Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste ja. Trådstarter derimot er visst ikke helt sikker. Å si at man synes voldtekt er dumt men damene får se til å ta ansvar for å unngå å bli voldtatt, er tidenes mest idiotiske utsagn. Man kan like gjerne innrømme at offeret har ansvaret.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

De fleste menn vet at de ikke skal voldta kvinner. Svært få menn vet likevel at voldtekt er en hver seksuell handling det ikke er gitt eksplisitt aksept for på forhånd. De fleste menn har derfor voldtatt kvinner, uten at de har innsett at de har gjort seg skyldige i slik grov kriminalitet. Kvinner har derfor ansvar for å anmelde en hver seksuell handling som de ikke har godtatt som ønsket, og på den måten lære mennene hvor grensa går. Mennene på sin side har selvfølgelig ansvar for alltid å spørre på forhånd om hva som er greit.

Anonymkode: 43ad8...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn vet at de ikke skal voldta kvinner. Svært få menn vet likevel at voldtekt er en hver seksuell handling det ikke er gitt eksplisitt aksept for på forhånd. De fleste menn har derfor voldtatt kvinner, uten at de har innsett at de har gjort seg skyldige i slik grov kriminalitet. Kvinner har derfor ansvar for å anmelde en hver seksuell handling som de ikke har godtatt som ønsket, og på den måten lære mennene hvor grensa går. Mennene på sin side har selvfølgelig ansvar for alltid å spørre på forhånd om hva som er greit.

Anonymkode: 43ad8...687

Kvinnene trenger altså ikke aksept på forhånd? Null ansvar for å spørre hva som er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Svært få menn vet likevel at voldtekt er en hver seksuell handling det ikke er gitt eksplisitt aksept for på forhånd. De fleste menn har derfor voldtatt kvinner, uten at de har innsett at de har gjort seg skyldige i slik grov kriminalitet.

Kan du linke til denne loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryp som voldtar, voldtar ikke for at dama så sexy ut i den korte kjolen. I de fleste tilfeller er det ren maktdemonstrasjon, slik at det ynkelige patetiske lille mennesket kan føle seg stor og mektig. Spiller ingen rolle om mennesket er naken eller har på seg 40 lag med klær.  

Anonymkode: 772cc...80c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Axl skrev:

Voldtekt vil jo ikke forsvinne likevel. Så da må kvinnene tenke på seg selv og andre kvinner. Gi menn mindre sjanse til å voldta. 

"Once in a Cabinet we had to deal with the fact that there had been an outbreak of assaults on women at night. One minister suggested a curfew; women should stay home after dark. I said, 'But it's the men who are attacking the women. If there's to be a curfew, let the men stay home, not the women." - Golda Meir

Anonymkode: c70ff...e79

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sagt at sove voldtekt heller er ok jeg til dere som snakket om det. jeg synes ikke det er bra at kvinner har bli voldtatt mens de sov. men jeg skal prøve å vise en video da som forklarer litt hva jeg mener.

se på dette

https://www.youtube.com/watch?v=V9F8Md3BtwQ

dette er å be om å bli tatt på av menn. jeg mener dere er helt useriøse som ikke kan se det. se på hvordan de kler seg og danser usømmlig. dere viser ikke forståelse for at dere kler dere slik for å lokke menn først men så når det går lengre så forstår dere ikke hva som starte det. hvordan kan dere påstå at de ikke legger litt opp til forskjellig her da? det som skjer først som er uansvarrlig! jeg sier ikke at menn skal gå bort til jentene og ta på dem. oppfordrer ikke dem til slikkt. sier bare at dere ikke forstår hvorfor det skjer.  dere sier at jeg synes det er flott at det skjer men det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

"Once in a Cabinet we had to deal with the fact that there had been an outbreak of assaults on women at night. One minister suggested a curfew; women should stay home after dark. I said, 'But it's the men who are attacking the women. If there's to be a curfew, let the men stay home, not the women." - Golda Meir

Ja det hørtes jo kjempelurt ut ... 🤥

Anonymkode: bb36a...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omar92 said:

dette er å be om å bli tatt på av menn. jeg mener dere er helt useriøse som ikke kan se det.

Jeg skal forsøke å gjøre dette banalt enkelt for deg. Den eneste måten ei dame kan "be om å bli tatt på av menn", er om hun faktisk ber om å bli tatt på. Det er faktisk ikke mulig å forklare det på en enklere måte. Om du ikke ser det så er det pina meg du som er useriøs.

1 minutt siden, Omar92 said:

jeg sier ikke at menn skal gå bort til jentene og ta på dem. oppfordrer ikke dem til slikkt. sier bare at dere ikke forstår hvorfor det skjer.

Her tar du feil igjen. Det er du som ikke forstår. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Omar92 skrev:

jeg har ikke sagt at sove voldtekt heller er ok jeg til dere som snakket om det. jeg synes ikke det er bra at kvinner har bli voldtatt mens de sov. men jeg skal prøve å vise en video da som forklarer litt hva jeg mener.

se på dette

https://www.youtube.com/watch?v=V9F8Md3BtwQ

dette er å be om å bli tatt på av menn. jeg mener dere er helt useriøse som ikke kan se det. se på hvordan de kler seg og danser usømmlig. dere viser ikke forståelse for at dere kler dere slik for å lokke menn først men så når det går lengre så forstår dere ikke hva som starte det. hvordan kan dere påstå at de ikke legger litt opp til forskjellig her da? det som skjer først som er uansvarrlig! jeg sier ikke at menn skal gå bort til jentene og ta på dem. oppfordrer ikke dem til slikkt.

Det der er en helt vanlig kveld ute på byen.

Ingenting usømmelig på den videoen. Ei heller noe som oppmuntrer/oppfordrer/utfordrer til tafsing eller voldtekt. 

En helt normal jente i vanlige klær som drikker litt og danser. 

Problemet her er definitivt deg.

Endret av Emmelise
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

Hvorfor skal jeg ha med barnevakt? Hvis menn ikke finner ut av å holde fingra av fatet så kan de ta med seg sin egen barnevakt som holder dem på plass. 

Hvorfor er det mitt ansvar og skyld at DU ikke har selvkontroll?

Patetisk ansvarsfraskrivelse fra deg. Akkurat som en unge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Omar92 said:

dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. 

Hvis alle misforstår deg så er det ikke alle andre som er problemet, men enten deg, eller måten du formulerer deg på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

Har du ikke fått med deg at Norge er et likestilt land eller? Ingen menn her som er interessert i å passe på kvinner når de er ute. De er hypp på å drikke seg drita med kompiser og følger ikke damer hjem med mindre de har garantier for (frivillig) sex med henne eller det lønner seg for dem å dele en taxiregning. Kvinner må faktisk klare seg selv her, enten de vil eller ikke. Herregud. 

Anonymkode: ae996...570

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carressa
8 minutter siden, Omar92 skrev:

rekker ikke og skrive så mye mer nå men kan ta det litt igjen annen dag. men dere missforstår når jeg skriver at dere skal ha en mann til å følge med. Sier ikke og jeg mener ikke at dere ikke skal ha lov å ha det gøy. problemet deres er at dere skal gjøre alt selv uten at en mann som kjenner dere skal følge med litt på hva dere gjør så dere ikke gjør for mye ut av det. det er til deres beste. det er ment for å hjelpe dere at dere tar med dere en mann som kan følge med på hva dere gjør. for deres sikkerthet! men dere har fått for dere at dere kan gjøre alt slikt som dette på byen uten at det skal eller kan skje noe. det er her dere ikke forstrår! det at menn kan ta på dere når ikke en mann dere kjenner følger med. når jeg sier at dere bør ha med dere en mann som følger litt med at dere ikke gjør for mye så er det for å hjelpe dere! det er at dere ikke forstår hvorfor dette starter. jeg synes det er beklaglig at mennen tar det lenger til slutt jeg men dere forstår ikke starten.!

Nei, vet du hva, nå er det nok. En ting er dette du sier om klær, jeg kan forstå hva du mener selv om jeg ikke er enig. Men nå har du gjentatt gang på gang at jenter bør ha med seg et mannlig familiemedlem eller lignende når man er ute på byen. Men ikke for at han skal passe på at ingen skader oss, men for at han skal passe på at vi ikke gjør noe dumt! Det er faen meg langt over streken. Jeg er født og oppvokst i Norge og ikke Saudi-Arabia, jeg hverken trenger eller ønsker en mannlig verge som skal passe på hva jeg gjør. Det jeg trenger er at menn lærer seg å holde pikken inni buksa, med mindre de har fått eksplisitt beskjed om at det er greit å la den komme ut og hilse på. 

Konklusjonen er at det er du som ikke forstår starten. Ingenting annet enn «hei, skal vi ha sex?» er en invitasjon til sex. Og man har rett til å ombestemme seg når som helst.

Kort skjørt, langt skjørt, bikini eller burka, det utgjør igjen forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Omar92 skrev:

Sier ikke at voldtekt er ok eller bra. så sånn er det. Men vi må se litt på hva som skjer først. Det er stor skam og se norske jenter drikke seg fulle på byen og flørte med mange menn på en kveld. mange av dere som flørte aktivt og er pågående mot menn. Dere skal ha reaksjon fra mannen og dere gjør jo det for og vekke reaksjon i mannen. Det er jo en grunn til at dere går kledd slik. jeg legger ved to bilder i innlegget som forklarer hva jeg mener med hvordan mange av dere finner på å kle dere. Sier ikke at det er forbudt og kle seg slik i Norge men det er lov å tenke litt på hvordan dere kler dere. la oss si nå at dere møter en aggro mann. på byen. Han tenner på deg fordi du er på spesiell måte og går kledd på spesiell måte. Selv om han bryter loven. vil dere si at dere ikke kunne gjort ting annledes først? dere vekker forlystese i mannen med oppførsel deres og lett kledde som dere er i en del sitvasjoner. jeg skal ikke si at jeg eller andre menn kan bestemme hvordan dere skal gå kledd på byen i Norge. Men tenker dere aldri på hva som kan skje før dere går ut. handler om og unngå litt farlig sitvasjoner. Sier ikke at det er deres skyld hvis det skjer men dere kan være litt uforsiktig.

 

 

For det første er voldtekt i nære relasjoner på toppen av statistikken. Bare sånn til info. Når jeg en sjelden gang går ut med  veninner er det først og fremst for å danse, og for å komme oss litt ut istedetfor å sitte innenfor 4 vegger. Har hatt masse morsomme samtaler som ikke har vært i nærheten av flørting. Nå har jeg samboer, så flørter ikke på byen. Men kvinner som er single og som flørter og som kanskje har kledd seg i kjole fordi det er varmt i været, kommer direkte fra bursdagsfeiring, har lyst til å pynte seg litt for å føle seg vel, osv, dette er da for mye for deg? Jeg stusser litt når jenter har gigautdrigninger, skjørt så korte at de såvidt dekker trusa osv, det gir et visst signal om at man kanskje er ute etter et ligg, men det er da deres valg? Si meg, hvordan kan vi vite hvem som tenner på hva? er det ok at jeg har på meg t-shirt, eller må jeg gå med vide klær om jeg har store pupper for å ikke virke opphissende på eventuelle voldteksmenn jeg møter? skal jeg ta på meg bukser fordi menn kan bli opphisset av leggene mine? hva med menn, skal de også måtte gå i bukser, shorts kan jo være tennende for kvinner- bare ben vet du. Hvor mener du grensen skal gå? 

Jeg tar forholdsregler- setter aldri drinken på bordet om jeg skal noe, går aldri alene hjem lenger etter jeg ble forfulgt en gang for flere år siden. Men vet du, jeg har sittet i taxi alene, vært "sømmelig" kledd, og likevel opplevd ubehagelige opplevelser med sjåfører (utenlandske). Skulle ønske du kunne byttet kjønn en periode og sett hvor mange forholdsregler vi kvinner faktisk må ta. Forøvrig minner holdningene dine om holdningene endel muslimer har, kvinner må dekkes til for å ikke tenne mannen. For enkelte må jeg ha på burka for å ikke vekke seksuelle lyster. Igjen, hvor går grensen? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Omar92 skrev:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

følger ikke logikken din. Om ei dame går naken på gaten (de eneste gangene jeg har sett kliss nakne folk på gaten er i demonstrasjoner, .feks mot pels), tror du ikke da at hun isåfall ville ha gått bort til den hun eventuelt skulle vært interessert i å ha sex med og invitert ham med? istedet tenker du at hun er fritt vilt? du tenker at enkelte menn ikke greier styre seg og MÅ overfalle denne kvinnen altså? Tenker du virkelig så lavt om menn? for å sette det på spissen, om du gikk med badeshorts på stranda, og en gjeng homofile gutter overfalt deg og voldtok deg, la du altså opp til det selv? for i enkeltes hode er både bikini og shorts lettkledd (les ekstreme muslime). Argumentene du kommer med ville gjeldt i samme situasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn vet at de ikke skal voldta kvinner. Svært få menn vet likevel at voldtekt er en hver seksuell handling det ikke er gitt eksplisitt aksept for på forhånd. De fleste menn har derfor voldtatt kvinner, uten at de har innsett at de har gjort seg skyldige i slik grov kriminalitet. Kvinner har derfor ansvar for å anmelde en hver seksuell handling som de ikke har godtatt som ønsket, og på den måten lære mennene hvor grensa går. Mennene på sin side har selvfølgelig ansvar for alltid å spørre på forhånd om hva som er greit.

Anonymkode: 43ad8...687

Så egentlig skal alt ansvar overlates til politiet - et verktøy som føyer seg etter en tids gjeldende politiske klima? Det er en farlig holdning, fordi selv om du er komfortabel med det nå, kan saken være en veldig annen om ti-tyve år. 

Anonymkode: b8780...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Ærlig talt, tror du virkelig ikke gutter/menn vet at man ikke skal voldta?

Gutter/menn fra andre kultur/land vet det kanskje ikke. 

Dessuten er det mange som ikke vet hvor grensa går, og når de skal stoppe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Omar92 skrev:

ovrasket jeg mener at det er uannsvarlig av norske kvinner og kle seg som de gjør på byen de tenker ikke på hva som kan skje. dere kan ikke nekte for at mye hud er en passiv innbydelse til noe mer. det er litt det at dere sender ut et signal og så skal dere snakke dere vekk og si at det kun er mannen som er annsvarlig men det er ikke mannen som har bestmt at dere skal kle dere slik som bildene jeg la ut første innleggget mitt. jeg sier merk jeg sier at mannen har tatt det noen hakk for langt hvis det skjer voldttekt og jeg har ikke probem og forstå at det er forbudt med voldtekt. grunnen til at jeg bruker litt tid på emmelise er fordi hun hele tiden skal si at hun ikke trenger å ha med seg en mann ut for å følge litt med på hva hun faktisk gjør på byen og hvordan hun oppfører seg. det er det at hun hele tiden skal nekte på at en mann kan forstå litt det dere faktsik gjør på byen og følge litt med på dere. sier ikke at han skal nekte dere å ha det gøy mer at han skal følge litt med.

foreslår at du tar med faren din ut på byen neste gang, som anstand for deg. Slik at faren din kan se an om du misforstår situasjoner og at du går for langt. Husk å be ham sjekke at du har på deg lang bukse og helst genser, du viser for mye hud med t-shirt. Du har tydeligvis problemer med å innrettet deg i det norske samfunnet, om brukernavnet ditt faktisk er Omar. Det er ikke ofte jeg sier dette, men med de holdningene du har, om du er utlending, foreslår jeg at du flytter tilbake til midtøsten, der anstand blant kvinner er helt vanlig. Veninnen min som er født i og fremdeles bor i midtøsten kan ikke engang gå på shopping alene, må ha med seg mannlig anstand. Vi har heldigvis kommet lenger i norge og 1800-talls ordningene dine kan du ta med deg tilbake.  Venninnen min lever som i et fengsel. Vi trenger ikke holdninger som dine her, for 30år siden solte kvinner seg toppløse i norge. Du hadde vel tenkt at det var invitasjon til sex også? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...