Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å la være å sende fyllameldinger om trusler om voldtekt. Problem solved. Men veit det er vanskelig for godt voksne menn i pisisjoner å la være, for de mener jo selv at de har rett til å tillate seg hva som helst. 

Anonymkode: 46d2a...101

Jeg kjenner ikke til noen voldtektstrussel.  Synes det så ut som ett slibrig sexkompliment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La politiet finne ut av hvem som begikk trakasseringen.

Anonymkode: fe10b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Jusprofessor:

-Parodisk å bruke tid på dette sludderet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jusprofessor-om-sexmeldingen--parodisk-a-bruke-tid-pa-dette-sludderet/69732093

Jeg er enig.

For all del, SP må gjerne utvise alle 10 for min del, men at fellesskapets ressurser skal brukes på 2-3 dager med avhør for å finne ut hvem som sendte ei fyllemelding - da vil jeg gjerne ha mulighet til å reservere meg fra å betale skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, GiftMann38 said:

Jusprofessor:

-Parodisk å bruke tid på dette sludderet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jusprofessor-om-sexmeldingen--parodisk-a-bruke-tid-pa-dette-sludderet/69732093

Jeg er enig.

For all del, SP må gjerne utvise alle 10 for min del, men at fellesskapets ressurser skal brukes på 2-3 dager med avhør for å finne ut hvem som sendte ei fyllemelding - da vil jeg gjerne ha mulighet til å reservere meg fra å betale skatt.

Helt greit å ta ondet ved roten, tenker jeg.

Forhåpentligvis vil det få mange til å tenke seg om flere ganger før de gjør noe så inn i hampen idiotisk.

Anonymkode: 76a21...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt greit å ta ondet ved roten, tenker jeg.

Forhåpentligvis vil det få mange til å tenke seg om flere ganger før de gjør noe så inn i hampen idiotisk.

Anonymkode: 76a21...61c

Vi snakker altså om å bruke politiressurser, flere dager med etterforskning, på en fillesak i en tid politiet ikke har ressurser til å prioritere innbrudd og voldtekt. Det er lov å tenke seg om før man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Vi snakker altså om å bruke politiressurser, flere dager med etterforskning, på en fillesak i en tid politiet ikke har ressurser til å prioritere innbrudd og voldtekt. Det er lov å tenke seg om før man skriver.

Men det kan kanskje likevel være verdt det for å sette et eksempel til skrekk og advarsel?

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men det kan kanskje likevel være verdt det for å sette et eksempel til skrekk og advarsel?

Anonymkode: a5814...e34

Du kom meg i forkjøpet. Skulle skrive noe lignende.

Anonymkode: 76a21...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det kan kanskje likevel være verdt det for å sette et eksempel til skrekk og advarsel?

Anonymkode: a5814...e34

Det er det absolutt ikke. Det er ikke engang sikkert at det har skjedd noe straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik sms er vel egentlig på samme nivå som og grabbe tilfeldige menn i skrittet etter og ha utbasunert at en treng "kar"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, I Grosny skrev:

Hva vet du om det?

Hvis Borten Moe vet hvem som har sendt meldingen, så er det ikke særlig pent å sladre om det. Absolutt ikke uhederlig.

Nei, som jeg har skrevet et sted så setter jeg lojalitet høyt! Men redelighet hakket høyere. Han er veldig i fokus, og det er nok ikke uten grunn. Han poster Grande-melding to timer etter at han ble konfrontert med den stygge meldingen til Navarsete. Var en som reagerte på det her, og vi er nok flere som tenker vårt. Han er faktisk nestleder, så han har mye å miste. Han burde ha ryddet opp i dette før det gikk så langt. Nå syns jeg bare at han er en slimål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, som jeg har skrevet et sted så setter jeg lojalitet høyt! Men redelighet hakket høyere. Han er veldig i fokus, og det er nok ikke uten grunn. Han poster Grande-melding to timer etter at han ble konfrontert med den stygge meldingen til Navarsete. Var en som reagerte på det her, og vi er nok flere som tenker vårt. Han er faktisk nestleder, så han har mye å miste. Han burde ha ryddet opp i dette før det gikk så langt. Nå syns jeg bare at han er en slimål. 

Man kan ikke forvente at venner tyster på hverandre med mindre de kan stoppe alvorlig skade. En slik etikk holder vann.

Angående Grande , så var han ganske personlig involvert i og med at hans nevø ble snakket ned av Grandes rådgivere. Han hadde god grun til å være veldig sint. I Navarsetesaken så blir det ikke like personlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Man kan ikke forvente at venner tyster på hverandre med mindre de kan stoppe alvorlig skade. En slik etikk holder vann.

Angående Grande , så var han ganske personlig involvert i og med at hans nevø ble snakket ned av Grandes rådgivere. Han hadde god grun til å være veldig sint. I Navarsetesaken så blir det ikke like personlig.

Alvorlig skade? Dette er politikere vi må ha tillit til. Så sitter de der og juger glatt til oss? Syns det er alvorlig jeg da. Null respekt for både velgere og resten av partiet. Og Navarsete så klart.

Det var timingen med innlegget hans på Facebook. Det skurrer veldig for å si det pent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, I Grosny said:

Man kan ikke forvente at venner tyster på hverandre med mindre de kan stoppe alvorlig skade. En slik etikk holder vann.

Angående Grande , så var han ganske personlig involvert i og med at hans nevø ble snakket ned av Grandes rådgivere. Han hadde god grun til å være veldig sint. I Navarsetesaken så blir det ikke like personlig.

1) Man kan forvente at man ikke lar venner ta skylden for noe en selv har gjort. Har man sendt en stygg melding til Navarsete så lar man selvsagt ikke hele vennegjengen få mistanke mot seg. Det er hva vennskap er. 

Helt ærlig. Om det var du som sendte Navarsete-meldingen med kompisens mobil hadde du da sagt til kompisen "Si til arbeidsgiveren din og Navarsete at det ikke var du som sendte meldingen, men at du ikke vet hvem som sendte den. Du tåler  at alle tror alle skjønner at du lyver og trolig var med på meldingen.". Er det det du kaller vennskap? 

2) Borten Moe ventet 10 år før han skrev noe som helst om Grande -saken og Borten Moe sa INGENTING da den herjet i mediene. Så ser han at hans #metoo sak kommer i mediene og bestemmer seg for å fyre opp Grande-saken på nytt. Borten Moe bruker nevøen sin  for egen vinning. Det er det motsatte av "blod er tykkere enn vann". 

 

Anonymkode: da9a8...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan kanskje likevel være verdt det for å sette et eksempel til skrekk og advarsel?

Anonymkode: a5814...e34

Er det ikke mer verdt det å bruke tiden på å etterforske ran, vold og svindel enn en rølpe tekstmelding?

Mange saker henlegges hele tiden fordi politiet ikke har ressurser til å etterforske

 

Anonymkode: 35378...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Man kan forvente at man ikke lar venner ta skylden for noe en selv har gjort. Har man sendt en stygg melding til Navarsete så lar man selvsagt ikke hele vennegjengen få mistanke mot seg. Det er hva vennskap er. 

Helt ærlig. Om det var du som sendte Navarsete-meldingen med kompisens mobil hadde du da sagt til kompisen "Si til arbeidsgiveren din og Navarsete at det ikke var du som sendte meldingen, men at du ikke vet hvem som sendte den. Du tåler  at alle tror alle skjønner at du lyver og trolig var med på meldingen.". Er det det du kaller vennskap? 

2) Borten Moe ventet 10 år før han skrev noe som helst om Grande -saken og Borten Moe sa INGENTING da den herjet i mediene. Så ser han at hans #metoo sak kommer i mediene og bestemmer seg for å fyre opp Grande-saken på nytt. Borten Moe bruker nevøen sin  for egen vinning. Det er det motsatte av "blod er tykkere enn vann". 

 

Anonymkode: da9a8...727

Dette er en fillesak(eller fyllesak) som er blåst opp. Det beste hadde vært om det aldri ble offentlig,

men nå som det har skjedd så bør teksteren stå fram, pga presset mot hele gjengen. Kostnaden med å stå fram kan forøvrig bli for drøy. Dersom det kan ødelegge inntekt, karriere og jobb, så er det uansvarlig visavis sin familie og sine kreditorer å stå fram. 

Vedkommende bør snakke med sin advokat og legge en plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke mer verdt det å bruke tiden på å etterforske ran, vold og svindel enn en rølpe tekstmelding?

Mange saker henlegges hele tiden fordi politiet ikke har ressurser til å etterforske

Anonymkode: 35378...a7c

Neppe snakk om mange timene med etterforskning i denne saken. Alt man kan gjøre er vel å innkalle til et kort avhør. Straffbart å lyve i til politiet så er vel gode sjanser for at noen innrømmer at de vet hvem den skyldige er. De risikerer hele politierkarrieren om de blir tatt i løgn og  om man lyver så gambler man på at ingen av de 9 andre er villige til å si sannheten for å berge sitt eget skinn. De ti mennene sitter jo i denne situasjonen nettopp fordi minst en av dem ikke er villig til å lyve for å berge sitt eget skinn. Da er det vel ikke utenkelig at minst en av dem er villig til å si sannheten for å berge sitt eget skinn?

Synes politiet bør ta saken nettopp pga medieoppmerksomheten saken har. Så kan de saken brukes som eksempel til skrekk og advarsel.  

Står også i avisen at juristene er uenig om meldingen er straffbar. Da vil det også være fint at man får avgjort det. Så finner man ut hvor listen for hva som er straffbart går, får kanskje tatt den/de skyldige og sendte eksempel til skrekk og advarsel. Det er tre ting på en gang.  Er boten den/de skyldige får høy nok så får man jo også betalt for hele etterforskningen. 

Anonymkode: da9a8...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"- Kan ikke snakke. Tidligere statssekretær Morten Søberg svarer slik: - Jeg venter på en annen telefon, så jeg må legge på. - Jeg har bare to kjappe spørsmål?- Sorry. Ha det.

Mobilsvar. Dagbladet har i kveld også forsøkt å få tak i nestleder i partiet, Ola Borten Moe, fylkesvaraordfører i Trøndelag, Tomas Iver Hallem, tidligere statssekretær i Kommunaldepartementet, Erlend Fuglum, og tidligere politisk rådgiver i Olje- og energidepartementet, Ivar Vigdenes. Flere av telefonene til de fire virker skrudd av, det settes rett over til mobilsvar, eller anropet har ikke blitt besvart. Dagbladet har i kveld ikke kommet i kontakt med de to mennene som ikke hadde verv i Senterpartiet, men deltok på hytteturen; Jarle Holberg og Kristian Skinderhaug."https://www.dagbladet.no/nyheter/hyttetur-gutta-om-vedums-ultimatum/69732261

 

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GiftMann38 skrev:

Vi snakker altså om å bruke politiressurser, flere dager med etterforskning, på en fillesak i en tid politiet ikke har ressurser til å prioritere innbrudd og voldtekt. Det er lov å tenke seg om før man skriver.

Så er det all grunn for han som skrev meldingen til å stå fram NÅ, så slipper vi runde med politiet!! 

Anonymkode: 46d2a...101

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så er det all grunn for han som skrev meldingen til å stå fram NÅ, så slipper vi runde med politiet!! 

Anonymkode: 46d2a...101

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Så er det all grunn for han som skrev meldingen til å stå fram NÅ, så slipper vi runde med politiet!! 

Anonymkode: 46d2a...101

Tipper politiet løser dette greit ved å si "henlagt på grunn av bevisets stilling" i det øyeblikket de eventuelt mottar denne latterlige anmeldelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...