Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

Det er normalt å kle seg sexy for å få oppmerksomhet fra det andre kjønn (det samme kjønn for homofile og lesbiske og begge kjønn for bilfile). Jeg innrømmer det og det kan alle innrømme. Det jenter ikke skal gjøre er å gå alene, fulle på svarte natta når det er mange fulle og gale mannfolk ute. Aldri ta taxi alene eller sitte på med fremmede menn alene. Aldri noen sin feil at de blir voldtatt, men det går an å gjøre litt selv for å prøve å unngå faren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carressa
15 minutter siden, Axl skrev:

Det er normalt å kle seg sexy for å få oppmerksomhet fra det andre kjønn (det samme kjønn for homofile og lesbiske og begge kjønn for bilfile). Jeg innrømmer det og det kan alle innrømme. Det jenter ikke skal gjøre er å gå alene, fulle på svarte natta når det er mange fulle og gale mannfolk ute. Aldri ta taxi alene eller sitte på med fremmede menn alene. Aldri noen sin feil at de blir voldtatt, men det går an å gjøre litt selv for å prøve å unngå faren. 

Hva forslår du at jeg skal gjøre, da? Ikke kan jeg gå hjem, ikke kan jeg ta taxi. Skal vi innføre et buddysystem og en promillegrense for kvinner? Faste innetider? Altså, jeg er helt enig i at man må selvsagt være litt forsiktig og ikke drikke seg sanseløs, men fokuset bør ikke ligge på «hvordan unngå voldtekt». Fokuset bør være på «Ikke voldta!!!!»

Endret av Carressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Omar92 skrev:

Emmelise å ha med seg en mann som kan vurdere sitvasjonen. Han kan forstå det som skjer i sitvuasjonen. helt vanlig at en mann passer på en jente han kjenner eller kanskje i slekt med. det er noen her som har forstått litt av det jeg har sagt. som at dere ikke skal sette dere inn i taxi alene . mange av dere stpr jo og danser sexy med gutten og gjør bevegelser mot hann. gi meg EN grunn til at dere gjør slikt hvis det ikkke handler om sex. etterpå vil mange av dere aldri snakke om hva som skjedde førtst selv om det ikke r lov med voldtekt. alle er jo enige at det ikke skal skje.

Newsflash; du er i NORGE nå! Slik fungerer det ikke her, slik er ikke vår kultur! Deal with  it !

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carressa skrev:

Hva forslår du at jeg skal gjøre, da? Ikke kan jeg gå hjem, ikke kan jeg ta taxi. Skal vi innføre et buddysystem og en promillegrense for kvinner? Faste innetider for kvinner? Altså, jeg er helt enig i at man må selvsagt være litt forsiktig og ikke drikke seg sanseløs, men fokuset bør ikke ligge på «hvordan unngå voldtekt». Fokuset bør være på «Ikke voldta!!!!»

Uansett hvor mye fokus det er på IKKE VOLDTA!! Det vil aldri bli stopp på voldtekt uansett. Det vil finnes så lenge det finnes mennesker. Det er ikke så enkelt å få stopp på voldtekt. Det blir verre og verre det. Så da er det bedre å prøve å unngå at det skjer. Da har man i det minste gjort alt for å prøve å unngå. Alle vet hvor stor sjanse det er for ei kvinne å bli voldtatt når hun er helt alene og full med en eller flere fremmede menn. Nå er det ikke bare jeg som advarer mot å ta taxi alene for ei kvinne. Hva jeg foreslår? Gå ut sammen med noen hvis du skal drikke deg full. Lær i det minste selvforsvar eller ha med voldsalarm.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

Norske menn tenker ikke slik, så det er vel heller du som har et problem her.. Vi har en annen kultur og tenker ikke slik. Ikke be om å få respekt for deres kultur når dere ikke gjør det samme tilbake for vår kultur, og attpåtil i landet kulturen tilhører! La være å gå ut da, hvis det er et problem, det er faktisk ingen menneskerett! Mennene i min familie ler av det du skriver her, det er ikke vanlig i dette landet 🙄

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Omar92 skrev:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

Må ikke ha en mann med seg. Kan være ei kvinne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
18 timer siden, Axl skrev:

Uansett hvor mye fokus det er på IKKE VOLDTA!! Det vil aldri bli stopp på voldtekt uansett. Det vil finnes så lenge det finnes mennesker. Det er ikke så enkelt å få stopp på voldtekt. Det blir verre og verre det. Så da er det bedre å prøve å unngå at det skjer. Da har man i det minste gjort alt for å prøve å unngå. Alle vet hvor stor sjanse det er for ei kvinne å bli voldtatt når hun er helt alene og full med en eller flere fremmede menn. Nå er det ikke bare jeg som advarer mot å ta taxi alene for ei kvinne. Hva jeg foreslår? Gå ut sammen med noen hvis du skal drikke deg full. Lær i det minste selvforsvar eller ha med voldsalarm.  

Det har du nok dessverre rett i, men man får ikke bukt med problemet ved å oppfordre jenter til å være forsiktig hvis man ikke samtidig lærer menn å ikke voldta. At en beruset kvinne går alene hjem fra byen er ikke problemet, problemet er mannen bak henne som ser på henne som et lett bytte man kan gjøre hva man vil med. Det er han vi må jobbe med, ikke henne.  

Jeg tar visse forholdsregler, men oppfordringer til hvordan jeg skal oppføre meg vil ikke ha mye å si på voldtektstallene. For tredje gang: https://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/forsok-pa-en-komplett-liste-over-hvordan-jenter-kan-unnga-voldtekt-2240253

 

Endret av Carressa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

Grow up

Om en dame eller mann for den sakens skyld vandrer naken rundt så er det den som voldtar som er skyldig, ikke den som blir voldtatt

Endret av Ann Christin
Ryddet for bilder med opphavsrett. Ann Christin, mod
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Omar92 said:

det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

Hvem mener du skal gi kvinner lov til å gå som de gjør? Religionenes mørkemenn?

Anonymkode: 08b35...4c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carressa skrev:

Det har du nok dessverre rett i, men man får ikke bukt med problemet ved å oppfordre jenter til å være forsiktig hvis man ikke samtidig lærer menn å ikke voldta. At en beruset kvinne går alene hjem fra byen er ikke problemet, problemet er mannen bak henne som ser på henne som et lett bytte man kan gjøre hva man vil med. Det er han vi må jobbe med, ikke henne.  

Jeg tar visse forhåndsregler, men oppfordringer til hvordan jeg skal oppføre meg vil ikke ha mye å si på voldtektstallene. For tredje gang: https://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/forsok-pa-en-komplett-liste-over-hvordan-jenter-kan-unnga-voldtekt-2240253

 

Voldtekt vil jo ikke forsvinne likevel. Så da må kvinnene tenke på seg selv og andre kvinner. Gi menn mindre sjanse til å voldta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, de kan gå med stun-gun i lomma og gi det verdiløse pakket 10000v rett i stellet. Burde være preventivt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann ikke tåler å se hud, så bør han faktisk kastrerer seg.Dette uansett hvilket land man bor i. Det betyr jo at mannen da kan sammenlignes med et dyr, som ikke har lært seg at drifer ikke må følges. 

 

 

Anonymkode: c1b11...f58

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Omar92 skrev:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

Da må du jobbe med deg selv, og dine holdninger

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omar92 skrev:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

Ok, om man så kler seg utfordrende for å tiltrekke seg menn. Tror du ikke damer da ønsker å velge den mannen hun ønsker å eventuelt være intim med? Selv om man er på "jakt" etter en mann, betyr det ikke hvilken som helst mann. 

Uansett. Ingen andre enn de mennene som voldtar kan ta ansvaret for en voldtekt. Derfor blir det latterlig å i det hele tatt nevne hva kvinnen har på seg. Menn er ikke neandertalere uten impulskontroll  (de fleste er ikke det i alle fall). Det er deres ansvar å ikke forgripe seg på andre. Jeg bare skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå for enkelte? Det er jo en veldig selvsagt og enkel ting å forstå. Jeg har alltid tenkt at folk som sier slike ting som ts må være mindre begavet.

Forstå dette: ikke snakk med damer om hvordan de skal kle seg. Snakk for faen med menn om hvordan de skal oppføre seg og hvor grensene går

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Axl skrev:

Voldtekt vil jo ikke forsvinne likevel. Så da må kvinnene tenke på seg selv og andre kvinner. Gi menn mindre sjanse til å voldta. 

Kanskje vi skal begynne å angripe de mennene som vi synes går feil kledd 🤪 Mange menn viser forresten halve rumpa når de bøyer seg ned, ser det hele tiden, er det en invitasjon? Tror jammen jeg skal tolke det slik altså, hvertfall hvis det er mer enn bare litt av sprekken helt øverst som vises! 😈😋

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carressa
2 minutter siden, Axl skrev:

Voldtekt vil jo ikke forsvinne likevel. Så da må kvinnene tenke på seg selv og andre kvinner. Gi menn mindre sjanse til å voldta. 

Nei, det vil nok aldri forsvinne helt, men det er jo helt irrelevant. Vi må sørge for at det er noe som skjer så lite som mulig. Gratis selvforsvarskurs på skolen kunne f. eks. vært en god idé, og flere holdningskampanjer rettet mot gutter og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omar92 skrev:

haha vil du si hun ikke er uforsiktig hvis hun går naken ute. finnes ikke annen grunn til å gå naken ute hvis det ikke er for å vekke intresse for mannen for det er ikke logisk å gå naken ute da. nå er det jo dere som ikke tar ansvaret hvis du eller noen andre hadde gått naken ute. altså sier ikke at hun går og snakker til folk og ber dem ta henne men nakenhet er jo forbindelse med sex. ser jo du også det Caressa

Google nudisme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Omar92 skrev:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

De som har så store problemer med hvordan vi går kledd i vårt eget land bør kanskje velge å bosette seg et annet sted! 

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Omar92 said:

emmelise og caressa dere kan ikke nekte på at voldtekt ikke hadde skjedd hvis dere hadde me d dere en mann som passet på oppførselen deres ute på byen. for meg helt uforstålig at dere ikke ser dette. nei caressa kvinner bør ikke ta taxi alene dere bør ha med minst en mann som kan følge dere og det er for dere eget beste caressa. det er mye som kan skje når dere velger og gå kledd som i bildene jeg la ut. nå kan jo ikke jeg eller andre menn bestemme hvordan dere kvinner skal gå kledd i norge da så dette blir litt vansklig å diskutere men om dere kunne sett litt på hvordan dere kler dere og oppførslen deres ute på byen så kunne mye vært unngått caressa og emmelise. men dere ser ikke dere selv og dere skal nekte å ha med dere en mann som kan være med i taxi men også følge litt med på hva dere gjør. Drere viser veldig mye hud drikker dere fulle og byr dere frem mot menn. da forstår jeg ikke hvorfor dere kan bli så sure når han tar på dere når dere byr dere frem på denne måten. vi menn kan jo ikke bestemme hvordan dere skal kle dere ute på byen i norge så dettte problemet skaper dere med å kle dere slik dere gjør. og nei caressa du bør ikke gå hjem alene det er mye som kan skje ute. husk at jeg som mann mener ikke noe vondt i at jeg mener at dere ikke forstår hva dere gjør når dere kler dere billig og kanskje kliner med en mann ute på byen. det er ikke vondt ment at jeg mener dere ikke burde fått lov å gå slik dere gjør men jeg skal ikke ta en diskjon om religion nå.

De fleste voldtekter begås av noen man kjenner, ikke å bli overfalt av en random mann. Så det er faen ikke trygt å ha med seg en mann til å passe på seg heller, for det er større sjans at han voldtar deg.

Som kvinne er ingenting trygt. Derfor trener jeg MMA og bærer våpen. Ikke faen at jeg skal være avhengig av at en mann skal "passe på meg" når det er størst sjanse for at det er han som kommer til å voldta meg.

Anonymkode: f1c17...350

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...