Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest Bossa Nova
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg hadde ikke syntes det var hyggelig, og jeg har heller ikke sagt at meldinga Navarsete fikk var bra. Tvert i mot det var en stygg melding som aldri burde vært sent. Jeg hadde derimot ikke ønsket at meldinga hadde blitt klint utover forsidene i alle norske aviser og blitt hovedsak i alle nyhetssendinger i flere uker.

For øvrig er det forskjell på "Hei rompetryne, du er en taper med liten pikk" og "Vi vil ha kuken din".

Anonymkode: 5b317...467

"vi vil ha kuken din", er ikke tema her. Navarsete-meldingen og mitt eksempel går ut på noe av det samme. Er dette man har prøvd å forklare gjennom hele tråden til sånne med sterkt reduserte evner til å forstå hva saken dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg hadde ikke syntes det var hyggelig, og jeg har heller ikke sagt at meldinga Navarsete fikk var bra. Tvert i mot det var en stygg melding som aldri burde vært sent. Jeg hadde derimot ikke ønsket at meldinga hadde blitt klint utover forsidene i alle norske aviser og blitt hovedsak i alle nyhetssendinger i flere uker.

For øvrig er det forskjell på "Hei rompetryne, du er en taper med liten pikk" og "Vi vil ha kuken din".

Anonymkode: 5b317...467

Håper du forstår at dette handler om å trykke ned et annet menneske, en motstander i politikken. Det handler ikke om at noen av SP-toppene på hytta hadde lyst på Navarsete.

Når saken ikke ble tatt tak i da den ble varslet for to år siden, kom den opp til overflaten nå. Slik går det gjerne når en forsøker å legge lokk på ting.

Anonymkode: 4b3ac...26e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 hours ago, I Grosny said:

En debattant ett annet sted mente at det var mobbing som hadde foregått over lengre tid. Jeg kan tenke meg at det handler om skitten maktkamp, altså en alvorlig ukultur høyt oppe i Senterpartiet. Tekstmeldingen kan virke som uskyldig fyllerølp, men den kan også bety noe mye mer alvorlig, som f.eks. at avsender vil fortelle at hun ikke kan være trygg i partisammenhenger.

Det kan være mulig. Jeg vet ikke, men jeg synes det stiller saken i et litt annet lys. Jeg synes i alle fall det er forskjell på langvarig trakassering og en køddemelding som blir sendt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Bossa Nova said:

Hva er mobilnummeret ditt? Tenkte å få ti mannlige ledere fra jobben din (hvis du har jobb da) til å sende deg medlingen: "Hei rompetryne. Du er en taper med liten pikk". Dagen etter din mor er begravd. Hadde du syns det var hyggelig å komme på jobb etterpå? Når du visste de hadde rottet seg sammen og ledd av deg på fest.

Det er en forskjell på "Vi har lyst på fitta di" og "Det der nedsigne underlivet ditt hvor kjøttlefsa henger og slenger er det ingen som vil ha". Men du klarte kanskje ikke en bedre sammenligning?

Anonymkode: 29e12...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndere er eksperter på å få en fornærmelse til å kunne forveksles med noe mer positivt. Og omvendt. Eksperter på tvetydige meldinger. Østlendinger tror de kan tolke trønderen bokstavtro, men dere kan altså ikke det! 

Her har hyttegjengen sendt en blodig fornærmelse, og så sitter noen her og tror det er komedie? No, Sir! 

Anonymkode: 46d2a...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fylkesleder Jostein Ljones (Sp) tror Ola Borten Moes politiske karriere er over hvis ikke avsenderen av sexmeldingen står frem."

"Ljones forteller at Navarsete fortalte ham om hendelsen kort tid etter. Den gang oppfattet de det hele som en videreføring av den bitre valgkampen som hadde herjet partiet noen år i forveien.
– Navarsete var bekymret for at trønderne ville fortsette maktkampen. Med denne meldingen signaliserte de at: «Vi ser at du er

der og vi følger med på deg», sier Ljones."
"Jeg måtte ha skjold på ryggen. Jeg burde hatt mye tjukkere skjold. Jeg burde vært mye mindre naiv enn jeg var, sier Navarsete i podkasten. Hun er der helt ærlig på at enkelte i partiet forsøkte å bli kvitt henne.
Flere av dem som deltok på hytteturen i Sverige var på Ola Borten Moe sin side i maktkampen mot Navarsete
"

"Flere av dem som deltok på hytteturen i Sverige var på Ola Borten Moe sin side i maktkampen mot Navarsete. Mest sentral var Ivar Vigdenes, som i flere år jobbet som politisk rådgiver for Moe i Olje- og energidepartementet. I februar 2013 hadde imidlertid Navarsete fått nok, og sendte Vigdenes tilbake til Trøndelag og ordførerjobb i Stjørdal.

Ett år senere svarte Vigdenes med å starte et nordtrøndersk ordføreropprør for å bli kvitt Navarsete. Med på oppropet var også hytteturdeltaker Tomas Iver Hallem.

En tredje som kjempet på Borten Moes side under det ekstraordinære landsmøtet i 2014, var Erlend Fuglum. Han jobbet som Navarsetes egen statssekretær i den rødgrønne regjeringen."

"... hun (Navarsete) stiller seg bak Ola Borten Moes avgjørelse mandag om å tre til side.
– Det synes jeg er ryddig og greit gjort av ham, slik situasjonen er. Dette handler ellers ikke om meg som person, men om hvordan vi skal være mot hverandre i Senterpartiet, sier den tidligere partilederen."

(Jeg tok med bare litt av det som sto i artikkelen)https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/l1kRg7/-Vanskelig-for-Borten-Moe-a-komme-tilbake

I kommentarfeltet er det en som skriver "Skal tro om noen av gjengen hadde interesse av å dolke Morten Søberg i ryggen?"

Anonymkode: 8f15c...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ola Borten Moes tapte ære. Pausen kan bety slutten for Ola Borten Moe i rikspolitikken. Uavhengig av om mysteriet fra Åre oppklares eller ikke.

Det var Morten Søberg som brukte «vanære» da han beskrev sin opplevelse av historien om meldingen til Liv Signe Navarsete. Denne meldingen, som i all sin grovskap og usmakelighet har plassert et helt segment med sentrale senterpartister i skammekroken.

 

Søberg fikk den tvilsomme æren av å fremstå som avsender av en melding ingen som kjenner ham tror han har forfattet, eller sendt. De ni andre på hytteturen må leve med mistanken om at de var med på det, eller dekker over den som gjorde det. Slik vil det være frem til sannheten kommer frem." https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/kaGVJX/Ola-Borten-Moes-tapte-are--Trine-Eilertsen

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Noen trøndere er på hyttetur sammen, og en tekstmelding blir sendt.  

 Her skal hodene rulle! 

Anonymkode: 89c49...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig sak. Skjønner godt at man mener Borten Moe er ferdig, siden han var på samme hytte som dette skjedde. Skei Grandes oppførsel derimot skal selvsag ikke føre til avgang, det er jo slikt som f.eks. Trump hadde velsignet.

Anonymkode: fd6d1...8b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en forferdelig sak. Skjønner godt at man mener Borten Moe er ferdig, siden han var på samme hytte som dette skjedde. Skei Grandes oppførsel derimot skal selvsag ikke føre til avgang, det er jo slikt som f.eks. Trump hadde velsignet.

Anonymkode: fd6d1...8b5

Forskjellen på de to sakene er ganske greit forklart i denne tråden.

 

Denne latterliggjøringen er ganske symptomatisk for gutteklubben grei. Det er liksom ingen substans når man blir gått nærmere på klingen, bare et underliggende behov for å hevde seg. 

Anonymkode: df6c0...344

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den/ de skyldige til å melde seg i dag innen fristen, tror dere?

Anonymkode: 8f15c...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

"Vi tok dette på alvor i 2016. Jeg hadde samtaler med Navarsete, snakket med eieren av telefonen og overbrakte en skriftlig unnskyldning til Navarsete fra eieren av telefonen. Jeg oppfattet på det tidspunktet at det var der saken kunne ende." https://www.tv2.no/nyheter/9813492/

Jeg hadde ikke trukket meg om jeg var Ola, og synes det er ganske latterlig at flere i Sp mener at han ikke burde kunne komme tilbake pga av dette. Snakk om å melke en sak for det den er verdt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Minesveiper said:

"Vi tok dette på alvor i 2016. Jeg hadde samtaler med Navarsete, snakket med eieren av telefonen og overbrakte en skriftlig unnskyldning til Navarsete fra eieren av telefonen. Jeg oppfattet på det tidspunktet at det var der saken kunne ende." https://www.tv2.no/nyheter/9813492/

Jeg hadde ikke trukket meg om jeg var Ola, og synes det er ganske latterlig at flere i Sp mener at han ikke burde kunne komme tilbake pga av dette. Snakk om å melke en sak for det den er verdt.

Ola sitter vel mest sannsynlig på mer informasjon enn oss om hva som er best for han. 

Anonymkode: da9a8...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den gutten der har dessverre ikke forstått det helt. Han skriver som om han skjønner seg på mobbing, men opprettholder mobbing selv. I de siste avsnittene kan vi se at han er en av dem som snur fokuset over på Grande. I tillegg skriver han på facebookprofilen sin "DU VEIT IKKJE KVA EI SEXMELDING E!" . Han gjør narr av dialekten til Navarsete. Ikke spesielt klok og reflektert.

image.png.d7798417f150ee11c8eeb431eb48e8a7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bossa Nova said:

Den gutten der har dessverre ikke forstått det helt. Han skriver som om han skjønner seg på mobbing, men opprettholder mobbing selv. I de siste avsnittene kan vi se at han er en av dem som snur fokuset over på Grande. I tillegg skriver han på facebookprofilen sin "DU VEIT IKKJE KVA EI SEXMELDING E!" . Han gjør narr av dialekten til Navarsete. Ikke spesielt klok og reflektert.

image.png.d7798417f150ee11c8eeb431eb48e8a7.png

Å kjære tid. Det skal jammen ikke mye til før alt skal tas i verste mening.

Anonymkode: b8825...b58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Bossa Nova said:

Den gutten der har dessverre ikke forstått det helt. Han skriver som om han skjønner seg på mobbing, men opprettholder mobbing selv. I de siste avsnittene kan vi se at han er en av dem som snur fokuset over på Grande. I tillegg skriver han på facebookprofilen sin "DU VEIT IKKJE KVA EI SEXMELDING E!" . Han gjør narr av dialekten til Navarsete. Ikke spesielt klok og reflektert.

image.png.d7798417f150ee11c8eeb431eb48e8a7.png

Det handler vel om at han preker til menigheten i stedet for å skrive klokt og reflektert. 

Anonymkode: da9a8...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel om at han preker til menigheten i stedet for å skrive klokt og reflektert. 

Anonymkode: da9a8...727

Ja, de er en egen menighet og vekkelsesbevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bossa Nova skrev:

Den gutten der har dessverre ikke forstått det helt. Han skriver som om han skjønner seg på mobbing, men opprettholder mobbing selv. I de siste avsnittene kan vi se at han er en av dem som snur fokuset over på Grande. I tillegg skriver han på facebookprofilen sin "DU VEIT IKKJE KVA EI SEXMELDING E!" . Han gjør narr av dialekten til Navarsete. Ikke spesielt klok og reflektert.

image.png.d7798417f150ee11c8eeb431eb48e8a7.png

Nei, for vi ser jo i denne tråden at det er du som er eksperten her. Det er du som har svaret. Du er oraklet som vet best. Alle andre er idioter som ikke har skjønt det. Innleggene dine stinker herskteteknikk. Du driter deg ut. Umulig å ta deg seriøst når du ikke kan debattere på saklig grunnlag.

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...