Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Omar92 skrev:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

Men det blir jo for dumt å påstå at jenter "ber om det" pga tøyplagg (eller manglende således). 

Har ikke menn selvkontroll? Er det ikke meningen at menn skal være voksne og ansvarlige for sine handlinger?
Og hvis nei, hvorfor er det opp til meg som kvinne å måtte trippe forsiktig rundt som en forskremt mus i tilfelle en mann føler for å ta for seg, til tross for at han vet det ikke er lov.

"Miniskjørtet ditt tvang meg til å gjøre det", snakk om ansvarsfraskrivelse.

Og hvem pleier vanligvis å komme med ansvarsfraskrivelse? Småbarn.

Endret av Emmelise
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Regn skrev:

Voldtekt er aldri kvinnene skyld og de oppfordrer ikke til det eller er ansvarlig på noen måte. Og det skjer ofte med folk man kjenner og stoler på.

Problemet er at det er noen menn som tror kvinner oppfordrer ved å kle seg. 

Vi kan ønske at verden ikke er slik. Men pér i dag er den dessverre slik. 

Det er fortsatt overgriperen sin feil. Men hvor mye hjelper det offeret? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan slutte å kle seg som billige luddere.

Slutte å drikke seg fulle og flørte med enhver hankjønn som er tilstede.

Langt mer kan de slutte å bli med fremmede menn hjem eller be de med seg hjem for ett ONS.

Heldigvis er mine barn av ett annet kaliber, de kler seg sømmelig og har aldri hatt ONS eller ufrivillige graviditeter.

Til dere som reagerer på mitt svar, ikke nekt for at jenter kler seg for å bli blikkfang for mannfolk. Mener dere noe annet her, så er dere av samme ulla eller utrolig naive.

Anonymkode: 68424...d7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
4 minutter siden, isw skrev:

Takk for at du bekrefter alle fordommer vi har mot muslimer i dette innlegget. 

I Vesten skal du kunne stå i et rom fullt av nakne jenter uten å røre en eneste uten deres samtykke. For de som ikke kan kontrollere driftene anbefaler jeg å velge et bosted hvor jentene går i burka, framfor å hevde at det er jentene det er noe galt med i Norge.

Du og «Stovner-fastlegen» får klappe igjen.

Drit i å blande inn religion i dette, da. «Omar92» kan like gjerne være Svein fra Hamar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stan skrev:

Problemet er at det er noen menn som tror kvinner oppfordrer ved å kle seg. 

Vi kan ønske at verden ikke er slik. Men pér i dag er den dessverre slik. 

Det er fortsatt overgriperen sin feil. Men hvor mye hjelper det offeret? 

 

Så må man oppdra barna sine bedre. Og da mener jeg ikke jentebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Omar92 skrev:

 los angeles crips med gunner

Har lille Omar92 sett litt mye Cops tro? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan slutte å kle seg som billige luddere.

Slutte å drikke seg fulle og flørte med enhver hankjønn som er tilstede.

Langt mer kan de slutte å bli med fremmede menn hjem eller be de med seg hjem for ett ONS.

Heldigvis er mine barn av ett annet kaliber, de kler seg sømmelig og har aldri hatt ONS eller ufrivillige graviditeter.

Til dere som reagerer på mitt svar, ikke nekt for at jenter kler seg for å bli blikkfang for mannfolk. Mener dere noe annet her, så er dere av samme ulla eller utrolig naive.

Anonymkode: 68424...d7c

Det er skilnad på å kle seg for å bli blikkfang (som faktisk er heilt ok), og be om å bli voldtatt. Kvinner kan kle seg i bikini på byen om dei vil, men det betyr ikkje at dei vil ha sex med kven som helst av den grunn, og dei skal då vel få lov å bestemme sjølv kven dei vil ha sex med? Det er ikkje fritt fram for menn berre fordi kvinner viser hud, og det er i alle fall ikkje opp til ein mann å bestemme om ho skal ha sex med han.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt da jeg satt barnevakt, i vanlige bukser og langarmet genser. Uten mye sminke, og med håret i flette. Når jeg kler meg så kler jeg meg kun for meg selv, ingen andre. Jeg har kjæreste, og jeg har gått i skjørt o.l ute med venninner for å feire bursdager og slikt, men jeg er ikke interessert i å tiltrekke meg andre menn siden jeg har kjæreste. Så det du skriver stemmer ikke! Her kler man seg hvordan man vil, og i det man føler seg vel med selv, ingen grunn til å bli innbilske. De som ikke takler å se vanlige norske klær på byen i Norge uten å voldta, de bør heller holde seg hjemme, for alles beste! Og jeg kler meg bl.a  i korte skjørt på dagtid på sommeren, fordi det er varmt og slike klær er behagelige da. Og ikke minst er det praktisk med kjole eller skjørt med badedrakt under, hvis man vil bade i løpet av dagen! Dette er helt vanlig!

Anonymkode: 42041...d4d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carressa skrev:

Hvorfor ber hun om det? Hvorfor er nakenhet eller lite klær synonymt med at man ønsker å ha sex med en random mann?

haha vil du si hun ikke er uforsiktig hvis hun går naken ute. finnes ikke annen grunn til å gå naken ute hvis det ikke er for å vekke intresse for mannen for det er ikke logisk å gå naken ute da. nå er det jo dere som ikke tar ansvaret hvis du eller noen andre hadde gått naken ute. altså sier ikke at hun går og snakker til folk og ber dem ta henne men nakenhet er jo forbindelse med sex. ser jo du også det Caressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Til dere som reagerer på mitt svar, ikke nekt for at jenter kler seg for å bli blikkfang for mannfolk. Mener dere noe annet her, så er dere av samme ulla eller utrolig naive.

Anonymkode: 68424...d7c

Hva med lesber som kler seg sexy da? Kler de og seg opp for menn, selv om det er damer de vil pule?

Anonymkode: f1c17...350

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Omar92 skrev:

haha vil du si hun ikke er uforsiktig hvis hun går naken ute. finnes ikke annen grunn til å gå naken ute hvis det ikke er for å vekke intresse for mannen for det er ikke logisk å gå naken ute da. nå er det jo dere som ikke tar ansvaret hvis du eller noen andre hadde gått naken ute. altså sier ikke at hun går og snakker til folk og ber dem ta henne men nakenhet er jo forbindelse med sex. ser jo du også det Caressa

Naken er noe annet, faktisk enig med deg her...det er vel ikke akkurat lov heller 😜

Anonymkode: 42041...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omar92 skrev:

haha vil du si hun ikke er uforsiktig hvis hun går naken ute. finnes ikke annen grunn til å gå naken ute hvis det ikke er for å vekke intresse for mannen for det er ikke logisk å gå naken ute da. nå er det jo dere som ikke tar ansvaret hvis du eller noen andre hadde gått naken ute. altså sier ikke at hun går og snakker til folk og ber dem ta henne men nakenhet er jo forbindelse med sex. ser jo du også det Caressa

Hvorfor er det mitt ansvar å måtte være forsiktig? Hvorfor MÅ jeg være forsiktig? Hvorfor må jeg leve i frykt av hva menn kan finne på å gjøre uavhengig av hva jeg har på meg?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Emmelise skrev:

Men det blir jo for dumt å påstå at jenter "ber om det" pga tøyplagg (eller manglende således). 

vi må se hva som skjer først. hvis vi tenker hva som skjer på byen. Hun flørter gjør trutmunn og vil ha han til seg. hvis mannen feks tar på henne er det ofte at hun har sagt etterpå at han tok på henne og var ekkel men henne selv da? noen av dere jenter ser aldri dere selv i bildet og på opppførsel deres. det er litt dette at dere kler dere opp billig og så legger dere alt på mannen etterpå. altså ikke voldttekten men dere snakker jo som at han kastet seg over dere. dere har ikke vært forsikitg først. feks kan dere ha med dere en mann dere kjenner som kan følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Regn skrev:

Og man skal aldri behøve å være forsiktig!

Selvfølgelig må man være forsiktig. Man setter seg ikke inn alene i en pirat-taxi.  Eller vandrer full gjennom Sofienbergparken kl to om natta. Eller blir med fremmede menn på nachspiel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
4 minutter siden, Omar92 skrev:

haha vil du si hun ikke er uforsiktig hvis hun går naken ute. finnes ikke annen grunn til å gå naken ute hvis det ikke er for å vekke intresse for mannen for det er ikke logisk å gå naken ute da. nå er det jo dere som ikke tar ansvaret hvis du eller noen andre hadde gått naken ute. altså sier ikke at hun går og snakker til folk og ber dem ta henne men nakenhet er jo forbindelse med sex. ser jo du også det Caressa

Du skjønner nok at det var satt på spissen, det er ikke engang lov å gå naken nedover Karl Johan. Poenget er at en kvinne kan ha på seg akkurat det hun vil av klær, uansett hva hun har på seg eller ikke har på seg er det ikke en invitasjon til at du kan voldta henne. Du svarer ikke på spørsmålene mine heller:

16 minutter siden, Carressa skrev:

Hvorfor ber hun om det? Hvorfor er nakenhet eller lite klær synonymt med at man ønsker å ha sex med en random mann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hårstrikk79 skrev:

Selvfølgelig må man være forsiktig. Man setter seg ikke inn alene i en pirat-taxi.  Eller vandrer full gjennom Sofienbergparken kl to om natta. Eller blir med fremmede menn på nachspiel. 

 

Du får virkelig lov til å lese meg i kontekst. Jeg snakker om klær. Selvfølgelig må både menn og kvinner passe på de punkt du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Omar92 skrev:

vi må se hva som skjer først. hvis vi tenker hva som skjer på byen. Hun flørter gjør trutmunn og vil ha han til seg. hvis mannen feks tar på henne er det ofte at hun har sagt etterpå at han tok på henne og var ekkel men henne selv da? noen av dere jenter ser aldri dere selv i bildet og på opppførsel deres. det er litt dette at dere kler dere opp billig og så legger dere alt på mannen etterpå. altså ikke voldttekten men dere snakker jo som at han kastet seg over dere. dere har ikke vært forsikitg først. feks kan dere ha med dere en mann dere kjenner som kan følge med.

Svært lite av hva du nettopp skrev gir mening. Det eneste jeg forstod var "dere var ikke forsiktige først" som igjen går tilbake til det jeg spurte om; Hvorfor er det MITT ansvar å være forsiktig og leve i frykt av hva menn kan finne på å gjøre? Hvorfor kan ikke menn bare.. ikke tvinge seg på folk f. eks.
Og hvorfor må jeg bruke "vennesystemet" og ta med en mann for å være trygg? Helt ærlig? 

Endret av Emmelise
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Selvfølgelig må man være forsiktig. Man setter seg ikke inn alene i en pirat-taxi.  Eller vandrer full gjennom Sofienbergparken kl to om natta. Eller blir med fremmede menn på nachspiel. 

Helt riktig. Gjør man de tingene du nevner gir man f i alt eller så er man jo direkte hjernedød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...