Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Omar92 said:

jeg har ikke sagt at sove voldtekt heller er ok jeg til dere som snakket om det. jeg synes ikke det er bra at kvinner har bli voldtatt mens de sov. men jeg skal prøve å vise en video da som forklarer litt hva jeg mener.

se på dette

https://www.youtube.com/watch?v=V9F8Md3BtwQ

dette er å be om å bli tatt på av menn. jeg mener dere er helt useriøse som ikke kan se det. se på hvordan de kler seg og danser usømmlig. dere viser ikke forståelse for at dere kler dere slik for å lokke menn først men så når det går lengre så forstår dere ikke hva som starte det. hvordan kan dere påstå at de ikke legger litt opp til forskjellig her da? det som skjer først som er uansvarrlig! jeg sier ikke at menn skal gå bort til jentene og ta på dem. oppfordrer ikke dem til slikkt. sier bare at dere ikke forstår hvorfor det skjer.  dere sier at jeg synes det er flott at det skjer men det stemmer ikke.

Jeg tror kanskje du skal reise hjem der du kommer fra. Dette er Vesten. Dett er Vestlige kvinner. De drikker og har bare skuldre. Slik jeg har oppfattet det så finnes det menn fra andre land som mener at kvinner som oppfører seg slik fortjener å bli voldtatt, at man gjør samfunnet en tjeneste om man voldtar dem. Er du en av dem?

Anonymkode: b10e0...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carressa
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller reist hjem til hjemlandet.

Anonymkode: b10e0...41a

Og hva med Per? Svein, Knut, Erik eller Andreas? De voldtar de også, vet du. Hvor skal vi sende dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tamsi skrev:

Hvilken mann foreslår du at vi skal ta med oss da? De fleste voldtekter skjer blant bekjente om du ikke var klar over det, men det er vel også damen sin skyld regner jeg med.

Det har blitt en tendens til at gutter unnskyldes for alt de gjør når de er fulle, mens jenter får skylden for alt som skjer med dem om de er fulle og HVORFOR i FAEN skal det være slik spør jeg bare??

Tamsi det bør helst være en som i slekt med deg. helst bror men det er helt ok med en fetter av deg også så lenge det er i familien du tilhører. det er helt vanlig tamsi og egntlig kan du se på det som din rett å ha menn til stede som ser etter hva du gjør på byen for din sikkerhet tamsi. sånn hvis du syns det er så rart at en passer på deg ute tamsi. Nå spurte ikke du men en annen om dette med butikk. nei jeg mener ikke at dere skal ha følge til butikken også nødvendivis jeg selv om det har hendt att dere får tilrop da også. for helst er det mannen som skal svare. ikke du som opponere selv. men tamsi dette går også på mannen. det at han skal forsvare deg og andre tamsi hvis noen opppfører seg uskikklig og usømmlig mot deg så det er ikke bare oppførslen din tamsi han skal følge med på hvis du trodde det. derfror jeg mener norske menn er uannsvarrlige som ikke passer bedre p ådere men det er jo positivt ment det tamsi at jeg og andre menn vil deres beste og ikke vil at drere skal være i fare eller bli anntastet. men det jeg mente med starten er at dere har jo valgt selv å gå alene og kle dere på den måten og det var dette med klær jeg syntes var så spesielt og att dere ikke har forbredt dere og så hvis det går galt så sier dere at dere ikke har forstått hvorfor det startet. nå har jeg ikke fått lest alt var vel miss spjå som sa jeg må lese igjen så det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i mot homofili også TS?

 

 

Anonymkode: 414b9...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Omar92 skrev:

Tamsi det bør helst være en som i slekt med deg. helst bror men det er helt ok med en fetter av deg også så lenge det er i familien du tilhører. det er helt vanlig tamsi og egntlig kan du se på det som din rett å ha menn til stede som ser etter hva du gjør på byen for din sikkerhet tamsi. sånn hvis du syns det er så rart at en passer på deg ute tamsi. Nå spurte ikke du men en annen om dette med butikk. nei jeg mener ikke at dere skal ha følge til butikken også nødvendivis jeg selv om det har hendt att dere får tilrop da også. for helst er det mannen som skal svare. ikke du som opponere selv. men tamsi dette går også på mannen. det at han skal forsvare deg og andre tamsi hvis noen opppfører seg uskikklig og usømmlig mot deg så det er ikke bare oppførslen din tamsi han skal følge med på hvis du trodde det. derfror jeg mener norske menn er uannsvarrlige som ikke passer bedre p ådere men det er jo positivt ment det tamsi at jeg og andre menn vil deres beste og ikke vil at drere skal være i fare eller bli anntastet. men det jeg mente med starten er at dere har jo valgt selv å gå alene og kle dere på den måten og det var dette med klær jeg syntes var så spesielt og att dere ikke har forbredt dere og så hvis det går galt så sier dere at dere ikke har forstått hvorfor det startet. nå har jeg ikke fått lest alt var vel miss spjå som sa jeg må lese igjen så det skal jeg gjøre.

 Ifølge måten du snakker om menn på burde de knapt få lov til å være ute blant folk uten verge ettersom de ikke makter menneskelig interaksjon uten å måtte beskyttes mot seg selv og alle andre de kommer i kontakt med. Da hjelper det lite at vergen selv også er mann som heller ikke kan kontrollere seg selv eller ha ansvar for seg selv.

 

Forøvrig har en venninne av meg nesten blitt voldtatt av broren sin da hun var barn og selv har jeg blitt overfalt av en fetter. En annen venn ble regelmessig seksuelt overfalt av sine onkler, een annen venn igjen ble misbrukt av faren sin. Med andre ord så sliter jeg med å finne fram til en mann som egner seg som anstand. Spesielt siden du selv påstår at en mann er som et upålitelig bortskjemt barn uten impuls- og selvkontroll. Da sier det seg selv at de ikke egner seg til en slik oppgave.

Det eneste som er rimelig å forvente da er at menn kommer med kvinnelig anstand, gjerne dems mødre, som setter dem på plass når de ikke kan oppføre seg siden menn generellt tydeligvis ikke er istand til det selv.

Endret av Emmelise
la til
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg syns man heller kunne sette begrensninger på menns frihet jeg. Ingen menn får gå ut alene uten sin mor eller annen voksen ansvarlig ledsager etter et visst klokkeslett? 

Urimelig ja?

Det er også urimelig å ha slike regler for jenter

Jeg har ikke sagt at det skal gjelde spesielle regler for jenter (eller gutter), men at man bør være ærlig på at det er ikke alle som bryr seg om at alle har rett til å kle seg slik de vil. At det er mennesker som kan komme til å gjøre dem vondt. At det finnes menn som voldtar. 

De begrensningene du foreslår vil aldri bli akseptert. Enn så lenge er dessverre verden slik. 

Ellers i livet tar vi jo forhåndsregler i mot farer og ulykker. Og kunnskap gjør at vi kan minimere faren og sjansen for at noe skjer. Når ulykken først har inntruffet er det liten trøst i at man ikke har noen skyld.

Så derfor tenker jeg at om man er litt street wise så kan en del voldtekter unngås. Selv om det ikke er offerets skyld eller ansvar, så er det kanskje verdt det så man slipper å bli et offer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stan skrev:

Så derfor tenker jeg at om man er litt street wise så kan en del voldtekter unngås. Selv om det ikke er offerets skyld eller ansvar, så er det kanskje verdt det så man slipper å bli et offer. 

Nja, street wise hjelper deg kun så langt. Man har sine forholdsregler for at X ting ikke skal skje en. Som å bli ranet, grepet tak i osv. Men med tanke på at flest voldteker gjøres av en bekjent, en venn, en arbeidskollega, et familiemedlem, så hjelper de forholdsreglene diddlysquat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Once in a Cabinet we had to deal with the fact that there had been an outbreak of assaults on women at night. One minister suggested a curfew; women should stay home after dark. I said, 'But it's the men who are attacking the women. If there's to be a curfew, let the men stay home, not the women." - Golda Meir

Anonymkode: c70ff...e79

Ingen skal tvinges til å bli hjemme. Ikke menn og ikke kvinner. Er det mulig så ikke gå alene. Spesielt ikke i fylla. Ikke noe galt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Emmelise skrev:

Nja, street wise hjelper deg kun så langt. Man har sine forholdsregler for at X ting ikke skal skje en. Som å bli ranet, grepet tak i osv. Men med tanke på at flest voldteker gjøres av en bekjent, en venn, en arbeidskollega, et familiemedlem, så hjelper de forholdsreglene diddlysquat.

Det er jo et viktig poeng. At de fleste voldtekter og overgrep skjer i nære relasjoner. Så det er kanskje her man må være "relation wise" om mulig. 

Men selv om street wise kun hjelper så langt, er det kanskje ikke til å kimse av heller. Særlig for de som slapp å bli voldtatt. At man ikke kan hjelpe alle bør ikke være til hinder for å hjelpe noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Du vet det finnes kvinnelige drosjesjåfører, er de og -i dine øyne- farlige å kjøre med?

Tviler, de mannlige er farligst. Pga voldtekt. Kvinner må som oftest dope ned ofrene sine først og tror ikke de gjør det i en taxi. Man kan vel ikke akkurat velge å få en kvinnelig sjåfør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omar92 skrev:

Tamsi det bør helst være en som i slekt med deg. helst bror men det er helt ok med en fetter av deg også så lenge det er i familien du tilhører. det er helt vanlig tamsi og egntlig kan du se på det som din rett å ha menn til stede som ser etter hva du gjør på byen for din sikkerhet tamsi. sånn hvis du syns det er så rart at en passer på deg ute tamsi. Nå spurte ikke du men en annen om dette med butikk. nei jeg mener ikke at dere skal ha følge til butikken også nødvendivis jeg selv om det har hendt att dere får tilrop da også. for helst er det mannen som skal svare. ikke du som opponere selv. men tamsi dette går også på mannen. det at han skal forsvare deg og andre tamsi hvis noen opppfører seg uskikklig og usømmlig mot deg så det er ikke bare oppførslen din tamsi han skal følge med på hvis du trodde det. derfror jeg mener norske menn er uannsvarrlige som ikke passer bedre p ådere men det er jo positivt ment det tamsi at jeg og andre menn vil deres beste og ikke vil at drere skal være i fare eller bli anntastet. men det jeg mente med starten er at dere har jo valgt selv å gå alene og kle dere på den måten og det var dette med klær jeg syntes var så spesielt og att dere ikke har forbredt dere og så hvis det går galt så sier dere at dere ikke har forstått hvorfor det startet. nå har jeg ikke fått lest alt var vel miss spjå som sa jeg må lese igjen så det skal jeg gjøre.

Synes ikke du det er mer rettferdig at "menn som ikke kan kontrollere seg" heller har med seg noen for å passe på at de ikke gjør noe dumt? Mamma? En søster? Kusine? Tante? 

Det er tross alt mennene som er problemet her. Ikke kvinnene. 

Anonymkode: 45dd3...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad er jeg faktisk enig i kvinner kan gjøre noe selv for å unngå voldtekt.

Hvis du skal oppsøke en bjørneskog, så er det kanskje lurt å lage litt leven, ta med seg bjørnespray og et skytevåpen. For sin egen sikkerhet. Fordi vanligvis kan mennesker og bjørner sameksistere, men man velger å beskytte seg.

Skal man løpe over veien, bør man se til både høyre og venstre først.

Og skal man ut på byen, kan man jo øke sin egen sikkerhet ved for eksempel å kle seg i noe som overlater visse kroppsdeler til fantasien, og/eller ikke drikke seg dritings, og/eller ta en taxi i stedet for å gå hjem.

Det betyr ikke at noen voldtekter er offerets feil. Det er ikke det jeg mener.

Jeg mener bare at det klokeste man kan gjøre er å beskytte seg selv så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Carressa said:

Og hva med Per? Svein, Knut, Erik eller Andreas? De voldtar de også, vet du. Hvor skal vi sende dem?

De burde holdt seg hjemme.

Anonymkode: b10e0...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Guppy88 skrev:

Til en viss grad er jeg faktisk enig i kvinner kan gjøre noe selv for å unngå voldtekt.

Hvis du skal oppsøke en bjørneskog, så er det kanskje lurt å lage litt leven, ta med seg bjørnespray og et skytevåpen. For sin egen sikkerhet. Fordi vanligvis kan mennesker og bjørner sameksistere, men man velger å beskytte seg.

Skal man løpe over veien, bør man se til både høyre og venstre først.

Og skal man ut på byen, kan man jo øke sin egen sikkerhet ved for eksempel å kle seg i noe som overlater visse kroppsdeler til fantasien, og/eller ikke drikke seg dritings, og/eller ta en taxi i stedet for å gå hjem.

Det betyr ikke at noen voldtekter er offerets feil. Det er ikke det jeg mener.

Jeg mener bare at det klokeste man kan gjøre er å beskytte seg selv så godt som mulig.

Har du lest hele tråden? Har du sett at Omar blant annet vil at kvinner skal ha med seg en mannlig slektning som "anstand"? For å "passe på at kvinnen ikke gjør noe dumt"?

Anonymkode: 45dd3...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De burde holdt seg hjemme.

Anonymkode: b10e0...41a

Eller hatt med seg mamma. Slik at mamma kan passe på at ikke guttungen gjør noe dumt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhet er naturlig, og å gå naken har ingen sammenheng med sex, eller ønske om det "Omar".

Om du ikke skjønner dette, tror jeg du har ekstremt lav IQ, eller at du burde legge deg inn - eller dra til bake dit du kommer fra. Vodltekt er ikke bare å "bryte loven", det er moralsk, fysisk og psykisk galt. Det er en synd. Det er skam. Det er tortur og ødeleggelse av liv. Ingen normale folk gjør sånt, og ingen gode folk gjør sånt.

De eneste gangene noen ber om sex, er når de sier "jeg vil ha sex". Man kan starte på foreplay, og være godt igang - men om noen ombestemmer seg midt i akten og sier "nei, jeg vil ikke mer" - så ber de ikke om å bliv voldtatt videre. Skjønner du? Man ber aldri om voldtekt, fordi voldtekt er seksuelle handlinger mot noen ønske - alstå aldri ønsket. 

Voldtekt er alltid, uansett - den som voldtar sin skyld. Det handler ikke om fristelse eller lyst, men ren ondskap og mangel på kontroll over seg selv. Ingen religiøse eller gode folk gjør slik, kun onde mennesker. De holdningene dine er skammelige, og p grensen til onde. Skjerp deg

 

Anonymkode: 00e16...b2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Axl skrev:

Tviler, de mannlige er farligst. Pga voldtekt. Kvinner må som oftest dope ned ofrene sine først og tror ikke de gjør det i en taxi. Man kan vel ikke akkurat velge å få en kvinnelig sjåfør

Som jente kan du velge det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omar92 skrev:

Tamsi det bør helst være en som i slekt med deg. helst bror men det er helt ok med en fetter av deg også så lenge det er i familien du tilhører. det er helt vanlig tamsi og egntlig kan du se på det som din rett å ha menn til stede som ser etter hva du gjør på byen for din sikkerhet tamsi. sånn hvis du syns det er så rart at en passer på deg ute tamsi. Nå spurte ikke du men en annen om dette med butikk. nei jeg mener ikke at dere skal ha følge til butikken også nødvendivis jeg selv om det har hendt att dere får tilrop da også. for helst er det mannen som skal svare. ikke du som opponere selv. men tamsi dette går også på mannen. det at han skal forsvare deg og andre tamsi hvis noen opppfører seg uskikklig og usømmlig mot deg så det er ikke bare oppførslen din tamsi han skal følge med på hvis du trodde det. derfror jeg mener norske menn er uannsvarrlige som ikke passer bedre p ådere men det er jo positivt ment det tamsi at jeg og andre menn vil deres beste og ikke vil at drere skal være i fare eller bli anntastet. men det jeg mente med starten er at dere har jo valgt selv å gå alene og kle dere på den måten og det var dette med klær jeg syntes var så spesielt og att dere ikke har forbredt dere og så hvis det går galt så sier dere at dere ikke har forstått hvorfor det startet. nå har jeg ikke fått lest alt var vel miss spjå som sa jeg må lese igjen så det skal jeg gjøre.

Det er såklart mer logisk at disse mennene som er så fysisk og psykisk ustabile og svake - som ikke klarer å "styre seg selv", som burde bli holdt hjemme eller flyttet til øde steder. Det er de som voldtar som er problemet, som er onde - og som ikke burde finnes - ikke offeret. 

Anonymkode: 00e16...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde holdt seg hjemme.

Anonymkode: b10e0...41a

Klart de burde, men det var ikke spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...