Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke folk at den mest naturlige forklaringen er at denne meldinga ble sendt i fylla, og åpenbart ment for å være en spøk for å sette eieren av telefonen i forlegenhet. Spøken er jo håpløst dårlig, men likevel.

Og deretter husker man rett og slet ikke hva som har skjedd. Er overhodet ikke noe usannsynlig det. Er man dritings, er det faktisk mer sannsynlig enn usannsynlig at man ikke husker å ha sendt den.

Denne saken kommer aldri til å bli oppklart.

Anonymkode: 5b317...467

Tja, han som eide mobilen husker jo tidpunktet for når han var på do og at han la igjen mobilen for å gå på do. Så det handler vel mer om at de husker det de vil huske enn at de var så fulle at de har glemt hva som har skjedd. 

Anonymkode: 6a78c...18c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Minesveiper skrev:

Det visste jeg faktisk ikke. Kan du linke til en artikkel hvor dette kommer fram?

Og ingen hadde visst at partiet hadde folk som trakasserte kvinner i rekkene dersom saken ikke kom ut i mediene :P Det er derfor saken er skadelig. Siden du sier at saken ble varslet om for 2 år siden, og ingenting har skjedd handler vel dette om at Liv Signe går ut i mediene for å tvinge ledelsen til å faktisk gjøre noe. Resultatet er at nestleder går av midlertidig, og det er vel et resultat hun er fornøyd med. 

http://www.klassekampen.no/article/20180420/NTBI/4083072

http://adressa.alda.no/bestillpluss?1&artRefId=16536615&aviskode=ADR&targetUrl=https%3A%2F%2Fwww.adressa.no%2F%3Fservice%3DpaywallRedirect%26articleUrl%3Dhttps%3A%2F%2Fwww.adressa.no%2Fpluss%2Fnyheter%2Farticle16536615.ece

Saken blir da overhodet ikke bedre av at det legges lokk på den, eller mener du at trakasseringen er i orden så lenge den foregår i det skjulte? Sliter veldig med å skjønne logikken din i dette. Det du skriver tolker jeg som at det er i orden å trakassere, og at det viktige er å holde trakasseringen skjult, slik at partiet ikke tar skade.

 

Anonymkode: 4b3ac...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja...det kunne nok ha vært mange i den gjengen som sendte meldingen. Usmakelig? Ja. Barnslig? Ja. Lav sosialintelligens? Ja. 

Straffbart? NEI. Da måtte politiet etterforske alle mulige krenkelser....

Ville jeg, som feminist i 30-årene blitt fornærmet? Neppe, hadde mest sannsynlig fått en god latter.

Dette er et politisk spill. Ikke mindre, ikke mer. Skei Grande burde røket før denne gjengen. 

Konsekvenser? Neppe noen. De får vel bli kulturminister eller olje- og energiminister da...

Anonymkode: f079a...28b

Du ville fått en god latter? Eh. Da har du en veldig merkelig sans for humor. Er det så vanskelig å sette seg inn i saken? Meldingen var ment trakasserende. De sitter og snakker om henne i lite flatterende ordelag, noe hun selvfølgelig skjønner. Jeg syns også at det er grovere når de vet at hun var i sorg. Ingen vettuge mennesker ville " fått seg en god latter". Da må du ha lav selvtillit og selvfølelse for å le av noe sånt. Eller være ganske dum rett og slett.

Feminist. Ja, veldig troverdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, AnonymBruker said:

Saken blir da overhodet ikke bedre av at det legges lokk på den, 

Anonymkode: 4b3ac...26e

Poenget er at hvis det hadde blitt lagt lokk på saken, og den ikke hadde kommet ut i mediene, hadde ingen vist om at Liv Signe fikk denne meldingen i det hele tatt. Vi hadde ikke hatt denne diskusjonen, og ingen hadde snakket om trakassering i senterpartiet. Det var derfor partiledelsen ikke ønsket at saken skulle komme ut in the first place.

1 hour ago, AnonymBruker said:

eller mener du at trakasseringen er i orden så lenge den foregår i det skjulte?

Anonymkode: 4b3ac...26e

Nei, jeg mener ikke at er greit med trakassering i det skjulte. Akkurat i denne saken synes jeg personlig at Liv Signe er noe hårsår. Jeg forstår at andre har en sterke mening. Hadde hun blitt utsatt for denne type trakassering over lengre tid hadde det stilt seg annerledes for meg, men jeg føler at saken er preget av historikken og maktkampen som var for flere år siden.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det du skriver tolker jeg som at det er i orden å trakassere, og at det viktige er å holde trakasseringen skjult, slik at partiet ikke tar skade.

Anonymkode: 4b3ac...26e

Nei, jeg synes ikke det er greit å trakassere sånn generelt, men det er klart at det er bedre for partiet om en sak som denne ikke kommer ut i mediene. Om de hadde klart å håndtere saken internt hadde de ikke fått alle medieoppslagene som har kommet og alt rabalderet som har fulgt med. Så fra et moralsk ståsted mener jeg ikke at det er greit å trakassere, men i politikken opptrer jo ikke partiene og individene som styrer partiene moralsk hele tiden. De skjuler informasjon som potensielt er skadelige for partiene sine. Når alt kommer til alt handler det om å vinne velgere. Det gjør ikke sp når de har en sak som denne gående. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Minesveiper skrev:

Poenget er at hvis det hadde blitt lagt lokk på saken, og den ikke hadde kommet ut i mediene, hadde ingen vist om at Liv Signe fikk denne meldingen i det hele tatt. Vi hadde ikke hatt denne diskusjonen, og ingen hadde snakket om trakassering i senterpartiet. Det var derfor partiledelsen ikke ønsket at saken skulle komme ut in the first place.

Nei, jeg mener ikke at er greit med trakassering i det skjulte. Akkurat i denne saken synes jeg personlig at Liv Signe er noe hårsår. Jeg forstår at andre har en sterke mening. Hadde hun blitt utsatt for denne type trakassering over lengre tid hadde det stilt seg annerledes for meg, men jeg føler at saken er preget av historikken og maktkampen som var for flere år siden.

Nei, jeg synes ikke det er greit å trakassere sånn generelt, men det er klart at det er bedre for partiet om en sak som denne ikke kommer ut i mediene. Om de hadde klart å håndtere saken internt hadde de ikke fått alle medieoppslagene som har kommet og alt rabalderet som har fulgt med. Så fra et moralsk ståsted mener jeg ikke at det er greit å trakassere, men i politikken opptrer jo ikke partiene og individene som styrer partiene moralsk hele tiden. De skjuler informasjon som potensielt er skadelige for partiene sine. Når alt kommer til alt handler det om å vinne velgere. Det gjør ikke sp når de har en sak som denne gående. 

Vel, jeg synes ikke trakassering er greit enten det foregår over kortere eller lengre tid, eller om trakasseringen er skjult for offentligheten eller ikke. Jeg er også helt likegyldig til om offentliggjøring av trakassering går ut over partiets anseelse. Alle er tjent med at grums kommer frem i dagen, det skal være et klima der trivsel for alle er en selvfølge, og der de som ikke er voksne nok til å innse dette havner på sidelinjen.

Anonymkode: 4b3ac...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar meg i å undres på om dette hadde vært en like stor sak om 10 politikerkvinner hadde vært på fest på en hytte, og sendt meldingen "Vi vil ha kuken din" til en mannlig politikerkollega....

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar meg i å undres på om dette hadde vært en like stor sak om 10 politikerkvinner hadde vært på fest på en hytte, og sendt meldingen "Vi vil ha kuken din" til en mannlig politikerkollega....

Anonymkode: 5b317...467

Dette har vi forklart før. Les igjennom tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
35 minutter siden, Minesveiper skrev:

Poenget er at hvis det hadde blitt lagt lokk på saken, og den ikke hadde kommet ut i mediene, hadde ingen vist om at Liv Signe fikk denne meldingen i det hele tatt. Vi hadde ikke hatt denne diskusjonen, og ingen hadde snakket om trakassering i senterpartiet. Det var derfor partiledelsen ikke ønsket at saken skulle komme ut in the first place.

Nei, jeg mener ikke at er greit med trakassering i det skjulte. Akkurat i denne saken synes jeg personlig at Liv Signe er noe hårsår. Jeg forstår at andre har en sterke mening. Hadde hun blitt utsatt for denne type trakassering over lengre tid hadde det stilt seg annerledes for meg, men jeg føler at saken er preget av historikken og maktkampen som var for flere år siden.

Nei, jeg synes ikke det er greit å trakassere sånn generelt, men det er klart at det er bedre for partiet om en sak som denne ikke kommer ut i mediene. Om de hadde klart å håndtere saken internt hadde de ikke fått alle medieoppslagene som har kommet og alt rabalderet som har fulgt med. Så fra et moralsk ståsted mener jeg ikke at det er greit å trakassere, men i politikken opptrer jo ikke partiene og individene som styrer partiene moralsk hele tiden. De skjuler informasjon som potensielt er skadelige for partiene sine. Når alt kommer til alt handler det om å vinne velgere. Det gjør ikke sp når de har en sak som denne gående. 

De fremsto som svært prektige under #Metoo. "Her er har vi ikke gjort noe galt og har gode rutiner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg har lyst på fitta di» er ganske rett på sak. Den type åpenhet vil jeg ha i parforholdet mitt. 

Anonymkode: 126cf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Dette har vi forklart før. Les igjennom tråden.

Det er ikke "forklart" noe som helst (sitter du på fasit forresten?). Det er kommet noe oppgulp om at det er forskjell fordi mannen ser på sin egen kuk som makt, WTF? Det ER faktisk ingen forskjell, men folk hadde trolig ledd se ihjel om en mann hadde laget et helvetes oppstyr for en slik melding. Alle VET hva utfallet hadde blitt om det var omvendt.

Saken er i ferd med å bli utrolig pinlig. Fitta til Navarsete har altså blitt forsidesak i norske medier.....

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "forklart" noe som helst (sitter du på fasit forresten?). Det er kommet noe oppgulp om at det er forskjell fordi mannen ser på sin egen kuk som makt, WTF? Det ER faktisk ingen forskjell, men folk hadde trolig ledd se ihjel om en mann hadde laget et helvetes oppstyr for en slik melding. Alle VET hva utfallet hadde blitt om det var omvendt.

Saken er i ferd med å bli utrolig pinlig. Fitta til Navarsete har altså blitt forsidesak i norske medier.....

Anonymkode: 5b317...467

Jeg synes det er fantastisk. Jeg elsker retningen samfunnet går i.

Anonymkode: 126cf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Minesveiper skrev:

Poenget er at hvis det hadde blitt lagt lokk på saken, og den ikke hadde kommet ut i mediene, hadde ingen vist om at Liv Signe fikk denne meldingen i det hele tatt. Vi hadde ikke hatt denne diskusjonen, og ingen hadde snakket om trakassering i senterpartiet. Det var derfor partiledelsen ikke ønsket at saken skulle komme ut in the first place.

Nei, jeg mener ikke at er greit med trakassering i det skjulte. Akkurat i denne saken synes jeg personlig at Liv Signe er noe hårsår. Jeg forstår at andre har en sterke mening. Hadde hun blitt utsatt for denne type trakassering over lengre tid hadde det stilt seg annerledes for meg, men jeg føler at saken er preget av historikken og maktkampen som var for flere år siden.

Nei, jeg synes ikke det er greit å trakassere sånn generelt, men det er klart at det er bedre for partiet om en sak som denne ikke kommer ut i mediene. Om de hadde klart å håndtere saken internt hadde de ikke fått alle medieoppslagene som har kommet og alt rabalderet som har fulgt med. Så fra et moralsk ståsted mener jeg ikke at det er greit å trakassere, men i politikken opptrer jo ikke partiene og individene som styrer partiene moralsk hele tiden. De skjuler informasjon som potensielt er skadelige for partiene sine. Når alt kommer til alt handler det om å vinne velgere. Det gjør ikke sp når de har en sak som denne gående. 

En debattant ett annet sted mente at det var mobbing som hadde foregått over lengre tid. Jeg kan tenke meg at det handler om skitten maktkamp, altså en alvorlig ukultur høyt oppe i Senterpartiet. Tekstmeldingen kan virke som uskyldig fyllerølp, men den kan også bety noe mye mer alvorlig, som f.eks. at avsender vil fortelle at hun ikke kan være trygg i partisammenhenger.

Senterpartiet taper mye på dette, men det kan allikevel tenkes at maktkamp er like grisete og ekkel i de andre partiene. Det er ikke nødvendigvis de snille og omsorgsfulle som kommer seg opp og fram i politikken. Jeg tenker at om en politiker er slem psykopat som bare vil krafse til seg makt og penger har fint lite med partitilhørighet å gjøre, og at det mest er ett bransjeproblem. Vi har sett tvilsomheter i Unge Høyre, I Os Fremskrittsparti, i Venstre, i  Vågå Arbeiderparti.  Jeg er veldig skeptisk til Jens Stoltenberg. Libyabomberen virker ikke snill. Det kan se ut som om det er ett problem med demokrati og hvordan organisering av politiske partier generelt fungerer. De Norske partiene er vel ca alle tuftet på den Leninistiske partimodellen, og den kan være problematisk.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar meg i å undres på om dette hadde vært en like stor sak om 10 politikerkvinner hadde vært på fest på en hytte, og sendt meldingen "Vi vil ha kuken din" til en mannlig politikerkollega....

Anonymkode: 5b317...467

Da hadde Resett skrevet om den hver dag i 3 måneder,  selv om mannen som mottok meldingen sa han ikke ønsket noe oppmerksomhet. 

Anonymkode: 6a78c...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "forklart" noe som helst (sitter du på fasit forresten?). Det er kommet noe oppgulp om at det er forskjell fordi mannen ser på sin egen kuk som makt, WTF? Det ER faktisk ingen forskjell, men folk hadde trolig ledd se ihjel om en mann hadde laget et helvetes oppstyr for en slik melding. Alle VET hva utfallet hadde blitt om det var omvendt.

Saken er i ferd med å bli utrolig pinlig. Fitta til Navarsete har altså blitt forsidesak i norske medier.....

Anonymkode: 5b317...467

Og det er fremdeles dere som tror at dette har med "fitta til Navarsete" å gjøre? Fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne hva saken går ut på? Leser dere ikke aviser og følger med på saker? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar meg i å undres på om dette hadde vært en like stor sak om 10 politikerkvinner hadde vært på fest på en hytte, og sendt meldingen "Vi vil ha kuken din" til en mannlig politikerkollega....

Anonymkode: 5b317...467

Jeg tror ikke det er det seksuelle som er poenget, at det handler mer om å vise makt, og om å skape utrygghet. Menn er generelt fysisk større og sterkere og det maktverktøyet som sextrakassering er , det maktverktøyet er mye lavere dimensjonert i kvinnenes verktøykasser. Navarsete er muligens fysisk underlegen alle de ti gutta på tur, og ville ha lite å stille opp alene med en eller flere av dem i ei mørk baktrapp på ett seminar. Jeg tror ikke dette var noen voldtektstrussel. Hvis meldingen var ondsinnet, så tror jeg meningen bare var å gjøre henne utrygg , altså å psykisk angripe henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bossa Nova
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "forklart" noe som helst (sitter du på fasit forresten?). Det er kommet noe oppgulp om at det er forskjell fordi mannen ser på sin egen kuk som makt, WTF? Det ER faktisk ingen forskjell, men folk hadde trolig ledd se ihjel om en mann hadde laget et helvetes oppstyr for en slik melding. Alle VET hva utfallet hadde blitt om det var omvendt.

Saken er i ferd med å bli utrolig pinlig. Fitta til Navarsete har altså blitt forsidesak i norske medier.....

Anonymkode: 5b317...467

Hva er mobilnummeret ditt? Tenkte å få ti mannlige ledere fra jobben din (hvis du har jobb da) til å sende deg medlingen: "Hei rompetryne. Du er en taper med liten pikk". Dagen etter din mor er begravd. Hadde du syns det var hyggelig å komme på jobb etterpå? Når du visste de hadde rottet seg sammen og ledd av deg på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og det er fremdeles dere som tror at dette har med "fitta til Navarsete" å gjøre? Fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne hva saken går ut på? Leser dere ikke aviser og følger med på saker? 

Mener du å si at «Vi har lyst på den venstre trommehinna di» ville fått den samme medieoppmerksomheten?

Anonymkode: 126cf...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du å si at «Vi har lyst på den venstre trommehinna di» ville fått den samme medieoppmerksomheten?

Anonymkode: 126cf...3ce

Gjør du deg dum? Jeg håper det for din skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Hva er mobilnummeret ditt? Tenkte å få ti mannlige ledere fra jobben din (hvis du har jobb da) til å sende deg medlingen: "Hei rompetryne. Du er en taper med liten pikk". Dagen etter din mor er begravd. Hadde du syns det var hyggelig å komme på jobb etterpå? Når du visste de hadde rottet seg sammen og ledd av deg på fest.

Nei, jeg hadde ikke syntes det var hyggelig, og jeg har heller ikke sagt at meldinga Navarsete fikk var bra. Tvert i mot det var en stygg melding som aldri burde vært sent. Jeg hadde derimot ikke ønsket at meldinga hadde blitt klint utover forsidene i alle norske aviser og blitt hovedsak i alle nyhetssendinger i flere uker.

For øvrig er det forskjell på "Hei rompetryne, du er en taper med liten pikk" og "Vi vil ha kuken din".

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...