙌🏼. De fleste overgrep begås dessuten av folk vi kjenner.

Nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at kvinner som er kledd i bukse, genser, jakke osv også blir voldtatt? Det er den som voldtar som er problemet. Så hva vil du at menn og kvinner som voldtar skal gjøre for å unngå at de voldtar? 

Anonymkode: 244ac...283

Du er klar over at "Omar" har adresse under en bro, og  er lys-sensitiv i den grad at han forvandles til stein i dirkete sollys? 

Diskusjonen i seg selv er jo "interessant" den, men det er ikke noe vits å mate "Omar92" av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kvinner skal få kunne gå kledd akkurat som de ønsker og flørte så mye de bare vil med hvor mange de vil, på lik linje som dere menn gjør! 

Om man ikke er mann nok til å styre seg når man ser lettkledde kvinner kan man holde seg hjemme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Omar92 said:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

1. Voldtekten hadde ikke skjedd om mannen som ikke kan styre seg hadde med seg en anstand.
2. Nei, mennene bestemmer ikke hvordan kvinnene kler seg. Men mennene bestemmer selv om de vil voldta eller ikke.

Anonymkode: 95a16...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaffefrøken skrev:

 

Kvinner skal få kunne gå kledd akkurat som de ønsker og flørte så mye de bare vil med hvor mange de vil, på lik linje som dere menn gjør! 

Om man ikke er mann nok til å styre seg når man ser lettkledde kvinner kan man holde seg hjemme. 

Hadde det bare vært så enkelt å si de må holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...